Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuiset ihmiset jotka jatkuvasti päivittävät profiilikuvaansa someen???

Vierailija
11.01.2024 |

Mikä ihme noita vaivaa, useimmiten ovat naisia? Pitääkö se profiilikuva ihan oikeasti vaihtaa joka kuukausi tai jopa joka viikko? Mitä hittoa? Jotenkin toooodella noloa. 

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vttu miten noloa

Vierailija
62/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sama kuin kaikki muukin itsensä kuvaaminen: olen lenkillä, tässä naamani. Silitän kissaani, tässä naamani. Ajan autolla paikkaan x, tässä naamani. Tässä muuten vaan naamani. 

En tajua. 

Mistä muuten johtuu että selfiet yksin arjessa on säälittäviä mutta kun kuvissa on muita mukana ja kuvat on matkoilta otettuja niin heti onkin "oikeasti upeaa"? 

Esim. kaveriporukan naamat vierekkäin on hyväksyttyä ja minä ja ystäväni Balilla samoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on vielä ok tiheys vaihtaa profiilikuvaa? 

Montako kertaa vuodessa ei ole vielä säälittävää? 

Vierailija
64/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sama kuin kaikki muukin itsensä kuvaaminen: olen lenkillä, tässä naamani. Silitän kissaani, tässä naamani. Ajan autolla paikkaan x, tässä naamani. Tässä muuten vaan naamani. 

En tajua. 

Mistä muuten johtuu että selfiet yksin arjessa on säälittäviä mutta kun kuvissa on muita mukana ja kuvat on matkoilta otettuja niin heti onkin "oikeasti upeaa"? 

Esim. kaveriporukan naamat vierekkäin on hyväksyttyä ja minä ja ystäväni Balilla samoin. 

No jaa-a... 🤔 Kukaan ei varmaan kuitenkaan alvariinsa matkoilla ole? Ehkä se on joku nykyajan postikortti, että terveisii Teneriffalta, täällä ollaan! Vähän eri juttu kuitenkin kuin nuo päivittäiset/ viikottaiset teen asiaa x, katsokaa naamaani? 

Vierailija
65/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä edes on aikaa jatkuvasti päivitellä tekemisiään someen ja miksi ihmeessä niin edes joku tekee muutakin teinit ja eläkeläiset joilla on aikaa. 

Vai onko joku sometykkäykset ja huomio niin koukuttavaa? Järkevä ihminen ei toitota koko ajan tekemisiään ja naamaansa muille kuin huomion hakuinen kakara.

Vierailija
66/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tiheän profiilikuvan vaihtamisen jos ihminen on muutenkin hyvin aktiivinen somessa. 

Jos liki ainoa asia mitä siellä tekee on vaihdella prof. kuvaa niin sitten se on outoa. 

Vierailija
67/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä vaihtanut. Se kuva on muutenkin sivuviistosta otettu niin ei mitään väliä.

n 60

Vierailija
68/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä on vielä ok tiheys vaihtaa profiilikuvaa? 

Montako kertaa vuodessa ei ole vielä säälittävää? 

0 - 6 kertaa vuodessa on ok. 

Noin 2 kertaa vuodessa on ehkä paras tahti. 

Vierailija
69/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua. 

No onhan noissa nyt sentään jonkinlainen pointti jos otat kuvan kavereiden kanssa tai reissusta tms. verrattuna siihen, että otat sen iänikuisen saman selfien jossa sulla on kerrasta toiseen se sama ilme ja kuvakulma ja jonka koko pointti on pelkästään se oma pärstä sinällään. 

Vierailija
70/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sekään kyllä ihanteellista ole ettei koskasn vaihda. 

Huomionhakua sekin voi olla jos 45v naisella on edelleen profiilikuvana 12 vuotta sitten otettu hemaiseva imarteleva kuva josta ei enää edes tunnista. 

Tai et kuva niin kaukaa et zoomatenkaan ei voi tunnistaa. 

Tykkään realistisista rehellisistä ajan tasalla olevista kuvista. 

Iso kunnioitus vanhemmille naisille, jotka vuoden sisällä otetuissa lähikuvissa hymyilevät iloisesti ryppyineen helttoineen kaikkineen. 

Vierailija
71/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aina parempi kuin se että 30 vuotiaalla jampalla on oletuskuvana kuva missä hän on 17 vuotias olutpullo kädessä. 

Ei sitten vääkään parempi. Sillä kuvalla ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
72/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt kumpikaan äärilaita ole hyvä. On noloa vaihtaa sitä profiilikuvaa jatkuvasti, kyllähän siitä tietynlainen kuva piirtyy... Mutta ei sekään ole mistään kotoisin että roikottaa ikuisesti sitä "hemaisevaa kuvaa" takavuosilta.

Minusta esim. kerta vuoteen on hyvä tahti, tai sitten jotenkin vaikkapa vuodenaikojen mukaan. Tyyliin iloinen talvikuva rinteestä, rento kesäkuva palmun alta tms. jotain josta näkyy  _jotain muutakin_  kuin vain se pelkkä yksi ja sama, tarkkaan rajattu ja tietyllä kuvakulmalla oleva naaman ilme.

Vierailija
73/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään kyllä ihanteellista ole ettei koskasn vaihda. 

Huomionhakua sekin voi olla jos 45v naisella on edelleen profiilikuvana 12 vuotta sitten otettu hemaiseva imarteleva kuva josta ei enää edes tunnista. 

Tai et kuva niin kaukaa et zoomatenkaan ei voi tunnistaa. 

Tykkään realistisista rehellisistä ajan tasalla olevista kuvista. 

Iso kunnioitus vanhemmille naisille, jotka vuoden sisällä otetuissa lähikuvissa hymyilevät iloisesti ryppyineen helttoineen kaikkineen. 

No minä en ikinä vaihda. Nimestä kyllä tunnistaa ne joiden tarvitsee tunnistaa. Ne taas näkee naamani livenä joiden tarvitsee nähdä. Muut saavat vaikka pakahtua uteliaisuutensa. 

Vierailija
74/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt kumpikaan äärilaita ole hyvä. On noloa vaihtaa sitä profiilikuvaa jatkuvasti, kyllähän siitä tietynlainen kuva piirtyy... Mutta ei sekään ole mistään kotoisin että roikottaa ikuisesti sitä "hemaisevaa kuvaa" takavuosilta.

Minusta esim. kerta vuoteen on hyvä tahti, tai sitten jotenkin vaikkapa vuodenaikojen mukaan. Tyyliin iloinen talvikuva rinteestä, rento kesäkuva palmun alta tms. jotain josta näkyy  _jotain muutakin_  kuin vain se pelkkä yksi ja sama, tarkkaan rajattu ja tietyllä kuvakulmalla oleva naaman ilme.

Jep, samoilla linjoilla! Itse vaihdan profiilikuvaa 1-2 tai max. 3 kertaa vuodessa juuri jonkin teeman mukaan, useimmiten esim. juuri vuodenajan tai muun tapahtuman, harrastuksen tai vastaavan myötä siten että kuvassa näkyy mielellään vähän sitä taustaakin. Siten profiilikuva pysyy tuoreena ja yleensä kertoo myös minusta jotain.  

Vierailija
75/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaninen on hyvä sana. Tosi outoa ja äärimmäisen noloa kyllä. Mikä pointti siinä on että se kuva pitää tosiaan vaihtaa muutaman päivän välein? Tai edes muutaman viikon?

Maaninen on tässä yhteydessä aika huono sana. Ei kaikki ole maanista, mistä av-mamma ei tykkää. Ja ei, en julkaise kuvia itsestäni. 

Vierailija
76/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole järkevää selitystä sille miksi sitä kuvaa pitää vaihtaa joka helvetin viikko tai jopa useammin? :D

Vierailija
77/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän muka tee mieli vaihtaa jos saatte otettua kauniimman kuvan itsestänne kuin nykyinen profiilikuva? Ja esim. muutaman kuukauden välein se ei kyllä ole erityisen noloa.

No eihän tässä puhuttukaan niistä jotka vaihtavat vaikkapa muutaman kuukauden välein. Vaan niistä jotka jatkuvasti vaihtavat sitä kuvaansa. Muutama kuukausi nyt sentään on jotenkin ok jos sillä kuvan vaihtamisella on pointtinsa. 

Mikä pointti? Muuttuuko teidän ulkonäkö muutaman kuukauden välein? Itse olen 45 v enkä enää näytä samalta kuin 30 v, mutta edelleenkin kyllä ihan tunnistettavalta itseltäni. Mikään isompi asia ei ole muuttunut niin radikaalisti. 

Minä kyllä ymmärrän, itsekin olen eri seuranhakuryhmissä, ja voisi kyllä olla hyvä vaihdella kuvaansa. Miesten erityisesti, tiedä vaikka sattuisi joskus edustava kuvakin.

Itsellänikin on jo varmaan vuoden vanha kuva, ja aika huonokin. Pitäisi ehkä vaihtaa jo...

Vierailija
78/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei ole järkevää selitystä sille miksi sitä kuvaa pitää vaihtaa joka helvetin viikko tai jopa useammin? :D

Kaikki ei tajuu et se on niin noloo. 

Osalle se on kepeä "moi sulle torstaihin" hymyily. 

Vierailija
79/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän muka tee mieli vaihtaa jos saatte otettua kauniimman kuvan itsestänne kuin nykyinen profiilikuva? Ja esim. muutaman kuukauden välein se ei kyllä ole erityisen noloa.

No eihän tässä puhuttukaan niistä jotka vaihtavat vaikkapa muutaman kuukauden välein. Vaan niistä jotka jatkuvasti vaihtavat sitä kuvaansa. Muutama kuukausi nyt sentään on jotenkin ok jos sillä kuvan vaihtamisella on pointtinsa. 

Mikä pointti? Muuttuuko teidän ulkonäkö muutaman kuukauden välein? Itse olen 45 v enkä enää näytä samalta kuin 30 v, mutta edelleenkin kyllä ihan tunnistettavalta itseltäni. Mikään isompi asia ei ole muuttunut niin radikaalisti. 

Minä kyllä ymmärrän, itsekin olen eri seuranhakuryhmissä, ja voisi kyllä olla hyvä

No sieltä tuli eka järkeenkäypä selitys. Mutta täytyykö siis päätellä, että kaikki profiilikuviaan veivaavat hakevat seuraa? 

Vierailija
80/120 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin profiilikuvaa usein kun olin ihastunut yhteen tyyppiin johon pidin Facebookin kautta yhteyttä. :) Olin myös aina ilahtunut kun hän laittoi uuden profiilikuvan itsestään. 

Kun ihastus tasaantui niin profiilikuvien päivitysintokin hiipui.