Auk:in välttäminen
Joka vuosi motivoituneita ja kyvykkäitä auk:kiin ei riitä ja pitää nakittaa sinne haluamattomia. Itse haluaisin selvitä puolella vuodella, vaikka olen kovakin toinen ja vuoropäällikkö pikaruokalassa, joka on kuitenkin enemmän kuin useimmilla palvelukseen suoraan toiselta asteelta astuvilla. Miten pystyisi helpoiten välttää vuoden palveluksen ilman rangaistuksia?
Kommentit (60)
Vauva-palsta on juuri oikea sivu kysymyksellesi! Mutta eiköhän sen vältä vierailemalla päivittäin eri vaivojen takia varuskunnan terveysasemalla ja epäonnistumalla cooperissa ja muissa kuntotesteissa. Hyvä on myös jos ei erota oikeaa ja vasenta eikä ymmärrä armeijan hyvin vaikeita komentoja.
Jaa enpä tiedä, itse halusin AUKkiin koska veljetkin sen kävivät.
Itse sanoin, että en halua. Kysyivät, että mitä jos laitetaan silti. Totesin, että en tiedä, täytyy sitten katsoa mitä teen. Olisivat toki voineet laittaa, mutta yksikössä taisi olla riittävän kyvykkäitä vapaaehtoisia tarpeeksi koska eivät minua sitten valinneet.
Kun auk kokeet on sinä aamuna veksiin. Koe kun on tekemättä eivät voi enää nakittaa aukkiin. Itsellä juoksumerkki, uintimerkki ja ammunta, koska jokaisesta sai myös yhden lisä vapaan, mutta skippasin kokeen niin selvisin 6kk.
Omana aikana AUK:n vältti varmimmin siten että oikein innoissaan halusi sinne ja esiintyi yli-innokkaana sotahulluna. Sitten ne jotka eivät sinne halunneet, nakitettiin sinne.
Oo mahdollisimman huono heti, niin et joudu. Oma poika joutui vaikkei halunnut, mutta tykkäsikin sitten kovasti ja siellähän pääsee loppujen lopuksi helpommalla ja kaikki se koulutus ja edut mitä se AUK tuo tullessaan.
Mä ainakin sanoin suoraan, että haluan käydä vaan kaikista lyhyemmän ajan. Silloin tuo lyhin aika oli 8kk.
Mene erikoisjoukkoihin siellä harvempi pääsee aukkiin. Mitä vaativampi sotilaslaji sen vähemmän natsoja suomen armeijan logiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Oo mahdollisimman huono heti, niin et joudu. Oma poika joutui vaikkei halunnut, mutta tykkäsikin sitten kovasti ja siellähän pääsee loppujen lopuksi helpommalla ja kaikki se koulutus ja edut mitä se AUK tuo tullessaan.
Noista "eduista" aina puhutaan armeijassa, mutta samaa 9 euron päivärahaa saat ja siviilissä ei työnantajia kiinnosta.
Minua kun pölvästit kapiaiset koitti laittaa aukkiin niin sanoin heille että sitten mä lähden täältä kotiin jos pistätte mut aukkiin. Ei pistäny aukkiin ja oisin oikeasti menny sivariin jos olisin joutunut kyseisessä leikkikoulussa viettää aikaa vuoden verran. Muutenkin mä vaan p*rseilin koko intin koska ei vaan kiinnostanu siellä olla, halusin käyttää aikaani ja elämääni johonkin järkevään. Nyt aikuisena tossa 2 vuotta sitten kun tuli kertausmääräys niin hommasin itselleni C-miehen paperit.
Ei ketään pakoteta AUKiin no ehkä Lahtelaiset.
Ole koko ajan sairaana. Tuttavan poika olisi halunnut aukkiin mutta ei kestänyt huonoa sisäilmaa. Joten ravaa terkkarilla ja valita sisäilmasta.
Ainakin nykyaikana aukkiin otetaan kaikki vapaaehtoiset ellei nyt joku ihan älytön tapaus ole. Vapaaehtoisia kun ei ole tarpeeksi niin sitten sinne saatetaan pakottaa joku. Näin oli ainakin vuonna 2012 kun kävin kyseisen lepokodin lusimassa pois alta.
Vedät ne kaikki testit vaan perseelleen ja änkyröi muutenkin, niin haluavat susta eroon mahdollisimman pian
Vastaa P-kokeen kysymyksiin kuin luulisit olevasi Aurinkokuningas. Vedä älykkyyskokeesta huono arvio. Pysyttele muutoin mahdollisimman näkymättömissä ja esitä kädetöntä, antisosiaalista ja tyhmää reppanaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene erikoisjoukkoihin siellä harvempi pääsee aukkiin. Mitä vaativampi sotilaslaji sen vähemmän natsoja suomen armeijan logiikalla.
Hitto mikä logiikka, siis aivan huikeaa älykkyyttä! Erikoisjoukkoihin ei mennä vaan sinne valitaan sopivimmat. Kukaan siellä ei palvele lyhintä palvelusaikaa.
Sä olet vtun nero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista "eduista" aina puhutaan armeijassa, mutta samaa 9 euron päivärahaa saat ja siviilissä ei työnantajia kiinnosta.
Kyllä lomat pyöri useammin ja päivärahan korotus tulee todellakin, jos palvelet pidempään. Lisäksi kun oli lääkinta-aliupseeri, niin aika paljon sai olla sotilassairaalassa päivystämässä ja sairaalakeikkaa tekemässä. Sai olla mukana pienissä leikkauksissa, oppilaittamaan, katetrit, nenä-mahaletkut, hengitysputken jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni saa sivarissa arvokasta työkokemusta tai pääsee suoraan duuniin siitä kun armeijan käyntiä feministisuomessa ei edes katso kaikki hyvällä. Kannattaa muistaa että rekrytoijat on HR-osastolla yleensä teini-ikäisiä tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva-palsta on juuri oikea sivu kysymyksellesi! Mutta eiköhän sen vältä vierailemalla päivittäin eri vaivojen takia varuskunnan terveysasemalla ja epäonnistumalla cooperissa ja muissa kuntotesteissa. Hyvä on myös jos ei erota oikeaa ja vasenta eikä ymmärrä armeijan hyvin vaikeita komentoja.
Kyllä vauva-palstalla nykyisin tuntuvat viihtyvät miehet oikein hyvin.
Joku itänaapurikin tykkää jopa tiedottaa täällä, että millä aiotaan pskat suomalaiset tuhota ja saada maanpuolustustahtokin murrettua ja reserviin kuuluvat lähtemään maasta, että aivan hyvin voit tiedottaa.
Tarjoudut tehtävään, jossa palvellaan 8,5 kk. Se on helpoin tapa, koska välimallin palvelukseen haluavia on kuulemma usein kaikkein vähiten.
Siis sotilaspoliisi, lääkintämies, someagentti. Kyllä kohta kerrotaan.