Sukupuolia on tasan kaksi
Kaikilla on joko naisen tai miehen sukupuolielimet.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se muuten olisi puolikas vaan esim. kolmasosa.
"Puoli" ei ole sama asia kuin puolikas. Vai onko esim. vastapuoli puolikas? Alapuoli-yläpuoli, vasen/oikea puoli?
Täällä on taas kommentoimassa ihmisiä, joiden pitäisi keskustella biologin tai suomen opettajan kanssa. Peruskoulu on mennyt teissä hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap: Luepa tämä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma
ja tämä
Ka mikähän tirppa tai sieni sinä olet?
Pikemminkin sanoisin, että biologinen sukupuoli on bimodaalinen ilmiö. Lisääntymisfunktioita on kaksi ja vain kaksi, mutta sukupuolelle ei toisaalta ole sellaista määritelmää, jonka perusteella ihan jokainen voitaisiin kategorisoida yksiselitteisesti vain yhteen vain kahdesta vaihtoehdosta.
Ylivoimainen enemmistö (luokkaa 99%) ihmisistä toki voidaan hyvin helposti ja suoraviivaisesti luokitella mieheksi tai naiseksi ilman mitään muttia.
Vierailija kirjoitti:
ja tämä
Hesarin jutusta: "Eliökunnasta löytyy lintuja, joilla on kolmenlaisia koiraita ja sieniä, joiden sukupuolet lasketaan tuhansissa."
Hyvä on, olen valmis myöntymään kannassani sen verran, että on olemassa miehiä, naisia ja epämääräisiä sieniolioita. Onko nyt hyvä?
-eri
Sukupuolia on kaksi mutta 8 miljardilla ihmisellä tällä maapallolla on melkoisesti erilaisia uskomuksia eri asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tämä
Hesarin jutusta: "Eliökunnasta löytyy lintuja, joilla on kolmenlaisia koiraita ja sieniä, joiden sukupuolet lasketaan tuhansissa."
Hyvä on, olen valmis myöntymään kannassani sen verran, että on olemassa miehiä, naisia ja epämääräisiä sieniolioita. Onko nyt hyvä?
-eri
Ai Hesari veti jopa sienet taisteluun mukaan?!
Vierailija kirjoitti:
Montako vauvaa todetaan intersukupuoliseksi?
Intersukupuolisuus on kehityshäiriö, ei kolmas sukupuoli.
Intersukupuolisuus tarkoittaa sitä, että henkilöllä on luontaisesti sekä MIEHEN, että NAISEN sukupuolisia ominaisuuksia, joten sukupuolia on edelleen kaksi. Mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tämä
-eri
"epämääräisiä sieniolioita"
No nyt selvisi, miksi vihervasemmisto ja niiden lemmikit ovat niin epäilyttäviä ja outoja!
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin sanoisin, että biologinen sukupuoli on bimodaalinen ilmiö. Lisääntymisfunktioita on kaksi ja vain kaksi, mutta sukupuolelle ei toisaalta ole sellaista määritelmää, jonka perusteella ihan jokainen voitaisiin kategorisoida yksiselitteisesti vain yhteen vain kahdesta vaihtoehdosta.
Ylivoimainen enemmistö (luokkaa 99%) ihmisistä toki voidaan hyvin helposti ja suoraviivaisesti luokitella mieheksi tai naiseksi ilman mitään muttia.
Aivan. Ja siksi yhteiskunnan ei tarvitse muuttua marginaalivähemmistön ehdoilla eläväksi.
Sara Forsberg: näyttää jumalattoman kauniilta naiselta, naisen ulkoiset sukupuolielimet (?), sisällä surkastuneet kivekset muttei kohtua ja miehen dna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tämä
-eri
Ai Hesari veti jopa sienet taisteluun mukaan?!
Jep! Ei riittänyt enää merihevoset tai avokadot.
Vierailija kirjoitti:
Sara Forsberg: näyttää jumalattoman kauniilta naiselta, naisen ulkoiset sukupuolielimet (?), sisällä surkastuneet kivekset muttei kohtua ja miehen dna.
Hetken jo epäröin vihervassupropagandan tulituksessa kun kuulin tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolia todella on kaksi, mutta koska sukupuolella ei enää tarkoiteta sitä, mitä sillä alun perin on tarkoitettu, niin sukupuolia on siksi tänä päivänä ilmeisesti yhtä monta kuin on yksilöitäkin.
Näin ajattelee vain marginaali hörhöryhmä ennen 3 maailmansotaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni hän sai itse valita haluaako silikonirinnat tai elää androgyynisenä, ellei peräti miehenä?
Itse vähemmistöön kuuluvana olen samaa mieltä.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä tiedolla teet? Täysin olemassa oleva asia silti, syntyi niitä yksi tai tuhat vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Biologian mukaan lisääntymiskyvyttömät yksilöt ovat sukupuolettomia :D. Koeta nyt siis päättää. Esimerkiksi lapsettomuudesta kärsivät ovat biologisesti sukupuolettomia koska biologiset sukupuolet ovat 1. hedelmöittävä ja 2. hedelmöittyvä.
Mitä aktuaalista paskaa? Eli sun teorian mukaan mulla ei ole sukupuolta koska olen nainen joka ei pysty lisääntymään? Alkoiko mun sukupuolettomuus siitä kun kohtu ja munasarjat leikattiin pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä tiedolla teet? Täysin olemassa oleva asia silti, syntyi niitä yksi tai tuhat vuodessa.
Se määrä on relevantti tieto kun arvioidaan ilmiön yleisyyttä ja sen perusteella sitä onko erilaiset toimet yhteiskunnassa tarpeellisia.
Kehäpäätelmäsi ei johda mihinkään.
On olemassa naisia, joilla on miehen genomi ja miehiä, joilla on naisen genomi. On olemassa ilman penistä tai kiveksiä syntyneitä miehiä ja on naisia, joilta puuttuu kohtu ja/tai munasarjat. Mutta koska et tajua sukupuolen ja sukupuolisuuden, seksuaalisuuden ja seksuaali- ja sukupuoli-identiteetin eroista mitään, turha on sulle piirtää kaaviota myöskään genetiikasta, genotyypin ja fenotyypin variaatioista.
Ei ole olemassa mitään NORMAALIA, on vain tyypillistä ja epätyypillistä ja erilaisia muunnnelmia siitä. Se, että Mestarillasi tai fundamentalistipuolueen ehdokkaalla on paukapäinen ja ahdas käsitys ihmisestä, johtuu vain heidän rajoittuneisuudesta ja niukasta aivokapasiteetista.