Nyt tuoteidea, kuka ehtii ensin laittaa myyntiin? Eli näppärä pieni työkalu, jolla leikataan pullonkorkki irti siitä hel--tin renkaasta.
Ja ei saa olla mielikuvitukseton ja ehdottaa saksia, vaan sellainen juuri tähän tarkoitettu väline!
Kommentit (48)
Mun mielestä idea on ihan hyvä, MUTTA se "lanka" pitäisi olla vähän pidempi. Jostain syystä joissain pulloissa se on niin lyhyt, että juominen on oikeasti vaikeaa kun korkki on ihan huulessa kiinni ja pahimmillaan falskaa juoda. Eikä auta vetää, ei pitene.
Osassa pulloja on sopiva ja korkki jää tuohon posken kohtaan.
No mulla on ne sakset joilla saa näppärästi auki korkin kuin korkin , miksi se pitäisi keksiä uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Kai tuota vastaan tulee kotona kietävät tarkastajat ja hirveät rangaistusmaksut. Maailmahan tuhoutuu, jos sen korkin uskaltaa irrottaa...
Siinä kätevässä työkalussa pitäisi olla myös sitten liimaa tms, millä sen korkin saisi takaisin kiinni. Ei saisi sakkoja, jos korkintarkastaja tulee kotikäynnille. Kyselkääpä nuoriso vinkkejä boomereilta, miten tv-lupatarkastajia harhautettiin!
Ehkä voisi yhdistää kompostintarkastajan ja pullonkorkintarkastajan viran. Samalla tämä viranhaltija voisi kurkistaa ikkunasta, ovatko vanhukset elossa. Säästyisi soterahaa siinäkin!
Vierailija kirjoitti:
No mulla on ne sakset joilla saa näppärästi auki korkin kuin korkin , miksi se pitäisi keksiä uudestaan?
Kynsisakset ovat vähän liian terävät taskussa pidettäväksi, voi tulla taskuun reikä. Kuitenkin juomapullo voi olla mukana käveltäessä ulkona tai autoiltaessa ( saastuttamattomalla sähköautolla tietysti!). Olisiko se Sveitsin armeijan monitoimityökalu kätevä? Entä jos kehittelisi pienempää siitä jo olemassa olevasta työkalusta, jolla voi katkaista turvavyön hätätilassa? Tai pieni ratkoja, jota käytetään ompeluhommissa?
Kynsileikkuri. Menee pieneen tilaan.
Mä en edes tajunnu, että 0,33 vissypullossa oli tuollainen uudenmallinen korkki, ennen kuin työkaveri alkoi manaamaan miten huono se on. Revin sen täsmälleen samoin irti kuin ne edellisetkin limu ja vissypullojen korkit.
Maustekermapurkeissakin on jo uudenmallinen korkki. Kierrätystä varten se pitää kuitenkin irrottaa, koska pakkaus menee kartonkijätteisiin, korkki muoviin.
Mikä hyöty siis uudesta korkista on?
Vierailija kirjoitti:
Häpyhuulet
Lienet mies ehdotuksesi perusteella.
Minkä takia se pitää saada irti, kun alkuperäinen ajatus on, että se jäisi korkkiin kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia se pitää saada irti, kun alkuperäinen ajatus on, että se jäisi korkkiin kiinni?
a) koska se osuu naamaan, jos yrittää juodan pullon suusta
b) ihan kiusallaan, koska en halua, että joku eu-byrokraatti holhoaa minua
Olen nyt puoli vuotta juonut noista pulloista, enkä ole tajunnut, mitä haittaa siitä sivuun roikkumaan jäävästä korkista on. Joillekin ihan kaikki on aina hankalaa ja ikävää ja metelin aihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) koska se osuu naamaan, jos yrittää juodan pullon suusta
b) ihan kiusallaan, koska en halua, että joku eu-byrokraatti holhoaa minua
A) höpö höpö
B) kasva aikuiseksi, kapinallinen kalkkis
Ikinä kuullut saksista, purkinavaajan terästä tai puukosta/leipäveitsestä?
Tämä oli aivan käsittämätön uudistus. Kun ihmettelin tätä palstalla jokunen viikko takaperin pahvista mehutölkkiä avatessa minulle vastattiin täällä, ettei sitä muovikorkkia saa eikä kuulu irrottaa, vaan sellaisenaan laitetaan kierrätykseen korkin kera.
Noh, ostin Lidlin tarjouksesta smoothieta pahvitölkissä, oli muuten hyvää, niin sen kierrärysohjeessa luki: irroita korkki ja lajittele muovijätteeseen. Nyt sitten tarvitsee jonkun työkalun korkin irrottamiseen, kun se on siihen kiinnitetty. Mikä muuttui: asiasta tuli vaan astetta vaikeampaa ja lisättiin muovin määrää pakkauksissa. Se yksi pieni muovilipare kerrottuna miljoonilla ja miljoonilla pakkauksilla on tonneittain lisää muovijätettä vuodessa.
Oikeasti pahvitetroissa ei tarvitsisi käyttää muovia lainkaan. Sellaisia oli vielä jokunen vuosikymmenen takaperin.
Avaimenperän kokoinen monitoimityökalu/linkkari. Vaikka motonetista.
Juuri tämä on maailman ongelma. Jos yritetään jotain pientä ja hyvää tehdä luonnon puolesta, niin lauma tampioita ulisee ja vinkuu, miten nyt ei korkin avaaminen onnistu.
Kuinka matala ÄÖ täytyy olla, että tuossa korkissa on ongelma? Ja ratkaisuksi ehdotetaan vielä lisää muoviroskaa jonkun härpäkkeen muodossa?
Jotkut leikkurilla, jotkut saksilla. Meillä on kotona leikkurikin mutta en itse tykkää sitä käyttää. Leikkaan kynteni kynsisaksilla. Näin OT.