Lue keskustelun säännöt.
Minne ilmoitus, kun kaupassa myydään vanhentuneita
07.01.2024 |
tuotteita? Miksi eivät käy hyllyjä läpi? Eikö tuollainen ole rikollista? Että myydään jo kauan sitten vanhentuneita tuotteita? Onko ostajan velvollisuus tarkistaa aina kaikkien tuotteiden päiväykset?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä tarkoitat "vanhentuneita" sanalla.
Viimeinen käyttöpäivä mennyt -> Ei saa myydä.
parasta ennen päivä mennyt -> saa myydä.
Ei saa myydä ellei ole alennushinta ja erikseen maininta, että päiväys mennyt.
Ei taida olla mitään pakkoa alentaa, ja taitaa olla vain suositus tuo maininta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En kyllä enää osta mitään lihaa K-kauppojen "tuoretiskiltä", sillä jäivät kiinni rysän päältä, siitä, että myivät tuoretiskistä vanhentuneita lihapakkausten lihoja, siis niitä, jotka ovat ensin myymälän puolella asiakkaiden ihmeteltävänä. Olin ostamassa lihaa, jota kaupassa myydän yleensä vakuumissa n. 500g pakkauksissa. Eipä ollut yhtään ko. pakkauksia lihahyllyssä, joten menin tiskille kyselemään, tiskillä olikin samaa lihaa tarjouksessa kaupan omassa marinadissa. Kysyin tiskillä olleelta myyjältä, eikö saisi pakattuna, kun pitäisi säilyä vielä pari päivää kotona, niin haki vakuumipaketin takahuoneesta, kysyin myyntipäivää, niin tuijotteli hetken pakettia ja läksi etsimään lihamestaria. No, minullehan ei noita paketteja annettu, huomasin kuitenkin, että olivat samoja, mitkä olivat tuorehyllystä kadonneet ja näistä lihoista ei enää puhuttu minulle myyntimielessä. Olin siis muutamaa päivää aikaisemmin käynyt kaupassa katsomassa näitä lihapaketteja, ja koska niissä oli miun tarkoituksiin liian lyhyt päiväys, niin en ostanut. Lihahyllyssä oli kuitenkin toista osaa ruhosta, jossa päivämäärä oli samalle päivälle, lihamestari oli minulle, että saat 40% alea, että eihän se parasta ennen pvm mitään merkkaa, totesin, että ei kiitos, en ala ruokamyrkyttämään vieraitani. Eli myivät niitä pari päivää vanhoja vakuumilihoja tuoreina tiskistä. Miettikääpä, kun ostatte ensin 3 päivää vanhan lihapalan ja sitten vielä kylmäketju kenties katkeaa ja pidätte niitä omassa jääkaapissa vaikka seuraavalle päivälle, niin mahtaa olla herkkua. Etenkin tuo liha, jota olin ostamassa, on sellaista, että se yleensä tarjoillaan 55C:ssa puoliraakana. Tuskin vatsatauti tai muu riski kauppiaalle asti eskaloituu ikinä, ja miten kuluttaja todistaa, että vanhana osti. Tuoretiskeistä lihoja ostavat yleensä vielä vanhukset, joille kaikenlaiset ruokainfektiot saattavat olla kohtalokkaita.
Missä on K-kaupan moraali?