Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...

Vierailija
07.01.2024 |

Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...

Tässä hinnat ja nämä tarvikkeet kestää siis noin viikon minulla:

Kurkku 3kpl 5.30€

Tomaatti 4kpl 2€

Ruispalat 3kpl 6.60€

Kalkkuna 4kpl 19€

Oltermanni 1kg 8.30€

Oivariini 4.50€

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon syöt, siis yksin kaikki? Kalkkunaakin 4 pakettia. Juupa juu.

Kyllä ihan yksin syön, yhdessä kalkkuna paketissa on vain 200g ja minun lihan tarve on 400g lihaa päivässä...

ap

Silti ostat vaan 800g viikoksi.  Taas matemaattinen provo kirjoittelee.

Oletko vajaa? Tottakai syön myös muutakin lihaa kuin vaan leivän päällä olevat kalkkunat

ap

Vierailija
22/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo juustoa viikossa?

Meillä kestää 5-henkisellä perheellä kilo juustoa viikon. Eikä mitään kalkkunaakaan kulu noin tolkuttomia määriä. Siis 5 hengelle riittää 2 leikkelepakettia viikon tai yksi isompi paketti. Meillä margariinia tai oivariinia menee myös viikossa yksi rasia, mutta edelleen: meitä on 5 henkeä. Kurkkuakin kuluu noin 3 kokonaista, mutta meillä sitä syödään myös salaatissa tai lämpimän ruuan lisukkeena eikä pelkästään leivän päällä. 

Aika vähän laitatte sitten juustoa leivän päälle, minä laitan 4 paksua palasta per leipä + napsin 4-5 viipaletta aina kun teen leipää

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ollut listalla leipää ollenkaan? Noilla leivänpäällismäärillä teillä taitaa olla joku 15 hengen lestadiolaisperhe.

Kai ymmärrät, että ruokaa menee sitten enemmän.

Meillä leivotaan yleensö juureen itse leipä ja sämpylöitä tehdään säännöllisesti myös. Kun on kunnon leipää, niin ei se yltiömääräisesti mitään päällisiä vaadi. Erittäin hyvin uppoaa ilmankin.

Oli 3 pakettia leipää listalla, ihan yksin syön tuon verran viikossa

ap

Vierailija
24/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä syöt leipiä? Mä syön ruokaa.

Syön myös kunnon ruokaa leivän kanssa

ap

Vierailija
25/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se onkin kallista, jos leipää koko ajan vetää. Itse syön korkeintaan yhdellä aterialla (iltapala) päivässä, joten en ole osannut ajatella, että juuri leivän syönti olisi kallista. Tosin mikä ruoka ei olisi kallista näinä aikoina?

Helposti voisit tehdä itse halvalla leipää. Tai syödä kaurapuuroa leipäaterian sijaan.

Palajuustoa, ja päälliset sesongin mukaan( esim nyt mandariinit ja appelsiinit halpoja, ja ovat hyviä leivän päällä). ja leipä itsetehtyä. Kalkkunan tilalle keitettyä kananmunaa.

Vierailija
26/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilja ei ole ihmisravintoa.

Kaurassa on paras yksittäisen aineen ravintosisältö,oli ravintoterapeutin valinta kun piti valita vain yksi paras ruoka-aine.

No, sehän on selvä :)  Osaa ne valehdella.

Vierailija
27/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kg jauhoja 0.99

Lisäksi kuivahiivaa, vettä, suolaa ja siirappia

Päälle margariinia ja tarjous leivänpäällistä. Joskus paprikaa 1e, salaattia 0.90 tms joskus keittokinkkua

En saa uppoamaan tähän ap:n tavoin rahaa. 

Vierailija
28/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kg jauhoja 0.99

Lisäksi kuivahiivaa, vettä, suolaa ja siirappia

Päälle margariinia ja tarjous leivänpäällistä. Joskus paprikaa 1e, salaattia 0.90 tms joskus keittokinkkua

En saa uppoamaan tähän ap:n tavoin rahaa. 

Ei ole minulla aikaa eikä tilaa leipoa mitään leipää, margariini on epäterveellistä

ap

Vierailija
29/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon syö leipää ja päällisiä, muuta ruokaa ei sitten tarvitsekaan.

Vierailija
30/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 5 viipaletta leipää päivässä syön, ei ole edes mitenkään paljon vaan ihan normaali määrä

ap

Vierailija
31/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten leipä on turhaa? Leipäateriasta saa aika helposti koottua monipuolisen ja terveellisen. Itse syön aamiaisella ja iltapalalla aina leipää. Ei meillä tosin kokonaista oltermannia tai voipakettia mene viikossa, vaikka on nelihenkinen perhe. Hyvä, jos yksi leikkelepaketti kuuluu. Leivän päälle laitan itse usein tofusiivun leikkeleen sijaan, se on edullista ja terveellistä.

Vierailija
32/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsokeriset murot ja mysli tuntuvat ostaessa kalliilta, mutta kestotuotteina ne taitavat tulla halvemmaksi kuin tuoreen leivän syöminen.

Vierailija
33/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Saatan joskus syödä viikon pelkkää leipää, kun on rahat vähissä. En silloinkaan saa 45 euroa kulumaan. Ehkä 25e on realistisempi.

Vierailija
34/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trololoo

Minulla meneekin 100€ viikossa leipään

Voi 0,10€

Yksi viipale leipää 99.90€

Ei ole mikään trolli, etkö osaa lukea? Laitoin listan jossa kerron ihan hinnat ja määrät mitä menee minulla viikossa

ap

Vierailija
35/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset= leipee&pottuva

Vierailija
36/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareita &  turvotus+ piereskelyä

Vierailija
37/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarrvitsee muutakin, ei 5 leivästä mikään nälkä lähde

ap

Vierailija
38/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti jo kohdassa kolme kurkkua VIIKOSSA. Tietenkin kurkkujakin on monen kokoisia, mutta kamoon. Minä ja puoliso ostetaan kaksi kurkkua per viikko, riittää kahteen isoon salaattiin JA leipien päälle. Siis kahdelle. 

Tää on niin huono.

Vierailija
39/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitti jo kohdassa kolme kurkkua VIIKOSSA. Tietenkin kurkkujakin on monen kokoisia, mutta kamoon. Minä ja puoliso ostetaan kaksi kurkkua per viikko, riittää kahteen isoon salaattiin JA leipien päälle. Siis kahdelle. 

Tää on niin huono.

Kurkussa ei ole yhtään kaloreita sitä voin syödä vaikka 10 viikossa

ap

Vierailija
40/115 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten seuraavaksi Konalan keittomies tekee varmaan sitä hirvikeittoa. Maksaa ainakin 100 e. 

En syö mitään hirveä kun se on pahan makuista

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi