Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaa elämääni sosiaalisessa mediassa,muita?

Vierailija
08.01.2024 |

Kuinka harvinaista tämä on?

Olen ollut esim facessa.

Tällöin matkusteleva elämäntyylini 

Kirvoitti köyhiltä tutuilta katkeria kommentteja.

Päätin että en tarvitse koko facea.

Elämä helppoa, kun tapaan jonkun, 

On mistä jutella.

N55v

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä voi olla satoja ystäviä fasessa.

Tunsin tämmöisen pikkurikollisen,

Jolla ei ollut kuin sisko kaverina.

Änki aina paikalle ,esim vappuna, vaikka ei ollut kutsuttu.

Näytti silloin mulle puhelimestaan että suosittu on.

En usko että juipilla on siskonsa lisäksi ketään läheistä.

Vierailija
2/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla työn puolesta LinkedIn, mitään muita sometilejä ei minulla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tapa sulla käyttää noita rivinvaihtoja.

Vierailija
4/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole somessa ja jaan teen sinne päivityksiä, mutta en mitään henkilökohtaisia. 

Esim. kolmen vuoden aikana olen solminut parisuhteen, vaihtanut työpaikkaa, ostanut asunnon, suorittanut työn ohessa tutkinnon. En ole maininnut niitä somessa. Olen kyllä jakanut maisemakuvia, kuvia koirastani, veneilykuvia, mökkikuvia, joitain meemejä jne. 

Vierailija
5/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoastaan whatsapissa. M22

Vierailija
6/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari fb- tuttua jakaa jatkuvasti kaiken,  paskalla käymisestä koko päivän aikajanaan saakka.  Huvittaa lukea 

Vierailija
7/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaa elämääni someen. N46

Vierailija
8/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta jakaa omia kuulumisia missään somessa. Ihmiset soittakoot jos kiinnostaa.

Vierailija
9/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vielä olen Facebookissa, mutta karsinut kaverit minimiin. Työkaverit poistin ensin jo vuosia sitten ja jäljellä jokunen sukulainen ja koulukaveri.

Muut seurattavat kohteeni on nykyisin kaupunginosaryhmät, uutissivustot jne.

Uutisvirtaan tulee nyt vain semmoista, josta aidosti välitän kuulla. Hylkään kaveripyynnöt heti semmoisista, joista en muutenkaan ole kuullut muutamaan vuoteen, koska ei enää kiinnosta. Kun ei kiinnosta kenenkään joulukuuset, luistelemiset, perhe-elämä tai muu sellainen ainakaan työkaverien toiminta, että viitsisin heitä seurata. Siksi vain FB on jäljellä, en edes viitsinyt liittyä instaan kun en omaa elämääni kuvaa julkisesti kenenkään näkyville. Parhaille kavereille saatan jonkun perhekuvan lähettää, jos tiedän siitä aidosti ilahtuvan. Ja näillekin vain yksityisesti viestin.

Olen myös profiilini muuttanut sellaiseksi, että näkyy vain etunimi ja sukunimestä alkukirjain, jotta ei tule uusia kaveripyyntöjä. Profiilikuvana joku maisema. Kaverit tunnistaa ja se riittää mulle.

Aika aikaansa kutakin. Vaikka 15 vuotta sitten olikin jokseenkin jännää etsiä somesta kaiken maailman hyvän päivän tututkin kavereikseen ja seurata mitä heille nykyisin kuuluu, ja vaihtaa kuulumisia, niin olen jo nyttemmin muuttanut mieleni ja tahdon jo pitää omat juttuni ihan ominani tai ainakin oman pienen piirini tietona.

Vierailija
10/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aikaisemmin fb:ssa ja ig:ssa, lopettanut molemmat. X:ssä on profiili siltä varalta, että joudun työn puolesta sinne jotain postaamaan. Eipä ole vielä tarvinnut enkä vietä siellä aikaani lainkaan. Linkedinissä on piilotettu profiili, aktivoin sen, jos joudun alkaa työn hakuun.

En koe tarvetta jakaa elämääni puolioudoille ihmisille, riittää että kommunikoin hyvien kavereiden ja perheen kanssa muilla tavoilla. En myöskään kaipaa someryhmien riitelyä, ihmisten ilkeilyä toisilleen tai tyhjänpäiväisiä postauksia kavereilta.

Vierailija
11/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla toisinaan avaudun omasta elämästäni, toki tietty anonyyminä, mutta ei olisi vaikeaa tehdä minusta profiilia ja jäljittää asuinpaikkakuntani ja työ mitä teen toistaiseksi. En muuten usko, että ketään kiinnostaa tarpeeksi, ja jos kiinnostaa, you're wellcome.

Vierailija
12/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli mutta jäi pois kun sen tili kaapattiin. Kuulemma vauvikseltakin valui sinne tavaraa. 

Kyllä rikollisilla on näköjään liikaa aikaa.

Vierailija
13/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sometili mutten jaa siellä yhtään mitään koskaan. Harvoin edes avaan sitä.

Vierailija
14/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes älypuhelinta.

Vierailija
15/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä, jotka valittavat somessa olevan ilkeitä ihmisiä ja sitten ovat kuitenkin tällä palstalla. Itse koen facebookin ihanan rentouttavaksi tämän palstan jälkeen. Kaikki ovat edes jotenkin omalla naamallaan ja keskustelukin pysyy järkevänä. Jos ei pysy, en ole sellaisten kaveri. Muutenkin kavereita on joku parikymmentä enkä kaipaa enempää. 

Vierailija
16/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole edes älypuhelinta.

Someen pääsee tietokoneellakin. 

Vierailija
17/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo facea, instaa, tiktokkia...

N49

Vierailija
18/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla työn puolesta LinkedIn, mitään muita sometilejä ei minulla ole.

Sitäkö tarvii työntekemiseenkin? Luulin ihan muuta.

Vierailija
19/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi vähän kirjoitella jonnekin, voisi vaikka vahingossa oppia kirjoittamaan tekstiä ilman että jakaa joka lauseen erilliselle riville. Välimerkitkin voisivat muistua mieleen, kun vähän treenaisi.

Vierailija
20/74 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somea pidetään aina itsekeskeisenä, mutta pahin tuntumani narsisti on juuri tällainen someton. Ei yksinkertaisesti pysty olemaan somessa. Häiriintyy jos muilla menee hyvin ja masentuu jos hänen päivityksiään ei huomioida tarpeeksi.