Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kohdannut arvostelua ja jopa pilkkaa harrastustesi yms. takia?

Vierailija
07.01.2024 |

Oletko kokenut tällaisia tilanteita ihan aikuisena, että sinua on tultu arvostelemaan ja ehkä jopa pilkkaamaan, jonkun harrastuksesi tai kiinnostuksenkohteesi takia. Siis tyyliin "Miten noin vanha/aikuinen ihminen kehtaa tuhlata aikaansa pelaamalla jotain tietokonepelejä. Harrastaisit nyt jotain aikuismaisempaa." Tai jotain muuta vastaavaa, missä jotain, mistä olet kiinnostunut tai harrastat on pidetty muiden mielestä jotenkin  "vääränä" ikäsi, sukupuolesi, luonteesi tai ties minkä muun syyn takia.

Jos tällaista on tapahtunut, niin mikä harrastus tai kiinnostuksen kohde aiheutti toisissa kyseisenlaisen reaktion?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella usein.

Harastan videopelejä, animea, mangaa sekä kerään Sylvanian families hahmoja.

Olen nainen ja ikäni on 37 ja tosi usein kuulen sieltä sun pilkkaa harrastuksistani.

Mm. Haukuttu vähä-älyiseksi koska kerään sylvanialaisia koska "eihän nyt normaalit aikuiset mitään lasten leluja ostele" .

Älä välitä.

Minulla on töissä työkaveri, nainen, joka on vähän päälle 40v. Pelaavat miehensä kanssa kummatkin tietokoneilla pelejä ja usein jotain kaksin- tai moninpelejä jolloin saattaa kummallakin osapuolella nousta välillä tunteet pintaan mikä ulkopuoliselle kuulostaisi siltä, että kohta tapahtuu parisuhdeväkivaltaa. Mutta ei, intoutuvat vaan niin intohimoisesti siinä pelin tiimellyksessä, että jää se parisuhde ja kumppani vähäksi aikaa taka-alalle.

Naureskelevat sitten keskenään session jälkeen ja viettävät normaalia parisuhdearkea.

Vierailija
22/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään ja saan siitä arvostelua ja kuittailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. voimanosto m40

Vierailija
24/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anime- ja MyLittlePonyharrastajille sietääkin nauraa. Bronyt ja Turrit pitäisi laittaa mielisairaalaan.

Vierailija
25/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvinkin.

Huomautukset on olleet tyyliä "että sä jaksat olla noin kiinnostunut tommosesta".  Yleensä huomauttaja ei ole itse oikein mistään kiinnostunut, niin on sanottu. Mä en piittaa huomautuksista, mutta ei se yleensä lisää kiinnostusta kyseiseen ihmiseen.

Vinkkinä voinkin sanoa, että jos haluat etäännyttää jonkun itsestäsi, ihmettele äänekkäästi hänen harrastuksiaan.

Vierailija
26/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harrastusten vuoksi pilkattu eikä arvosteltu, mutta jos joskus vaikkapa työpaikalla on saatu tietää, etten syö punaista lihaa, niin siitä on kyllä saanut kuulla aika ikävään sävyyn.  Jotkut on alkaneet vääntämään jotain juttua vegaaneista, ihan kuin minä olisin jotenkin vastuussa siitä, mitä vegaanit syö tai eivät syö.

Vierailija
27/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan juopottelua. Olen vuosien saatossa kohdannut monenlaista arvostelua ja pilkkaa harrastukseni takia. No, kateelliset haukkuu.

Mistäköhän he ovat kateellisia?

pöhöttyneestä naamasta varmaan

Vierailija
28/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelin isokaluisena kollina toimittelijatyttösten miesten kanssa anaaliseksiä, kun nämä olivat vauvalla kinuamassa materiaalia lehtijuttuun. Porukka pilkkasi siis kun sorruin toimittelijoiden miehiin.

Vierailija
29/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta minusta on kummallista, että jotkut aikuiset naiset leikkii että niiden keppihevoset on oikeita hevosia ja niiden kanssa sitten hypitään esteitä yms. 

Vierailija
30/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anime- ja MyLittlePonyharrastajille sietääkin nauraa. Bronyt ja Turrit pitäisi laittaa mielisairaalaan.

Vierailija
31/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan tanhua ja siitä kuultuaan osa on jopa spontaanisti tirskunut. Kyllä siitä vähän kurja fiilis tulee. En ole mikään syrjäkylien peräkammarin nyhverö, tantta tai mummo. Moni on kommentoinut, että eikö tanhu ole joku muinainen mummojen juttu. Asun Helsingissä ja ihan kuntoilumielessä harrastan ja koska meillä on kiva porukka. Muut harrastukset on salilla käyminen ja lumilautailu. Niistä ei koskaan kukaan ole mitään negatiivista kommentoinut. 

Vierailija
32/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nikkaroimisesta, ompelemisesta, neulomisesta ja remontoimisesta. Aika moni on sanonut, että ei viitsisi nyhrätä tuolla tavalla, kun rahalla saa. Sitten eivät enää käytä halventavia sanoja, kun heille itselleen pitäisi ryhtyä nyhräämään halvalla tai ilmaiseksi.

Lukemisesta on myös kuittailtu. On kuulemma ajanhukkaa, ja elokuvat ja äänikirjat ovat paljon parempaa ajanhukkaa.

Vierailija
33/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen kesät talvet, josta olen saanut arvostelua. Kuten myös intohimostani  puutarhanhoidosta. Siis puutarha on liian iso ja liian paljon kasveja ja kukkia. Nähdään enempi huumorilla. Etsitään mieluimmin sieltä niitä epäkohtia, kuin nähtäisiin sen kauneus.

.

Vierailija
34/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuuntelin, kun työkaveri kertoi serkkunsa harrastuksesta. Tämä harrastaa keski-aikajuttuja ja esim takoo erilaisia miekkoja, heillä on näytöksiä ja tapahtumia erilaisilla festareilla ja nähtävästi monilla keskiaikaismarkkinoilla.

Mä sitten innoissani kyselin, kun musta on tosi siistiä, että aikuisilla on erilaisia harrastuksia ja tykkätään miehen kanssa käydä moisissa tapahtumissa katsomassa... mies larppas nuoruudessaan, joten sitäkin kauttaa tuommoiset taistelut kiinnostaa.

Työkaveri sitten lopetti jutustelunsa siihen, että tuumas, että on miehensä kanssa tuumineet, että kuinka lapsellinen ihmisen täytyy olla, että tuommoista alkaa harrastamaan? Ajattele, sillä menee kaikki rahatkin siihen lapselliseen harrastukseensa.

Kerrankin mä olin jotenkin nokkela ja ehdin sanoa järkevässä ajassa takaisin "eiköhän ne kuitenkin ole hänen rahansa ja hän tekee sitä mistä tykkää. Voishan se tietty ostaa lootan kaljaa ja kartsan tupakkiakin ja viettää paritsillaan kaikki viikonloput tissutellen".

Ei työkaveri siinä hetkessä tajunnut kuittia, mutta olin silti mahdottoman ylpeä itsestäni.

Vierailija
35/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo. Harrastan joogaa ja joskus kävin tantrajoogatunnilla. Tulin maininneeksi työkaverille hänen kysyessään viikonloppukuulumisiani niin nelikymppinen ukko taantui samassa silmänräpäyksessä kikattavaksi yläkoululaiseksi. Tantra eli seksi eli kama sutra hihihihi seksijooga! Alkoi muillekin työkavereille naureskelemaan ja ilkkumaan. Ihan uskomatonta käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Ilmavoimistelu- ja tankotanssiharrastuksestani en sitten mainitse sanallakaan kun suurimman osan reaktio on tuo tasan sama. Hihi tankotanssi ootko strippari hihi seksitanssi. Ympäripyöreästi saatan puhua treeneistä tai voimistelusta.

Itselläni ei ole tapana nauraa muiden harrastuksille.

Vierailija
36/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena soitin viulua ja sain aika usein kuulla vinoilua siitä. Aikuisena pidän harrastukseni omana tietonani.

Vierailija
37/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ehkä ymmärrä harrastustani käydä näyttelyissä,konserteissa ja tapahtumissa harrastukseksi. Vaikka käytän ison osan vapaa-ajasta niihin ja se on nimenomaan harrastus tai jopa elämäntapa. 

Myönnän itse ajatelleeni monesti miten pelaaminen koneilla ei ole ihan normaalien aikuisten harrastus. Varsinkaan jos on päivittäinen tai ainoa. Pahoittelut siitä ja yritän ymmärtää paremmin En koskaan ole sanonut tätä kenellekään ääneen tietenkään. 

Vierailija
38/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastan juopottelua. Olen vuosien saatossa kohdannut monenlaista arvostelua ja pilkkaa harrastukseni takia. No, kateelliset haukkuu.

Myötähäpeää ja sääliä varmaan tunteneet. Kateellisia tuskin. Alkoholin käyttö tunnetusti heikentää arvostelukykyä.

Vierailija
39/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama uusi tuttu on meille tullessaan tokaissut ilahtuneen oloisena, että "ai sun mies soittaa kitaraa?" Kun sitten sanon, että se on minun kitarani, se ei olekaan enää niin hienoa. On tullut jopa kommentti inhottavasti tuhahtaen, ettei minusta uskoisi.

Olen joskus ennenkin miettinyt tätä täällä, että miksi aikuisen naisen musiikkiharrastus on niin kitkerää, mutta miehen ei?

Ja se on tietenkin erittäin hassua, kun saatan joskus pitää lempibändini "merchiä" päällä. Aina aika pienesti heitä mainostaen mutta kuitenkin. Heidän keikallaan käyminen oli kauhean huvittavaa, mutta samanlaista kommenttia ei tullut niille, jotka Coldplayn lippuja meillä töissä taannoin jonotti ja niiden perään itki joko onnesta tai pettymyksestä. 

Vierailija
40/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakennan nukkekoteja ja nyttemmin olen keskittynyt nukkekodin huonekaluihin ja muuhun sisustusrekvisiittaan. Lisäksi ompelen vauvanuken vaatteita ja lasten vaatteita, joita toisinaan myyn myyjäisissä tai kirppareilla. Vauvanuken vaatteista on tullut palautetta, että pienellä säädöllä niistä olisi keskosille toimivampia vaatteita, että sitä ajattelin tutkia seuraavaksi.. tiedän, että asiakaskunta on pieni ;D, mutta sitäkin puutteliaampi. Tämä on siis harrastus, enkä odota mammonia, käyn aivan oikeissa töissäkin.

Äiti ja osa duunikavereista jaksaa kettuilla, että aikuinen nainen ja leikkii nukeilla. Loppu peleissä ei mulla nukkeja ole kuin yksi tällä hetkellä. Sovitusnukke, mutta hahmot ja nukkekodin asukkaat annoin kiertoon viime vuoden aikana.

Ihana harrastus! Olen itsekin miettinyt, mutta en taida olla niin näppärä tekijä, että saisin kaunista aikaan. Olen selaillut ihania Väinölä-kirjoja ja niiden innoittamana hieman kerännyt materiaalia nukkekodin huonekaluihin ja astioihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän