En jaa elämääni sosiaalisessa mediassa,muita?
Kuinka harvinaista tämä on?
Olen ollut esim facessa.
Tällöin matkusteleva elämäntyylini
Kirvoitti köyhiltä tutuilta katkeria kommentteja.
Päätin että en tarvitse koko facea.
Elämä helppoa, kun tapaan jonkun,
On mistä jutella.
N55v
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole julkisuuden henkilö. En näe tarvetta jakaa 7 miljardille ihmiselle yksityiselämääni.
Ei ne julkaisut tarvitse olla julkisia.
Kaikki mitä nettiin laitat niin on julkisia.
Ja luulet, että kaikki 7 miljardia on sun jutuista kiinnostunut? Minua kiinnostaa vaan läheisten jutut ja ihan sama muille vaikka kuinka olisivat julkisia.
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa pidän yhteyttä sukulaisiin, jotka ovat kaukana.
Instagramista seurailen aiheita, joita minua kiinnostaa. Twitter ei innostanut, ja parin viikon kokemuksella ei myöskään Threads oikein iske.
Enkä avaudu itsestäni enkä perheestäni, joskus ehkä laittelen reissukuvia, mutta pidän mieleni avarana. Jos rupeaa ärsyttämään jätän netin aukaisematta. Se ei määritä elämääni.
Minullakin on tuttavia, jotka pitävät upeaa ja ystävärikasta julkisivua, mutta todellisuus on vähän toista. Minusta se on surullista, että pitää esittää.
Minullakin on yksi kaveri, joka livenä haukkuu milloin ketäkin. Lapsiaan, miestään, työkavereitaan livenä siis näkee, että elämä ei ole oikeasti kauhean ruusuista. Sitten somessa kuitenkin poseeraa kynttiläillalisella miehen kanssa, viettää laatuaikaa ihanien lasten kanssa tai on pikkujouluissa maailman parhaiden työkavereiden kanssa. Itseäni lähinnä oksettaa tuollainen kaksinaamaisuus ja olen 100% varma, että haukkuu minuakin ympäriinsä, kun en ole paikalla. Aika harvoin enää nähdään tai ollaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa pidän yhteyttä sukulaisiin, jotka ovat kaukana.
Instagramista seurailen aiheita, joita minua kiinnostaa. Twitter ei innostanut, ja parin viikon kokemuksella ei myöskään Threads oikein iske.
Enkä avaudu itsestäni enkä perheestäni, joskus ehkä laittelen reissukuvia, mutta pidän mieleni avarana. Jos rupeaa ärsyttämään jätän netin aukaisematta. Se ei määritä elämääni.
Minullakin on tuttavia, jotka pitävät upeaa ja ystävärikasta julkisivua, mutta todellisuus on vähän toista. Minusta se on surullista, että pitää esittää.
Minullakin on yksi kaveri, joka livenä haukkuu milloin ketäkin. Lapsiaan, miestään, työkavereitaan livenä siis näkee, että elämä ei ole oikeasti kauhean ruusuista. Sitten somessa kuitenkin poseeraa kynttiläillalisella miehen kanssa, viettää laatuaikaa ihanien lasten kanssa tai on pikkujoulu
Miksi seuraat hänen julkaisujaan?
Vierailija kirjoitti:
Somea pidetään aina itsekeskeisenä, mutta pahin tuntumani narsisti on juuri tällainen someton. Ei yksinkertaisesti pysty olemaan somessa. Häiriintyy jos muilla menee hyvin ja masentuu jos hänen päivityksiään ei huomioida tarpeeksi.
Höpsistä. Kaikki vaan eivät ole huomionkipeitä huomiotyrkkyjä.
En oo missään.
Sähköposti, tekstarit ja soitot riittää tutuille tiedottamiseeni"ruoka-annoksistani, ostoistani yms"
N63
Sama. Mulla on Insta-tili, mutta koskaan en ole postannut enkä aio postata mitään. Käytän tiliä vain seuraamiseen, enkä seuraa ketään yksittäisiä ihmisiä edes, vaan erilaisiin asioihin keskittyviä tilejä. Ei kiinnosta kenenkään asiat, eikä omieni jakaminen. Facebookissa en ole koskaan ollut.
Sama, en ole tippaakaan narsistinen.
Lasketaanko tämä palsta someksi? Täällä käyn silloin tällöin ja sitten mulla on harrastustili ig:ssä. Ei ole fb:tä, X:sää tai muuta. Eikä löydy googlesta nimellä hakien mitään. Olen niin nobody kuin vain voin.
T. Nainen 50+
Miksi monet "somettomat" tekee suurenkin jutun siitä etteivät ole somessa?
Silti tuntuvat tietävän kovin tarkkaan mitä muut ihmiset päivittää sinne someen.
Aina jos mietinkään että tekisikö tilin johonkin someen, aina tulee mieleen koulukiusaajat jotka varmaan oikein odottaisivat tilaisuutta päästä haukkumaan ja levittelemään perättömiä juoruja minusta näin vuosikymmenten jälkeenkin somessa, joten se tehokkaasti estää minua laittamasta mitään sometiliä ainakaan omalla nimelläni näkyviin. En usko että mistään sometilistä koituisi mulle mitään positiivista ja hyvää, mutta kenties odottamattomankin ikäviä negatiivisia seurauksia kyllä, kaikki muukin on minun elämässä aina kampeamassa pieleen päin eikä oikein millään mitään positiivista tapahdu sitten millään, olen kuin kirottu.
Poistin facen alkuvuodesta. Missään muussa somessa en ole ikinä ollut.
Ainoa, mitä joskus kaipaan, ovat roskalavaryhmät ja kirppikset. Hyvin pääsin itse eroon tavarasta, mutta tein myös ajoittain aika loistavia löytöjä tarpeeseen.
Nyt olisi taas tarve karsia sisustusta, ja mietin mikä olisi se väylä saada tavara kiertoon.
Ei ole oikeaa elämää some. Somehahmot ja influensserit levittävät kiiltokuvia. Eivät ole totta. Linkedin on niille jotka etsivät töitä pääasiassa. Muut ovat kiiltokuvia.
ketä kiinnostaa mitä syöt. Missä matkustat. Oikeasti.
en jaa mitään. Syön, elän, matkustan. Ja tyhmät jakaa henkilötiedot a) rikollisille, putsatkaa kämppä tai tili. B) jenkkifirmoille, tekevät niillä miljarditiliä, kts facebookin tulos tai muut c) uteliaille, tirkistelijöille. Tuolla toi naapuritalon tyyppi käy töissä
Kuule ihan sama. En kirjoita mitään tulenarkaa asiaa.