Aikuiset ihmiset jotka jatkuvasti päivittävät profiilikuvaansa someen???
Mikä ihme noita vaivaa, useimmiten ovat naisia? Pitääkö se profiilikuva ihan oikeasti vaihtaa joka kuukausi tai jopa joka viikko? Mitä hittoa? Jotenkin toooodella noloa.
Kommentit (120)
Vielä ei ole selvinnyt mikä pointti on vaihtaa sitä kuvaa muutaman päivän välein? Muuta kuin naurettava huomionkipeys ja ylistysten kalastelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyttääkö porukka oikeasti kuinka usein joku vaihtaa profiilikuvansa?
No ei sitä tarvitse kytätä kun se saamarin profiilikuvapäivitys tulee esim. fb:ssa siihen omaan fiidiin. Mullakin on pari sellaista kaveria jotka tosiaan vaihtaa harva se päivä sitä profiilikuvaansa. On pakko sanoa että vaikka olisi muuten miten fiksun oloinen tahansa, niin tuo jatkuva pärstän päivittäminen saa vaikuttamaan saappaalta.
Samaa mieltä. Ei ole fiksujen ihmisten touhua.
Joillakin on ilmeisesti joku asetus, joka vaihtelee sitten automaattisesti vanhoja profiilikuvia ja kansikuvia säännöllisin väliajoin. Joillakin on siis kyse tästä ja olen itse törmännyt enemmän näihin. Rasittava asetus mielestäni. Menet katsomaan ja tykkäämään siitä, niin huomaat, että vanha kuva ja olet jo tykännyt siitä. Jotkut taas päivittää samaa kuvaa uusilla typerillä kehyksillä. Mutta on varmaan niitäkin, jotka oikeasti vaihtavat jatkuvasti uuteen kuvaan. Omissa tutuissa on enemmän näitä, jotka muuten vain postaavat joka päivä sen samanlaisen kuvan omasta pärstästä aikajanalle. Ei voi käsittää. Kai niistä voi tehdä kuvakollaasin vuoden päästä, että tästä vuoteni koostui. Omasta naamasta. No, onhan sen nimikin toisaalta naamakirja. Voi verrata montako uutta ryppyä on tullut sinä aikana. Oi aikoja, oi tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aina parempi kuin se että 30 vuotiaalla jampalla on oletuskuvana kuva missä hän on 17 vuotias olutpullo kädessä.
No ei tuokaan tietty ole kauhen mairittelee, mutta silti melkeinpä kallistun siihen että mieluummin 10 vuotta vanha kuva kuin tosiaan tuo maaninen kuvan vaihtaminen.
Olen kanssasi eri mieltä ja minun mielestä mielipiteesi on todella outo ja tyhmä.
Mitä teet jos esim työnantaja haluaa katsoa profiiliasi ja sieltä paistaa pelkästään 10 vuotta vanha kuva, eikä uusi edustava tämänhetkinen kuva sinusta?
Pitääkö joku oikeasti someprofiiliaan työnantajia varten?
Työttömät varmaan?
Aikuisiällä olen ollut elämässäni työtön hetken aikaa kun koulun jälkeen odottelin asevelvollisuuden alkamista. Sen jälkeen onkin melkein 24 vuotta putkeen ollut täys työllisyys. Yhtäkään sometiliä mulla ei ole, ehkä sitten kun työnteko ei enää kiinnosta, avaan elämäni ensimmäisen sometilini.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei ole selvinnyt mikä pointti on vaihtaa sitä kuvaa muutaman päivän välein? Muuta kuin naurettava huomionkipeys ja ylistysten kalastelu.
Kaunis sinä!
Upee oot!
Rakas!!
🥰😘😍🤩🥳🤩😍
Itse vaihdan uuteen kuvaan parin kk välein mutten joka kerta jaa sitä seinälle.
Lisäksi saatan vaihdella useammin muutaman viimeisimmän kuvan välillä mitä en myöskään jaa.
Mulla tää johtuu siitå et tympäsee itseä helposti, kyllästyn siihen aiempaan kulloiseenkin kuvaan.
Myöhemmin poistan osan profiilikuvista. Säästän pari per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. En enää tykkää yhdestäkään sellaisesta profiilikuvasta joka on periaatteessa vieläpä aina sama kuva eri päivänä ja niitä on 200 vuodessa.
Mulla oli fb kaverina tuollainen mies. Hän jatkuvasti vaihteli profiilikuvaansa, missä oli ihan samanlainen lähikuva hänen naamasta ja samanlainen hymy.
Aloin ihmetellä sitä ja menin hänen kuvakansioonsa ja se oli TÄYNNÄ näitä kuvia, vuosien varrelta. Siis kaikissa sama lähikuva naamasta ja sama hymy. Todella creepyä.
Mutta hän oli kuitenkin ihan naimisissa oleva mies. Tai ainakin väitti olevansa..
Juttujen perusteella vaikutti yllättävän normaalilta tyypiltä. On meitä ihmisiä joka menoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aina parempi kuin se että 30 vuotiaalla jampalla on oletuskuvana kuva missä hän on 17 vuotias olutpullo kädessä.
No ei tuokaan tietty ole kauhen mairittelee, mutta silti melkeinpä kallistun siihen että mieluummin 10 vuotta vanha kuva kuin tosiaan tuo maaninen kuvan vaihtaminen.
Olen kanssasi eri mieltä ja minun mielestä mielipiteesi on todella outo ja tyhmä.
Mitä teet jos esim työnantaja haluaa katsoa profiiliasi ja sieltä paistaa pelkästään 10 vuotta vanha kuva, eikä uusi edustava tämänhetkinen kuva sinusta?
Millainen työnantaja kattelee somekuvia? Dubain sheikki?
Ja sinulla on sheikille suunnattu profiili? Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Creepyt työnantajat, jotka käy stalkkaamassa työntekijöidensä/työnhakijoiden somea voi minun puolestani sitten istua siinä ja kauhistella. Sellaiselle en työskentelisi muutenkaan. Siis itse olen nainen ja minulla ei ole tuollaisia kuvia somessa, mutta ihan periaatteesta. Työ on työ, minun ei tarvitse vapaa-ajallani olla täydellinen työskennelläkseni ja tehdäkseni työni todella hyvin. En ole mikään orja, jonka ainoa elämä on pyörittää sinun firmaasi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työnantajaa kiinnostaisi joku profiilikuva somessa? Ulkönäölläkö töitä teet? Jos näin niin sitten ehkä ymmärrän mutta minä teen töitä osaamisella.
Joo ihan tuttu ilmiö kun fb.tä selailee ja ne samat naiset päivittelee niitä kuviaan melkein viikottain, saaden nää peruskuviot ihanuus.. kaunotar..OMG..sitten oon pohtinut mistä mahtaa johtua kun oikeasti luonnollisen ja eteerisen kaunis nainen vaihtaa kuvansa kerran vuodessa ja kukaan ei tykkää tai reagoi,saatika että antaisi kehuja. Vähän sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. En enää tykkää yhdestäkään sellaisesta profiilikuvasta joka on periaatteessa vieläpä aina sama kuva eri päivänä ja niitä on 200 vuodessa.
Mulla oli fb kaverina tuollainen mies. Hän jatkuvasti vaihteli profiilikuvaansa, missä oli ihan samanlainen lähikuva hänen naamasta ja samanlainen hymy.
Aloin ihmetellä sitä ja menin hänen kuvakansioonsa ja se oli TÄYNNÄ näitä kuvia, vuosien varrelta. Siis kaikissa sama lähikuva naamasta ja sama hymy. Todella creepyä.
Mutta hän oli kuitenkin ihan naimisissa oleva mies. Tai ainakin väitti olevansa..
Juttujen perusteella vaikutti yllättävän normaalilta tyypiltä. On meitä ihmisiä joka menoon.
No huh, just tämä. Sama kuvakulma, sama ilme, samat kaikki paitsi eri päivä. Kuva vaihtuu "uuteen" joka kolmas päivä. On kyllä erikoista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän muka tee mieli vaihtaa jos saatte otettua kauniimman kuvan itsestänne kuin nykyinen profiilikuva? Ja esim. muutaman kuukauden välein se ei kyllä ole erityisen noloa.
No eihän tässä puhuttukaan niistä jotka vaihtavat vaikkapa muutaman kuukauden välein. Vaan niistä jotka jatkuvasti vaihtavat sitä kuvaansa. Muutama kuukausi nyt sentään on jotenkin ok jos sillä kuvan vaihtamisella on pointtinsa.
Mikä pointti? Muuttuuko teidän ulkonäkö muutaman kuukauden välein? Itse olen 45 v enkä enää näytä samalta kuin 30 v, mutta edelleenkin kyllä ihan tunnistettavalta itseltäni. Mikään isompi asia ei ole muuttunut niin radikaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis sinä!
Upee oot!
Rakas!!
🥰😘😍🤩🥳🤩😍
Just näin :DDDDDDDD Ja tähän "ikinuori" täti sitten tuuttaa takaisin:
Itse olet!
Ihana sinä!
Kiitos ihana!
Pusipusihalihali!
(Nyt pakko käydä oksentamassa...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis sinä!
Upee oot!
Rakas!!
🥰😘😍🤩🥳🤩😍
Höpsön pöö, itse olet! <3
Tämä on vähän sama kuin kaikki muukin itsensä kuvaaminen: olen lenkillä, tässä naamani. Silitän kissaani, tässä naamani. Ajan autolla paikkaan x, tässä naamani. Tässä muuten vaan naamani.
En tajua.
Mua se ei haittaa eikä ärsytä, vaikka onhan se säälittävää.
Musta on lupsakkaa seurata somessa kömpelösti käyttäytyviä.
Olin kyllä ihmeissäni, jos saisin tietää,että työnantajani on käynyt katsomassa profiiliania. Hänellä ei olisi mitään järkevää syytä tehdä niin.