Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelleni riitti?!?!

Vierailija
08.01.2007 |

Lauantai-iltana kun laitoimme lapsia nukkumaan, mieheni ilmoitti että " nyt riitti" . Hän on kyllästynyt kaikkeen. Mä olen 1,5v hoitanut lapset ja kotityöt kotona ja hänelle riitti? Mä kuulema aina? huudan, vittuilen ja nälvin. Pitää paikkaansa, huudan ja vittuilen silloin kun äijä ei saa persettään penkistä kun mä olen helvetin väsynyt. En siis aina. Keskustelimme koko yön, eikä hän halua erota koska välillämme on lasten myötä niin vahva side ja rakastaa minua lastemme kautta?? Eikä hän halua pilata neljän ihmisen elämää? Su käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut. On tosi oudot fiilikset. Enkä tiedä mitä tässä nyt pitäisi tehdä. En oikein osaa tässä makkarasoppia keitellä ja pyykkiä pestä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Onhan se kiva että on rakastettu lasten äitinä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, oli vielä tullut kommentteja. Juteltiin taas eilen kuin aikuiset ja kaipa tämä tästä kunhan molemmat muistavat katsoa peiliin. Hänen osaltaan asia oli loppuun käsitelty jo lauantaina (tyypillinen mies?) ja minä (tyypillinen nainen?) jatkoin asian märehtimistä. Mutta olo on jo parempi ja haluan oikeasti perhe-elämästämme ja parisuhteestamme paremman. Uskon että saadaan asiat raiteille kunhan muistetaan välillä tän vaippavuoren keskellä myös toisiamme.

Vierailija
2/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän on nollannut tilanteen ja jätti sinut edelleen pohtimaan, sellaisia ne miehet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää nyt vaimot itseenne ja opettakaa miehillenne kodinhoito sekä pojillenne heti auttamisen taidot.

Vierailija
4/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko katsoa peiliin ja katsoa mikä hirviö katsoo vastaan?

Jos kiroot, nälvit ja haukut niin millasen kasvatusmallin teet lapsillesi? Niistä tulee samanlaisia isona kuin mitä olet esimerkkinä.

Sua ei voi mies rakastaa jos et ole rakastettava.

Vierailija
5/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on syntynyt 70-luvulla ;). On vain vähän sellainen olo, kun hänellä ei ole tapana heitellä tuollaisia eroasioita ilmoille huvikseen, että oikeasti haluaa erota. On aikanaan sanonut, että jos joskus tulee erosta puhe on tosi kyseessä... Miten saisin hänet rakastamaan taas minua? Eikä vain lastensa äitiä...

Vierailija
6/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo olen hirviö ajoittain kyllä, joskus jopa lasteni nähden. Ja se tuntuu pahalta ja vältän huonoa käytöstä lasten kuullen/ nähden. Mut mitä mun pitäis tehdä kun vituttaa ja väsyttää? -ap-

7/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:

Miten saisin hänet rakastamaan taas minua? Eikä vain lastensa äitiä...

Vierailija
8/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äidin tehtävä. Ei kumppanin.

Nykysin naiset vasta haluavat miehen osallistuvan. Ennen ei miehet tehny kun kävi töissä, joi viinaa ja harrasti seksiä pirtissä.. Oma isä ei ole vaippoja lapsilleen vaihtanut, nykysin isät haluaa jäädä vanhempainvapaalle.

Omat lapseni kasvatan minä siivoamaan. Ei aikuista kuulu opettaa, se osataan ja joku niuhottaa miten teet väärin imuroinnin..

Vierailija
9/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on äidin tehtävä. Ei kumppanin.

omat lapseni kasvatan minä siivoamaan. Ei aikuista kuulu opettaa, se osataan ja joku niuhottaa miten teet väärin imuroinnin..

Vierailija
10/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jonain päivä kultaisuuden asteikko on se 1 ja jonain päivänä 10. Tuleeko tosta sitten keskiarvoksi 5. -ap-

Vierailija
11/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyitkö minulta? Vastaus varmaan selviää kun luet ketjun. -ap-

Vierailija
12/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sun sanoa miehellesi,että oli ihan ok, että kerroit,et oon käyttäytynyt v-mäisesti ja, että haluat mahdollisuuden muuttua.

Kerrot myös mitä siihen tarvitaan,oli se sit omaa aikaa tai mitä vain.

Teidän pitää edottomasti keskustella. Kukaan ei sua tällä palstalla voi neuvoa, kun ei tilannetta tiedetä. Voihan olla niinkin,että miehesi on oikeassa ja ansaitsisi parempaa kuin sinä.

-Piia-

Vierailija
13/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän välttämättä eroa aja takaa, jos sanoo, että nykymeno riitti. Nyt teillä on hyvä sauma rukata arkeanne uuteen uskoon!

Toki sinua järkyttää kuulla, miten tyytymätön miehesi on nykyelämäänne. Itse olet kuvitellut tehneesi kaiken oikein ja olevasi se " uhrautuva ja kärsivä osapuoli" , joka hammasta kiristäenkin tekee kaiken lastensa ja kodin eteen.

Mutta HALUAAKO MIEHESI UHRAUTUVAN VAIMON? Sellaisen, joka ei jätä hänelle omaehtoista ja itsenäistä roolia, vaan käskyttää ja jakelee työtehtäviä?

Kärjistän nyt, älä siis hermostu hyvä ap.

En toki voi muutaman rivisi perusteella tietää, mikä perheenne toimivuus, roolijako ja tilanne kokonaisuudessaan on. Mutta tosi usein parisuhdekriiseissä on kyse siitä, ettei pariskunta ole kunnolla keskustellut niistä odotuksista, mitä odotuksia toisella MUUTTUNEESSA TILANTEESSA (=lasten synnyttyä ja työmäärän moninkertaistuttua ja sitovuuden lisäännyttyä) on toista kohtaan. Sinä toivot miehen arvostavan ja olevan " kiitollinen" siitä, mitä teet - mutta eihän parisuhteessa sellainen KIITOLLISUUS toimi! Jos sinä et sitten vastavuoroisesti arvosta ja ole kiitollinen miehellesi.

Työt kannattaa jakaa mahdollisimman pitkälle vastuualueittain. Silloin miehesi voi itse päättää, miten ja koska tekee omat työnsä. Eikä sinun tarvitse nalkuttaa ja pyytää. Äläkä tosiaan sorrukaan sitten siihen, vaikka miehesi varmaan ajoittain tekee työnsä eri lailla kuin mitä toivoisit.

Arkikin ahdistaa. Vauvavaihe jaksetaan tsempata siinä uutuudenviehätyksessä, mutta kun olot hiukan helpottuvat, niin kumma kyllä se tyytymättömyys voi jopa lisääntyä! Tulee tunne, että " tätäkö se on maailman tappiin asti ja loppuikä: kaikki aika menee kotitöissä ja lastenhoidossa ja puoliso on aina väsynyt ja kiukkuinen..." (siis tulkinta voi olla vääräkin, mutta puhun nyt subjektiivisistä tunteista, en tosiasiallisista faktoista).

Puhukaa ja yrittäkää järjestää parisuhdeaikaa, ilman lapsiakin joskus. Jakakaa työnne paremmin ja järjestäkää toisillenne omaa aikaa - myös sinulle, että löydät taas itsestäsi iloa ja tyyneyttä suhtautua mieheesi ja perheeseesi rauhallisemmin.

Voimia, ongelmasi ovat todella tavallisia, etkä siis ole yksin!

Vierailija
14/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies hoitaa lapset sillä aikaa. Otat myös enemmän omaa aikaa, käy lenkillä ja kirjastossa YKSIN.

Kun olet saanut levättyä, niin hermosi ovat taas paremmassa kunnossa.

Tästä ei nyt millään mykkäkoululla päästä eteenpäin!

Vierailija
15/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi oikeasti täyteen. Mitä AP kaipaat elämältäsi? Minkä pitäisi muuttua, että olisit vähemmän " vittumainen" ? Miten voisitte parantaa parisuhdettanne ja sitä kautta koko perheen elämää? Nyt on mainio tilaisuus pohtia sitä ja tehdä jotain, käytä se hyväksesi!!!

Vierailija
16/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äitipuoli on tehnyt kotona kaiken, sillä hänellä on ilmeisesti joku psyykkinen ongelma. Ei pysty olemaan hetkeäkään tekemättä mitään tai puhumatta. Tästä mies on saanut sellaisen mallin, että nainen tekee kaiken ja se on itsestään selvää.

