Aikuiset ihmiset jotka jatkuvasti päivittävät profiilikuvaansa someen???
Mikä ihme noita vaivaa, useimmiten ovat naisia? Pitääkö se profiilikuva ihan oikeasti vaihtaa joka kuukausi tai jopa joka viikko? Mitä hittoa? Jotenkin toooodella noloa.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sama kuin kaikki muukin itsensä kuvaaminen: olen lenkillä, tässä naamani. Silitän kissaani, tässä naamani. Ajan autolla paikkaan x, tässä naamani. Tässä muuten vaan naamani.
En tajua.
Mistä muuten johtuu että selfiet yksin arjessa on säälittäviä mutta kun kuvissa on muita mukana ja kuvat on matkoilta otettuja niin heti onkin "oikeasti upeaa"?
Esim. kaveriporukan naamat vierekkäin on hyväksyttyä ja minä ja ystäväni Balilla samoin.
No sillä erotuksella, että kaverit ja kaveriporukat ovat ok, mutta "kaverit" ja "kaveriporukat" ovat edelleen säälittäviä.
Mulla on ollut sama kuva jotain 12 vuotta, wtf 😂 En koskaan saa aikaiseksi vaihtaa.
Vaihdan aika usein. Usein se menee niin et olen tyytymätön edelliseen ja yritän saada paremman. Hetken tuntuu et onnistuin kunnes huomaan nykyisessä vikaa ja ei kun vaihtoon. :D :D Onko mulla itsetunto-ongelmia?
Mulla on facekavereissa pari sinkkumiestä jotka jatkuvasti päivittävät someen samanlaisia huonoja profiilikuvia. Elämä on heitä potkinut eikä puolisoa meinaa löytyä. Heistä saisi ihan hyviäkin kuvia mut ottavat aina huonoja puoliaan korostavia kuvia rähjäisillä taustoilla. Kaksarit, ihon virheet yms. oikein korostuu näissä kuvissa. Ja varmaan viikon välein uusi hyvin samanlainen kuva kuin aiempikin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään tuota. Älytöntä.
Ehkä se kumpuaa siitä, että on melko tai hyvin tyytyväinen omaan naamaansa ja tykkää siksi esitellä itseään. Kuvia vaihtamallahan moni kerjää myös tykkäyksiä ja niitä (sydän) oi ku sä oot nätti, hieno kuva, oot kaunis.... jne kommentteja. Ja seuraavalla viikolla uudelleen.
Päinvastoin, saattaa olla kyse myös itseinhosta. Kuvien vaihtaja ei ehkä ole tyytyväinen itseensä tai kyllästyy niihin nopeasti.
Itse en ole facebookissa tai ig:ssä, mutta Tinderissä vaihtelen kuvia usein. Tosin tuo on mielestäni eria asia. Siellä on ihan toivottavaakin, että kuvat vaihtuu. Miehillä näkyy olevan vähän se vika, että eivät uusi kuviaa koskaan.
Kuulostatte katkerilta vanhoilta akoilta :D Ette taida itse ymmärtää somettamisesta mitään.
t.N20
Vaihtelu virkistää. Ja joistain ihmisistä tulee kauniita ja erilaisia kuvia.
Ja joka kuvassa törröhuuli-ilme. Nauramme niille maha kippurassa. Nauru pidentää ikää, joten kiitos vaan niistä fb-kuvistanne.
Vierailija kirjoitti:
Ja joka kuvassa törröhuuli-ilme. Nauramme niille maha kippurassa. Nauru pidentää ikää, joten kiitos vaan niistä fb-kuvistanne.
Hulluilla halvat huvit, mutta sinulla ilmaiset.
No kyllä se jostain ongelmasta kertoo että profiilikuva vaihtuu ihan jatkuvasti. Ja just tuo että yleensä sitä oleellista eroa eri kuvissa ei edes kukaan muu huomaa kun se lärvi on aina samalla ilmeellä, samassa asennossa ja kamera samassa kulmassa. En jaksa tykkäillä noista alati vaihtuvista kuvista ja homma on niin hölmöä että tekee mieli ottaa muutenkin tuollaisiin tyyppeihin etäisyyttä.
Minulla on myös pari tällaista tapausta facessa kaverina.
Juu, sama rinki munkin fb:ssa vaihtelee kuvia tsiljoona kertaa vuodessa ja aina samat naamat kommentoimassa sydämiä ja pusi pusia. Ei kyllä ihan täyspäisten ihmisten juttuja. En voi ottaa ihan vakavasti tuollaisia.
Jonkun tinderin ehkä vielä ymmärrän, kai se siellä seuranhaussa on oleellista että niitä naamakuvia on useampi, en tiedä kun en siellä ole.
Mutta FB sun muut somet, minustakin se on jotenkin aivan hemmetin noloa vaihdella sitä pärstäkuvaa jatkuvasti. Minusta se on huomionhakua, kohteliaisuuksien kalastamista, huonoa itsetuntoa, ääliömäistä touhua kerrassaan.
Kerran, pari vuodessa on jees. Turhaa siellä on mitään vanhaakaan kuvaa roikottaa mistä ei enää tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei ole järkevää selitystä sille miksi sitä kuvaa pitää vaihtaa joka helvetin viikko tai jopa useammin? :D
Kaikki ei tajuu et se on niin noloo.
Osalle se on kepeä "moi sulle torstaihin" hymyily.
Ymmärrätkö että suurin osa pitää tuollaista "moi sulle torstaihin" hymyilyä jatkuvasti vaihtuvin kuvin todella typeränä? :D
Ei mua kyllä häiritse, hauskahan se on nähdä ihmisistä erilaisia räpsittyjä omakuvia. Tosin mun kavereilla ei oo mitään superposeerauksia vaan hauskoja kuvia pääosin. Oma profiilikuva ei oo naamakuva ja vaihdan sitä vuodenajan mukaan ja jääkiekon mm-kisojen aikaan, eli ehkä kolmesti vuoteen..
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kyllä häiritse, hauskahan se on nähdä ihmisistä erilaisia räpsittyjä omakuvia. Tosin mun kavereilla ei oo mitään superposeerauksia vaan hauskoja kuvia pääosin. Oma profiilikuva ei oo naamakuva ja vaihdan sitä vuodenajan mukaan ja jääkiekon mm-kisojen aikaan, eli ehkä kolmesti vuoteen..
Olisivatkin erilaisia, mutta yleensä näillä ketjussa mainituilla sarjapäivittäjillä on AINA se sama omasta mielestään edullinen kuvakulma, sama ilme, sama kamerakulma jne. mikä tekee hommasta just niin omituista ja jotenkin creepyä. Ja oli ilme mikä tahansa niin onhan se maanista että pitää päivittää lättyään viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun tinderin ehkä vielä ymmärrän, kai se siellä seuranhaussa on oleellista että niitä naamakuvia on useampi, en tiedä kun en siellä ole.
Mutta FB sun muut somet, minustakin se on jotenkin aivan hemmetin noloa vaihdella sitä pärstäkuvaa jatkuvasti. Minusta se on huomionhakua, kohteliaisuuksien kalastamista, huonoa itsetuntoa, ääliömäistä touhua kerrassaan.
Kerran, pari vuodessa on jees. Turhaa siellä on mitään vanhaakaan kuvaa roikottaa mistä ei enää tunnista.
Mitä teidän ulkonäössä siis tapahtuu, jos vuoden päästä (tai kahden tai viiden...) ei enää tunnista ja kuva pitää siksi päivittää? Ja toinen juttu se, että unohdatteko te itse seurattavienne nimet, että kuvasta pitää tarkistaa, että kukas tää tyyppi olikaan? Siis mulla ei ole ikinä edes ollut oma pärstä profiilissa, eikä se ole tuottanut ongelmia. Enkä julkaise itsestäni kuvia muutenkaan, koska en ymmärrä muidenkaan naamansa kuvaamista. Työkaverit, muut kaverit, tutut, perhe, suku, naapurit jne tietää kyllä miltä näytän (ja minä miltä ne), en koe tarvetta muistuttaa siitä. Ja en ymmärrä mitä kukaan muu tekee tiedolla miltä näytän?
Onpa jännä että tää herättää näin raivokkaita reaktioita. Vähintään yhtä outoa kuin profiilikuvan usein vaihtaminen.
En tajunnut et se on noloa.
Otin mallia muutamasta usein profiilikuviaan vaihtelevista kavereistani. Ajattelin et onpa kiva ja piristävää kun jaksavat vaihdella. Kun ei livenä nähdä niin usein niin onpa kiva nähdä heistä vaihtuvia kuvia. Ajattelin ryhdistäytyä itsekin ja yrittää useammin saada vaihdettua itsekin.
Ja niin sai alkunsa omakin profiilikuvien vaohteluinnostus. Kun asiaan ryhtyy niin siitä tulee hauska rutiini. "Oi Katri on laittanut uuden profiilikuvan, onpa ihana, taidan itsekin taas räpsäistä uuden", "Tänään on hyvä fiilis ja se tuntuu ja näkyy, *räps*, laitanpa taas uuden profiilikuvan muidenkin piristykseksi".
Ihminen joka ärsyyntyy, kiusaantuu, tai kokee epämiellyttäviä tunteita nähdessään ihmisen kuvan, omaa jotain epäsosiaalisia taipumuksia tai jopa psykopaattisia piirteitä.
En ymmärrä minäkään tuota. Älytöntä.
Ehkä se kumpuaa siitä, että on melko tai hyvin tyytyväinen omaan naamaansa ja tykkää siksi esitellä itseään. Kuvia vaihtamallahan moni kerjää myös tykkäyksiä ja niitä (sydän) oi ku sä oot nätti, hieno kuva, oot kaunis.... jne kommentteja. Ja seuraavalla viikolla uudelleen.