Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet syönyt kasvisruokaa lämpimäksi ateriaksi?

Vierailija
07.01.2024 |

?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vokkasin kaikenlaista kasvista ja juureksista tein raastetta tomaatin kera.

Vierailija
82/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani enkä syö vegaanisia tuotteita. Kasviksia sensijaan syön ihan joka päivä ja paljon, jotain 300-500 g tulee päivittäin syötyä. Vain kaksi kertaa viikossa kalaa, ja kaksi kertaa vähän lihaa. Muuten kananmunia ja juustoja parina päivänä tai pastaa ilman lihakastiketta, kesäkurpitsasta ja juustosta tulee hyvä pastakastike. Kesällä syön salaatteja joka päivä isoja kulhollisia. 

Miten sä määrittelet "vegaanisen tuotteen"? Mä olen vegaani ja suurin osa mun ruuasta on ns. tavallista ruokaa. Papuja, linssejä, leipää, hedelmiä, pastaa, riisiä ja perunaa... Ne on vegaanisia ja ne on tuotteita, eli vegaanisia tuotteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista, ehkä viimeksi joskus lukiossa 90-luvulla jotain pinaattilettuja.

Vierailija
84/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka päivä aamupäivällä kasvisruoan ja iltapäivällä kana, kala tai naudanlihasta tehdyn kun mies tulee töistä. Eikä illasta tule syötyä ylimääräistä kun syö tuon iltapäiväruoan vähän tuhdimman

Vierailija
85/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 kertaa viikossa 

Vierailija
86/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset täydentää aterian hyväksi, mutta kyllä siinä eläintä pitää olla. Viimeksi otin lehmää, kanaa ja kalaa samaan lautaselliseen.

Vierailija
87/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään.

Vierailija
88/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako Hesburgerin veke-hampurilainen? Sellaisen söin tänään.

Vierailija
89/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pinaatticannelloneja. Söisin useammin vegeä, mutta puoliso vaatii lihaa, ei kuulemma lähde kasvisruualla nälkä. Lemppareitani on tomaattikeitto, purjo-prerunasosekeitto, vöner tomaattikastikkeessa ja kasvispasta, risotto ja lasagne. 

Vierailija
90/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pinaatticannelloneja. Söisin useammin vegeä, mutta puoliso vaatii lihaa, ei kuulemma lähde kasvisruualla nälkä. Lemppareitani on tomaattikeitto, purjo-perunasosekeitto, vöner tomaattikastikkeessa ja kasvispasta, risotto ja lasagne. 

Vierailija
91/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten mifukeittoa.

Vierailija
92/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jo kaksi kertaa, niinkuin viimeiset 25 vuotta joka päivä. 

Tänään söin ihan vain hernekeittoa purkista ja punajuuririsottoa myöhemmin.

Eilen oli vähän enemmän väsäämistä vaativat ruoat, kun tein lasagnea ja pinaattipiiraita.

Vierailija
93/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani enkä syö vegaanisia tuotteita. Kasviksia sensijaan syön ihan joka päivä ja paljon, jotain 300-500 g tulee päivittäin syötyä. Vain kaksi kertaa viikossa kalaa, ja kaksi kertaa vähän lihaa. Muuten kananmunia ja juustoja parina päivänä tai pastaa ilman lihakastiketta, kesäkurpitsasta ja juustosta tulee hyvä pastakastike. Kesällä syön salaatteja joka päivä isoja kulhollisia. 

Miten sä määrittelet "vegaanisen tuotteen"? Mä olen vegaani ja suurin osa mun ruuasta on ns. tavallista ruokaa. Papuja, linssejä, leipää, hedelmiä, pastaa, riisiä ja perunaa... Ne on vegaanisia ja ne on tuotteita, eli vegaanisia tuotteita. 

Samaa mietin. En ole vegaani, mutta syön paljon "vegaanisia tuotteita". Esim. tänään olen jo syönyt porkkanoita, omenoita, leipää, perunaa, suolakurkkuja, pinaattilettuja jne.

Vierailija
94/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka päivä kun lämpimän ruoan syön. Kasvissyöjänä melkein koko elämän, vegaanina varmaan 6 vuotta. Taidankin kohta lämmittää vähän chili sin carnea ja riisiä.

Vierailija
95/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen.

Vierailija
96/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. Tein linssilasagnea ison vuoallisen, että saan siitä lounaat tälle viikolle. Oli herkkua.

Vierailija
97/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekasyöjien taloudessa lihaa syödään ehkä kerran viikossa, vegaanista ruokaa kolmena neljänä päivänä ja muutoin kasvisruokaa tai kalaa. Kasvisruoka on vain parempaa, joten eipä ole suuri uhraus. Eli siis tänään ruusukaali-kikhernepastaa söin ja hyvää oli. Lapsetkin söivät.

M43

Vierailija
98/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina söin uunifetapastaa.

Vierailija
99/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tomaattipastaa.

Vierailija
100/100 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töissä lounaaksi kasvisruokaa, jota jäi myös huomiselle. Aion ottaa kokeiluun syödä jatkossa lounaat kasvisaterioina ja päivälliseksi sitten sitä, mitä perheen kanssa syödään. Joskus kasvista sekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä