Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään ei ole niin ihana kehollinen tunne kuin treenistä kipeytyneet lihakset

Vierailija
06.01.2024 |

En ymmärrä sohvaperunoita tai niitä, jotka käyvät vaan kävelyllä eivätkä tee lihaskuntotreeniä. 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut kipeät ja arat lihakset liikunnan jälkeen. Ei mitään ihanaa siinä tai euforista. Lähinnä tunsin itseni tyhmäksi.

Minusta parhaita kehollisia tuntemuksia on se kun huomaa ihan kohta humpsahtavansa uneen, asmr:n aiheuttama aito tuntemus, jota kaikki ei kykene tuntemaan, eikä ymmärrä (kananlihalle menevät aivot). Hyvin kuuma kylpy tai lämmin poreallas ulkona pakkasessa. Saunassa rentoutuminen pakkasessa jäätymisen jälkeen. Känni, pilvessä olo, tupakan imeminen, orgasmi, herkuttelu ja kelluminen lämpimässä vedessä. Myös hieronta tai hemmotteluhoidot.

Se kun olet kärsinyt hirveästä kivusta ja se kipu vihdoin hellittää.

Itsensä tärviölle nauraminen (en ole kokenut kahteen kymmeneen vuoteen)

Näistä itseäni miellyttää vain hyvin lyhytaikainen nousuhumalan hetki ja pilvessä olo. Kumpaakaan en enää harrasta, kun niistä seuraa ikäviä jälkituntemuksia.

Liian kuuma vesi tuntuu huonolta varsinkin jos ilma on kylmää, saunassa tulee huono nopeasti huono olo, hieronta ja varsinkin joku hemmotteluhoidoissa tapahtuva hively lähinnä ärsyttää. Herkuttelun ilo on todella lyhytaikainen ja siitäkin seuraa usein huono olo.

Ap

Vierailija
22/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeytyneet? Teet jotain väärin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina nauttinut liikunnan tuomasta lihaskivusta. Nautin tunteesta, että olen saanut lihakset noin rajoille ja kyllähän ne siitä nopeasti palautuu. Liikuntamuodolla ei niin ole väliä.

Vierailija
24/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutan treeniohjelmaa kolmen viikon välein. Kipeytyvät vaan siinä vaiheessa, kun otan ohjelmaan uuden liikkeen tai lisään painoja. Harmittavan harvoin muuten tulee lihaksiin se ihana arkuus :(

Luulen, että tämä liittyy jotenkin mun suorittajaluonteeseen ja kipeät lihakset on palkinto tehokkaasta suorittamisesta.

Ap

Vierailija
25/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristynyt kehonkuva siellä sitten😬

Näitähän nykyään riittää...

Sitten vielä ylpeillään ja tuomitaan normaalisti liikkuvia.

Ääripäiden välillä on katsos muutakin, kuin sohva tai haiseva sali...

Vierailija
26/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautit siis kivusta...

Nehän tiedetään😝

Vierailija
27/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis :)

Vierailija
28/66 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon paskan vääntäminen voittaa sekä seksin että liikunnan. Se helpotuksen tunne, kun tuskaa tuottava jööti lopulta irtautuu kehosta... aaaahhh!

Sen lähemmäs ei mies varmaan pääse synnytyskokemusta.

Vierailija
29/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiseva sali?

Vierailija
30/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi, liikunnan jälkeinen euforia ja kipeät lihakset vai seksi ja orgasmi? 

En ole koskaan kokenut liikunnan jälkeistä euforiaa, joten vaikea sanoa. Seuraavan päivän arat lihakset voittaa kyllä seksin.

Ap

Olet siis saanut todella huonoa seksiä.

Mä tunnen liikunnan jälkeistä euforiaa, ihana olo. Reipas, virkeämpi, hyvä fiilis. Kipeät lihakset ei ole hyvä tunne.

