Il : Bussin vessaa ei saa käyttää ajon aikana
Poliisi tuomitsee jos käytätte vessaa ajon aikana. Jos on hätä, niin kuljettajan täytyy välittömästi pysäyttää auto, koska vain paikallaan olevan bussin vessassa saa käydä.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/03184995-509e-4956-a081-a1654822…
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Poliisihallintoon pääsee näkäjään varsin vähäisellä järjellä ja suhteellisuudentajulla.
Poliisihallinto ei aseta lakeja
Vierailija kirjoitti:
Tämä tällainen Arvelin voisi vetää vitunreiän päähänsä ja hukuttaa itsensä bussin vessaan! Miksi tästä ei tehdä laillista, vaan sen sijaan otetaan TÄYSIN MUNATON poliisi vittuilemaan lehteen asiasta???
Mitä ihmettä sä poliisille vaahtoat paskoista laeista? Se on kuule edelleenkin eduskunta, jotka ne lait säätää. Se voi päättää vaikka jo tänään, että vessakäynnit busseissa on laillisia. Poliisi taas ei lakeja pysty päättämään, poliisin tehtävä on valvoa niiden noudattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa nyt kuumaa kesäpäivää ja matkaa vaikka Mikkelistä Helsinkiin. Ihmiset juovat vettä,limsaa,energiajuomaa. Jollain voi olla se aika kuusta ja jollain kuumuus sekoittaa vatsan. Ei ihmistä todellakaan voi pakottaa kärvistelemään kuutta tuntia kupla otsassa. Etenkään pikkulapsia! .(
Pitääkö kuskin toistuvasti etsiä turvallinen kohta ajaa sivuun koska ylläripylläri jollain on TAAS hätä. Vaikka bussissa on täysin toimiva wc? Vai kieltäytyä kylmästi pysähtymästä ja sitten haistella kusenlemua ja ihastella käytävää pitkin valuvaa puroa, kun jollakulla tulee housuun,
älä leiki tyhmää, siitä voi tulla vallitseva tila.
Odottelet siihen asti, kunnes bussi pysähtyy jollekin pysäkille ottamaan matkustajia tai päästämään heitä pois ja menet silloin vessan pikapissalle. Välillä mikkelistä helsinkiin on pysäkkejä. Mikkelistä muuten m
Jos kerran on olemassa juna, mihin sitten busseja enää tarvitaan? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kiva,minun bussilla matkustamiseni loppuu sitten tähän :( Ibs vaivaisena minun täytyy tietää että wc on lähellä,toki on riski että siellä onkin joku mutta jos en saa käyttää vessaa ollenkaan niin ripuloin luultavasti housuun. Tuskin kuski saa keskellä motaria iskeä jarrua pohjaan kun takaa kuuluu "pysäytä,kakka tulee justiinsa! Hyvää loppumatkaa sitten meille kaikille kun minulla ruikut valuu lahkeissa ja muut joutuu nuuhkimaan hajuja..
no sinä ibs-vaivaisena menet sitten sinne vessaan ja sinne mennessäsi ymmärrät, että jos jäät kiinni, niin sakot tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisihallintoon pääsee näkäjään varsin vähäisellä järjellä ja suhteellisuudentajulla.
Lait ovat aina tulkinnanvaraisia.
Poliisitarkastaja ei tuntunut hahmottavan sitä, että ne vessat ovat pitkänlinjan busseissa juuri siksi, etteivät ne pysähtele.
Kun tuijottaa sääntökirjaa liian tarkkaan, niin järki voi unohtua.
Miksi minä kuulen tällaisesta vasta nyt, tässä iässä? Ikinä ei koskaan eikä kuuna kullanvalkeana ole kukaan kuljettaja informoinut että ajon aikana ei siellä vessassa voisi käydä. Yleensä käyn bussin vessassa vain jos on pakko ja juon todella vähän sen takia matkojen aikana. Mutta miksi ihmeessä bussissa on vessa, jos sen käyttö on rajoitettua? Eihän se seiso pysäkillä kuin minuutin kaksi, missä ajassa on joku toinen ehtinyt vessaan tai sitten olet juuri vasta saanut housut kinttuihin.
N48
Ennen oli lipuntarkastaja, nyt tulee vessatarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva,minun bussilla matkustamiseni loppuu sitten tähän :( Ibs vaivaisena minun täytyy tietää että wc on lähellä,toki on riski että siellä onkin joku mutta jos en saa käyttää vessaa ollenkaan niin ripuloin luultavasti housuun. Tuskin kuski saa keskellä motaria iskeä jarrua pohjaan kun takaa kuuluu "pysäytä,kakka tulee justiinsa! Hyvää loppumatkaa sitten meille kaikille kun minulla ruikut valuu lahkeissa ja muut joutuu nuuhkimaan hajuja..
no sinä ibs-vaivaisena menet sitten sinne vessaan ja sinne mennessäsi ymmärrät, että jos jäät kiinni, niin sakot tulee
niin ja sitten voit hakea niiden kumoamista hakemalla lääkäriltä todistuksen, että sinulla on ibs. parempi tehdä se etukäteen. Samalla lailla ihmiset voivat saada vapautuksen turvavyön käytöstä (itsekin sain sellaisen määräajaksi , kun oli leikattu kurkun aluetta ja kolmipisteturvavyössä se turvavyö vain sitten osui juuri leikkausalueelle). lääkäri kirjoitti todistuksen. Kerran jäin puhallusratsiaan 8olin autolla siis ajamassa) ja poliisi kyseli, että olikos turvavyö kiinni. Sanoin ettei ollut ja annoin lääkärin todistuksen. Poliisi toivotti hyvät matkat ja aja varovasti, vaikka autossasi näyttääkin olevan muitakin turvaratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Turvavyö siihen pönttöön. Tai sitten STOP-napin ja tarjoilijanapin viereen WC-nappi. Jos tällaista ei ole, niin pitää nostaa käsi ylös ja huutaa onko kakka- vai pissahätä ja kuinka paha se on. Kuski arvioi pysähdyksen tarpeen.
Bussiin vanhan ajan matkaemäntä, joka tuo alusastian. Ja viereiselle matkustajalle oksupussin.
Tämä nyt ei ole mikään uutinen, vaan ihan ilmiselvä asia toivottavasti jokaiselle, joka on käynyt ajokortin. Siis teoriassa lain kannalta. Mutta maalaisjärjen käyttö on sallittua tässäkin maassa, jossa rakastetaan turhia sääntöjä.
Montakohan onnettomuutta on tämä rikollinen vessassakäynti aiheuttanut?
Ja montakohan sakkoa on kirjoitettu?
Taas on joku vajaaälyinen päässyt korkeaan poliisivirkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska junien vessat kielletään?
Varmaan silloin kun junaan tulee turvavyöpakko.
Onhan tuo naurettavaa kieltää bussissa vessan käyttö, mutta samalla tavalla naurettavia on kommentit junan ja lentokoneen vessojen käytöstä. Niissähän on nimittäin täsmälleen sama tilanne, silloin kun turvavyötä on pakko käyttää, ei vessaankaan pääse.
Tehoratsian paikka. Kaikki ussit pysäytettävä, ja tarkastettava, että turvavyöt on kiinni ja ketään ei ole vessassa.
Sitten syyllisille pamppua oikein kunnolla. Ja tukka pois ja linnaan.
Oppivatpahan, kurjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lait ovat aina tulkinnanvaraisia.
Poliisitarkastaja ei tuntunut hahmottavan sitä, että ne vessat ovat pitkänlinjan busseissa juuri siksi, etteivät ne pysähtele.
Kun tuijottaa sääntökirjaa liian tarkkaan, niin järki voi unohtua.
NO pysähtyväthän ne! Miten kuvittelet matkustajien muuten pääsevän kyytin jostain perähikiän pysäkiltä, jos se bussi ei pysähtyisi!! Tai jäävän matkan varrella pois jonkun välikaupungin matkakeskukseen.
Tyhmä, tyhmempi, poliisitarkastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, ettei käytävällä saa huvikseen keikkua ajon aikana mutta tuo on jo järjetöntä. Jos tuota sääntöä on tarkoitus noudattaa, niin joko aikataulut on rukattava niin väljiksi, että ne sallivat useamman vessapysähdyksen matkan aikana tai sitten matkalipun hintaan pitää sisällyttää vaipat, jotka liikennöitsijä matkustajille hankkii ennen lähtöä.
Matkustan usein kaukoliikenteen busseissa ja matka-aika on hieman yli 4 tuntia. VIlkkaimmillaan bussin vessaa on matkan aikana käyttänty 2 matkustajaa ja yksi on käynyt siellä pysähdyksen aikana. Eli nämä vessan käyttäjät ovat vain virtsanpidätyskyvyttömiä ihmisiä, tai mahdollisesti runsaista kuukautisista kärsiviä naisia, jotka haluavat vaihtaa kuukauttissuojnsa yksityisesti. Kaikissa näissä tapauksissa olisi syytä ihmisen käydä lääkärissä vaivansa kanssa
minäkin matkustan jatkuvasti kaukoliikenteen busseissa ja välillä sen verran kauas, että neljässä tunnissa ei ole edes puoliväli.
Ja ihan tiedoksesi. On myös lääkityksiä jotka aiheuttavat runsaampaa vessatarvetta joten mene muualle pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä kuulen tällaisesta vasta nyt, tässä iässä? Ikinä ei koskaan eikä kuuna kullanvalkeana ole kukaan kuljettaja informoinut että ajon aikana ei siellä vessassa voisi käydä. Yleensä käyn bussin vessassa vain jos on pakko ja juon todella vähän sen takia matkojen aikana. Mutta miksi ihmeessä bussissa on vessa, jos sen käyttö on rajoitettua? Eihän se seiso pysäkillä kuin minuutin kaksi, missä ajassa on joku toinen ehtinyt vessaan tai sitten olet juuri vasta saanut housut kinttuihin.
N48
No nimenomaan. Bussissa kuulutetaan ihan muista asioista, ei tästä. Ja tosiaan, bussipysäkkejä on paljon muuallakin kuin joissa vessallisissa 24 h auki olevissa matkakeskuksissa ja ehkäpä harvinaisempaa on, että ihmisten matkaketjuun kuuluu vain se yksi bussimatka muutenkaan. Kukaan tuskin huvikseen käy bussin vessassa. Toivottavasti tää julkisuus ei johda vessojen lukitsemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Montakohan onnettomuutta on tämä rikollinen vessassakäynti aiheuttanut?
Ja montakohan sakkoa on kirjoitettu?
Taas on joku vajaaälyinen päässyt korkeaan poliisivirkaan.
Olin kerran bussissa, joka joutui tekemään äkkijarrutuksen meidän kaistallamme vastaantulevan auton vuoksi. Yksi käytävllä vessaan menossa ollut matkustaja kaatui käytävälle. Onneksi, siis todellakin, onneksi mitään ei tapahtunut, utta kuski kyllä sitten muistitti meitä siitä, että bussin liikkuessa pitäisi kaikkien olla istumassa turvacvöissä.
Kerran jouduttiin hirvikolariin. Silloin sattui kaikki olemaan omissa istuimisissaan. Mitään ei tapahtunut, vähän hirven karvoja jäi bussin etuosaan ja hirvi kaiketi meni menettämään henkensä metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tienny ko säännöstä, aina olen käyttänyt pitkän linjan busseissa vessaa ja pakko käyttää jatkossakin ettei tule housuun. Tosin hirveitä ne vessat on, yritän selvitä yhdellä käynnillä per matka.
Niin. Sinä voit käydä siellä vessassa aina kun bussi pysähtyy jonnekin ottamaan matkustajia, tai päästämään heitä pois. EI tarvitse sitten bussin ollessa liikkellä lähteä vessaan.
Itse en edes tiennyt että liikkuessa ei saa käyttää. Olen itse ollut jonkin välipysähdyksen yhteydessä siellä, jos tarve, ihan käytännön syistä. Ei tunne itseään ihmisflipperikuulaksi kuten bussin liikkuessa.
älä leiki tyhmää, siitä voi tulla vallitseva tila.
Odottelet siihen asti, kunnes bussi pysähtyy jollekin pysäkille ottamaan matkustajia tai päästämään heitä pois ja menet silloin vessan pikapissalle. Välillä mikkelistä helsinkiin on pysäkkejä. Mikkelistä muuten myös pääsee junalla helsinkiin. junassa ei ole truvacvyöpakkoa ja siellä saa sitten vaikka heitellä kärrynpyöriä käytävllä, jos ei häiritse muita matkustajia tai aiheuta heille vaaraa