Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaa elämääni sosiaalisessa mediassa,muita?

Vierailija
08.01.2024 |

Kuinka harvinaista tämä on?

Olen ollut esim facessa.

Tällöin matkusteleva elämäntyylini 

Kirvoitti köyhiltä tutuilta katkeria kommentteja.

Päätin että en tarvitse koko facea.

Elämä helppoa, kun tapaan jonkun, 

On mistä jutella.

N55v

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti minut on kohtalaisen ankaran (kännissä) öyhöttämisen vuoksi shadow bännätty siellä. Aktiivisia kavereita on ehkä puoli tusinaa mutta kukaan ei kommentoi, ei ehkä näe päivityksiäni.

Vierailija
22/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes älypuhelinta.

Someen pääsee tietokoneellakin. 

Ihanko tosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä, jotka valittavat somessa olevan ilkeitä ihmisiä ja sitten ovat kuitenkin tällä palstalla. Itse koen facebookin ihanan rentouttavaksi tämän palstan jälkeen. Kaikki ovat edes jotenkin omalla naamallaan ja keskustelukin pysyy järkevänä. Jos ei pysy, en ole sellaisten kaveri. Muutenkin kavereita on joku parikymmentä enkä kaipaa enempää. 

Mua taas ei voisi vähempää kiinnostaa esim. kavereiden kuulumiset mutta joka päivä luen hyvin tarkastikin oman kiinnostuksen mukaan aiheita palstalla. Täällä anonyymius on se juttu. Ihmiset kertovat henkilökohtaisiakin tarinoita kun ei tarvitse omaan profiiliin yhdistää ihan kaikkea. Se jos mikä on rentouttavaa eikä se että kyttää Facessa kuinka joku naapurin Mirkku on taas käyttänyt lapsiaan kylpylässä, evvk.

Vierailija
24/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on fb profiili, otin sen joskus 15 v sitten, kun lapseni menivät sinne, mutta en ole ikinä kirjoittanut sinne mitään. Välillä harmittaa, kun jonkun hauskan jutun voisi jakaa, mutta on periaatteelinen. Ja harmittaa, kun tutut pyytää kavereiksi, kun en halua.

Vierailija
25/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaa! Älytöntä ja niin turhaa päivitellä tekemisiään someen ja kuvitella, että ne päivitykset ketään kiinnostaa, puolitutut niitä peukuttaa, harvempi kommentoi. Sen verran olin aikoinaan Facebookissa, että näin mitä se on. Miten vanhemmat kehtaavat lapsiensa kuvia ja tekemisiä myös päivitellä, jopa mummot lapsenlapsien kuvia ja videoita intopinkeenä päivittävät. Rikollista touhua. 

En koskaan ole myöskään kavereitteni tietoja jaellut, vaan olen ne piilottanut. 

Nyt ei ole tarvinnut vuosikausiin ihmetellä, kun lopetin tilit eikä ole ikävä ollut.

Vierailija
26/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu someen tai naamakirjaan. En omista sovelluksia. Mulle riittää vallan mainiosti  tää palsta, täällä ei tule väärinkäytetyksi.

Vierailija
27/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se turhien valokuvien ja roskapäivitysten määrä ei tästä maailmasta silti vähene. Niitä tungetaan facen sijasta whatsappiin ja se vasta raskasta onkin, kun on aina pakko jollain tapaa vastata. Faceen ei ole pakko mennä, jos ei jaksa, mutta puhelinta olisi kiva pitää kuitenkin auki ilman whatsappterroria. 

Eli tiedoksi niille, jotka mainostavat viestivänsä "henkilökohtaisesti" kavereidensa kanssa. Aina ne kaverit eivät haluaisi viestiä teidän kanssa. Oikeastaan ne päivitykset voisi tunkea faceen ja jos joku sinne jaksaa mennä, niin peukuttaa sitten siellä. 

Vierailija
28/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut missään muualla kuin täällä. Ei facea, ei linkkaria, ei instaa tai muita entisten nuorten juttuja. N44

Vierailija
29/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa wa:iin ne poistuvat viestit päälle.

Instagram on teineille/parikymppisille, face meille keski-ikäisille

Vierailija
30/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut missään muualla kuin täällä. Ei facea, ei linkkaria, ei instaa tai muita entisten nuorten juttuja. N44

No LinkedIn-tili nyt pitää olla henkilöbrändin takia. Joka meillä kaikilla on, olit somessa tai et.

