***CLOMISTIT***
Mitä kuuluu? En ole itse vielä päässyt niin pitkälle, että olisin jo saanut alkaa Clomeja ottamaan, mutta muistelisin, että joku pinossamme kertoi aloittavansa heti uuden vuoden jälkeen...täällä jo kovasti odotellaan, että onko ollut havaittavissa mitään erityisiä oireita?
Kaivelin tuossa ensimmäisen raskauteni aikaisia päiväkirjojani ja totesin, että viimeiset kuukautiset minulla oli ollut 5.4.1997, otin Clomikuurin (kp5-9), söin perään Terolut-kuurin, eikä sitten enää menkkoja tullutkaan. Plussan sain 7.5.1997 ja varsinainen pahoinvointi alkoi 23.6. Oksensin yötä päivää, enkä soisi nyt niin tapahtuvan, mikäli plussa tulee. Sanotaan, että pahoinvointi laimistuu tulevissa raskauksissa - Toivotaan, että näin todellakin olisi :-)
No niin, ei muuta kuin kertomaan kuulumisia kaikki te jotka olette Clomeja jo popsineet!
Kommentit (28)
Clomeja useaan eri otteeseen syöneenä vastailen esittämiinne kysymyksiin...
Sivuoireina on ollut kaikkea täydestä oireettomuudesta kamalaan " mummokuumeeseen" , mielialanvaihteluihin ja päänsärkyyn. Tässä clomikierrossa oireet olivat taas tosi olemattomat, vaikka annostus olikin 2 tbl/pv. Välillä oireet ovat olleet vain pillerien ottamispäivinä ja välillä koko loppukierron.
Ovis on mulla tullut kp11-18 välillä eli vaihtelua aika paljon. Kannattaa siis ainakin tikuttaa ja mielellään myös ultrata. Varsinkin, jos pco-oireita.
Onko teille määrätty seurantaultra clomikiertoihin? Kannattaisi käydä ultrassa, sillä clomejahan ei saa syödä kuin max 6 kk peräkkäin, joten turha syödä liian pieniä annoksia... Toisaalta taas clomit voivat saada aikaan hyperin eli munasoluja voi kasvaa liikaa, mikä sekin voi olla vaarallista. Lisäksi clomit voivat ohentaa limistä, jolloin kiinnittyminen vaikeutuu.
Meillä esikoinen sai alkunsa ekasta clomikierrosta, jolloin clomit kp 3-7 1tbl/pv. Pikkukakkosta ollaan yritetty noin vuosi. Clomejakin popsittu yhteensä 5 tai 6 kiertoa. Aluksi annostuksella 1 tbl/pv. Testailin ovista tikuilla, mutta huonoin tuloksin, joten menin ultraan ja eihän siellä mitään näkynyt... Kohdun limis oli vaan turhaan ohentunut ja piti pitää kuukauden tauko. Sitten taas annostuksella 1tbl/pv eikä taaskaan mitään... Seuraava kierto olikin sitten tupla-annostuksella ( tämä kierto siis) ja kävin ultrassa kp12, jolloin siellä möllötteli vihdoinkin 15 mm follikkeli. Se kasvoikin sitten mukavasti ja kp 17 ovisplussa ja saman päivän iltana selvät ovisoireet. Nyt jännäilläänkin tätä kiertoa, sillä täti on jo myöhässä ;-). Haamun tai heikohkon plussan testasin jo, mutta josko torstaina saisin tikkuun kauan kaivatun vahvan plussan...
Tsemppiä teille kaikille clomisteille!!! Toivottavasti pääsette pian plussajunaan.
masunasu
Niin, olen miettinyt tuota ihan samaa, että miksi osa saa aloittaa niiden syömisen jo kp3, kun sitten osa aloittaa vasta kp5. Olen tullut siihen tulokseen, että niillä, jotka ottavat kp5-9 on todella pitkä kierto, jolloin aika oviksesta oletettuun vuotopäivään on riittävä.
Löysin hyvän linkin lääkelaitoksen sivuilta ja laitan sen tähän. Toivottavasti toimii :-)
http://spc.nam.fi/humspc/c/94224.xml?Template=/html/spctemplate.html
Siellä sanotaan, että munasolu irtoaa noin 7-12 vrk kuluttua viimeisestä annoksesta, eli minun tapauksessani sitten varmaan kp 16-21 on oletettua ovisaikaa. Kieltämättä alkoi nyt minuakin vähän ihmetyttämään, miksi lääkäri määräsi Clomit noille kiertopäiville, varsinkin kun on ne Terotkin käytössä (kp15-24). Jääköhän tuossa nyt sitten riittävää luteaalivaihetta? No, tuolla reseptillä se viimeksikin lähti kerrasta tulemaan, joten luotetaan lääkäriin :-)
Hei!
Olen uusi Clomisti tällä palstalla. Eilen kävin gynellä ja todettiin PCOS toisella puolella ja toisella puolella oli rajatapaus. Mulle määrättiin nyt siis clomit seuraavalle kierrolle, mutta terolutteja ei sitten ollenkaan, miksikä ei, en tiedä. eikö olisi hyvä vahvistaa limakalvoja kiinnittymisen vuoksi, niin että jos siis sattuu hedelmöittymään.
Luin eilen, että joilla on PCOS, niin heillä on keskenmenoriski suurempi. En tiedä.
Olen vieläkin puulla päähän lyöty, että mullako PCO. Lapsia mulla on jo ennestään ja ikääkin on jo yli 30. Vielä haluttais yksi lapsi meidän perheeseen. Pelottaa kyllä, että jos tulee kaksosraskaus... Meille riiittäis nyt vain yksi.
Saapa nähdä, että miten tässä raskausasiassa edetään. Kiva kun clomien käyttäjillä on nyt oma palsta, koska me olemme aivan oma porukkamme ja meillä saadaan jännittää ensinnäkin sitä, että irtoaako munasolu ja sitten että tärppiikö...
Omppu
joten tuli pakollista palstataukoa nämä muutamat päivät. Mukava oli lomailla ystävien ja sukulaisten luona. Kurjaa on se, että sairastuin eilen poskionteloiden tulehdukseen ja nyt on karmea arsenaali lääkkeitä päällä (antibiootti, tukkoisuutta helpottava lääke, särkylääkettä, maitohappobakteeria) ja tähän päälle sitten alkais taas Terolutitkin ... että huh, huh, on tässä taas elimistö kovilla. Lääkitys on tällä hetkellä sikäli kova, että jos nyt sattuisin tästä kierrosta tulemaan raskaaksi niin pikku paniikki iskisi, sillä osa lääkkeistä on sellaisia joita ei suositella raskauden aikana. Tässä kierrossa en tikutellut oviksia, joten mitään tietoa mahdollisuuksista ei ole. Epätodennäköistä raskaus kuitenkin on, kun petipuuhatkin on jääneet vähiin tuon matkan ja alkaneen flunssan takia.
Minulle clomit on määrätty kierron päiviksi 5-9. En osannut sen kummemmin gyneltä kysellä miksi noina päivinä. Teroluteista hän sanoi, että en ottaisi niitä vielä kp16-25 vaan vasta sitten kun ja jos kierto on paljon myöhässä ja raskaustesti negaa. Ohjeeksi sain tehdä ovistestejä ainakin tässä ekassa clomikierrossa, seuraaviin kiertoihin tuplaan clomi-annoksen jos ekassa clomikierrossa tulee pelkkiä negatiivisia ovistestituloksia. Mitään ultraseurantaa gyne ei ehdottanut, itse olisin niihin kyllä halukaskin juuri siksi, että näkisi varmasti onko siellä muniksissa mitään kasvamassa. No, katsellaan nyt muutama kierto miten tässä menee. Oli tuo gyne niin napakan tuntuinen nainen, että eipä siinä osannut alkaa tarkemmin kysellä perusteluja lääkitykseen ja sen seurantaan.
Pelottaako teitä muita syödä clomeja ilman ultraseurantaa? Minua vähän pelottaa, jos tuleekin hyperi tai limakalvo-ongelmia. Mutta pelosta huolimatta on rämmittävä eteenpäin, halu saada vauva on kuitenkin niin kova, että tiettyjä riskejä on vain otettava.
Hyvää alkanutta uutta vuotta teille kaikille, pysytään palstalla ja toivotaan mahdollisimman monelle plussantäyteistä tammi-ja helmikuuta. Minä ainakin pompin riemusta, jos saisin nyt alkuun edes sen ovisplussan!
omppu03; kiva kun tulet mukaan :) Mulla myös joulukuussa todettiin pco joka tuli aika kovana yllärinä. Mites kun jo kaksi lasta on niin sitten vain sitä kolmatta ei niin vain saadakaan. Tuo oli se, mikä pyöri mielessä ja kun kuvitteli ehkäisyn pois jäädessä, että kyllä se plussa nopeasti tulee, kun niin tuli jo kahdesti (kolmesti) aiemminkin.
Kesällä heti ekasta kierrosta sain viikon haamuja ja sitten vuoto alkoi.
Ja sen jälkeen kierrot aivan poskelleen...
Gyne sanoi kun kysyin, että onko nuo meidän kaksi lasta jotain onnenkantamoisia, niin ei toki, olit silloin niin nuori :)
Kun en tiennyt että tuo pco kehittyykin ajan kanssa, luulin ensin että se on aina mulla ollut...
Niin ja nyt olen 28v. ja lapset siis -00 ja-01 syntyneet.
severon; kyllä hieman huimaa vedellä clomeja 2xpv:ssä ilman seurantaa. Vasta kolmanteen kiertoon sitten seuranta jos ei tulosta siihen mennessä.
masunasulle paljon vahvaa plussaonnea!!!
Heips teille kaikille!
Kyselen tässä että missä tilanteessa teille on clomeja ja teroja määrätty. Miten kauan olette ensin luomuna yrittäneet? Muita kommentteja... miten lääkärit suhtautuneet, ym.?
Itselläni on tilanne se että kuukautiset on aina olleet ilman pillereitä epäsäännölliset ja kierto hyvin pitkä. Vuosi sitten jätin pillerit pois ja ehkäisy hoidettu kumilla. Huhtiluussa olisi vauvahanke tarkoitus aloittaa, mutta kierron pituuden takia olen menossa gynelle tämän kuun lopussa. Viime kierto oli 57 päivää. Aikaisemmat kokemukset lääkäreistä eivät ole olleet kovin kummosiset, eivät ole ottaneet asiaa tosissaan. Viime keväänä lääkäri neuvoi vaan syömään pillereitä lisää, vaikka nimen omaan halusin jättää pillerit pois, jotta hormoonitoiminta ehtisi palautua normaaliksi (näin siis toivoin) vauvahankkeen aloittamiseen mennessä. Mietityttää että mikä minua odottaa kun gynellee menen. Pelkään että lääkäri on sitä mieltä että tulisi yrittää ensin vuosi, ennen kuin todella paneutuisi mun ongelmaani...
Kiitokset kaikista kommenteista :)
Pumpsu
alkaa popsia clomeja. Aikaisemmin en ole niitä syönyt joten ei ole mitään tietoa miten niihin reagoin.
Mulle lääkäri ei puhunut mitään seuranta-ultrasta enkä sitä kyllä älynnyt kysyäkkään.
Mulla on aika kovat odotukset clomeille, toivotaan et ne tekevät tehtävänsä.
Paljon plussaonnea kaikille :)
että mulle lääkäri määräsi clomit kp 5-9 ja mun kierron pituus on aika tarkkaan 25pv. Hyvin harvoin menee parilla päivällä yli tai ali.
Eli mulla myös pco. Ensimmäinen lapsi tuli luomuna, ihme kyllä, mutta
tätä toista on tehty nyt yli puoli vuotta. sain lääkäriltä clomit ja
söin 3 kiertoa 1 tb/pv päivät 5-9. ekassa kierrossa oli muodostunut munasolu, mutta ei tärpännyt. toisessa ei ja kolmannessa tuskin, lääkäri oli sitä mieltä että tule ehtimään kun katsoi ultralla.
no, siitä sitten lääkäri määräsi viimeiseen kiertoon 2 tb/pv (sain siis 10tb kuurin) ja niitä on nyt syöty tässä kierrossa ja nyt on menossa
kp 27/28-34. nyt tässä kierrossa yritin ensimmäistä kertaa ovulaatiotikuilla löytää ovulaatiota ja luulen että löysin sen.
mulla on koko ajan vihlonut alavatsasta ja selästä, en tiedä onko kroppa ihan sekaisin noista tabuista vai mikä on. yritän viikonloppuun asti sinnitellä testauksen kanssa... :-)
Hauska tutustua, tahtoisin liittyä joukkoonne. Mulla on menossa kp 5 ja kolmas clomipäivä. Clomit siis kp 3-7 ja annostus on 25 mg eli puolikas tabletti. Esikoista yritettiin 50 mg eli yhden tabletin päiväannoksella, ja silloin kehittyi 2 munarakkulaa. Otimme riskin ja toinen niistä hedelmöittyi heti eka yrityksellä. Nyt on meneillään siis eka clomikierto sitten esikoisen syntymän, eli pikkukakkosen yritys on alkamassa. Toivon tietysti tärppiä taas mahdollisimman pian, mutta toisaalta on vaikea uskoa, että nyt kävisi yhtä nopeasti.
Ekalta kerralta en muista mitään oireita clomeista. Nyt olen ollut tuntevinani aristusta rinnoissa, ajoittaista viluisuutta ja ajoittaisia kuumia aaltoja...
Kiva kun täällä on syntynyt vilkasta kirjoittelua!
Nuo Syöjättären oireet kuulostivat erittäin lupaavilta...voisivatko olla mahdollisesti raskausoireita? Mietinkin tuossa jo aiemmin, että onkohan ketään, jolle olisi määrätty ½ annostus? Parempi niin, jos jo yhden tbl annostuksella kypsyy 2 munasolua :-)
Aristokatti, milloin ajattelit testata? Sinunkin oireesi vaikuttavat lupaavilta...
Hanna: Ilmeisesti sitten teoriani Clomien määräämisestä pitkäkiertolaisille kp 5-9 ei pidäkään paikkaansa :-)...Kun tuossa aiemmin tosiaan mietimme, että miksi joillekin määrätään kp 3-7? Mietin jo sitäkin, että kun minulla on Terotkin käytössä, että olisiko syy siinä?
Pumpsu: Minulle määrättiin Terot ja Clomit, kun kävin valittamassa pitkää kuukautiskiertoa (41-55 pv). Olimme yrittäneet 6kk vauvaa, eikä sinä aikana ollut tullut kuin kolmet kuukautiset. Minulla todettiin PCO-tyyppiset munasarjat, enkä gynen mielestä ole ovuloinutkaan. Oli tylyä kuultavaa, jonka sisimmässäni tiesin kyllä.
Niinpä hän melko helposti määräsi minulle tuon lääkityksen. Yksityisellä siis kävin ja hyvää palvelua sain. Tosin olen kohta 33v, niin, että kait se lääkäri sitten jo vähän otti ikänikin asiassa huomioon.
Meillä on ennestään 6v. poika ja 7v tyttö. Esikoinen sai alkunsa yhdestä Clomikuurista. Ilmeisesti tuo aiempi tilanteemme siis auttoi lääkäriä näkemään kokonaistilanteen. Tajusin taas ilokseni, että kannattaa käyttää aina saman firman palveluja, niin ettei tarvitse joka kerta uudelle lääkärille alkaa sepustamaan kaikkea alusta.
Jep, toivottavasti plussia alkaa sadella. Lataan seuraavaan kiertoon todella suuret odotukset. Tsemppiä kaikille!
pumpsu; Mä kävin jo lokakuussa ekaa kertaa yksityisellä gynellä ja valitin pitkiä kiertoja sekä ovuloimattomuutta. Lääkäri vain taivasteli ja sanoi että voi mennä useita kuukausia, jotta elimistö alkaa toimia taas normaalisti kun olin syönyt niin PITKÄÄN pillereitä. Söin siis viime talvi-kevät aikana kolme kuukautta :)
Ei ultrannut ollenkaan ja iski käteen puolen vuoden reseptin teroja, vaikka sanoin etten ovuloinut terokierrossakaan...
Ja kassan kautta ulos. Eli aivan turha käynti.
Sitten tuossa joulukuussa meni lopullisesti hermot, kun kierto oli jo jotain 46päivää, eikä menkkoja sekä testi negatiivista.
Sitten uudelleen gynelle, tällä kertaa eri lääkäri ja aivan eri otteet.
Mulla oli kiertohistoria kirjotettu paperille ja luki sen ja epäili jo ennen ultraamista pco:ta ja ultralla se sitten vahvistuikin. Molemmat munasarjat aika pahannäköisiä.
Että näin näitä lääkäreitä on joka junaan. Mua otti kyllä ohimoon, kun tämä olisi jo voitu silloin lokakuussa todeta, mutta pitikin sattua niin toivoton lääkäri.
Ja nyt sitten eka clomikuuri menossa+ lugesteronit päälle.
Toivottavasti sulle sattuu pätevä lääkäri ja tutkii kunnolla, tsemppiä!
Minä en ole toistaiseksi aloittanut clomeja, mutta terot on ollut puoli vuotta käytössä. Yritystä meillä on takana nyt vuosi ja kuun loppupuolella aika gynelle, luultavasti clomien aloitusta varten. (Niistä oli elokuussa gynellä puhetta.) Minulla on todettu myös PCO 8/05. Nyt odotan suurella innolla gynelle pääsyä, jotta saataisiin tähänkin huusholliin esikoinen! Mukava kuunnella teidän kertomuksia clomeista ennen kuin itsekään niitä edes on saanut... Plussasäteitä kaikille!
Heippa kaikille. Olen ollut tuolla Pitkikset-pinossa kirjoittelemassa. Kanelisokeri on ainakin tuttu sieltä : ) Kävin tänään gynellä ja sain terolutit ja clomit käyttööni. Eli teroluteilla aloitan, jos menkat ei ala reiluun viikkoon (tai en ole raskaana, kuten gyneni sanoi). Tikutin nimittäin ensimmäisen ovisplussani vajaa kaksi viikkoa sitten. Mutta lääkäri sitä kuitenkin epäili olikohan ovista edes tapahtunut. Clomeja syön 1 tabletin päivässä kp 5-9, kuten moni muukin täällä.
Sain omasta mielestäni melko nopeasti nämä hormonit käyttöön, sillä heinäkuussa lopetin vasta e-pillerit. Menkat ovat tulleet 3 kertaa sen jälkeen ja viimeisimmät " luontaistuotemenopaussipillereitten" ansiosta. PCO tuomion sain ohimennen gyneltäni parisen vuotta sitten. Siinä siis " epikriisiäni" hieman. ; )
Jännittäviä oireita olikin jo joillain teistä. Täältä peukutuksia!
Kanelisokeri: Mulla on siis menossa vasta kp 5 ja ovis (toivottavasti!) vielä edessä. Nuo " oireet" ovat tuntemuksia kolmen clomipäivän jälkeen. No, toivottavasti olisi merkki siitä että hormonit vaikuttavat jotenkin. Mulla on yhä myös menkat, joten voivat olla kuukautisoireitakin. Mutta tuo rintojen kipeytyminen ei mulla yleensä ole menkkaoire.
Vähän jänskättää, että onko tuo 25mg eli puolikas tabletti riittävä annostus. En kyllä tiedä uskalletaanko edes peuhata oviksen aikana jos munasoluja on enempi kuin yksi. Silloin esikoista " tehdessä" haluttiin ottaa tietoinen riski, mutta enää emme ehkä toimisi samoin, kun yksi lapsi jo on.
Kiva lukea näitä juttuja, kun tietää ettei ole yksin .. Olen 27 vee ja ekaa yritetään..
Mulla on kolmas clomi-kierto jo menossa, syön kp 3-7, 2 tbl päivässä. Viime kierrossa bongasin oviksen ekaa kertaa, aiemmin ei irronnut, mutta kuulemma niitä siellä oli ultran mukaan ;) Lopetin pillerit 07/04 kymmenen vuoden popsimisen jälkeen, ja kierto oli pahasti sekaisin sen jälkeen. Söin keväällä puolen vuoden Tero-kuurin kierron tasaamiseksi, mutta ei auttanut irrottamaan munasolua.
Viime viikonloppuna bongasin oviksen tikuilla ja nyt kp 21/28.. Nyt sitten olen niin hermostuksissa, että olisko vaikka tällä kertaa tärpännyt.. Odottaminen on niin kamalaa.. Plussatuulia kaikille :)
Joo, sori Syöjätär. Tohkeissani luin viestisi ilmeisesti huolimattomasti tai sekoitin sen johonkin toiseen nimimerkkiin :-) No, eipä se mitään. Hyvä kun korjasit :-) Nyt tämä puusilmä luki tekstisi oikein ja jopa ymmärsi lukemansa :-)
Kauhistus, jos nuo Clomit aiheuttavat arkuutta rintoihin...ajattelin vain, että minulla on sitten koko kierron ajan arat rinnat kun nuo Terotkin saavat sen aikaan...!
Myttö75, kiva kun tulit kirjoittelemaan tännekin! Muistanpa minäkin sinun nimimerkkisi tuolta Pitkiksien pinosta :-D. Milloin saat alkaa muuten popsimaan niitä Clomeja? En muista kirjoititko sitä tuossa aloitusviestissäsi (minulla ei ole toista ikkunaa auki, josta voisin luntata)...Minulla on nyt vasta kp21, eli kotvan aikaa vielä menee Clomien ottamisen kanssa. Täti saapunee ensi viikon alussa, kun kerran lauantaina lopetan Terot. Sitten odotan kyllä ehdottomasti tärppiä! ...ja luultavasti putoan niin että rämähtää, korkealta ja kovaa, kun ei sitten tärppääkään.
Aloitan maanantaina työt uudessa työpaikassa, ja olisipa kamalaa jos joutuisin heti kertomaan olevani raskaana Kääk!...en tiedä miten ja milloin asian siellä kertoisin. Työ on kuitenkin määräaikainen ja jatkoakin olisi luultavasti luvassa, mutta enhän minä voi sen varaan suunnitelmiani tehdä.
Aloin tuossa äsken miettimään, että olenkohan laskenut kiertopäivät väärin... ? Tämä kierto alkoi nimittäin vähän ennen puolta yötä 15.12., eli miltei 16.12. Niin, että olenkohan laskenut kierron päivää liian aikaisin. Miten te muut laskette nuo kiertopäivät, jos täti tulee myöhään illalla? Ei kai yksi päivä noissa lääkkeissä maailmaa kaada?
Nyt ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja vielä kerran tervetuloa kaikki uudet kirjoittamaan Clomikokemuksia!
Hei!
Kanelisokeri: Olen myös kohta 33v.
Pumpsu:Aloitimme vasta syyskuussa yrittämisen, mutta lääkärin ultrattua munasarjani, totesi pco:n ja määräsi sitten clomeja seuraavaan kiertoon eli nyt tammikuun puolenvälin jälkeen joskus, kunhan ensin täti käy kylässä ensin.
Onpa kiva kun ei oleyksin näiden clomien kanssa ja kiva kun löytyi oma ryhmä meille, joka tosiaan tuntuu omalle!
Toivotaan että nyt talven ja kevään aikana kaikki noustaan plussajunaan ja jatketaan myös odottavien puolella jutustelua!!!
Susa-ja Aristokatille paljon plussasäteitä ja kaikille muillekkin tietysti !
Omppu
Kanelisokeri: en tiedä tarkkaan milloin voin clomeja aloittaa, sillä en tiedä milloin seuraavat menkat alkavat. Jos ovulaatio tapahtui silloin kun ovistikut näyttivät, niin silloin menkat alkaisivat ehkä tulevana viikonloppuna, eli siitä sitten 5. päivänä clomien aloitus. Jos taas menkat eivät ilmesty 15.1. mennessä, aloitan teroilla. Eli menkkojen odotuslinjalla ollaan : )
Jollain tapaa tuntuu helpottavalta, että sai avuksi jotain tähän ihmettelyyn ja odotteluun. Eipä sitä osannut odottaa pillereitten lopettamisen jälkeen kiertojen venymistä ja ovuloimattomuutta, kun ennen e-pillereitä menkat olivat tosi säännölliset. En kyllä olisi itsestäni edes arvannut että alkaisin tänne sivustolle kirjoittelemaan, mutta tämä tosiaan on hyvä kanava vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia. Kiitos siis teille, että saan olla mukana.
Täällä kp4. menossa ja toinen clomipäivä :)
Ja ei ainakaan vielä mitään ole ilmaantunut tuolla tupla-annostuksella.
Kuukautiset jotenkin on ollut tosi niukat, pärjäisi ihan jollain isolla pikkuhousunsuojallakin.
Jotenkin on sellanen fiilis, ettei tässä raskauduta näitten clomien aikana. En tiiä miksi.
Kuitenkin tilasin jo satsin ovistestejä ja pitänee alkaa varmaan jo tikuttamaan kp10 tienoilla, vaikkakin en usko oviksen aikasin tulevankaan.
No, vasta eka kuuri aluillaan, joten täytyy nyt vain toivoa kovasti että jospa meille se clomivauva(t) suodaan :)
Kanelisokeri: muistatko miksi sulle oli määrätty clomit kp5-9? Mietin vain miksi toisille määrätään eri kp:lle kuin toisille..
Ja mielenkiinnolla kyselen myös jo aiemmin syöneiltä, että missä vaiheessa kiertoa olette ovuloineet?
Mulla kun kesän luomuovis oli kp24. niin toivottavasti hieman edes aikaistuisi nyt. Tai mun tuurilla siis en ovuloi varmaan lainkaan :(