Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...
Leivän syönti on kyllä turhaa ja kallista, laskin juuri että leipä tarvikkeisiin menee minulla 45€/viikko...
Tässä hinnat ja nämä tarvikkeet kestää siis noin viikon minulla:
Kurkku 3kpl 5.30€
Tomaatti 4kpl 2€
Ruispalat 3kpl 6.60€
Kalkkuna 4kpl 19€
Oltermanni 1kg 8.30€
Oivariini 4.50€
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilo juustoa viikossa?
Meillä kestää 5-henkisellä perheellä kilo juustoa viikon. Eikä mitään kalkkunaakaan kulu noin tolkuttomia määriä. Siis 5 hengelle riittää 2 leikkelepakettia viikon tai yksi isompi paketti. Meillä margariinia tai oivariinia menee myös viikossa yksi rasia, mutta edelleen: meitä on 5 henkeä. Kurkkuakin kuluu noin 3 kokonaista, mutta meillä sitä syödään myös salaatissa tai lämpimän ruuan lisukkeena eikä pelkästään leivän päällä.
Aika vähän laitatte sitten juustoa leivän päälle, minä laitan 4 paksua palasta per leipä + napsin 4-5 viipaletta aina kun teen leipää
ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ollut listalla leipää ollenkaan? Noilla leivänpäällismäärillä teillä taitaa olla joku 15 hengen lestadiolaisperhe.
Kai ymmärrät, että ruokaa menee sitten enemmän.
Meillä leivotaan yleensö juureen itse leipä ja sämpylöitä tehdään säännöllisesti myös. Kun on kunnon leipää, niin ei se yltiömääräisesti mitään päällisiä vaadi. Erittäin hyvin uppoaa ilmankin.
Oli 3 pakettia leipää listalla, ihan yksin syön tuon verran viikossa
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä syöt leipiä? Mä syön ruokaa.
Syön myös kunnon ruokaa leivän kanssa
ap
Vierailija kirjoitti:
No kai se onkin kallista, jos leipää koko ajan vetää. Itse syön korkeintaan yhdellä aterialla (iltapala) päivässä, joten en ole osannut ajatella, että juuri leivän syönti olisi kallista. Tosin mikä ruoka ei olisi kallista näinä aikoina?
Helposti voisit tehdä itse halvalla leipää. Tai syödä kaurapuuroa leipäaterian sijaan.
Palajuustoa, ja päälliset sesongin mukaan( esim nyt mandariinit ja appelsiinit halpoja, ja ovat hyviä leivän päällä). ja leipä itsetehtyä. Kalkkunan tilalle keitettyä kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilja ei ole ihmisravintoa.
Kaurassa on paras yksittäisen aineen ravintosisältö,oli ravintoterapeutin valinta kun piti valita vain yksi paras ruoka-aine.
No, sehän on selvä :) Osaa ne valehdella.
2 kg jauhoja 0.99
Lisäksi kuivahiivaa, vettä, suolaa ja siirappia
Päälle margariinia ja tarjous leivänpäällistä. Joskus paprikaa 1e, salaattia 0.90 tms joskus keittokinkkua
En saa uppoamaan tähän ap:n tavoin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
2 kg jauhoja 0.99
Lisäksi kuivahiivaa, vettä, suolaa ja siirappia
Päälle margariinia ja tarjous leivänpäällistä. Joskus paprikaa 1e, salaattia 0.90 tms joskus keittokinkkua
En saa uppoamaan tähän ap:n tavoin rahaa.
Ei ole minulla aikaa eikä tilaa leipoa mitään leipää, margariini on epäterveellistä
ap
Jos noin paljon syö leipää ja päällisiä, muuta ruokaa ei sitten tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 viipaletta leipää päivässä syön, ei ole edes mitenkään paljon vaan ihan normaali määrä
ap
Miten leipä on turhaa? Leipäateriasta saa aika helposti koottua monipuolisen ja terveellisen. Itse syön aamiaisella ja iltapalalla aina leipää. Ei meillä tosin kokonaista oltermannia tai voipakettia mene viikossa, vaikka on nelihenkinen perhe. Hyvä, jos yksi leikkelepaketti kuuluu. Leivän päälle laitan itse usein tofusiivun leikkeleen sijaan, se on edullista ja terveellistä.
Vähäsokeriset murot ja mysli tuntuvat ostaessa kalliilta, mutta kestotuotteina ne taitavat tulla halvemmaksi kuin tuoreen leivän syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Saatan joskus syödä viikon pelkkää leipää, kun on rahat vähissä. En silloinkaan saa 45 euroa kulumaan. Ehkä 25e on realistisempi.
Vierailija kirjoitti:
Trololoo
Minulla meneekin 100€ viikossa leipään
Voi 0,10€
Yksi viipale leipää 99.90€
Ei ole mikään trolli, etkö osaa lukea? Laitoin listan jossa kerron ihan hinnat ja määrät mitä menee minulla viikossa
ap
Hiilareita & turvotus+ piereskelyä
Vierailija kirjoitti:
Tarrvitsee muutakin, ei 5 leivästä mikään nälkä lähde
ap
Mulle riitti jo kohdassa kolme kurkkua VIIKOSSA. Tietenkin kurkkujakin on monen kokoisia, mutta kamoon. Minä ja puoliso ostetaan kaksi kurkkua per viikko, riittää kahteen isoon salaattiin JA leipien päälle. Siis kahdelle.
Tää on niin huono.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riitti jo kohdassa kolme kurkkua VIIKOSSA. Tietenkin kurkkujakin on monen kokoisia, mutta kamoon. Minä ja puoliso ostetaan kaksi kurkkua per viikko, riittää kahteen isoon salaattiin JA leipien päälle. Siis kahdelle.
Tää on niin huono.
Kurkussa ei ole yhtään kaloreita sitä voin syödä vaikka 10 viikossa
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten seuraavaksi Konalan keittomies tekee varmaan sitä hirvikeittoa. Maksaa ainakin 100 e.
En syö mitään hirveä kun se on pahan makuista
ap
Oletko vajaa? Tottakai syön myös muutakin lihaa kuin vaan leivän päällä olevat kalkkunat
ap