Muut somet hyödyttömiä 

Vierailija
31/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä, jotka valittavat somessa olevan ilkeitä ihmisiä ja sitten ovat kuitenkin tällä palstalla. Itse koen facebookin ihanan rentouttavaksi tämän palstan jälkeen. Kaikki ovat edes jotenkin omalla naamallaan ja keskustelukin pysyy järkevänä. Jos ei pysy, en ole sellaisten kaveri. Muutenkin kavereita on joku parikymmentä enkä kaipaa enempää. 

Mua taas ei voisi vähempää kiinnostaa esim. kavereiden kuulumiset mutta joka päivä luen hyvin tarkastikin oman kiinnostuksen mukaan aiheita palstalla. Täällä anonyymius on se juttu. Ihmiset kertovat henkilökohtaisiakin tarinoita kun ei tarvitse omaan profiiliin yhdistää ihan kaikkea. Se jos mikä on rentouttavaa eikä se että kyttää Facessa kuinka joku naapurin Mirkku on taas käyttänyt lapsiaan kylpylässä, evvk.

"Mua ei voisi vähempää kiinnostaa kavereideni kuulumiset" Siinähän se nykyihmisen itsekkyys tuli hyvin kiteytettynä. Varmaan kuitenkin vuodatat omia asioitasi mielellään kavereillesi ja odotat heidän kuuntelevan 🙄

Vierailija
32/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No LinkedIn-tili nyt pitää olla henkilöbrändin takia. Joka meillä kaikilla on, olit somessa tai et.

Muut somet hyödyttömiä 

Mulla ei ole eikä tule.

Vierailija
33/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se turhien valokuvien ja roskapäivitysten määrä ei tästä maailmasta silti vähene. Niitä tungetaan facen sijasta whatsappiin ja se vasta raskasta onkin, kun on aina pakko jollain tapaa vastata. Faceen ei ole pakko mennä, jos ei jaksa, mutta puhelinta olisi kiva pitää kuitenkin auki ilman whatsappterroria. 

Eli tiedoksi niille, jotka mainostavat viestivänsä "henkilökohtaisesti" kavereidensa kanssa. Aina ne kaverit eivät haluaisi viestiä teidän kanssa. Oikeastaan ne päivitykset voisi tunkea faceen ja jos joku sinne jaksaa mennä, niin peukuttaa sitten siellä. 

Juuri näin. Olen huomannut, että somessa yhden ongelman muodostaa se, että eri ihmiset käyttävät sitä eri tarkoituksiin. Esim. fb:ssä jotkut jakaa lähinnä työasioitaan, toiset julkisesti arkeaan, kolmannet arkea läheisille kavereille, neljänsille (luen itseni näihin) se on eräänlsinen kontaktiverkosto, jossa on monta kautta tuttuja ihmisiä, läheisiä ja hyvin etäisiä. Jaan aika neutraaleja asioita, mutta silti tulee noloja tilanteita, kun "kaverit" ei ole kartalla tavasta, jolla fb:a käytän. 

Vierailija
34/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaan, silloin tällöin. En kyllä tiedä oikein näkyykö ne kellekään tai lukevatko.

Kavereita minulla ei ole, suurin osa tuollakin tuntemattomia tai hyvin kaukaisia tuttuja.

Mikäs siinä, välillä ajattelen vain pitää päiväkirjaa, ehkä joku jonain päivänä löytää minut.

Vierailija
35/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minä. Olen niin neuroottinen etten pysty. Eikä muutenkaan kiinnosta. Lähipiirin kanssa kyllä jaan whatsapissa. 

Vierailija
36/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten olet täällä, jos some on niin ikävä paikka? Tämäkin on sosiaalinen media. Sellaista suomalaista Pisa-sivistystä taas..

Vierailija
37/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut somet hyödyttömiä 

Mulla ei ole eikä tule.

Joka meillä kaikilla on :DD. Voit kyllä olla oikeassa. Tää nykyaika on niin p stä...

Vierailija
38/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten olet täällä, jos some on niin ikävä paikka? Tämäkin on sosiaalinen media. Sellaista suomalaista Pisa-sivistystä taas..

No tietysti siksi, että täällä saa kirjoitella huolettomasti anonyymina. 

Vierailija
39/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia wi oalkattu työhön koska en ole fb, ig ja tiktok käyttäjä

Nykypäivän syy missata etätyömahdollisuus..

Vierailija
40/74 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut somet hyödyttömiä 

No, juu jos tuon hyötyajattelun kautta katsoo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi