Koska viimeksi olet syönyt kasvisruokaa lämpimäksi ateriaksi?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Viikolla oli 2x linssikeittoa ja vielä yhtenä lounaana jämät. Tosin mä laitan siihen lautaselle keon smetanaa, joten ei ole täysin kasvis.
Eilen keittelin pakkaseen kilon mustapapuja, ja kun ruualla oli niitä papuja, itusalaattia, porkkanaraastetta ja kirjolohta uunissa niin en hetkeen muista nähneeni nenäni edessä yhtä terveellistä annosta.
On se kasvisruokaa. Ei vegaania.
Tänään. Tein pinaattitofuscramblen. Eilen oli mausteista kikhernepaprikakeittoa.
Tällä viikolla kerran söin intialaisessa ravintolassa kasvisannoksen. Vähän harmittaa ettei kasvisruoka useinkaan vedä vertoja liharuoille. Intialainen ruoka on poikkeus.
Mielelläni söisin enemmän, mutta menen kuitenkin maku edellä.
Joka päivä vuodesta - 95 alkaen.
Tänään.
Kasvisminestrone.
T. Sekaani
Useastikin. Tosin harvemmin ruuat ovat vegaanisia, vaan saattaa yksi tai kaksi ainesosaa olla vegaanille sopimattomia. Esim tänään söin riisipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Vain homot syövät kasvisruokaa.
Voi nolo. Mun tarttee varmaan kertoa mun pojalle, ettei se oikeesti ole homo kun sille ei kasvisruuat kelpaa.
Eilen söin pakasteherneistä tehtyä tuorehernesosekeittoa. Tosin sen kanssa ruisleipää, jossa oli päällä graavia lohta.
Eilen. Ei huvittanut lähteä kauppaan pakkasella, enkä halunnut lähteä koluamaan varaston pakastimesta lihaa.
Tein chiliä. Uunivuokaan tölkki tomaattimurskaa, tölkki valkoisia papuja, tölkki kidneypapuja, pikkutölkki maissisäilykettä, purkki tacokastiketta, tacomaustetta muutama tl. Leivinuuniin tunniksi lämpiämään. Söin maissisipsien kanssa.
Aina koko olemassaoloni ajan. Tai no, vauvana toki ei eka vielä kiinteitä aterioita tullut syötyä.
Lauantaina, syötiin pinaattilettuja ja muusia+puolukkasurvosta.
Tänään(kin). Tein ison kattillallisen borssia. Sopii pakkaspäivään täydellisesti ja on muuten halpa ruoka.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan enkä syö.
Mun piti kirjottaa just tää sama.;)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Lidlistä noita intialaistyyppisiä kasviateriota. Toisin vegaanituotteet yleensä, ne ovat ihan syötävää tavaraa. Linssit ovat erinomainen raudanlähde, joissa on rautaa n. 20 kertaa enemmän kuin porsaanlihassa.
Älkää syökö pelkkiä kasviksia, se ei ole terveellistä. Monipuolinen ruokavalio on paras.
Kasviperäinen rauta vaan imeytyy huomattavasti heikommin.
Vegaanista lämmintä ruokaa söin maanantaina, kun tein kikhernecurryä. Jos sitten lakto-ovopuoli hyväksytään tässä ketjussa, niin tänä aamuna söin viimeksi, kun söin aurajuusto-piirakkaa. Siinä on kananmunaa ja maitotuotteita, mutta ei punaista lihaa.
Kerran viikossa tulee tehtyä jotain vegaanista tai korkeintaan liemikuution verran ei-vegaanista. Mut esimerkiksi kasvislisäkkeissä mulla on usein voita tai hunajaa (tai molempia), joten ne ei ole vegaaneja. Punaista lihaa syön harvemmin, tänään kyllä, kun tein hernekeittoa, jossa oli possua.
Miksi jotkut luulee, että jos syö kasvisruokaa sen pitää olla vegaania? Kasvisruoan kanssa voi hyvin syödä lihaakin. Puoli kiloo kasviksia ja pihvi lautaselle. Terveellistä.
Tänään söin ison pannullisen ratatouillea. Erinomaisen hyvää ja helppo tehdä. Ranskassa opin oikean tavan sitä tehdä.
Viikolla oli 2x linssikeittoa ja vielä yhtenä lounaana jämät. Tosin mä laitan siihen lautaselle keon smetanaa, joten ei ole täysin kasvis.
Eilen keittelin pakkaseen kilon mustapapuja, ja kun ruualla oli niitä papuja, itusalaattia, porkkanaraastetta ja kirjolohta uunissa niin en hetkeen muista nähneeni nenäni edessä yhtä terveellistä annosta.