Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...
Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...
Tässä hinnat ja nämä tarvikkeet kestää siis noin viikon minulla:
Kurkku 3kpl 5.30€
Tomaatti 4kpl 2€
Ruispalat 3kpl 6.60€
Kalkkuna 4kpl 19€
Oltermanni 1kg 8.30€
Oivariini 4.50€
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ongelmasi, ap.
Yksi kolmioleipä maksaa noin 3 euroa. Tekee päivässä 5x3= 15 e. Viikossa menee siis yli satanen pelkkään leipään! Huh huh!
Vielä kalliimpaa olisi jos tekisit ne leivät itse, einekset on halvempia kuin kotona ruokan tekeminen vaikka täällä muuta väitetään
ap
En nyt ymmärrä, millä tavalla kurkku ja tomaatti liittyvät leipään. Niitähän voi syödä vaikka salaatissa.
Laita vähän ohuempi kerros levitettä leivällesi tai korvaa se ja myös oltermanni sulatejuustolla. 3 pakettia ruispaloja viikossa ei ole paljon, jos niitä on syömässä useampia. Voisit vaihtaa pari palaa päivässä vaikka näkkileipään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riitti jo kohdassa kolme kurkkua VIIKOSSA. Tietenkin kurkkujakin on monen kokoisia, mutta kamoon. Minä ja puoliso ostetaan kaksi kurkkua per viikko, riittää kahteen isoon salaattiin JA leipien päälle. Siis kahdelle.
Tää on niin huono.
Kurkussa ei ole yhtään kaloreita sitä voin syödä vaikka 10 viikossa
ap
Hinnasta tässä oli kyse, älä nyt sekoita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon syöt, siis yksin kaikki? Kalkkunaakin 4 pakettia. Juupa juu.
Kyllä ihan yksin syön, yhdessä kalkkuna paketissa on vain 200g ja minun lihan tarve on 400g lihaa päivässä...
ap
Miksi se olisi tarve? Keskiajalla talonpojat vetivät pitkiä päiviä pääosin kasvisten ja vilvojen voimilla (lohtakin välillä). Epäilen ettet työskentele yhtä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ongelmasi, ap.
Yksi kolmioleipä maksaa noin 3 euroa. Tekee päivässä 5x3= 15 e. Viikossa menee siis yli satanen pelkkään leipään! Huh huh!
Vielä kalliimpaa olisi jos tekisit ne leivät itse, einekset on halvempia kuin kotona ruokan tekeminen vaikka täällä muuta väitetään
ap
Laskutaito ei selvästi ole vahvin puolesi. Tässä vinkkiä: yhden kolmioleivän hinnalla saat koko viikon leivät. Huomaa, että ne ovat hyvin halpaa vaaleaa leipää. Toisen leivän hinnalla saat levitteet, kolmannen, neljännen ja viidennen hinnalla saat muut täytteet. Yhden päivän leipien hinnalla saisit itse tekemällä koko viikoksi leipää.
Taidat olla se sama, joka hotkaisi padallisen 60 euron lohikeittoa yksin parissa päivässä. Vai oliko se hernekeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Vähäsokeriset murot ja mysli tuntuvat ostaessa kalliilta, mutta kestotuotteina ne taitavat tulla halvemmaksi kuin tuoreen leivän syöminen.
Ruispuuro on huomattavasti terveellisempää ja maksaa alle 2€/kilo.
Siihen voi tunkea tarpeen mukaan vaikka kilon sokeria per lautanen jos sellaista haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noin paljon syö leipää ja päällisiä, muuta ruokaa ei sitten tarvitsekaan.
Noin 5 viipaletta leipää päivässä syön, ei ole edes mitenkään paljon vaan ihan normaali määrä
ap
3 pakettia á 12 palaa = 36 tuplapalaa. Moni meistä syö yhden palan aamupalana, lounaalla ja päivällä puolikkaan, iltapalalla ehkä yhden. Tämä olisi normaalia. Kilo juustoa + liha-ateriat.
Oikeasti, ei edes vanhanajan moottorisahametsurit mättäneet tuollaisia ruokamääriä. Onko terveytesi muuten kunnossa?
Miksi sitten syöt, jos se on turhaa?
Kuluttamisella mahdollistat suomalaiset työpaikat.
Huono provo ja joku vielä uskoo siihen.
On sulla helvetin kallista hernekeittoa, lohikeittoa ja laipää. Mene äitis luo syömään, kun et itse osaa tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei näin ... itse olen ruvennut ostamaan enemmän leipää, koska Lidlissä saa -50% tarjouksessa usein vähän kaikkea, pullaa, mustikkapiirakkaa, leipää. Ei tule juuri halvemmaksi tehdä itse, kun isonkin leivän saa vähän päälle eurolla.
T. Lidl-mies
teeppä joku päivä ciabattaa ihan ite, jauhoja, hiivaa, vettä ja suolaa,öljyä... annat kohota ja eiku pellille ja uuniin, maku on aivan toinen kuin lidlin "leivissä"...ei voi puhua samana päivänäkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan yksin syön, yhdessä kalkkuna paketissa on vain 200g ja minun lihan tarve on 400g lihaa päivässä...
ap
Mikset osta kunnollista lihaa, tuo on vain vedellä jatkettua teurasjätettä!
4 kalkkunapakettia ja kilo juustoa viikossa? Hirveä määrä! Etkö syö muuta ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulla aikaa eikä tilaa leipoa mitään leipää, margariini on epäterveellistä
ap
Ei siihen mitään tilaa tarvitse, eikä aikaakaan! Töistä tullessa teet taikinan, sekoittamalla saa nopimmin, vartti niin se on valmis, kaadat pellille ja hellan päälle kohoamaan vartiksi, sitten uuniin. Ei ole mennyt tuntiakaan ja siihen ei tarvitse osata muuta kuin sekoittaa aineksia!
Paljon parempaa kuin kaupan "leipä"
Vierailija kirjoitti:
Vähäsokeriset murot ja mysli tuntuvat ostaessa kalliilta, mutta kestotuotteina ne taitavat tulla halvemmaksi kuin tuoreen leivän syöminen.
Pahan makuisia!
Minulle leivänsyönti maksaa viikossa noin 2e, kun ostaa sen yhden leipäpussin, josta riittää se 2 palaa leipää per päivä. Ja voin hinta lisättynä tuohon. Älä mätä leivälle kaikkea mahdollista, niin pääset vähemmällä. Itse syön leivän keiton tai salaatin kanssa sellaisenaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Oletko 200 kiloinen suuri mies?
Ymmärrän ongelmasi, ap.