Ammattikoulusta suoraan hyvälle palkalle?
Kommentit (26)
Riippuu ihmisen älystä ja kyvyistä. Pari on päässyt jopa johtoasemiin. Loput tekevät hanttihommia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisen älystä ja kyvyistä. Pari on päässyt jopa johtoasemiin. Loput tekevät hanttihommia.
Ja millä alalla?
Koulusta ilman työkokemusta heti hyville palkoille? En palkkaisi. Ettehän osaa vielä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koulusta ilman työkokemusta heti hyville palkoille? En palkkaisi. Ettehän osaa vielä mitään.
Yliopistosta on moni firma palkannut maistereita johtopaikoille ilman kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta on moni firma palkannut maistereita johtopaikoille ilman kokemusta.
Ammattikouluista kyseltiin nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millä alalla?
IT-ala ja turva-ala. Mutta ensin on hiukan kokemusta kartutettu. Molemmilla hyvät asemat tällä hetkellä ja lisäkoulutusta plakkarissa.
Mikä on sulle hyvä palkka? Minulle hyvät "palkat" alkavat 10 000 €/kk ja ylös päin. Jos haluat mun mielestä hyvään "palkkaan" yltää, niin se on luultavimmin yrittäjyyden paikka.
Maanrakennuskoulusta kun pääsin, sain heti hyväpalkkaisen työn, 9€/h.
Yhdeksän vuoden puurtamisen ja uskollisuuden työnantajalle jälkeen palkkani oli 16€/h.
Sitten kyllästyin, rupesin pikkupomoksi ja sainkin jo 19€/h.
Taas yhdeksän vuotta uskollisuutta ja sain 27€/h.
18 vuotta hukkaan heitettyä elämää. Olis pitänyt vaan suoraan mennä sellaiseen työpaikkaan jossa maksetaan 30€/h tai yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuttiin ammattikoulusta eli toisesta asteesta.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sulle hyvä palkka? Minulle hyvät "palkat" alkavat 10 000 €/kk ja ylös päin. Jos haluat mun mielestä hyvään "palkkaan" yltää, niin se on luultavimmin yrittäjyyden paikka.
Yrittäjänä jos nostat itsellesi palkkatuloa kymppitonnin kuussa, olet joko harvinaisen tyhmä tai sitten harvinaisen menestyksekäs. On taloudellisesti järkevämpiäkin muotoja, ottaen huomioon palkkatulon verotuksen Suomessa.
Sanni16kerava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millä alalla?
IT-ala ja turva-ala. Mutta ensin on hiukan kokemusta kartutettu. Molemmilla hyvät asemat tällä hetkellä ja lisäkoulutusta plakkarissa.
"hiukan kokemusta" Tää on taas se että putkarit tienaa himskatisti kunnes ilmenee että pitää olla "hieman" kokemusta. Sellaset 30 vuotta.
-ex putkimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä jos nostat itsellesi palkkatuloa kymppitonnin kuussa, olet joko harvinaisen tyhmä tai sitten harvinaisen menestyksekäs. On taloudellisesti järkevämpiäkin muotoja, ottaen huomioon palkkatulon verotuksen Suomessa.
Sanni16kerava
Tämän takia laitoin lainausmerkit palkka -sanojen ympärillä.
Yrittäjä, jotku kaverit tehnyt firman sähköalan hommissa, tekeviä kavereita ja tulostakin firma tekee muutama satatuhatta, maansiirto urakoita tekee jotku, maatila siinä ohessa mitä hoitavat, pitää olla tekemässä melkeinpä 24h kun yrittäjä, mutta tilitietojen mukaan silläkin näyttää tienaavan.
Sitten koodari, mäihällä voi päästä hyville ansioille kun jaksaa itse nörtteillä pitkään tai joku erikoisasiantuntija it-alalla. Muutama kaveri ei saanut amista käytyä loppuunkaan ja johto tehtävissä isoissa firmoissa.
Sitten on näitä tavallisia, jotku päätynyt kaupan kassalle tai jonnekkin varastoon hommiin 10euron palkalla
Verottaja kyllä pitää huolen, että rikastumaan ei pääse ainakaan palkkatyöllä.
t
Ammattikoulusta valmistunut vuonna -98
Viime lama ja korona ei siis opettanut mitään yrittäjyyden ihanuudesta.
Tv korjaaja