Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mt-palvelut haluaa huumetestiin enkä pysty

Vierailija
11.01.2024 |

En pysty ujopissan takia virtsaamaan valvottuna. Mitä teen?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen näytteeen ottaa kertakatetroinnilla. Ei pitäisi olla suuri homma terveydenhuollon ammattilaiselle.

Vierailija
22/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin työpaikan huumeseulassa negatiivisen näytteen, vaikka olin neljä päivää takaperin nauttinut LSD:tä. Todella hyödyllisiä testejä nämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika narsisti pitää olla jos pitää kusitestiä nöyryyttävänä, voi luoja. Älä sitten kuse, mutta turha valittaa jos et hoitoa saa. Elämä on valintoja.

Vierailija
24/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain virtsan tulemaan kun ulostin samalla.

Vierailija
25/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa oman paikkakunnan labran aspaan ja kysyä olisko jossain toimipisteessä kameravessaa. Kävin itse sellaisessa, ei ollut läheskään yhtä ahdistava kuin ajatus hoitsusta seisomassa vieressä. Vaikka toki se arkipäivää heille onkin.

Vierailija
26/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin työpaikan huumeseulassa negatiivisen näytteen, vaikka olin neljä päivää takaperin nauttinut LSD:tä. Todella hyödyllisiä testejä nämä. 

LSD on vesiliukoinen aine, joten se katoaa nopeasti. Aika ironista tämä on, että subun ja pirin käyttäjät pääsevät testeistä läpi kuin kannabiksen käyttäjät. 

Vierailija
27/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai niitä testejä tässä yhteydessä tehdä valvottuna? Mutta muutoin on kyllä totta, että esim adhd-lääkereseptiä ei saa ilman puhtaita seuloja ainakaan julkisella puolella.

kävin juuri pyytämässä terkkarilta (tk:ssa) adhd-lääkereseptin uusimista, aloittaisin lääkityksen uudestaan, kun nyt tulee tiukempi opiskelujakso. Terkkari kyseli yleisvoinnit, mittasi verenpaineet, tarkistettin rokotukset, kun pyysin sitä ja sanoi, että laittaa uusimispyynnön lääkärille. Seuraavana päivänä oli lääkäri kirjoittanut aloitusmäärän adhd-lääkettä ja viestiksi omakantaan, että pitää aloittaa nyt näillä matalemmilla pitoisuuksilla, niitä viikko ja sitten voi siirtyä ottamaan 2 tabua päivässä ja sitten kirjoitetaan normaalivahvuinen. nyt pyysin normaalivahvuista ja samana päivänä oli resepti omakannassa. Ei mitään huumeseuloja tullut

Vierailija
28/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte, että kyllä se passaa tulee kun juo, niin ei tule jos on pahasta ujopissasta kyse. Kyseessä on vaiva, joka on vähän puhuttu, mutta sitä kyllä on ja sille on joku lääketieteellinen nimikin kai englanniksi. Minulla ei tullut pienenä neuvolassa kusi, vaikka join 1,5 litraa Jaffaa. Minulla ei ole tullut myöskään kusi vaikka olen juonut useita litroja nestettä. Kerran join 4 litraa kaljaa ja jouduin sairaalaan yöksi. Kusi ei tullut ja joi sairaalassa vielä ainakin puoli litraa. Kasetti ja kun menin yökölle sanomaan, niin tämä ammattilainen totesi, että kyl se tulee. No tuli kyllä mutta vasta päivällä kotona jonne kävelin usean kilometrin matkan oysista ja hyvä ettei rakko räjähtänyt. En myöskään pysty aina kusemaan vaikka saisin antaa näytteen ilman kyyläystä. Kerran suljetulla myös ollut ja kusinäytettä ei hyväksytty kun kusin sen huoneeni vessassa jossa olin yksin, mutta kukaan ei ollut valvomassa. Siis haloo?! Kuka muu sen kuten olisi sinne astiaan laittanut? No ottivat sitten verikokeena. Jännä kun olen ollut myös korvaushoidossa ja eivät suostuneet verikoeseuloihin ja just monesti piti sit seulapäivänä olla siel monta tuntia vessassa, vaik oli litroja vettä juonut. Katetrointiakaan eivät halunneet tehdä kun sitä ehdotin. 

