Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotoani on kadonnut tavaroita, ketä voin epäillä

Vierailija
09.01.2024 |

Olen asunut useampia vuosia samassa vuokra- kaksiossa yksin. Mulla käy harvoin kavereita kylässä, en oikein pidä vieraista.

Tässä vuosien mittaan multa on kadonnut jotain hopeakoruja, muutamia. Oikeastaan niin, että olen laittanut ne johonkin paikkaan ja seuraavana päivänä sitä korua ei ole missään. Olen etsinyt kaikkialta, mutten löydä, ja olen vain ajatellut, että no, se on tipahtanut johonkin viemäriin tai johonkin niin outoon paikkaan, etten löydä.

Ostin pari kuukautta sitten tuliterät 200e lenkkarit, jotka ovat levänneet tuossa kenkähyllyllä. En ole käyttänyt niitä kertaakaan, koska tuli pakkaset ja aloin käyttämään talvikenkiä. Nyt lenkkarini ovat kadonneet, niitä ei ole hyllyllä, eikä missään. Olen etsinyt kaikki paikat, en ole tosiaan niitä pitänyt, ne ovat tähän asti olleet koskemattomina hyllyllä.

Kolmas asia, että mulla on kirjekuoressa täällä kotonani ollut seteleitä. En niitä laskeskele usein, mutta useampia satasia. Yhtenä päivänä menin kurkkimaan kirjekuoreen ja ihmettelin, onko täällä näin vähän rahaa, vaikken ole sinne kajonnut.

Kaikki nämä asiat ovat periaatteessa sellaisia, että olen itsekin voinut töpeksiä asioiden kanssa, mutta olen kyllä suht säntillinen, asiat ovat yleensä samoissa paikoissa ja ostan tosi harvoin mitään uutta/kalliimpaa.

Nyt mielikuvitukseni alkoi laukata. Olisiko vuokranantaja voinut käydä täällä joskus poissa ollessani? Miten sen voisin muka todentaa? Vai ketä uskaltaisin epäillä? 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenna liikkeestä aktivoituva kamera eteiseen. Kaverillani kävi hekan vuokra-asunnossa niin, että huoltomies kävi varastelemassa ja sai kiinni tällä tavalla. 

Vierailija
2/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katosi koko koti, ketä epäillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan ihmiset ovat palkanneet yksityisetsiviä, jotka ovat saaneet syyllisen selville ja se on ollut asianomainen itse, jolla on alkanut muisti sassaroimaan.

Vierailija
4/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, se ei näe mua, kohta lähtee lompakko.

Hiljaa hiljaa hiivittään....

Vierailija
5/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jolla on avain sun kämppään. Vaihdata lukot. 

Vierailija
6/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaimmillaan ihmiset ovat palkanneet yksityisetsiviä, jotka ovat saaneet syyllisen selville ja se on ollut asianomainen itse, jolla on alkanut muisti sassaroimaan.

Työskentelen itsekkin muistisairaiden parissa, ja olen kyllä vasta 29-vuotias, en ensimmäisenä itseäni epäile, toki kaikkihan on mahdollista😃

Vierailija
7/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen on tohtori Alzheimer. Hän keksi nimeään kantavan taudin. Sinulla on se.

Vierailija
8/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameraa vain kehiin. Jos sulla on varaa 200e kenkiin, voit santsata kameraankin. Riistakamera vaikka. Joka lähettää reaaliajassa puhelimeen tiedot, kun on liikettä. 

Vierailija
9/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla oli yhtenä kesänä samanlainen ongelma. Syylliseksi paljastui orava, joka tuli avoinaisesta parvekkeen ovesta ihan pokkana sisään ja pölli mm. hedelmät hedelmäkorista ja leivät keittiöstä. Parvekkeen kukkaruukuista löytyi piilotettuna myös kaikenlaista pikkutavaraa.

Vierailija
10/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöissä pääsy asuntoihin voi olla remonttifirman jäsenellä tai avaimesta saa kopion. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja (tai jäsenet?) pääsee avainkaapille ja hänen perheenjäsenet mahdollisesti. Huoltoyhtiö, vartiointiyhtiö jos on. Vuokranantaja sekä hänen perheenjäsenet, jos avain on saatavilla muille. Isännöinti saattaa päästä. Ja palomies. Mitäs muuta? Edellinen asukas voi saada avaimesta kopion tai hänen exä, ellei lukot vaihdettu. Joskus tavaroita voi päätyä vahingossa roskiin. Mutta en usko että laitoit tavarasi roskiin tai unissakävely. Tiirikoinnista ja murroista ei tietoa, sekin mahdollinen joskus. Entä perheenjäsen jolle avain annettu varalle, käykö hänellä vieraita, ehkä ollaan jo liian kaukana tässä asiassa.

Vierailija
11/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurilla oli yhtenä kesänä samanlainen ongelma. Syylliseksi paljastui orava, joka tuli avoinaisesta parvekkeen ovesta ihan pokkana sisään ja pölli mm. hedelmät hedelmäkorista ja leivät keittiöstä. Parvekkeen kukkaruukuista löytyi piilotettuna myös kaikenlaista pikkutavaraa.

Osaisiko orava mennä just sinne ap:n rahakirjekuorelle ja tyhjentää sen? 😄

Vierailija
12/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoja nuo varkaudet, luulisi että joku tuntematon rosvo ottaisi sittten kaikki arvotavarat, eikä vain  esim. kenkiä. Mieti vielä ketä teillä käy kylässä. Ja kun lähdet ulos voi vaikka vanhan kännykän viritellä kuvaaman vaikka johonkin ylös.

Vierailija
13/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai orava käy kirjekuoresta seteleitä ja nappaa hyllyltä molemmat lenkkarit😂😂😂

Vierailija
14/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alta satasella saa nykyään ihan pätevän wifiin kytkettävän webbikameran, joka osaa hälyttää kun havaitsee asunnossa jonkun liikkuvan, tallentaa muistikortille tai pilveen ja jonka livekuvaa voi myös vaikka kännykästä tai läppäriltä katsella.

Siis esimerkiksi tällaisen (60e)

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/683716/Anker-eufy-Indoor-Cam-2K…

Joku vastaava hommattiin meille muutama vuosi sitten kun hankittiin koira, että voi seurailla mitä se päivän akana yksinään puuhailee ja hyvin on toiminut. Vinkumisesta tulee itkuhälytys :-D

Vierailija
15/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tavarani ovat kyllä usein kateissa, koska kiireissäni ja hajamielisenä laitan niitä välillä minne sattuu. Mutta aina ne ovat löytyneet. Jos joku koru on kadonnut silloin on esimerkiksi kaulakorun ketju katkennut tai olen unohtanut sormuksen jonkin käsienpesualtaan reunalle esimerkiksi ravintolassa. Ei niitä kukaan ole päässyt pöllimään.

Vierailija
16/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään kovia aikoja, oravienkin on pitänyt petrata peliään että pärjäävät.

Vierailija
17/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eletään kovia aikoja, oravienkin on pitänyt petrata peliään että pärjäävät.

Onkohan sillä kurrella huume- vai peliriippuvuus. Tai se on velkaa joillekin hämäräveikoille. 

Vierailija
18/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko AP:lta on jokunen muumi karannut laaksosta (alkava muistisauraus tai sivupersoona lähtee välillä rimpsalle AP:n rahat taskussaan ja lenkkarit jalassaan)  tai sitten rikollinen vuokraisäntä tms. Ehkä teoriassa mahdollista että edelliselle asukkaallekin avain jäänyt, vaikkei pitäisi? Pystyykö asuntoon esim kiipeämään parvekkeelta tai jos maantasossa asunto niin oliskohan takaovi helpommin tiirikoitavissa? Yhksi kaveri löysi eräänä kauniina aamuna täysin vieraan ihmisen sohvaltaan nukkumasta, asui kerrostalon alimmassa kerroksessa ja parvekkeelle pystyi ketterä ihminen kiipeämään, joten oli tullut avoimesta ovesta kesällä pokkana sisään, käynyt syömässä jääkaapilla ja painunut sohvalle nukkumaan humalaansa pois.

Vierailija
19/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itsekkin muistisairaiden parissa, ja olen kyllä vasta 29-vuotias, en ensimmäisenä itseäni epäile, toki kaikkihan on mahdollista😃

Millaisissa jemmoissa pieneen tilaan menevät , eli korut ja rahat ovat olleet? Jos piilopaikka hyvin vaikeassa paikassa, ei ulkopuolinen sitä löydä, eli sulla voi olla dissosiaatiohäiriö, jolloin itse viet tavarasi, ja jos jopa dissosiatiivinen identiteettihäiriö, niin käytät rahasi etkä muista sitä. Ennen kunnon diagnosoitia tästä sairaudesta ei ole itse tietoinen.

Vierailija
20/46 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on mahdollista, että olen voinut itsekin tavarat hävittää, toisaalta kengät ovat olleet siinä samassa paikassa, enkä ole edes siivonnut niitä johonkin. Mulla ei kotona hirveästi arvotavaraa sinällään ole, eikä mitään varastettavaa. 

Sen takia ärsyttää, olenko tosiaan vain hajamielinen, vai käykö joku kodissa. Vuokranantaja on välillä ollut hieman outo, mutta kukapa meistä ei olisi outo. 

Täytyy kai nyt vain jatkaa ihmettelyä.