Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suomalaisista todella tullut näin ilkeitä kuin Aihe Vapaa antaa ymmärtää?

Vierailija
06.01.2024 |

Aihe kun aihe ihmiset vaan vittuilee toisille minkä kerkeävät. Harvemmin saa lukea aidosti ystävällistä, kannustavaa ja/tai toista huomioivaa kirjoitusta. Onko meistä suomalaisista tosiaan tullut näin ilkeitä toisillemme? Miksi? Mikä on johtanut tähän?

Seuraan satunnaisesti Englannin vastaavaa palstaa ja siellä tuntuu olevan ihan erilainen keskustelukulttuuri. Siellä kirjoittajat ovat paljon toista kannustavampia. 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Muutama törppö on ilkeä täällä.

Vierailija
2/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Jos viinapersut karkasivat aikoinaan S24:ltä ja pojat Y sivulta. Sitten pari sossutätiä päälle. Ellei ole miehet viinoissaan vai liikaa piik. otettu. Onko vielä ystävällisiä ihmisiä olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmiannetaan kaikki keskustelut ja ihmiset eivät ymmärrä huumoria. Toista oli vuosien sitten. Ehkä ne kaikki asiallisesti kirjoittavat ovat poistuneet.

Vierailija
4/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-päiden kokoontumisajot.

Vierailija
5/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki ole ilkeitä sentään. Joitakin on joiden ilkeydellä ei ole mitään rajaa. Se on huolestuttavaa.

Vierailija
6/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on trolleja, osa jopa todennäköisesti saa palkkaa joltain taholta trollaamisesta. 

Vierailija
7/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko linkin Englannin vastaavaan palstaan? Mä olen vaan toisinaan lukenut Daily Mailin kommentteja, niin ihan yhtä veemäisiä vaikuttavat olevan siellä.

Vierailija
8/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aloitukset ovat niin typeriä, että eipä niistä symmy keskustelua. 

Vierailija
9/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu, että suomalaiset on maailman toiseksi epäempaattisin kansa liettulaisten jälkeen.

Vierailija
10/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu, että suomalaiset on maailman toiseksi epäempaattisin kansa liettulaisten jälkeen.

Miten täältä pääsee sitten ulkomaille jossa on empaattisempia? Ja saa itse olla empaattinen usein.

Vierailija
11/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia on 6 miljonaa. 5 asuu Suomessa ja 1 muualla, eli kyllä täältä pääsee.

Vierailija
12/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko linkin Englannin vastaavaan palstaan? Mä olen vaan toisinaan lukenut Daily Mailin kommentteja, niin ihan yhtä veemäisiä vaikuttavat olevan siellä.

Mumsnet

Vierailija
13/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppuugeneraattori suoltaa vihaa 24/7.

Toivottavasti muistavat vihoissaan syödä välillä, niin jaksaa taasen.

Vierailija
14/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mumsnet

Mutta onko tuolla oikeasti vain äitejä? Sitä ei voi kyllä verrata sitten tähän av:hen, joka on koko kansan likasankopalsta.

Vierailija
15/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen katsaus lähipiiriin tässä ympärillä:

- Keski-ikäinen pariskunta jotka huutavat ja ilkeilevät toisilleen minkä kerkeävät. Huutavat myös lapsilleen.

- Eläkeikäinen mies joka haukkuu kaikki tv:ssä näkemänsä ihmiset, jos he ovat lihavia, kannattavat väärää puoluetta tai muuten vaan eivät miellytä.

- Opiskelukaveri joka ei saanut työpaikka ja haukkui rekrytoijan (naisen) todella alentavilla nimityksillä opiskeluryhmän viestintäkanavassa.

Tässä nyt muutama esimerkki siitä, että ihmiset nyt vaan ovat todella negatiivisia, mitä läheisempi tuo kohde on niin sitä pahemmin yleensä haukutaan.

Vierailija
16/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttinin röllit ne vaan ilkeilevät. Tekevät sitä muissakin EU-maissa. Yrittävät saada somessa ihmiset riitelemään. 

Vierailija
17/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, juuri niin ilkeitä! Sen olen huomannut valitettavasti myös työssäni julkisessa terveydenhuollossa. Kouluissa kiusaaminen on räjähtänyt käsiin, eikä ihme kun vanhemmat antaa mallia.

Vierailija
18/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mumsnet

Olen nainen ja itsekin seuraan mumsnettiä. Vaikka sielläkin mielipiteet lentelevät vidduilu puuttuu ja moderointi toimii. Palstaa ei myöskään pasco miehet&pennut. Ei muillakaan ulkkispalstoilla ole tällaista(paitsi redditissä ja muilla teinisivustoilla) Yksi asia mikä puuttuu muiden maiden keskustelupalstoilta on järjetön omanmaalaisten vihaaminen ja omanmaalaisten köyhien kadehtiminen. Taitaa olla vain suomalaisten juttu..

Vierailija
19/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Muutama törppö on ilkeä täällä.

Niin, ei niitä kovin monta ole. Samat tyypit täällä aloituksia tekevät ja itselleen vastailevat.

Vierailija
20/63 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9 % niistä, joille ilkeilen, on sen sanan säilän sivalluksen kyllä aiemmin omilla kommenteillaan tai teoillaan tai tekemättä jättämisineen jo ansainnut. Se 0,1% on niitä, joita ei erota muista Vierailijoista ja jotka ovat ihan jees, mutta saavat sivuosumia vahingossa ja sekin on enemmänkin palstan kaikki tasapäistävästä ja nollaavasta rakenteesta johtuvaa.

Mihinkään muuhun tässä maailmassa et oikeasti voi vaikuttaa paitsi omiin kommentteihisi. Nettiä on aika vaikeaa voittaa ihan joka päivä. Jopa vaikka olisi

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi