Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin opiskella jonkun hoitoalan (korkeakoulu)tutkinnon, jos saisin opintoihin rahoituksen!

Vierailija
11.01.2024 |

Ja toki myös tehdä hoitoalan töitä valmistumisen jälkeen. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama täällä. 

Omakustanteisesti ei perheellisellä asuntolainaisella 4-kymppisellä ole mahdollisuutta tuohon. Hoitoala on kiinnostanut aina mut päädyin kaupalliselle alalle. 

Vierailija
2/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajapulaan paras ratkaisu on sairaaloiden sulkeminen. Samalla tulee mittavat säästöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, nyt ne lakkautti aikuiskoulutustuenkin niin enpä sitten haekkaan alalle.

Vierailija
4/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tee kuten moni nainen, opiskele ja mies maksaa elämisen  kustannukset

Vierailija
5/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama täällä. 

Omakustanteisesti ei perheellisellä asuntolainaisella 4-kymppisellä ole mahdollisuutta tuohon. Hoitoala on kiinnostanut aina mut päädyin kaupalliselle alalle. 

Mulla ei ole asuntolainaa eikä (enää kauaa) perhettä, mutta ei onnistu siltikään.

Ap

Vierailija
6/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, nyt ne lakkautti aikuiskoulutustuenkin niin enpä sitten haekkaan alalle.

Eikä se olisi muutenkaan riittänyt kuin puolikkaaseen tutkintoon.

Ap

Vierailija
7/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no tee kuten moni nainen, opiskele ja mies maksaa elämisen  kustannukset

Ei ole miestä.

Ap

Vierailija
8/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olin ajatellut että sen puolikkaan saisi jotenkin monimuotona käytyä tai sitten opintolainalla rahoittanut. En kyllä koko tutkintoon ala 850€/kk ottamaan lainaa.

Vierailija
9/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama täällä. 

Asunnon voi aina myydä ja saada ne opintorahat. Sillähän sitä kämpän ostoa aina mainostetaan, että siitä saa ainakin omansa pois ja vähän lisää. Lapset ovat vain tekosyy siihen, että et tee jotain. Lapset ovat todella sopeutuvaisia otuksia meinaan. En ymmärrä, että mikä peikko on opintolaina tai oma rahoitus opinnoissa? Itse sain nyt 35-vuotiaana viimeisimmät opinnot kasaan ja lainaotteen käteen ja totesin, että mulla on opintolainaa yhteensä noin 60 000 euroa. en ole Suomessa opiskellut, joten lainaa on myös sen verran. Makselen sitä pois luultavasti vielä eläkeiässä, mutta mikäs siinä. 

Vierailija
10/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi oppisopimuksella. Siitä halutessa sairaanhoitajaksi keikkailemalla lähärinä.

Vierailija
11/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olin ajatellut että sen puolikkaan saisi jotenkin monimuotona käytyä tai sitten opintolainalla rahoittanut. En kyllä koko tutkintoon ala 850€/kk ottamaan lainaa.

Itse olen käyttänyt jo kaikki opintotukikuukaudet ja lainaa on valmiiksi niskassa melkein 20 000. Tässä työllisyystilanteessa tuntuisi järjettömältä heittäytyä tyhjän päälle ja toivoa parasta. Mutta ehkä kahden vuoden opintojen jälkeen saisi tehtyä jo jotain alan töitä?

Ap

Vierailija
12/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaksi oppisopimuksella. Siitä halutessa sairaanhoitajaksi keikkailemalla lähärinä.

Ajanhukkaa on suorittaa vielä lähihoitajatutkintokin.

Ap

Vierailija
13/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse olen käyttänyt jo kaikki opintotukikuukaudet ja lainaa on valmiiksi niskassa melkein 20 000. Tässä työllisyystilanteessa tuntuisi järjettömältä heittäytyä tyhjän päälle ja toivoa parasta. Mutta ehkä kahden vuoden opintojen jälkeen saisi tehtyä jo jotain alan töitä?

Ap

Hoitajapula on niin suurta, että hoiva-avustajana keikkaa löytyy jo muutaman kuukauden opiskelun jälkeen. Itse opiskelen monimuotona töiden ohessa.

Vierailija
14/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on ilmainen. En halua rahoittaa muiden elantokuluja opintotukea enempää.

Vierailija
15/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pääset alan töihin kiinni nopeammin. Riippuu vähän koulusta, että saako sh opiskelija tehdä lähihoitajan sijaisuutta milloin. Viimeistään vuoden kuluttua saa, joissan jo puolen vuoden jälkeen.Hoitoavustaja toki jo aiemmin. 

Vierailija
16/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Hoitajapula on niin suurta, että hoiva-avusta

Siis sairaanhoitajaopiskelijalle. Lähärin sijaisuutta voi tehdä ekan vuoden jälkeen.

Vierailija
17/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sh sijaisuutta saa tehdä 140op jälkeen. 

Vierailija
18/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta olet miettinyt?

Vierailija
19/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa pitäisikö nykyään opiskelustakin maksaa :DD 

Vierailija
20/61 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä saa aikuiskoulutustukea. Jos taas on työtön niin omaehtoista tukea voi hakea. Ihan sillä tavalla tässä on joutunut itsekin tekemään, vaikka on perhettä ja lainaa.