Ajatuksia ihmisistä,jotka näkevät narsisteja joka puolella?
Psykiatrin diagnosoima narsisti voi varmasti pilata jonkun elämän, mutta veikkaan, että heitä ei ole ihan niin paljon kuin palstaa lukiessa voisi olettaa....
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä on sinulle, jos toiset tunnistaa narsismin helpommalla. Narsismi ei ole mikään rikos, mutta selittää, miten niin moni käyttäytyy moraalittomasti. Sinussakin on jotain moraalitonta, kun arvostelet sitä, että joku tunnistaa henkisesti sairaan ihmisen, joka käyttäytyy ehkä vain sanallisesti väkivaltaisesti, mutta myös ehkä fyysisestikkin. Anna ihmisten tunnistaa vaara-tilanteet, ehkä se on heille hyödyksi.
Narsismi ei ole kehu, vaan haukku. Eli vähän kuin toinen leimaisi kovaan ääneen ison joukon ihmisiä yksinkertaiseksi. Ei tuo ole kiellettyä, mutta ei myöskään kannatettavaa.
Minä voin julistautua hyväksi tunnistamaan yksinkertaiset ja tämän jälkeen jakelen tuota leimaa kaikille joiden mielipiteet eivät minua miellytä.
Missä sinä näit narsismia kehuttavan?
Jos kaikkialla ajautuu ihmisten kanssa riitaan ja ympärillä on vain naristeja, on syy todennäköisesti peilissä. Ihminen, joka eroaa jokaisesta ihmissuhteesta riidoissa, voi myös katsoa peiliin. Moni valittava ja uhriutuva ihminen on todellisuudessa itse hankala. Naisena olen huomannut, että moni erostaan valittava nainen hankaloittaa asioita ja omaa ja toisten elämää itse. Joko tahtomattaan tai tahalleen. Heittäydytään uhriksi, haastetaan riitaa kaikesta mahdollisesta, vastustetaan jokaista asiaa, vaaditaan kaikki asiat vain oman mielen mukaan tai kostetaan. Kyky ja halu joustaa ja hakea kompromissia on nolla. Käyttäydytään kuin murrosikäinen.
Kusipää voi olla olematta narsisti. Exäni esimerkiksi ei varmasti ollut narsisti, mutta niin välinpitämätön muista ihmisistä ja niiden asioista, että joutaa ihan sen takia olla yksin.
Tunnen yhden narsistin (elämässäni oli myös toinen, ei onneksi enää). Pysyttelen niin erossa kuin vain voin. Täysin ei voi sukulaisuuden takia.
Hänet tunnistaa vain hänen uhrinsa. On niin ihana ihminen. Muistaa myös itse mainita tämän ihanuutensa ja hyvyytensä aina tilanteen tullen.
Ihminen itsessään on jo kiero ja ongelmallinen. Ei tarvitse olla persoonallisuushäiriötä.
Suomi on kyllä täynnä narsisteja ja sosiopaatteja turha sitä on koittaa peitellä millään...
Ei niitä olekaan. Narsistisia piirteitä on monella mutta se ei tee narsistia. Sitten jotkut on vain puhtaasti k*sipäitä mutta se ei vaadikaan diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti joutuneet narsistisen persoonan uhriksi ja traumautuneet.
Nytvittuoikeesti hei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa siitä on sinulle, jos toiset tunnistaa narsismin helpommalla. Narsismi ei ole mikään rikos, mutta selittää, miten niin moni käyttäytyy moraalittomasti. Sinussakin on jotain moraalitonta, kun arvostelet sitä, että joku tunnistaa henkisesti sairaan ihmisen, joka käyttäytyy ehkä vain sanallisesti väkivaltaisesti, mutta myös ehkä fyysisestikkin. Anna ihmisten tunnistaa vaara-tilanteet, ehkä se on heille hyödyksi.
Narsismi ei ole kehu, vaan haukku. Eli vähän kuin toinen leimaisi kovaan ääneen ison joukon ihmisiä yksinkertaiseksi. Ei tuo ole kiellettyä, mutta ei myöskään kannatettavaa.
Minä voin julistautua hyväksi tunnistamaan yksinkertaiset ja tämän jälkeen jakelen tuota leimaa kaikille joiden mielipiteet eivät minua miellytä.
Missä sinä näit narsismia kehuttavan?
Et kyennyt hahmottamaan viestin sisältöä, vaan jumiuduit ensimmäiseen lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kusipää voi olla olematta narsisti. Exäni esimerkiksi ei varmasti ollut narsisti, mutta niin välinpitämätön muista ihmisistä ja niiden asioista, että joutaa ihan sen takia olla yksin.
Tämä. Se oikea termi olisi kuspää. Mutta kun on 12 paskinta self help -kirjaa lukenut, alkaa puhua kuten ne.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran on epäonnekseen joutunut narsistin kanssa tekemisiin, sellainen on helppo tunnistaa. Monia, kuten ap:ta, he kyllä onnistuvat huijaamaan pitkäänkin.
Minä kyllä olen narsisteja tavannut, oikeitakin sellaisia, mutta sanoisin silti, että heidän osuus väestöstä on sangen pieni, enintään muutamia prosentteja ehkä. Jokin muu kuin narsistille altistuminen on siis syynä siihen että heitä näkee joka puolella.
Jonkin verran näissä narsistiksi syyttelijöissä on myös niitä, joiden on mahdotonta käsittää että muiden elämä ei pyöri 100% heidän toiveidensa ympärillä.
Reppanat käyttävät narsistileimaa kaikista, jotka vastustavat heitä tai toteavat äänen heille epämieluisia asioita.
Samanlaista elömöntapauhriutumista kuin esim. venäläisillä. Kaikki heille hankalat asiat ovat natsismia.
Tunnen valitettavasti ihmisen, joka on aina valehdellut, manipuloinut, lahjonut, varastanut, tehnyt petoksia jäämättä kiinni, kostoksi, jos joku ei tottele, puhunut imelällä äänellä pahaa ihmisille (jopa ala-asteikäisille lapsille), uskoo jotenkin omistavansa ihmiset ja haluaa hallita heitä. Ihanan ihmisen maineessa. En riedä mikä hän on, ehkä vain hyvin paha ihminen. Eroon siitä ei pääse, ennen kuin kuolema sen korjaa.
Mutta tuon perusteella minäkin inhoan narsistisanan joutavaa käyttöä.
Narsisti sanan typerä viljely jättää pulaan ne, joiden elämässä on todellinen narsisti. Vaikka jättäisit n-sanan käyttämättä, apua ja tukea et saa mistään. Avun saaminen taitaa kyllä muutenkin olla mahdotonta, koska ulospäin ihminen on loistava. Vaikka näitä on vain se 2% väestöstä, elämä voi olla jopa lopullisesti pilalla niillä ihmisillä jotka tällaisen lähipiiriin joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Punaiset liput alkaa liehua, kun joku alkaa avautua narsisti-exästä. Ihan sama oliko mies vai nainen, itse en halua ruikuttaa existä. En halua että minua pidetään raukkana. Mutta nämä ruikuttajat kuvittelevat jotenkin nousevansa johonkin pyhään marttyyri-kategoriaan. Ei mitään käsitystä miltä se kuulostaa muiden mielestä.
No niinpä. Ja Tommy Hellsteniä lainatakseni "jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi, nouse ylös".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaiset liput alkaa liehua, kun joku alkaa avautua narsisti-exästä. Ihan sama oliko mies vai nainen, itse en halua ruikuttaa existä. En halua että minua pidetään raukkana. Mutta nämä ruikuttajat kuvittelevat jotenkin nousevansa johonkin pyhään marttyyri-kategoriaan. Ei mitään käsitystä miltä se kuulostaa muiden mielestä.
No niinpä. Ja Tommy Hellsteniä lainatakseni "jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi, nouse ylös".
Aivan, miksi et katkaisi välejä myrkylliseen ihmiseen? Ainoa, johon välien katkaiseminen on vaikeaa, on tietty oma lapsi, mutta jos oma lapsi on narsisti, se on peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Aivan, miksi et katkaisi välejä myrkylliseen ihmiseen? Ainoa, johon välien katkaiseminen on vaikeaa, on tietty oma lapsi, mutta jos oma lapsi on narsisti, se on peiliin katsomisen paikka.
Olipa naivi kommentti. Ihan oikea narssisti kostaa, jos katkaiset välit tai ylipäätään puolustaudut. Et voi katkaista aikuisen lapsen välejä vanhempaansa tai isovanhempaansa. Et voi vaikuttaa siihen, mitä tarinoita narsistinen henkilö levittelee sinusta lapsillesi ystäville, tuttaville, suvulle tai vaikka työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja narsisti voi vallan hyvin ja usein onkin olematta ns kusipää. Nämähän voivat pitää pokerin ja korrektin käytöksen periaatteessa aina, tai ainakin niin taidokkaasti että ulkopuoliset eivät suostu uskomaan uhrin kokemaa.
Juuri siksi nämä hyväkäytöksiset luonnehäiriöiset traumatisoivat aivan eri syvyydeltä kuin pelkät helposti havaittavat kusipäät.
Jos on ystäväpiiri luotettavia ihmisiä, ei noita mietikään. Jos on yksinäinen ja kasvanut vielä ehkä narsistisessa kodissa joutuu miettimään paljonkin. On ehkä huomannut olevansa houkuttava kohde p-päille. Siis hyötyjille, hyväksikäyttäjille, teeskentelijöille.
Minulle nämä edustavat narsistista luonnetta. Toiset välineellistetään. Ja joka on kokenut tuota niin saattaa olla että haluaa välttää noita kokemuksia jatkossa. Miten sitten näihin suhteisiin päädytään tekeekin jutusta niin kimurantin.
Nämähän eivät paljasta heti mitä ovat. Ei se muuten toimisi. Puhutaan siis petollisista luonteista jotka ovat todellisia, ei keksittyjä tai kuviteltuja ( vaikka saattavat hyvin tyypillisesti syyttää sinua tästä paljastuttuaan).