Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUMAMMAT -05 viikoilla 2 & 3

08.01.2007 |

Tässäpä meille pino pariksi viikoksi. Olisi kiva kuulla kaikkien kuulumisia, vaikka ihan lyhyesti... :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansemammalle ja perheelle täältäkinpäin kovasti onnea!!! Teillä on kohta touhua ja tohinaa :D

Käytiin tänään Miljan 1-vuotisneuvolassa pari viikkoa myöhässä sen mahataudin takia. Vähän oli tullu painoa, vähän pituutta, tasoittunut on kasvu kivasti. Rokotusta piti vähän huutaa, ja mittaamista, muuten oli ok.

Eilen käytiin pitkästä aikaa perhekahvilassakin. Perjantaina mennään Lingon&Blåbär-kutsuille ja lauantaina lähdetään katsomaan Miljan pientä serkkutyttöä, ikää vajaa 1kk!

Milja edelleen kävelee vain tukea vasten ja talutettuna, ei uskalla ottaa askelia ilman tukea. Mutta ehtiihän tuo vielä juoksemaan... Kova on touhuamaan. Suosikkileikkejä tällä hetkellä maatilan ja eläinten kanssa leikkiminen sekä taaperokärryyn meneminen (joko istumaan tai seisomaan) ja siitä poistuminen. Ei ole vielä tajunnut, että sen kärryn kanssa olisi hyvä opetella kävelemistä ;)

Ruoka maistuu tällä hetkellä todella hyvin. Nyt syödään 90%:sti samaa ruokaa kaikki. Jos ollaan liikenteessä, on yleensä purkki mukana ja joskus laitan Miljalle pottua soseena esim. riisin joukkoon, jotta se olisi helpommin syötävää. Milja ei syö vielä ollenkaan itse. Minun laiskuutta. En ole oikein lusikkaa neidille antanut, koska ei sitä vaadi ja syöttäminen sujuu helpommin. Mutta pakko kai se on kohta antaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa harjoittelemaan. :) Milja syö myös tosi hyvin kaikkia hedelmiä ja vihanneksia. Lemppareita on viinirypäleet ja rusinat. :D

Äippä ja Milja 1v. (ja 2,5vkoa päälle)

Vierailija
2/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-saako lastenruokia ottaa myös matkalaukkuun ja viedä paikanpäälle?

Meillä ainakin oli, eikä se ketään häirinnyt.

-kantoreppua ei ole enkä tän matkan takia osta joten saako lentokentältä(Helsinki) mitään rattaita väliajaksi?

Helsinki-Vantaa-kentällä oli keväällä ainoastaan sellasia perusrattaita jotka on mun mielestä isommille lapsille(arvioiden n. 2v->)

-ja ne vissiin neuvoo sieltä mistä saa suojapussin??meillä matkalla mukana sateenvarjorattaat.

Suojapussin saa sillon kun jätätte muutkin matkalaukut ruumaan vietäviksi. Siinä ne sitten pakataan ja jätetään ruumaan vietäviksi(oli muuten eri hihna, mutta opastivat kyllä)

Kannattaa ottaa vaik jotain vahvaa narua pätkä mukaan, millä sitoo pussin suun, sieltä me ei ainakaan saatu, solmu tai teippi oli ainoot ja naru siks et saat auki sen pussin kohteessa ehjänä, koska se sama pussi täytyy säästää paluulennolle, eli kohteesta kotiin lähdettäessä uutta suojapussia ei saa!

Joku oli keksinyt et oli ottanut vanhan ison lakanan,kauhee oikosulku: mikä sen lakanan nimi on jonka sisään laitetaan täkki/peitto?,niin sen sisään pakkas rattaat, kestää kuulemma paremmin kuin se suojapussi, mikä meillä ainakin oli hajonnu jo muutamista kohdista menomatkalla(teippailtiin sitä sit kasaan ennen paluulentoa)

ööö...PUSSILAKANA, nyt sen keksin :)

-onko lentokoneessa lasten ruoka-annoksia vai sitä samaa kaikille?

Mun mielestä lapsi saa ruoan koneessa sillon kun sillä on oma paikka, eli kun lapsesta on maksettu lasten hinta(eli alle 2-vuotiaathan matkustaa sillä 50¿ eikä saa omaa paikkaa koneessa, vaan matkustaa sylissä)

Joillain lentoyhtiöillä on ollut lasten ruoka-annoksia, mut nyt en mee vannomaan, tod. näk saa samaa kuin aikuisetkin.

Yks tuttu ainakin sanoi ottavansa aina lapsen kanssa matkustaessaan yhden kasvisruoka-annoksen(sen lapsi on yli 2-vee)jotta on sitten lapsen ruokailua ajatellen eri vaihtoehtoja, ja tämä äiti syö sitten sen annoksen mikä lapselle ei kelpaa(useimmiten kuulemma kasvis jää)

-mistä tilataan pinnasänky hotellihuoneeseen?jo matkatoimistosta vai?

Matkaa varatessa me laitettiin ainakin erityistoive lasten sängystä. Sanoivat ainakin Aurinkomatkoilla et periaatteessa varmasti ei voi luvata, mut kyllä hotelleissa on aina useampi retkisänky(jossa meijän mallissa oli ainakin sikahuono patja, siis todella! Peitoilla kikkailtiin se sit vähän selkäystävällisemmäksi.)

-kuuluuko hotelleihin aina lastenallas?(nolo kyssäri)

Ei aina, siitä mainitaan hotelliesitteessä(lomakuvasto, matkatston nettisivut, tai soitto suoraan matkatoimistoon)

-onko kellään ollut lapsiperhehotellia ja jos niin millaista toimintaa ym.siellä(isommille) lapsille?

Thaimaassa meillä oli, ja siellä oli joka päivälle jotain.

Yhtenä päivänä altaalla oli pari tuntia ohjattua piirtämistä, toisena taan leikkejä jne...

-kokemuksia vaipoista/lastenruoista ulkomailla?onko siellä kaupoissa puhdistuspyyhkeitä?

Vaipat: pieni paketti, sika hinta, siis oikeesti tuplaten kalliimpia nää tuontimerkit(pampers mm.)

Paikalliset oli vähän halvempia(kohteena oli silloin Kreeta)

Lasten valmisruokia löytyi(yllätys yllätys) tuttua Hipphopp(kirjotettiinkohan noin?)eli sitä luomuruokaa paria eri makua.

Maut taas on paikalliseen suuhun mukautettuja.

Me otettiin omat (sillon tyttö oli 4,5kk)korvikejauheet(joita kannoin neuroottisesti käsimatkatavaroissa ettei vaan huku) ja muutamia kasvissoseita suomesta mukaan(pakkasin matkalaukkuun pussien sisään)

Vaipoista oikein kysyin luvan ja luvan kanssa pakkasin ne rattaisiin, siihen istuimeen ja sit vaan rattaat kasaan ja suojapussin sisään. Taisin muuten laittaa sillon yhen levyn korvikettakin samaan pakettiin.

Näin ne ei vienyt yhtään tilaa matkalaukussa.

Tässäpä sepostusta...

Jade ja juokseva tyty 1v ja 1/2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äityliini76:

sorry hiljaiselo..

tässäpä sitten listasin joitakin kysymyksiä matkustamiseen liittyen:

-kantoreppua ei ole enkä tän matkan takia osta joten saako lentokentältä(Helsinki) mitään rattaita väliajaksi?

-ja ne vissiin neuvoo sieltä mistä saa suojapussin??meillä matkalla mukana sateenvarjorattaat.

-onko kellään ollut lapsiperhehotellia ja jos niin millaista toimintaa ym.siellä(isommille) lapsille?

-kokemuksia vaipoista/lastenruoista ulkomailla?onko siellä kaupoissa puhdistuspyyhkeitä?

meillä kaikki OK,nyt vaan kiire,tytön kerhopäiväkin.

Juho 1vko4pv ollut terveenä,25.1 putkitus korviin,onneksi!

äityliini ja Juhis

Äityliinille matkavinkkejä =)

Lastenruokia saat lastata mukaan matkalaukkuun vaikkas kuinka paljon, kunhan et niin että on ylipainoa laukuilla ;) Kannattaa varmaan kysellä kokemuksia kohteessa käynneiltä,että löytyiskö sieltä samoja eväitä.

Lentokentällä on sellaisia lainattavia rattaita. Ovat siis sellaisia " ostoskärrymateriaalia" , mutta ihan kätevät työntää ja kuljettaa Juhonkin ikäistä poikaa. Makuuasentoon eivät taida mennä.

Me ollaan pakattu rattaat jo kotona jätesäkkiin. Ei siis olla tarvittu niitä enään kentällä, tosin ens kesänä tilanne on toinen kun Olivia reissaa mukana. Niitä pakkauspusseja saattaa olla myös kentällä. HUOM! säästäkää se sama pussi paluulennolle. Kaikissa etelänkohteissa ei ole uusia pusseja kentillä!!!

Ruokaa koneessa: lapsille on vähän erilaiset ateriat kuin aikuisille. Kannattaa tarkistaa tilanne Juhon kohdalla. Jos hänellä ei ole omaa istumapaikkaa, niin ei ole ruokaakaan välttämättä automaattisesti. Katrilla varmaankin sitten on.

Kaikkiin kohteisiin ei välttämättä pysty tilaamaan sänkyä. Kannattaa tarkistaa se matkanjärjestäjältä. Varaus tehdään jo etukäteen.

Myöskään kaikissa hotelleissa ei välttämättä ole lastenallasta. Sekin selviää matkaesitteestä. Tai jotkut altaat saattaa olla sellaisia, että ne on vaan erotettu aikuisten altaasta.

Me ollaan reissattu noissa Finmatkojen blue village hotelleissa. Niissä lapset huomioidaan tosi kivasti. On erilaisia kerhoja alkaen 4 vuotiaista. lisäksi hotelli alueilla on ollut esim. leikkipuiston tyyppisiä alueita.

Vaippoja ja ruokaa kyllä löytyy. Mutta voivat olla vähän eri merkkisiä/näköisiä. Usein esim. hotellien yhteydessä olevista kaupoista niitä voi löytää. Hinta voi olla korkeampi kuin esim marketeissa.

Tässä muutamia neuvoja, kertokaa toki muutkin lisää=)

Sitten meidän kuulumisiin. Olivia kävelee jo kovaa vauhtia. Paitsi ulkona, siellä kävely on jotain aivan erikoista. Kaikki ruoka mitä tarjoan, maistuu erittäin hyvin. Yrittää myös syödä jo itsekin. Ihan kaikkea en anna itse vielä syödä, esim. puurolla saa aikaan melkomoisen sotkun.

Meillä on vasta ens viikolla neuvola. Olimme mukana hinkuyskärokotetutkimuksessa, joten piikit on jo saatu. Tänään oli viimeinen käynti. Omppu sai kaupanpäälle vesirokkorokotteen. Nyt otettiin myös verinäyte. Neiti oli niin reppanan oloinen kun kädessä oli tuppo :(

Itse olen tehnyt viikonloppuisin keikkaa omalla työpaikalla. Ihan kivaa on ollut, mutta en kyllä kaipaa vielä taikaisin töihin. Huomaa jo nytkin, että arjen pyörittäminen kolmen lapsen kanssa vie kyllä aikaa ja energiaa. Kalenterin kanssa kytätään, että saadaan soviteltua yhteen kaikkien harrastukset ym. jutut.

Tässä pikaisesti kuulumisia. Palaan asiaan viimeistään neuvolakuulumisten kanssa.

Terkuin Heikk@ sekä Olivia 1v 3vk (muistaakseni..)

Juu ja onnea mansemammalle =)

Vierailija
4/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan ruvettu harjottelemaan nokkamukista juomista Janetten kanssa ja myös pottailua joka sujuu ihan hyvin jo:)ja vauva-arki on muutenki lähteny ihan hyvin käyntiin..tytölle on jo nimikin mietitty valmiix ja hänestä tulee Jasmin Eerika..mut nyt tyttö taas kutsuu on ruoka-aika

mansemamma,Jenna 2v1kk,Janette 1v ja vauva 1vk

Vierailija
5/22 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon vastauksista=)

Juho on heinäkuussa n.1v8kk ikäinen että jonkunmoiset rattaat kentältä käyvät kyllä jotta poika ei juokse koko ajan ympäriinsä.

Yksi kysymys tuli mieleen,Juho VIHAA olla sylissä jo nyt ja on tosi vilkas poika joten mä ehdottomasti haluan että pojalle on oma paikka koneessa vaikka on alle 2v,en ikimaailmassa saa sitä sylissä pidettyä.

Joten voinko sen saada vai maksaako se sitten erikseen kun muutenhan alle 2v ei mee maksua.

Katrilla toki paikka on ja maksukin menee mutta siis ei tuu mitään jos Juhon pitäis muutama tunti sylissä olla,ehei.

pitääpä kun ehtis,kirjoitella teidän vastauksia ylös=)

meillä kaikki OK,Juho kävelee ulkonakin pieniä matkoja jo,nyt vaan liian liukasta...

Vierailija
6/22 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta ei ole tosta omasta paikasta alle 2 vuotiaalle. Mutta käytännössä varmaan teidän matka menee niin, että Juhon tuskin tarvitsee paikoillaan olla. Sylissä pitää olla ainoastaan nousun ja laskun aikana, muutenhan sitten voi liikuskella vapaammin. Nousun ja laskun aikana lapsella on turvavyöt jotka on kiinitetty aikuisen vyöhön, siis sylissä istuvalla lapsella;)

Me ollaan reissaamassa myös heinäkuussa. Voin jo kuvitella sen shown kun Olivia tutustuu koneeseen. Meilläkään ei ole hänelle omaa paikkaa, eikä ajateltu edes ottaa. Vielä ainakin on sellainen sylihirmu, et varmaan istuu koko matkan sylissä kun kerrankin saa ;)

Ainoo asia mitä itse mietin on toi ruokailu. Sehän on muutenkin aika hommaa ahtaassa koneessa. Mitähän se sitten on tuollaisen taaperon kanssa. No, täytyy varmaan syödä vähän vuorotellen. Tai sitten pitää dietti ja olla syömättä koko matka ;)

Vierailija
7/22 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koneessa aletaan jakamaan ruokaa niin ne kysyy aina ekana lapsiperheiltä miten haluavat ruoan, ottaako esim. toinen ensin vai molemmat vanhemmat samaan aikaan, tai haluavatko vanhemmat syöttää lapsen ensin ja vanhempien ruoka pidetään lämpimänä sen aikaa ja tuodaan myöhemmin, eli huomioivat kyllä lapsiperheet jo ennen kuin ruoan jakelua edes aloitetaan.

Vierailija
8/22 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnittelut mansemammalle tytöntylleröstä!

Olipas tosiaankin mukava kuulla tikrunkin kuulumisia! Vielä kun kuulisi muistakin edes jotain…

(tääkin oli niinku vink, vink )

Juliuksella oli tänään 1v-lääkärineuvola.Nyt on sit kasvu alkanu tasaantumaan. Pituutta oli 78cm ja painoa 10,5kg. Mä kun kuvittelin pitemmäksikin :)

Mä oon ku tulisilla hiilillä ku serkku on ollut maanantaista asti synnäril eikä vieläkään oo tapahtunut mitään. Tänäänki oli ollut 6tuntia tipas, vaan ei mitään. Tänään on laskettu aika,mut vaavilla oli painoarvio pari viikkoo sit jo 4,4kg!! Saas nähä kuin iso nappula tulee.

Julius kävelee jo pitempiäkin matkoja, ihanasti hoiperrellen. Eilenkin nauroin ku toinen vaappu sivusuunnas, käet pystös ku simpanssil. Syömistäkin on jo harjoiteltu ja hyvin lusikka käes pysyy ja meneepä ruuatkin peräti suuhun asti. Ei nyt tietenkään ihan sotkematta mut melkein.

Viinirypäleet on täälläkin suurta herkkua. Ei tarvi ku nähä, ni käsi tekee sellasta kutsuliikettä ja kuuluu et anna, anna.

Ihan samaa ruokaa syö kun mekin. Mut mä kun en välttämättä joka päivä ruokaa tee, niin keittelen Juliukselle isoja satseja vielä pakkaseen.

Yöpullo halutaan täälläkin välil, ja mä oon kans hamstrannu sit tuttelipurkkeja sängyn viereen (tais tehä joku muukin) ku ei yksinkertasesti jaksa rymytä yöllä alas asti pullon täyttöön. Muuten kyl juodaan tavallista maitoo...

Joo, olikohan täs kaikki mitä mietin, tuli toi pikkanen poskihampaanpukkaaja viereen kitiseen .

Tietää millon on puuroaika...

Kuulemisiin

T:K ja Julius 1v 2vko 1pvä

Vierailija
9/22 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se mahapöpö oli meilläkin kylässä. Aika omituinen tauti kyllä. Pitkä itämisaika, viikon verran. Luultiin jo, että päästiin pälkähästä, mutta sitten alkoi Miljalla ripulointi. Tänään on eka päivä, jolloin tuntuu, että alkais helpottamaan. Viikko sitten alkoi. Miljalla oli pelkkää ripulointia, siskontytöillä myös oksentelua. Tauti oli aika lievä sinänsä, että yöt sai nukkua rauhassa, mutta tosiaan vei neitistä kyllä mehut kun kesti noin kauan eikä ruoka ole koko aikana juurikaan maistunut. Se on kyllä ollut mahtava homma, että Miljalla tuli melkein kaikki kakat pottaan, vaikka se ihan ruikulia olikin. Heti kun alkoi rupsuttelu, nosti potalle ja sinne paukkui! :D Miljakin vaan kuunteli ihmeissään ja sanoi: kakka. :D Niin, ja ainakin tähän mennessä me aikuiset ollaan tuolta taudilta vältytty. Koputa puuta...

Muuten ei sen kummempaa. Hieman tuntuu seinät välillä kaatuvan päälle, kun ei juuri mihinkään pääse. Siskon luona ollaan yhtenä päivänä käyty, kun niillähän oli jo sama tauti. Ulkona ollaan käyty joka päivä kerran pari happea haukkaamassa. Milja on aivan innoissaan keinussa, eipä siellä paljon muuta pysty tekemäänkään. Vähän kävellään niin, että minä talutan neitiä, mutta siinäpä se. Jos laitan Miljan maahan kontalleen, alkaa huuto. Ei edes yritä liikkua omin avuin. Vaikka ihmekös tuo, on sen verran paksusti vaatetta päällä.

Mulla alkoi tänään laihdutuskuuri. Sain itteäni niskasta kiinni. Tavoite on 10kg kevyemmäksi ja kesäksi hoikempaan kuntoon. Jos ei tavoite ihan vielä silloin ole saavutettu, niin lähelle kuitenkin. Alkoi niin kovin jo ahdistamaan nämä kilot, jotka vaan kertyy. Joulu sai aikaan +3kg. :(

Eipä tuu muuta mieleen. Sitä tavallista täällä. Milja edelleen kävelee vain talutettuna ja tukea vasten. Ei selvästi uskalla yrittää ilman tukea. Kovasti hokee kaikenlaisia tavuja, jotka välillä jopa sanoilta kuulostavat. Selkein on tuo kakka, muita on pappa, nenä, eppa (heppa). Ja suosituin on kong, kong, kong, mitä ikinä tarkoittaakaan. :D Ja jos haluaa jotain, osoittaa sormella ja sanoo " ka" . Oli kyseessä tutti tai ihan mikä vaan...

Voikaa hyvin!

Äippä ja Milja 1vee ja vähän päälle

Vierailija
10/22 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin nyt on sitten joulu ja uusi vuosi vietetty ja ekat synttärit juhlittu=)

Meillä jasi on kävellyt jo 10kk lähtien ja nyt vauhti on jo kova. Ulkonakin mennään jo kovaa vauhtia. Tänään käytiin taas lääkärissä kun on ollut jo viikon verran kova yskä, saatiin antibiottikuuri ja kortisonikuuri, jotta saadaan taas henki kulkemaan.

Täällä alko kans äitillä laihdutuskuuri ja tavoitteena kans 12 kiloa. Kova urakka mutta on se palkintokin sitten sen arvoinen kun viitsii katsoa itseänsä peiliin.

Olen tässä hakenut jo kovasti töitä ja vielä ei ole sellaista paikkaa löytynyt mikä olisi ollut sen arvoinen että raaskisin pojat jättää =)

Ollaan jo hieman toivottu talomme palamisesta ja ruvettu rakentelemaan uudestaan ja seuraava muuttoajankohta menee sitten kesälle.

Miehelläkin alkoi iltakoulu joululoman jälkeen ja esikoisella on taas tottuminen tähän että äiti on vaan kotona ja kyselee isiä koko ajan, nyyh.....

Mutta eiköhän tämä tästä ja kaikille jaksamisia tähän synkkään talveen.

Kirjotellaan taas ja laihduttajille tsempit =)

Myy81, juuso-03, jasi 251205

Vierailija
11/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankee ilma, taitaa jäädä ulkoilut vähiin.Aada onkin kova ulkoilemaan, alkaa aamusta katselemaan ikkunasta pihalle ja alkaa kiukuttelemaan jos ei heti pääse.Vaatteet menee tosi reippaasti päälle.Kävely ulkona on vielä hataraa, mutta jottei olisikaan liian helppoa niin tietysti kaikki ojanpohjat,metsät ja pusikot kiinnostaa.Niissä sitten rämmitään jos mitenkin päin.

Aivan ihania tällaiset yksivuotiaat,jokapäivä osataan enemmän ja paljon uutta.Meillä ilmeillään kovasti,hauskin on aadan esittämä hampaaton pappa ääniefekteineen.Veikkapoika opettaa kaikkea vähemmän järkevää.

Selkein sana on äiti,mitä hoetaankin jatkuvasti.Myös apua ja papana on hallussa. Kova on tuo tyttö kiipeilemään ja kun kielletään kikkailemasta tuo vastaa että A kikkaa.

Mahataudilta vielä on säästytty,mutta sen pelossa eletään.Paljon on kovaa tautia ollut lähipiirissä.

Mulla alkaa tietokonekurssi kuun lopussa ja Aadalle on haettu päiväkotipaikkaa.Kyllä maansuru tulee äidille laittaa pieni hoitoon,kun on niin kova vierastamaankin.Mutta ei tässä oikein voi jäädä kotiinkaan,yritettävä kehittää taitoja työelämää varten.

Sellaista tälläkertaa,voikaahan hyvin mammat ja taaperot :)

t.liinuksi+Aada 1v1kk

Vierailija
12/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

helou joulumuorit=)

on ollut taas ramppaamista tänään,ensin Katri meni kerhoon ja sieltä sitten Juhon painokontrolliin neuvolaan,onneksi paino oli noussut,punainen maito teki tehtävänsä .

JUHO NYT 9000g ja 76.2 cm eli +370g/1,5kk mikä riittävästi kuulemma!

sitten kotia ja hakeen Katria ja nyt sitten olen lasten kans kotona kun ukkokulta(huomatkaa mun nimitys) iltavuorossa.

olen täpinässä,siskoni soittanut sille vihkipapille Espanjaan ja se sanoi että varaa vaan matka ja sitten ehdota hääpäivää ym ja katsotaan sopiva,alustavasti sisko meinas ehdottaa 14.7 vihkipäiväksi ja 8.7 reissuun lähtöpäiväksi,vielä ei siis varmoja aikoja,apua,mulla vaan tuhat miljoonaa kysymystä mielessä mm.saako lastenruokapurkkeja(Bona ym) ottaa laukkuun mukaan ja mitä lastenruokaa espanjasta saa ja miten pian rattaat otetaan lentokentällä " pois" ja monta muuta mitä tämmöinen vähänmatkustanutekankerranlastenkanssa miettii =) saa vastata jos joku osaa,voisin tehdä varmaan monta sivua kysymyksiä heh heh

äityliini ja Juho 1v1,5kk joka kävelee jo ympäri kotia=) ja kiipeilee!!

Vierailija
13/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä mun tän hetkistä laiharikuulumista ja tsemppiä jokaiselle painonpudottajalle!!

laihis jatkuu mulla ja toivottavasti saan loput kilot tänä vuonna pois.

Multa jäi 4kg laitokselle aikanaan ja sen jälkeen paino pudonnut 18kg,yhteensä tavoite oli pudottaa 22kg eli siihen olis 4kg.

Eniten mulla työnalla tuo maha,iso maha oli odotusaikana ja perkule(sori) isoksi jäi..siis vaikka painonpudotusta noinkin paljon,ei mulle mahdu vanhat housut eli niitä kiloja on lähtenyt eniten kasvoista ja rintojen alta,vyötäröstäkin vähän mutta alavatsa on ja pysyy eli kiinteytystä tarvis ja olen mä jumpannutkin vatsoja vaan missään se ei näy=/

juuston vaihdoin kalkkunaleikkeeseen ja pastan syönnin(jota kyllä rakastan) koitan vähentää mahdollisimman minimiin.siinä uusimmat jota kokeilen,mulla se vaihe että paino junnaa paikallaan,jouluna tuli +1kg mutta se on lähtenyt.

haave vaatekoosta 38 jatkuu...

Vierailija
14/22 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan lista kysymyksistä niin minä ainakin voin yrittää vastailla niihin.

Me tehtiin tytön kanssa eka etelän reissu kun tyttö oli 4kk ja nyt toukokuussa ollaan lähdössä uudestaan.

Aika paljon otin sillon selvää(nyt muutamat säädökset on muuttunut, mut niistäkin jo jotain olen selvittänyt)

Me lennetään aina Finnairilla joten muista lentoyhtiöistä en osaa kertoa, mut siis valmiita pakettimatkoja tehdään.

Meijän tytöstä:

Täytti vuoden joulukuun lopussa ja alkoi kävelemään 11kk iässä ilman tukea ja pari päivää sitten oppi myös ulkona tuetta kävelyn ja vitsit et on sulonen kun viilettää ja vaappuu pitkin puistoa.

Enää ei malta kiikkua eikä liukua kun pitäis saada vaan kävellä.

Me otettiin ensin naperokärryt ulkona käyttöön, ettei selkäparka kärsi talutuksesta, ja niitä tyttö tykkääkin lykkiä - vieläkin.

Meillä juodaan jo pelkästään lehmän maitoa, korviketta öisin, kun makuuhuoneet on yläkerrassa niin meil on tytön huoneen pöydällä öisin korviketera(kun se säilyy huoneen lämmössä) ja pullo ettei tarvi alas lähtee.

Meillä päästiin 3kk iässä yösyönneistä mut nyt ne on tullu takas samoin kun ennen niin kiltisti yksin nukahtanut tyttö vaatii yllättäen taas jonkun päivystämään nukkumaan mennessä viereensä.

Yritämme eroon siitä mut vaikeaa on.

Samoin uutuutena meillä on (ennen nukuttiin katkeemattomia yöunia)yöheräilyt itkun kera.

Joko ollaan vailla tuttia, maitoa tai seuraa ja nykyään ei pelkkä tutin laitto ja maatekaato riitä vaan alkaa itku jos huoneesta yrittää poistua, isin kanssa vähän paremmin yöllä rauhottuu ja nukahtaa, äidin kanssa tuntuu et yltyy vaan ja haluu syliin jne...

Onko kellään neuvoja, meillä nimittäin ei enää oo, taitaa olla huudatus enää keinona?

Jade ja tyty 1vee

Vierailija
15/22 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! On taas hetki vierähtänyt viime kirjotuksesta. Kai sitä yrittää mielessään kieltää et oma pieni vauva on jo kasvanut ja siirrytty ollaan tälle taaperopuolelle =)

Meillä käytiin tossa jouluviikolla 1v neuvolassa, en muista kävinkö sen jälkeen kirjottelemassa, mutta laitan mitat kuitenkin nyt tähän eli painoa oli 10.120kg ja pituutta 73.3cm. Joopa joo... sillon kun neiti syntyi keskosena, sanottiin että kahteen ikävuoteen mennessä ottaa ikäsensä kiinni =). eipä siihen tainnu mennä ku pari kuukautta =).

Tyttö on kävellyt nyt semmoset kuukauden päivät, ja kovin yrittää juosta jo. Hauskan näköstä ku on semmosta ihme pomppimista sen juoksut. Lisäksi nyt tykätään kiivetä kaikkiin mahdollisiin koreihin istumaan. Ja ensiaskelkärryyn on hirmu kiva kans kiivetä... Ulkona kävelyä ollaan nyt treenattu muutamana päivänä ja kyllä sekin pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Musta tuntuu että meiän neidillä on niin järeet pohkeet etten saa kunnolla kenkiä jalkaan sille. Täytyis varmaan mennä ihan kenkäkauppaan hakemaan uudet kengät ja jättää noi cittarin kengät kaappiin. Ovat vaan niin pirun kalliita ettei raaskis kauheen monia ostaa.

Sanoja osataan vauva,hauva,mamma,pappa, äiti (nämä ainakin äidin mielestä tulee ihan selkeesti)

Potalla käydään aina silloin ku äiti huomaa että otsanahka rypistyy ja punoittaa =). Ja melkein aina sinne jotain sitten tuleekin.

Moni aloittanut uuden vuoden kunniaksi laihiksen! Täällä kanssa. Tosin tämä laihis on semmoinen vetotyyppinen, meitä on 6 henkilöä mukana ja aikaa maaliskuun loppuun. Mulla tavoite ois kuusi kiloa, mikä tuntuu aika mahdottomalta kylläkin. No yritys on kova. Kohta 2 viikkoa oltu eikä vielä mitään tippunu =(.

jahas, nyt neiti heräs, tämä mamma lähtee siis puuron laittoon.

Tiituliini81 ja Ida 1v

Vierailija
16/22 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äityliini76:

,apua,mulla vaan tuhat miljoonaa kysymystä mielessä mm.saako lastenruokapurkkeja(Bona ym) ottaa laukkuun mukaan ja mitä lastenruokaa espanjasta saa ja miten pian rattaat otetaan lentokentällä " pois" ja monta muuta mitä tämmöinen vähänmatkustanutekankerranlastenkanssa miettii =) saa vastata jos joku osaa,voisin tehdä varmaan monta sivua kysymyksiä heh heh

äityliini ja Juho 1v1,5kk joka kävelee jo ympäri kotia=) ja kiipeilee!!

En olekaan aikoihin täällä käynyt mutta nyt kerkesin piipahtaa..

Pakko vastata äityliinin kysymyksiin kun kerran osaan vastata ;) me oltiin siis marraskuussa niinkin kaukana kuin Ameriikoissa asti lomailemassa,joten tuoreessa muistissa kaikki.

Lastenruokia saa ottaa käsimatkatavaroihin.Ei kuitenkaan älytöntä satsia vaan suunnilleen se määrä kuin lennolla tarvitsee..varmuuden vuoksi voit pakata ne minigrip-pusseihin niin eipähän tuu epäselvyyksiä :).Turvatarkastuksessa ottavat kuitenkin kaikki avatut nesteet pois eikä edes vesipulloa saa siitä viedä läpi!! sen jälkeen vettä voi taas ostaa niistä kaupoista mutta niitäKÄÄN ei saa koneeseen viedä. Ovat siis ihan yybertarkkoja kaikesta nykyään :/.Ainakin meillä kun suunta oli vielä rapakon takana...! Tuohon mitä Espanjasta saa, en osaa varmaksi vastata, mutta LUULISIN että saa lastenruokia siinä missä suomestakin. Tosin ei välttämättä samoilla koostumuksilla, mutta jossain muodossa! Meillähän kävi jenkeissä niin, että Nea paastosi ekan viikon..nirsona neitinä ei suostunut syömään sikäläisiä soseita :P.Pakolla syötettiin,kunnes toisella viikolla kai nälkä vei voiton ;).

Rattaista..ne yleensä otetaan pois heti lähtöselvityksessä mikäli menevät ruumaan. Jos otat ihan simppelit sateenvarjot käsimatkatavaroihin niin sitten saat ne toki koneeseen asti..en vaan tiiä saako niitä sinne ottaa (?).. Mä suosittelen kantorepun tms käyttämistä! Se on kaikista kätevintä :).Me lainattiin kaverilta Ergoa kun ei itse omisteta ;). Hmmph..mitähän vielä..kysy kysy ihmeessä mitä mieleen tulee!!! :) vastaan mielelläni!!

Pikaisesti omia kuulumisia. Meillä alkoi tarhat ja koulut tällä viikolla.Aika heikko alku kylläkin..ollaan meinaan tämä ja eilinen kökitty kotona kipeinä :(. Nea parka nyt kuumeessa.Ei hajuakaan mistä johtuu...saattaa olla hammaskuumettakin kun ei muita oireita ole.Seuraillaan mihin etenee ja tartteeko näytille viiä.

Tyttö ei vielä kävele.Olen odottanut tuota taitoa kuin kuuta nousevaa jo kuukausitolkulla mutta ei oo likka vielä lähtenyt.Toissailtana nousi ilman tukea itse seisomaan että eikai tässä nyt ENÄÄ kauaa mee ;D. Kait se pian tarhassa lähtee kun näkee muidenkin zippailevan..

Äsh,en ehdi enempiä.. Pakko mennä lasta viihdyttämään..on niiiiin kiukkusta että!!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille mammoille ja taaperoille!! <3

-Tiggr ja Nebuli 1v 1,5kk

Vierailija
17/22 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille synty 10.01.2007 klo 15.40 tyttö ja hänen mitat oli 50cm,3900g ja pipo 34,synnytys oli nopea ja helppo..kotiin päästiin jo torstaina ja Jenna ja Janette on ottanu hyvin vauvan vastaan..mutta eipä nyt muuta kirjottelen joskus toiste vähän enemmän..

Vierailija
18/22 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Mansemammalle ja vauvalle!

