Koska viimeksi olet syönyt kasvisruokaa lämpimäksi ateriaksi?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani enkä syö vegaanisia tuotteita. Kasviksia sensijaan syön ihan joka päivä ja paljon, jotain 300-500 g tulee päivittäin syötyä. Vain kaksi kertaa viikossa kalaa, ja kaksi kertaa vähän lihaa. Muuten kananmunia ja juustoja parina päivänä tai pastaa ilman lihakastiketta, kesäkurpitsasta ja juustosta tulee hyvä pastakastike. Kesällä syön salaatteja joka päivä isoja kulhollisia.
Miten sä määrittelet "vegaanisen tuotteen"? Mä olen vegaani ja suurin osa mun ruuasta on ns. tavallista ruokaa. Papuja, linssejä, leipää, hedelmiä, pastaa, riisiä ja perunaa... Ne on vegaanisia ja ne on tuotteita, eli vegaanisia tuotteita.
Enpä muista, ehkä viimeksi joskus lukiossa 90-luvulla jotain pinaattilettuja.
Syön joka päivä aamupäivällä kasvisruoan ja iltapäivällä kana, kala tai naudanlihasta tehdyn kun mies tulee töistä. Eikä illasta tule syötyä ylimääräistä kun syö tuon iltapäiväruoan vähän tuhdimman
Kasvikset täydentää aterian hyväksi, mutta kyllä siinä eläintä pitää olla. Viimeksi otin lehmää, kanaa ja kalaa samaan lautaselliseen.
Kelpaako Hesburgerin veke-hampurilainen? Sellaisen söin tänään.
Tänään pinaatticannelloneja. Söisin useammin vegeä, mutta puoliso vaatii lihaa, ei kuulemma lähde kasvisruualla nälkä. Lemppareitani on tomaattikeitto, purjo-prerunasosekeitto, vöner tomaattikastikkeessa ja kasvispasta, risotto ja lasagne.
Tänään pinaatticannelloneja. Söisin useammin vegeä, mutta puoliso vaatii lihaa, ei kuulemma lähde kasvisruualla nälkä. Lemppareitani on tomaattikeitto, purjo-perunasosekeitto, vöner tomaattikastikkeessa ja kasvispasta, risotto ja lasagne.
Tänään jo kaksi kertaa, niinkuin viimeiset 25 vuotta joka päivä.
Tänään söin ihan vain hernekeittoa purkista ja punajuuririsottoa myöhemmin.
Eilen oli vähän enemmän väsäämistä vaativat ruoat, kun tein lasagnea ja pinaattipiiraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vegaani enkä syö vegaanisia tuotteita. Kasviksia sensijaan syön ihan joka päivä ja paljon, jotain 300-500 g tulee päivittäin syötyä. Vain kaksi kertaa viikossa kalaa, ja kaksi kertaa vähän lihaa. Muuten kananmunia ja juustoja parina päivänä tai pastaa ilman lihakastiketta, kesäkurpitsasta ja juustosta tulee hyvä pastakastike. Kesällä syön salaatteja joka päivä isoja kulhollisia.
Miten sä määrittelet "vegaanisen tuotteen"? Mä olen vegaani ja suurin osa mun ruuasta on ns. tavallista ruokaa. Papuja, linssejä, leipää, hedelmiä, pastaa, riisiä ja perunaa... Ne on vegaanisia ja ne on tuotteita, eli vegaanisia tuotteita.
Samaa mietin. En ole vegaani, mutta syön paljon "vegaanisia tuotteita". Esim. tänään olen jo syönyt porkkanoita, omenoita, leipää, perunaa, suolakurkkuja, pinaattilettuja jne.
Ihan joka päivä kun lämpimän ruoan syön. Kasvissyöjänä melkein koko elämän, vegaanina varmaan 6 vuotta. Taidankin kohta lämmittää vähän chili sin carnea ja riisiä.
Tänään. Tein linssilasagnea ison vuoallisen, että saan siitä lounaat tälle viikolle. Oli herkkua.
Meillä sekasyöjien taloudessa lihaa syödään ehkä kerran viikossa, vegaanista ruokaa kolmena neljänä päivänä ja muutoin kasvisruokaa tai kalaa. Kasvisruoka on vain parempaa, joten eipä ole suuri uhraus. Eli siis tänään ruusukaali-kikhernepastaa söin ja hyvää oli. Lapsetkin söivät.
M43
Perjantaina söin uunifetapastaa.
Tänään töissä lounaaksi kasvisruokaa, jota jäi myös huomiselle. Aion ottaa kokeiluun syödä jatkossa lounaat kasvisaterioina ja päivälliseksi sitten sitä, mitä perheen kanssa syödään. Joskus kasvista sekin.
Eilen vokkasin kaikenlaista kasvista ja juureksista tein raastetta tomaatin kera.