Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ettei hiihtäessä tulisi kantapäihin rakot?

Vierailija
12.01.2024 |

Monot on sopivat, ehkä hiukan väljät  ei ainakaan pienet. 

Pitäisikö sukan olla liukkaampi, vai missä vika. Nyt käytössä villapohja urheilusukat. Sukka vähän tarttuu monon sisäpintaan.

Vai mikä auttaisi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Compeed laastarit.

Vierailija
2/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa monoista kantapää irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kantapäihin valmiiksi rakkolaastarit.

Vierailija
4/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla istuva sukka, joka ei rullaudu tms. ja ala hiertää. Mulla on toiminut laskettelusukat, mitähän villasekoitetta ne ovatkaan. Siis tärkeää on, että se sukka on napakka. Ja että mono on riittävän hyvin kiinni, tarpeeksi tiukalla siten, ettei kantapää pääse nousemaan. Ja usein kuitenkin vetelen joko urheiluteippiä tai kinesioteippiä kantapäihin estämään rakkoja.

Mulla on erittäin rakkoherkät jalat.

Vierailija
5/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hiihdä ollenkaan.

Vierailija
6/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hiihdä. Mitä järkeä koko hommassa on? Pois lenkkipoluilta, ne on kävelijöille.

Vierailija
7/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en hiihdä ollenkaan.

Mulla on kanssa tuo auttanut. Ei ole tullut yhtään rakkoa hiihtäessä sen jälkeen kun pääsin armeijasta vuonna 1996. 

Vierailija
8/14 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se väljyys kantapäässä tai muualla voi aiheuttaa jotain, eli heiluu eestaas. Pitäisikö olla napakampi mono. Sitten on pohjalliset, kunnon sukat, sukka / sukat silti hiertää jos mono on väljä. On myös apteekissa rakonestoon deo. On laastareitakin mutta sellainen jota pidetään ihon päällä koko ajan hautumassa, voi olla kallis ja miksi se olisi päiviä siinä. Ehkä on iho-suojia muitakin, jotka saisi irti kotona.

bezchillwell23
9/14 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Using properly fitted ski boots and moisture-wicking socks can help prevent heel blisters while skiing.

https://unoonline.co/

Vierailija
10/14 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelee paljon, ei hiihtäessäkään pitäisi tulla rakkoja. Pääsyy lienee sopimattomat monot.

Vierailija
11/14 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monossa pitää olla varpaille tilaa liikkua, mutta kantapään pitää pysyä tiukasti kantakupissa ettei se liiku.

Vierailija
12/14 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teippaan kantapäät kinesioteipillä. Siis oli kyse sitten hiihtomonoista tai juoksukengistä.

Ja just tuo 11 antama vinkki, että kantapään täytyy pysyä tiukasti paikallaan, tarkoittaa käytännössä sitä, että nauhat riittävän hyvin kiinni jalkapöydän päältä.

Vierailija
13/14 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen sissi hiihtää kesät talvet.

Vierailija
14/14 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös apteekissa rakonestoon deo. On laastareitakin mutta sellainen https://powerreborn.com jota pidetään ihon päällä koko ajan hautumassa, voi olla kallis ja miksi se olisi päiviä siinä. Ehkä on iho-suojia muitakin, jotka saisi irti kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme