***TONTUT viikolla 2***
Uusi pino uudet jutut..
Kommentit (45)
Nopeasti käyn ennen pojan iltapuuhia.
Fudgis, kiva kuulla susta ja onnea siitä, että mieskin alkoi kuumeilla. Nyt sitten vaan yritys täyteen käyntiin!
Tädin löytämiä taisi olla aika monta, pahoittelut kaikille tasapuolisesti. Toisaalta tietysti kiva tietää, että kroppa toimii, mutta mutta... Eipä se hauskaa koskaan ole.
Calle77, tervetuloa takaisin sullekin. Tosi tylsää tollanen pahoinvointi. Mun on tosi hankala kuvitella olotiloja, kun mulla tosiaan ei ollut pahoinvointia. Mutta ei kuulosta kivalta. Syyhän tietenkin on mitä ihanin.
).( Täti on oikeestaan jo poistunut kuvioista. Ovista siis odotellaan. Alkaa tosi rankasti kypsyttään tää säätila. Tulin äsken kaupasta ja kastuin aivan litimäräksi. Ja tää ainainen pimeys alkaa väsyttään. Yleensä kun sentään tähän pimeimpään aikaan on lunta. Aaargh!
No, mutta valosampaan päinhän tässä kuitenkin koko ajan mennään.:)
Hauskat illanjatkot kaikille ja kiva, että on taas paljon porukkaa paikalla!
Äitsy kp5
Tää tonttuporukkahan on vallan kunnostautunut kirjoituspuuhissa tällä viikolla. En oikein tiedäkään mistä alkaisin, kun oli niin paljon uutisia ja päähän pölähti varmaan ihan liikaa asioita. Jospa pitääkin tänään lähteä kommentoimaan nurinkurisessa järjestyksessä vaihtelun vuoksi.
Äitsy: Mulla on ihan sama (tosin niin varmaan aika monella muullakin) tämän surkuhupaisan sään kanssa, ottaa päähän! Mä oon muutenkin ihan talvi-ihminen ja nyt ei ole lumihiutalettakaan. Olis niin paljon valoisampaa ja helpompaa herätä aamulla töihin, jos edes lumesta sais vähän valoa. Mutta oikeessahan sä oot, kohta sitä valoa tulee sentään muuten. Sä oot kuitenkin päässyt tädistä ja ihan hujauksessahan onkin taas se mielenkiintoinen ovisaika, että ei kun siihen tähtäämään seuraavaks. Ja onnea töiden alkuun!
Nonuli: Voi ei! Toivottavasti sun tuntemukset ei pitäis paikkaansa tällä kertaa :( Ja parempia unia ensi yölle!
Sophie: Jos ne rintaoireet ja muutkin oireet voisi sittenkin olla oire uudesta tulokkaasta! Mun gradu ei olis kyllä ikinä valmistunut, jos en olis tehnyt sitä parin kanssa. Silloin oli pakko repiä itsensäkin sitä tekemään, kun eihän toista voi jättää pulaan oman saamattomuuden takia. Mä oon ollut toivoton tehtävänlykkääjä, nykyään saan asiat tehtyä (ihme!) Hirveen paljon lykkyä inssiin! Mäkin olin vähän vanhempi kuin ne 17-18 -vuotiaat silloin autokoulussa, taisin olla 22 kai. Luulen, että oot kuitenkin vahvoilla, onhan sulla liikenteestä enemmän kokemusta kuin teineillä.
Manteli: Pahoittelut tädistä! Nyt meitä on sitten useampi, joilla on täti kylässä, ei voi mitään. Oon niin kade siitä siivojasta! Teit varmasti oikeen ratkaisun sen hankkiessasi, koska miksi pitäisi kärsiä vielä siitäkin hommasta kun on paljon muutakin. Mä haluun kans!
Fudgis: Aika hurja tuo sun kuulemien plussauutisten määrä! Iloisia uutisiahan ne on tietysti, mutta ymmärtäähän sen että varsinkin noin monet plussauutiset alkaa kaihertaa. Mua varmasti kaihertais kans, ihan vain siksi ettei voi olla varma onnistuuko tässä itse ikinä. Ihanaa, että sun mies on nyt valmis perheenlisäykseen. Yritystä uuden vuoden kunniaksi, mikäs sen mukavampaa!
Calle: Kivaa lukea mitä sulle kuuluu! Kunpa sun olo helpottuis pian ja pääsisit täysillä nauttimaan odotuksesta. Käy kertomassa meille kuulumisia aina kun jaksat, mua kiinnostaa ne tosi paljon, kun ei itsellä vielä ole lapsia.
Frankie: On se kumma kuinka täällä Suomessa kaiken pitää mennä just jonkun taulukon mukaan millilleen ja grammalleen. Onhan se hyvä että seurataan kehitystä ja kasvua, mutta ehkä ei aina tarvitsisi niin intoilla niiden asioiden kanssa. Te ootte sitten kai kierron hauskimmassa vaiheessa, joten ymmärtänemme että teillä pitää kiirettä, jos et ehdi tänne tällä viikolla :)
Mannarii: Ikeassa tulee aina tehtyä mielenkiintoisia yllätysostoksia. Mäkin olen useammin kuin kerran tullut sieltä jonkun lipaston tai pöydän kanssa kotiin. Tosi hyödyllisiksi ovat osoittautuneet ja virheostoksia en ole tehnyt, mutta en niitä alun perin ole lähtenyt tarkoituksella ostamaan. Eipä me tädeistä masennuta, kohta alkaa taas harjoittelut eikä tositoimiinkaan ole pitkästi.
Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti,
toivottelee B
Hauskaa että kaikki yhdeksän (laskinkohan nyt oikein) tonttua ovat koolla taas!! Itseasiassa yksi puuttuu vielä. Ihan alkuketjuun kirjoitti vielä tonttu nimeltään Essi80 mutta hän ei ole tainnut ihan lähiaikoina pinoutua?
Yllättävän monella meistä on uusi kierto alkanut samoihin aikoihin. Tosi kivaa sillä voidaan jännätä ovista suht samoihin aikoihin. Tai no:jos samalla lailla menee kun kaks edellistä mun kiertoa niin mä ovuloin siinä vaiheessa kun te muut jo teette (positiivisia) raskaustestejä. No olen piiiitkäkiertoinen nou kän duu..
Frankie: Mun poika oli maitoallergikko (+muna ja moni muu ruoka-aine) pienenä. Hän oli ja on yhä kovin pienikokoinen. Tuntuis vieläkin vaikuttavan alkuvuosien tiukat ruokavaliot pojan syömisiin. Hän on ollut aina huono syömään ja silloin pikkuisena oli vielä niin paljon mitä ei saanut syödä. Keljuja noi allergiat!
Fudgis: kiva kuulla että mies on alkanut innostumaan vauvantekohommista. Yleensä muiden raskautumiset auttaa asiaa hyvään suuntaan. Jännä muuten toi että vaikka ei ole itseltä pois toisten vauvauutiset niin kyllä ne kirpaisee. Mun veljen perheeseen tulee kans vauva. Tärppäsi kuulemma siitä kun veli heitti kalsarit pyykkikoriin..
Nonuli: Älä heitä kirvestä kaivoon. Voihan sulla olla kiinnittymisvuotoa.
Äitsy05: Sä olet jo saanut tädin häädettyä. Meillä se on viel vahvasti paikalla. Odottelen et lähtis.. Meil olis täl viikol hyvät mahikset pöllytellä peittoja (pitäähän sitä harjoitella!) kun ei ole lapset " häiritsemässä" (niillä isä-viikko) Mut ei oikein iske kun vuodan viel niin reippaasti. Plääh kai se tästä loppuviikoks loppuu..
Calle77: Mä sua jo kaipasinkin kertoilemaan alkuraskauden tuntemuksista. Ikäviä tollaset pahoinvoinnit ym. Mut häntä pystyyn kyllä se siitä!!
Manteli: Olen vähän kade siivoojasta! Meillä on onneks aika pieni talo ja nykyään paljon vapaa-aikaa joten ehdin kyl siivoilemaan. Meil on kuitenkin koira jonka karvaa löytyy joka paikasta. Ällöä sillä en ole erityisen eläinrakas. Koira on oikeesti miehen exvaimon kaiken lisäksi (PLÄÄH!)
Sophie77: Mulla ollu kans tisut kipeät eri lailla kun kierukan kanssa. Mut mulla on kyl suurentuneetkin nää. Mies kysyi jopa olenko ottanut silikonit heh heh!
Bärchen: Miten pikkukarhulla tänään menee?
ON: Vuotaa reilusti. Eilen saunottiin ja laatoille tuli jopa kunnon " retaleita" . Toivottavasti en nyt ällötä teitä?? Onneks kuitenkin aika kivutonta meininkiä.
Katsoitteko neloselta tänään dokumentin vauvan kehityksestä ja syntymästä? Meillä oli mun broidin perhe kylässä ja niiden 1v poitsu sähläsi niin kovasti et meni kaikilta vähän ohi toi ohjelma mut vaikutti ihan hyvältä. En saanu edes kovalevylle tota sillä katsoin toiselta kanavalta Nicholas ja Julien. Onko kukaan teistä katsonut sitä? Tanskalainen sarja. Olen tykännyt. Vähän samantyylinen kun Rimakauhua ja rakkautta aikoinaan.
Jee kulta tulee kohta töistä. Jatketaan huomenna. Öitä Tontuille!!
Mannarii
Sieltähän ne karhunkin kuulumiset olikin tullut sillä aikaa kun mä kirjottelin viestiä! Oltiin samoihin aikoihin linjoilla.
nyt on mullakin sellanen olo, ja tunne, et perjantaina ei tarvi enää testailla:( vitut, ja anteeksi, ottaa jo valmiiksi päähän!! mulla nimittäin oli äskesellä veskikeikalla, inan rusehtavampa valkkaria!!! joo, toivoa ei kai vielä ole menetetty, mut oikeesti taitaa olla:(((
Jos näin on, ni otan kans viikonloppuna enemmän ku yhden olusen://
Nyt menen nuolemaan haavojani ja säälimään itseäni!!
nonuli vielä vissiin hetken kp31