Mieti millaisen mallin mieihesi on kotoaan saanut. Hän ei edes ehkä huomaa, että teet kaiken tai pitää sitä itsestään selvänä ja ajattelee, että mitä sinä omia töitä sihänelle yrität sysätä, hänellä on oikeus vaan maata. Yritä sopia, että sinä vähennät meluamistasi, jos hän suostuu tekemään kotitöistä selkeän jaon, jossa hänelle kuuluu puolet ja jos tuo ei riitä, niin sitten myös aikataulut hänen töilleen. Sanktiona lisää töitä, jos myöhästyy tekemiset.

Jotkut miehet vaan ovat sellaisia, etä heistä naisen kuuluu tehdä kaikki. Minun tutullani oli juuri sellainen mies. Hän oli muuten oikein hyvä mies. Ei väkivaltainen eikä juonut ja kävi töissä. (Yrittäjä). Mies ei tehnyt mitään kotitöitä, paitsi seurusteluaikana. Kun lapsi synty, vaimo sai tehdä kaiken. Naisella kerran 40 astetta kuumetta, mutta mies ei suostunut jäämään kotiin lasta hoitamaan vaan meni töihin. Ja näin heille kävi: mies otti eron. (Nainen vastusti sitä, minkä pystyi.) Omituista.

Vierailija
17/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilannetta on tosiaan vähän vaikea tähän laittaa. Meillä on työnjako ollut aina selkeä, minä hoidan siistit sisähommat, mies ulkotyöt ja " likaiset hommat" . Niin ja mies käy töissä. Itse arvostan tätä ja haluan huolehtia että homma toimii. Mutta onko liikaa pyydetty lause silloin tällöin " tarvitsetko apua" ? Mä en harrasta varsinaisesti nalkuttamista, mutta joskus on pakko " komennella" kun muksut roikkuu lahkeissa eikä mies itse tajua tarttua toimeen. Loman tarpeessa tosiaan olisimme molemmat, ei olla käyty kahdestaan missään yli 1,5v. -ap-

Vierailija
18/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi korjata mitään kääntämällä selkääsi. tee miehellesi jotain hyvää ruokaa illalla kun lapset ovat nukkumassa, juokaa lasillinen viiniä ja jutelkaa. sopikaa että sinä et nalkuta ja hän auttaa pyytämättä lasten hoidossa niin sinun ei tarvitse siitä sanoa. mä olen jo vuosia sitten oppinut antamaan miehelle sen lepotauon jonka hän tarvitsee töiden jälkeen. ja jos tarvitsen hoitoapua sanon nätisti enkä nalkuta, tehoo paremmin! asiat voi sanoa monella tavalla.

19/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*voimia*

Vierailija
20/33 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Itse olet kuvitellut tehneesi kaiken oikein ja olevasi se " uhrautuva ja kärsivä osapuoli" , joka hammasta kiristäenkin tekee kaiken lastensa ja kodin eteen.

- en ole tosiaankaan tehnyt kaikkea oikein ;)

Mutta HALUAAKO MIEHESI UHRAUTUVAN VAIMON? Sellaisen, joka ei jätä hänelle omaehtoista ja itsenäistä roolia, vaan käskyttää ja jakelee työtehtäviä?

- välillä siltä tuntuu...

Sinä toivot miehen arvostavan ja olevan " kiitollinen" siitä, mitä teet - mutta eihän parisuhteessa sellainen KIITOLLISUUS toimi! Jos sinä et sitten vastavuoroisesti arvosta ja ole kiitollinen miehellesi.

- asia menee näin, itse annan kiitosta ja tuon arvostustani esiin, mies ei (paitsi kiittää kyllä joka päivä ruoasta)

Työt kannattaa jakaa mahdollisimman pitkälle vastuualueittain. Silloin miehesi voi itse päättää, miten ja koska tekee omat työnsä. Eikä sinun tarvitse nalkuttaa ja pyytää. Äläkä tosiaan sorrukaan sitten siihen, vaikka miehesi varmaan ajoittain tekee työnsä eri lailla kuin mitä toivoisit.

- työt on jaettu, itse kysyn usein mieheltä tarvitseeko hän apua omissa töissään, mies ei koskaan kysy minulta

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä