Sari Essayah luuli: maito 0,29 e/l
Miten poliitikko voi olla noin pihalla? Mikään ei maksa 0,29 e paitsi ehkä Muumi-tikkari ja yksi tarjousbanaani.
Kommentit (135)
Sari Jesaja? Profeetta Lapinlahdelta?
Eihän tuollaisilla tyypeillä ole mitään käsitystä siitä, miten inflaatio ja heidän leikkaus-/veropäätöksensä vaikuttavat oikeasti tavallisen ihmisen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ja uskovaiset ovat kaiken inhimillisen kehityksen suurin este.
Sen pitäisi kerta kaikkiaan olla täysin kiellettyä.
Jossain Afrikan "onnellisilla" syrjäseuduilla ei kristinuskota tiedetä vieläkään mitään.
Omalla tavallaan 'inhimillisessä' kehityksessä pisimmälleł päässyt lienee Pohjois-Korea.
Vierailija kirjoitti:
Urpilainen luuli, että Nummisuutarit on Kalle Päätalon kirjoittama.
Hän on luokanopettaja
Hän on kai saanutkin koulutuksensa vasemmiston ajamaan ja ideoimaan peruskouluun.
0,75€/l halvin.Onhan hän muutenkin ulkona kuin lumiukko
Meidän aikuisten perheessä ei juoda tai käytetä maitoa missään muodossa, täysin tarpeeton elintarvike.
Pullan eli vehnäsenkin leivon veteen. Leivätkin leivon itse eli enpä osaisi arvata hintoja.
Itse oisin veikannut maidon litra hinnaksi 2 euroa litralta. Nyt tiedän että monen hintaisia löytyy kevyestä maitojuomasta superkalliisiin kauramaitoihin 60 sentistä useisiin euroihin litralta.
Unohtamatta äidinmaidon korvikkeet jne.
Tosi typerää ihmisten kiusaamista ja pilkkaamista jos jotain unohtuu tv-tentissä, kontekstissa, missä meistä itse kukin voi joutua hämilleen ja unohtaa vaikka sen maidon litrahinnan.
Ilmiötä voisi väittää jopa inhimilliseksi, siis seikaksi joka erottaa meidät ajattelemaan kykenevät eläimistä, joille tietämättömyyden erehdys voi koitua jopa armottoman kohtalokkaaksi.
Enemmän ihmettelen tätä valmiutta kiusaamisen kulttuuriin , mihin niin hanakasti monet maidon hinnan tietäjät ovat kompastuneet.
No tuliko hyvä mieli kun tiedät maidon hinnan paremmin kuin joku toinen?
Ootko ajatellut, mitkä sen sijaan jää tietämättäsi ja ymmärtämättäsi?
Rahattomat ja pihit kattelee hintoja. Muiden ei tarvii tietää.
Ihan turhaan tuosta kukaan valittaa. Itse olen ihan ok tuloinen (meidän yhteistulot noin 110-120ke vuodessa) enkä juuri hintoja katsele. Toki tiedän mitä jauhenliha ja maito maksaa, mutta ostan ne ruuat mitä mieli tekee. Esimerkiksi viimeksi ostin 6e maksavan savumuikkupurkin ja söin sen iltapalaksi, joten ei ehkä työttömille sovi, mutta kyllä tässä töitäkin tehdään. Minä en esimerkiksi tiedä, mitä kaurahiutaleet maksaa, koska en osta.
itseasiassa hän sanoi sen maksavan 0.29 senttiä, mikä on vielä typerämpää.
Vierailija kirjoitti:
Tosi typerää ihmisten kiusaamista ja pilkkaamista jos jotain unohtuu tv-tentissä, kontekstissa, missä meistä itse kukin voi joutua hämilleen ja unohtaa vaikka sen maidon litrahinnan.
Fiksumpaa on silloin sanoa, ettei tiedä, kuin arvailla tyhmiä.
En minäkään kaikkia hintoja tiedä, en osta ikinä kaljaa, mutta en kyllä arvelisi että yksi tölkki tai pullo maksaa 29 senttiä. Ostaa sieltä kaupasta mitä tahansa niin sen verran pitäisi tietää että 29 sentillä ei paljon mitään saa. Aikoinaan laulettiin että ostakaa makkaraa, markalla jo paljon saa, mitä tuo olisi eroissa, sen 29 senttiä tai reilusti alle ja ei kyllä kovin paljon makkaraa saa, yhden siivun lauantaimakkaraa voisi saada.
58Sari tarkoitti , että se edullisin maito on n.vajaa viikon vanhaa, vaikka pitäähän lehmät joka päivä lypsää...
Hänhän väitti litran maksavan 0,29 SENTTIÄ. Ei euroa, vaan vajaan sentin. :D
Essayah ymmärtää paljon enemmän kuin tämän palstan lukijat.
maatalousministeri kyllä tietää maidon oikean hinnan.
0.29c/litra on se alkutuottajan saama hinta. Loput kaupan hinnasta muodostuu jalostus ja kuljetus sekä kaupan kulut.
Sari tietämys kertoo paljon helluntailasiten asenteesta köyhiä kohtaan. Kristilliset ovat pahimpia parasiitteja yhteiskunnassa.