Meillä on ollut nyt niin paljon uutta ihan yllättäen, että en ole koneelle juuri ehtinyt. Aloitin viime viikolla työt, edellisen viikon torstaina soitettiin että pitäis maanantaina tulla, minä kun haaveilin olevani työttömän kotona vielä jonkin aikaa. Niklas ei sitten saanutkaan sitä toivomaani pehmeätä laskua päiväkotielämään, yhden lyhyemmän päivän ehti olla. Viime viikko olikin todella raskas, illat piti joko kantaa poikaa sylissä tai sitten kuunnella itkua. Eli kannoin, ja kotityöt odotti niin kauan, että sain lapset nukkumaan. Mies oli tietysti ulkomailla...

Tänään oli iloinen yllätys kun hain lapsia päiväkodista, Niklas leikki niin ettei olisi halunnut lähteä pois. Että eiköhän se siitä, tottumista vaatii koko porukalta. Yöt on vielä kovin rikkonaisia, en tunne ihan työkunnossa olevani, mutta ei auta.

Äityliini: Lastenruokapurkkeja saa ottaa mukaan, varsinkin kun laittaa ne ruumaan. Käsimatkatavaroita kun ei saa purnukoita olla muuta kuin se litran minigrip-pussillinen, niin siihen ei paljoa mahdukaan. Meillä on aina pysyneet purkit hyvin ehjinä, kun ollaan pakattu muovipussiin ja vaatteiden sekaan. Matkarattaat saa ottaa kentällä portille asti, mutta toisessa päässä ne tulevat kutenkin vasta matkatavaroiden kanssa, joten kantoliina/reppu on kätevämpi. Finnairin koneissa on joskus tultu jopa tarjoamaan lastenruokaa, mutta se taitaa olla suht harvinaista. Vaippoja saa varmasti periltäkin, monissa maissa Pampersit löytyy apteekista!

Nyt täytyy kiitää suihkuun ja nukkumaan, aamulla on taas aikainen herätys. Mukavaa viikkoa kaikille!!!

T:Emppu ja Niklas kohta 1v ja 1kk

Vierailija
19/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla tikrustakin piiiitkästä aikaa!

Mulle oli to-pe se kamala mahatauti. En olekkaan vuosiin sitä saanut. Toistaiseksi vielä on toiset siltä välttyneet. Kokoajan pelännyt koska tulee typyllekkin.Itsellä oli maha niin perhanan kipeä,että pienelle se olisi tosi kurjaa.

Noh,hengissä selvittiin ja baariin tieni vie jo pe-iltana.Oltiin aikasemmin sovittu,että Aada menee anopille ja pakotin sitten itseni kerrankin lähtemään vaikka olo ei ollut ihan parhaasta päästä. Mutta hauskaa oli.Likka jäikin koko viikonlopuksi muorilaan ja käytiin vielä lauantainakin ukon kanssa baarissa,tosin itse lähdin kuskiksi.

Jotta varsinainen lepoviikonloppu oli.

vajaa kaksi viikkoa enään,niin mun kurssi alkaa ja Aada menee päiväkotiin.Hirmuisesti jännittää/surettaa miten se lähtee käyntiin.Mutta kyllä kai se siitä..

Jokohan kirjoitin aikaisemmin, että meillä on teletappi-dvd kovassa suosiossa. Joka päivä on katsottava pätkä ja typyä sentään tanssittaa ja naurattaa.Sitten heilutellaan ja huudellaan hei hei.Kamalaa kun jo täytyy pienen telkkaria tuijottaa.Mutta muut ohjelmat ei niin kiinnostakkaan.

Aada on tosi hyvä syömään,nykyään kelpaa melkein mikä vaan. Yrittää kyllä syödä itse,mutta ei vielä mene joka lusikallinen suuhun asti.

Yöheräilyt on selvästi lisääntyneet,taitaa päivän juoksut sen aiheuttaa. Melkein tasan tunti nukahtamisen jälkeen alkaa eka itkukohtaus ja sitten pari kertaa juo maitopullon.

Ulkona tuo viihtyis vaikka kuinka kauan ja kamalalla raivolla tullaan sisälle.Sillä nousin tänään kerrankin itse ajoissa,että voi tehdä rauhassa näitä aamupuuhia.Aada kun herää alkaa ikkunasta ulos katselu ja kiukuttelu jos ei pääse.

Tulihan sitä höpötystä siihen jo ja varmaan aina samat asiat,kun ei muista mitä on kirjoitellut.

Lunta odotellessa...terkuin: Liinuksi+Aada 1v1kk1vko

(tuli vielä tuosta aadan iästä mieleen,että isoveikka otti tasan tämän ikäisenä ensiaskeleensa ja Aada kymmenkuisena.Suuria on erot,tikrukin vaan jaksaa varrota kun kyllä sitä vielä ehtii perässä juoksemaan)

Vierailija
20/22 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry hiljaiselo..

tässäpä sitten listasin joitakin kysymyksiä matkustamiseen liittyen:

meillä kaikki OK,nyt vaan kiire,tytön kerhopäiväkin.

Juho 1vko4pv ollut terveenä,25.1 putkitus korviin,onneksi!

äityliini ja Juhis