Vierailija
29/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää jo etukäteen, että on ujopissa ja saa sitten lähetteen seulaan lääkäriltä tai hoitajalta, niin miksei siinä vaiheessa voi sanoa, että kun on ujopissa, niin ei tule pissaa sellaisessa tilanteessa, että kokeiltu on ennen. Sitten voi se labralähetteen kirjoittaja kirjoittaa vaikka toisenlaisen lähetteen tai sanoa, että tee näin ja näin, niin labrassa sitten tekevät kertakatetroinnin.

Vierailija
30/58 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tee kertakatetrointeja tai ota seuloja verestä. Kysytty on ja valvottu näytteenotto ei onnistunut vaikka vessassa tuntikausia kykittiin. Ei siis päässyt psykiatrian polille hoitoon. 

Vierailija
31/58 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seulat voi ottaa verestä, mutta siihen täytyy tietenkin olla lääkärin laittama lähete. Katetroimista ei labrahenkilökunta tee. Jos on joku virtsaumpi tai muu normaalin virtsaamisen este, asiaa on hyvä puhua lääkärin kanssa, eikä tulla labraan ihmettelemään, siellä asiaa ei voi juuri auttaa. 

Vierailija
32/58 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seulat voi ottaa verestä, mutta siihen täytyy tietenkin olla lääkärin laittama lähete. Katetroimista ei labrahenkilökunta tee. Jos on joku virtsaumpi tai muu normaalin virtsaamisen este, asiaa on hyvä puhua lääkärin kanssa, eikä tulla labraan ihmettelemään, siellä asiaa ei voi juuri auttaa. 

Pointti olikin se, että seulat verestä eivät lääkärin mukaan ole vaihtoehto virtsanäytteelle eli huumeseulaa ei ainakaan Helsingissä voida ottaa verestä. Se on virtsanäyte tai ei mitään. 

Vierailija
33/58 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykan poli siis vaatii seulat nimenomaan virtsasta, veri ei heille kuulema käy.

Vierailija
34/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehenä joutuu tuollaiseen niin valvooko sitä testiä nainen? Tarkoitan vain kun yleensä hoitajat on naisia .

Vierailija
35/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykan poli siis vaatii seulat nimenomaan virtsasta, veri ei heille kuulema käy.

Tämähän on ihan absurdia. Osaavatko sanoa mitään syytä tuohon? 

Vierailija
36/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vesihana lorisemaan, se auttaa. Jos laitat vettä joukkoon, se tulee ilmi.

Ei voi laittaa vesihanaa lorisemaan huumetestissä. Se mahdollisuus estetään.

Testi voidaan tehdä videovalvonnalla tai siten että valvoja on avoimen oven takana. 

Vierailija
37/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin doping-testissä mikä on käytännössä sama kuin huumetesti. Fantasion edelleenkin suihkussa kuinka se naisterkkari ynisee suljetuin silmin lattialla kontallaan kultaisen suihkun osuessa hiuksiin ja selkään. 

Vierailija
38/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo litra vettä tunti pari ennen näytteen ottoa ja mene paikalle hirveässä kusihädässä.

Vierailija
39/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan absurdia. Osaavatko sanoa mitään syytä tuohon? 

Aineet näkyy virtsassa kauemmin kuin veressä.

Vierailija
40/58 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä menetät jos et anna näytettä?

Eihän ketään voi testiin pakottaa, mutta yleensä testi on ehtona esim jollekin lääkkeelle tai ajokortin takaisin saamiselle tms

Eli pakko ei ole, mutta hyväksy seuraukset. 

Kyllä se pissa tulee kun on juonut vaikka litran alle. Testi voidaan ottaa vain valvottuna ja pissasta. Ujo pissa selitys ei kelpaa

Voi pyytää verinäytteen.

Ei voi pakottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan