Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä byrokratioita auton katsastuksessa käydään läpi?

Vierailija
07.01.2024 |

Ensimmäinen autoni on menossa tässä kuussa ensimmäiseen katsastukseensa (siis minun omistusaikanani). Mutta nyt harkitaankin sellaista vaihtoehtoa, että toinen henkilö vie autoni katsastukseen puolestani.

Se tekisi asiat 100 kertaa helpommiksi ja halvemmiksi nyt, kun itse sijaitsen hyvin kaukana autostani. Mutta henkilötietoni ovat juuri muuttuneet, enkä halua tuon toisen henkilön saavan tietää uusia henkilötietojani. Eli jos hän veisi autoni katsastukseen, niin tulisiko katsastuskonttori joko kyselemään henkilötietojani häneltä, tai paljastamaan ne hänelle katsastuksen yhteydessä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastuksessa ketään ei kiinnosta kuka auton omistaa tai hänen henkilötietonsa. Korjaamot katsastavat paljon asiakkaittensa autoja ja katsastukseen menee se joutilain asentaja. 

Vierailija
2/5 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sukupuolta menit sitten vaihtamaa, miksi?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsastaja tarkistaa, että auto on se auto, mikä sen väitetään olevan, eli rungon numero ja rekisterinumero vastaavat toisiaan. Loppu on ihan auton teknistä tarkastamista.

Vierailija
4/5 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsastuksessa ketään ei kiinnosta kuka auton omistaa tai hänen henkilötietonsa. Korjaamot katsastavat paljon asiakkaittensa autoja ja katsastukseen menee se joutilain asentaja. 

Näin olen käsittänyt, että katsastuksessa katsotaan autoa, eikä ajajaa. Eli ei tehdä mitään erikoisempaa syynäystä auton omistajasta. Mutta onko siinä alussa joku, että "täytähän tästä nämä paperit, sinne omistajan nimi ja osoite ja blaa blaa..."? Sen tiedän, että auton vero- ja vakuutustiedot autosta tarkastetaan katsastuksen yhteydessä, eli JOTAIN byrokratiaa sielläkin käydään läpi. 

Vierailija
5/5 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sukupuolta menit sitten vaihtamaa, miksi?!

Se nyt valitettavasti on laillista, vaikka se sinua niin hirveästi harmittaakin. Vastaatko myös kysymykseen, vai oletko pelkuri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi