Koska viimeksi olet syönyt kasvisruokaa lämpimäksi ateriaksi?
Kommentit (100)
Kukkakaalicurrya noin viikko sitten,vegaanista on hyvää😋Ja olen sekasyöjä
En koskaan, kasvit ovat lisukkeita.
Vierailija kirjoitti:
Pelkän kasvisruoan jälkeen tulee heti nälkä. Syön savulohi-valmissalaattia on hyvää ja pitää vähän nälkää.
Ei tule nälkä. Syö alkupaloiksi ensin pannullinen paistettuja pottuja. Sitten kasvisruokaa. Olisi aika ottaa alkuruoat Suomessakin mukaan niin ei nälkä ole tunnin päästä. Olin kerran kutsuttu sukulaisen luo ja oli kyllä ankea ruokapöytä, lautaset katettu ja lasagnevuoka keskellä pöytää, ei mitään muuta. Ei alkupaloja, ei salaatteja. Ei helskutti - ja he eivät ole köyhiä tai pienituloisia mutta näköjään juntteja.
Muutama viikko sitten tein ison satsin uunijuureksia, jotka söin dipin kanssa pääruuaksi. Sen aterian laitan säännölisesti ainakin pari kertaa kuukaudessa. Hyvää on.
Eilen ja taas huomenna. Linssikeittoa lounaaksi ja kasviscurrya huomenna ja ylihuomenna päivälliseksi
Tänään lounaaksi! Vian vegekorma.
Tänään, söin munakoiso-soijarouhelasagnea. Olen vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jalostajan hernekeitto lasketaan lämpimäksi kasvisruoaksi niin toissapäivänä. Kyllä tuo ja kanasalaatti ovat ainoita kasvisruokia joita syön.
Jos sulle Jalostajan hernekeitto ja kanasalaatti on kasvisruokaa, sitten sitä on myös häränpihvi lohkoperunoilla.
Jos kysytään kasvisruuan syömisestä, niin miksi aina löytyy näitä, jotka selittää että söin, mutta se ei ollut vegaanista, kun sitä taikka tätä. Kasvisruoka ja vegaaninen ruoka on ihan eri asia. Mä syön pääasiassa kasvisruokaa, joskus kalaa ja hyvin harvoin kanaa tai kalkkunaa. Mutta erittäin harvoin mitään vegaanista. Kaurakerma esimerkiksi maistuu mun mielestäni aivan kauhealta, en ikinä käytä sitä ruuanlaitossa. Samoin ne harvat leikkeleet, nakit, juustot ja useimmat vegaaniset valmisruuat, joita olen maistanut. Mun keittiössä käytetään ihan normaalia maitoa, kermaa, voita, juustoa, hapanmaitotuotteita ym. Tänään söin viimeksi lämmintä kasvisruokaa, pestopastaa jossa oli päällä parmesanraastetta ja kaverina fetasalaattia. Huomiseksi tein kasvislasagnetten, soijarouhetta jauhelihan sijaan, maitoa kastikkeeseen ja mozzarellaraastetta päälle.
Syön yhden lämpimän aterian päivässä, ja vähintään 4 päivänä viikossa se on jotain kasvisruokaa. Usein menee koko viikkokin, koska olen tullut nirsoksi lihan suhteen, enkä halua ottaa riskiä, että ruoka ei maistukaan lihan takia, vaikka kaupassa tuntui hyvältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysytään kasvisruuan syömisestä, niin miksi aina löytyy näitä, jotka selittää että söin, mutta se ei ollut vegaanista, kun sitä taikka tätä. Kasvisruoka ja vegaaninen ruoka on ihan eri asia. Mä syön pääasiassa kasvisruokaa, joskus kalaa ja hyvin harvoin kanaa tai kalkkunaa. Mutta erittäin harvoin mitään vegaanista. Kaurakerma esimerkiksi maistuu mun mielestäni aivan kauhealta, en ikinä käytä sitä ruuanlaitossa. Samoin ne harvat leikkeleet, nakit, juustot ja useimmat vegaaniset valmisruuat, joita olen maistanut. Mun keittiössä käytetään ihan normaalia maitoa, kermaa, voita, juustoa, hapanmaitotuotteita ym. Tänään söin viimeksi lämmintä kasvisruokaa, pestopastaa jossa oli päällä parmesanraastetta ja kaverina fetasalaattia. Huomiseksi tein kasvislasagnetten, soijarouhetta jauhelihan sijaan, maitoa kastikkeeseen ja mozzarellaraastetta päälle.
No tuolla jaottelulla mä syön aina kasvisruokaa, mitä siinä nyt on jauhelihapihvi tai siskonmakkarat keitossa mukana....
Meillä on töissä vegaani, hänen kanssaan ehkä olen ne maitotuotteet oppinut erottelemaan tarkemmin. Joskus ne lakto-ovotkin on eroteltu kasvisruuasta.
Linssikeittoa smetanalla sivulla 2
Olen sekasyöjä; syön usein jauheliha-, kokoliha-, kana- tai kalaruokia. Mutta myös esim. kasvissosekeitot, muut kasviskeitot, (lihaton) hernekeitto, pinaattikeitto ja kasvispihvit kelpaavat ja maistuvat.
Vierailija kirjoitti:
Söin äsken moussakaa, aika usein tulee myös falafelejä ja tahinia/hummusta syötyä, kukkakaaliwings on ehdoton suosikkini ja samoin pidän ruusukaalista, vaikka tomaatti- tai pinaattikeitosta yms.
Moussaka ei ole kasvisruoka, vai millä korvasit jauhelihan?
Mikä lasketaan kasvisruuaksi? Onhan pikanuudelit tai letut mansikkahillolla teknisesti kasvisruokaa, vaikka niissä ei yhtään kasvista tai vihannesta ole.
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka on kasvisruokaa. Esim. lehmän maidosta tehty juusto tai kananmuna eivät ole kasvisruokaa. En siis voi sanoa olevani kasvissyöjä, jos syön lehmän maidosta tehtyä juustoa ja kananmunaa.
Meinasin jo kirjoittaa että varmaan useampi viikko sitten mutta tänään söinkin Palak Paneeria, mutta muuten syön kyllä enimmäkseen liharuokia.
Tänään söin lounaaksi ison läjän uunissa paahdettuja kasviksia. Ketjun myötä alkoi kyllä tekemään mieli linssikeittoa, jaksaiskohan vielä tehdä.
Tänään. Hernekeittoa keittelin, sitä syön myös huomenna ja ylihuomenna.
Välillä mutta olisi hyvä syödä useammin ihan vegaanista ruokaa.