Te, joilla yli 30 000 € auto. Paljonko sun palkka on?
Kommentit (200)
Ajan premiuautoilla. En halua mennä tuonne liikenteeseen millään " koirankopilla" ihan jo turvallisuuden vuoksi ja tietysti mukavuuden vuoksi.Tehnyt kovasti rankkaa työtä pitkän uran ja nyt nautin monin tavoin elämästäni ja autot ovat yksi tapa. Kahteen eri tarkoitukseen autot
Vierailija kirjoitti:
Tää on kumma paikka, kokoajan valitetaan kun ei oo varaa ruokaan, sähkään ja sit yhtäkkiä kaikilla on miljoona autot.
En ota teitä tosissaan.
Minut joudut ottamaan, en kylläkään kärsi puutteesta enkä kurjuudesta mutta silti auto on kokoajan alle tonnin. Yleensä ostohinta ollut 300-700€. Remontit ja huollot 100-400€/v. sisältää katsastukset.
Asun varakkaassa etelä-Suomen pikkukaupungissa, eikä täällä juuri kukaan aja ok-taloalueilla parintonnin pommeilla. Ne varakkaat toimarit ja muu bisnesväki ajelee vähintään audi suv:lla, tosi moni sähköisillä versioilla, polestar tai sähkömersu. Mutta myös paljon virkamiesporukkaa, jotka on ostaneet teslan tai ID:n. Virkamiehillä ei ole työsuhdeautoja, eli itse ovat ostaneet "kalliit" autonsa.
Kuulostaa karmealta! Juuri tuo kuulostaa siltä pahimmalta pikkukaupunkimeiningiltä. Itsellekin tuttua. Talon edessä pitää olla tarpeeksi uusi auto tai kaksi. Ja mieluiten premium merkiltä. Naapurit puhuu keskenään, kuka oli vaihtanut autoa. Ja jos joku mies löytyy, jota kilpavarusteluf ei kiinnosta, niin viimeistään vaimo ryhtyy nalkuttamaan, että olisi aika vaihtaa uusi auto, kun naapuritkin ovat vaihtanut ja oma audi on jo viisi vuotta vanha. Sitten otetaan lainaa tai rahoitusyhtiö mukaan rahoittamaan koko lysti. Tärkeintä, että kulissit ovat ok-aluella kaikilla kunnossa ja menestyneeltä näytetään!
Vierailija kirjoitti:
Asun varakkaassa etelä-Suomen pikkukaupungissa, eikä täällä juuri kukaan aja ok-taloalueilla parintonnin pommeilla. Ne varakkaat toimarit ja muu bisnesväki ajelee vähintään audi suv:lla, tosi moni sähköisillä versioilla, polestar tai sähkömersu. Mutta myös paljon virkamiesporukkaa, jotka on ostaneet teslan tai ID:n. Virkamiehillä ei ole työsuhdeautoja, eli itse ovat ostaneet "kalliit" autonsa.
Kuulostaa karmealta! Juuri tuo kuulostaa siltä pahimmalta pikkukaupunkimeiningiltä. Itsellekin tuttua. Talon edessä pitää olla tarpeeksi uusi auto tai kaksi. Ja mieluiten premium merkiltä. Naapurit puhuu keskenään, kuka oli vaihtanut autoa. Ja jos joku mies löytyy, jota kilpavarusteluf ei kiinnosta, niin viimeistään vaimo ryhtyy nalkuttamaan, että olisi aika vaihtaa uusi auto, kun naapuritkin ovat vaihtanut ja oma audi on jo viisi vuotta vanha. Sitten otetaan lainaa tai rahoitusyhtiö mukaan rahoittamaan koko lysti. Tär
Onpa sulla negatiivinen ajatus ihmissielusta. Tuohan on oikea klisee siitä mitä sanotaan olevan. Tottakai naapurit puhuu jos autot kiinnostaa, mun mies esimerkiksi, sille on intohimo autot ja taatusti jututtaa naapuria jos huomaa että tällä on uusi, kiinnostava! auto. Mutta ei siinä kateellisuutta tai pahansuopuutta ole. Omassa naapurustossa ei kateellisuutta tunnu olevan, sillä tuloerot ei ole suuria... autoja vaan vaihdetaan, ei sen kummempaa. Auto on kulutustavara. Joku toinen saattaa sen sijaan mieluummin käyttää vastaavan summan tropiikissa vietettyyn lomaan tms.
Meillä kaksi autoa joista toinen 33 000 ja toinen 12 000, mulla palkka 3600 ja miehellä eläke 3400.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kumma paikka, kokoajan valitetaan kun ei oo varaa ruokaan, sähkään ja sit yhtäkkiä kaikilla on miljoona autot.
En ota teitä tosissaan.
Tähän ketjuun pyydettiin niitä, joilla on yli 30 000 maksava auto.
Tuskin ne on niitä samoja, jotka valittaa ettei ole varaa ruokaan.
On se kumma. Eri ihmiset vastaa eri ketjuihin.
Auto 2900 euroa (kallein omistamani 20 v aikana) ja palkka 4300 e/kk. Miten joku minun tuloluokassani raaskii ostaa yli 30 k€ maksavan auton 😯 Täytyy olla paljon ylimärääisiä säästöjä tai sitten elää kädestä suuhun.
Auto maksoi 32 000e ja mun tulot 900e.
Moottoripyörä noin 1000€, palkka juuri nyt 0€.
Palkkatulot vaihdellen 2000-8000€/kk
Pääomatuloja ka 20 000€/kk
Enemmän käyttämäni auto 32 000€
Paku 18 000€
Tekisi mieli ostaa asuntoauto, mutta sille olisi käyttöä vain kerran vuodessa. Mutku olis kiva...
Mitä teette työksenne 6k/kk ja ylöspäin tienaavat? Ja millä alalla?
Auton hinta on 20000, suomalainen verotus tuo siihen 10000 päälle.
Auto 45 000 €, velaton. Nettopalkka 2200€. Olen autoharrastaja.
Kuukausitulot noin 7000€. Volvo oli aikoinaan 53k€ ja Land Rover maksoi suunnilleen 120k€. Molemmat ajetaan ihan lyttyyn ennenkuin uusia ostetaan.
Auto 13 vuotta vanha Mazda 3 manuaali, eläke 4600 €/kk, lottovoitto rapiat 5 milj. €, perintö n. 340 000 €, auto toimii hyvin, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa karmealta! Juuri tuo kuulostaa siltä pahimmalta pikkukaupunkimeiningiltä. Itsellekin tuttua. Talon edessä pitää olla tarpeeksi uusi auto tai kaksi. Ja mieluiten premium merkiltä. Naapurit puhuu keskenään, kuka oli vaihtanut autoa. Ja jos joku mies löytyy, jota kilpavarusteluf ei kiinnosta, niin viimeistään vaimo ryhtyy nalkuttamaan, että olisi aika vaihtaa uusi auto, kun naapuritkin ovat vaihtanut ja oma audi on jo viisi vuotta vanha. Sitten otetaan lainaa tai rahoitusyhtiö mukaan rahoittamaan koko lysti. Tär
Enpä ole huomannut, olen 70 v ja aina asunut omakotitaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatulot vaihdellen 2000-8000€/kk
Pääomatuloja ka 20 000€/kk
Enemmän käyttämäni auto 32 000€
Paku 18 000€
Tekisi mieli ostaa asuntoauto, mutta sille olisi käyttöä vain kerran vuodessa. Mutku olis kiva...
Vuokraa, niin ne teemme, on aina uusi ja siivottu auto,ei tarvitse huolehtia mistään.
Autot 45000€ (pienellä käsirahalla ja noin 2% rahoituksella) ja 7000€ (käteisellä).
Perheen nettotulot 3500€ ja 4500€/kk.
Suhteessa kalliita autoja ihmisillä kyllä...
Kuinka niin mukamas? Kyllä minulla on varaa ajaa autollani.