Tuttu kaveri kuoli koronaan.
Oli tupakoinut 30 vuotta ainakin. Valitti kun sain jonkun flunssan ja keuhkoihin sattui kuulemma. Pian se oli kuollut ja sanottiin että oli korona. Se tyyppi oli kyllä maailman huonokuntoisin. Olen tuntenut sen 30 vuotta enkä ole koskaan nähnyt sen harrastavan liikuntaa. Tupakkia se poltti aina.
Kommentit (28)
En teidä ketään joka olisi kuollut koronaan. Sen sijaan kaikki tutut ja sukulaiset ovat sen sairastaneet. Myös ne muutamat rokottamattomat. Hekin siitä selvisivät. Myös iäkäs vakavasti keuhkosairas (keuhkoahtauma) sukulainen, jolla oli usempai rokotus kanssa.
Olisiko tullut keuhkokuume koronan kanssa?
Yksi työkaveri kuoli auto-onnettomuudessa. Myöhemmin kerrottiin että kuolinsyy oli korona.
OK
Aivan sama mihin kuollaan. Jokaisen kohtalo se on kuitenkin
Ystäväni kuoli 19-vuotiaana eikä hänessä edes ollut mitään tautia.
Äiti kuoli 96-vuotiaana muutoin terveenä, mutta ei muistanut tästä maailmasta enää mitään.
Ei kai tuollaiseen pikku flunssaan kuolla voi? Olen sairastanut koronan pariin kertaan eikä tuntunut juurikaan missään ku perus lenssulta jos nyt sitäkään. T. Mies 31 vuotta ja mitään rokotteita en ole ottanut koskaan
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tullut keuhkokuume koronan kanssa?
Koronaviruksen aiheuttama keuhkokuume on erilainen kuin ns tavan keuhkokuume. Naapurini yli 70v kuoli koronan keuhkokuumeseen. Keuhkot tuhoutuvat totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaiseen pikku flunssaan kuolla voi? Olen sairastanut koronan pariin kertaan eikä tuntunut juurikaan missään ku perus lenssulta jos nyt sitäkään. T. Mies 31 vuotta ja mitään rokotteita en ole ottanut koskaan
Se on voinut olla flunssan kaltainen sinulle, mutta jollekin muulle vakavampi tauti. Ja lieväkin korona voi aiheuttaa myöhemmin terveysongelmia, ja se lisää myös pitkän koronan riskiä. Mitä useamman rokotteen saa, sitä enemmän pitkän koronan riski vähenee.
https://www.sciencealert.com/every-covid-infection-increases-your-risk-…
"Jokainen koronatartunta lisää riskiä sairastua kroonisiin terveysongelmiin, kuten diabetekseen, munuaissairauksiin, elinten vajaatoimintaan ja jopa mielenterveysongelmiin", lääkäri Rambod Rouhbakhsh varoitti toimittaja Sara Bergiä American Medical Associationin podcastissa aiemmin tänä vuonna.
"Tämä hälventää myytin, jonka mukaan toistuvat kohtaamiset viruksen kanssa ovat lieviä eikä niistä tarvitse huolehtia. Se muistuttaa venäläisen ruletin pelaamista."
Mun työkaverin mies kuoli koronaan 3x rokotettuna ja perusterveenä eikä ollut hänkään röökinpolttaja tai ylipainoinen. Oli kylläkin jo miltei 50-vuotias eikä kuollut teholla eikä edes sairaalassa vaan kotonaan. Oli aamulla jäänyt kotiin sairastamaan "flunssaa" ja illalla kun työkaveri meni kotiin niin mies makasi sängyn vieressä lattialla hengettömänä.