Vierailija
31/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivoisin, että suomalaiset kävelisivät. Punttien nostelua ei tavis tarvitse

Riippuu vähän tilanteesta. Nuoret tarvisivat enemmän aerobista liikuntaa ja vähemmän lihaskuntoliikuntaa. Monilla ahkerasti salilla kävijöillä on tosi huono kunto. Keski-ikää lähestyessä lihaskuntotreenin merkitys korostuu ja mitä enemmän tulee ikää, sitä tärkeämpi on hyvä tai edes kohtalainen lihaskunto oman toimintakyvyn säilyttämiseksi. Toki aina parempi, jos myös kestävyyskuntoon panostaa samalla. Sopivassa suhteessa molempia.

Vierailija
32/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on olemassa saleja, joissa ilmanvaihto toimii eikä haise. Itse olen todella hajuherkkä, enkä kävisi sellaisella salilla, jossa haisee.

Vierailija
33/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin siitä, kun saan näkyvää jälkeä. Eilen olin katolla 2h lumitöissä raivaamassa nuohoojalle turvallista kulkua piipulle. Rankkaa hommaa tällaiselle sohvaperunalle, mutta palkitsevaa saada niitä lumia sieltä alas. Välillä oli pakko huilata ja ne hetket ihastelin lumista maisemaa. Katolta on hienot näköalat!

Näkyvän tuloksen lisäksi sain kipeät lihakset ja paljon mustelmia. 

Vierailija
34/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sinua jos parempi tunne ei ole muna ampumassa kahta litraa kiimspermaa syvälle kohtuun.

Vierailija
35/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutan treeniohjelmaa kolmen viikon välein. Kipeytyvät vaan siinä vaiheessa, kun otan ohjelmaan uuden liikkeen tai lisään painoja. Harmittavan harvoin muuten tulee lihaksiin se ihana arkuus :(

Luulen, että tämä liittyy jotenkin mun suorittajaluonteeseen ja kipeät lihakset on palkinto tehokkaasta suorittamisesta.

Ap

Vaihdat aika usein treeniohjelmaa. Tai toki riippuu siitä millaisia muutoksia teet eli vaihdatko toistojen määrää vai liikkeita. Itse vaihdan ohjelmaa viiden viikon välein ja ohjelmien välillä pidän kevennetyn viikon. Uuden ohjelman alussa lihakset kipeytyvät helposti, koska ärsyke on uusi, mutta siihen tottuu vähitellen. Ihmettelen joidenkin kommentteja, että treenaat väärin, koska lihakset kipeytyvät. Jos treenin aikana tulee äkillisiä kipuja niin sitten jotain menee väärin, mutta treenin jälkeen tulevat kivut ovat aivan normaaleja. 

Vierailija
36/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi, liikunnan jälkeinen euforia ja kipeät lihakset vai seksi ja orgasmi? 

En ole koskaan kokenut liikunnan jälkeistä euforiaa, joten vaikea sanoa. Seuraavan päivän arat lihakset voittaa kyllä seksin.

Ap

Mä tunnen liikunnan jälkeistä euforiaa, ihana olo. Reipas, virkeämpi, hyvä fiilis. Kipeät lihakset ei ole hyvä tunne.

Edelliskerrasta on niin monta vuotta aikaa, että ehkä se tunne on vaan unohtunut? Saatavilla olevista tuntemuksista lihasten arkuus on ehdottomasti paras.

Ap

Vierailija
37/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Edelliskerrasta on niin monta vuotta aikaa, että ehkä se tunne on vaan unohtunut? Saatavilla olevista tuntemuksista lihasten arkuus on ehdottomasti paras.

Ap

Makunsa kullakin. Lihaskipu ei ole mitenkään nautinnollista. Liikunta voittaa aina seksin ja jos muuta väittää, niin on saanut huonoa seksiä. Ihminen joka ei ole vuosiin harrastanut seksiä ei ole pätevä sanomaan, että joku hiton lihaskipu on paras fyysinen tunne.

Vierailija
38/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Makunsa kullakin. Lihaskipu ei ole mitenkään nautinnollista. Liikunta voittaa aina seksin ja jos muuta väittää, niin on saanut huonoa seksiä. Ihminen joka ei ole vuosiin harrastanut seksiä ei ole pätevä sanomaan, että joku hiton lihaskipu on paras fyysinen tunne.

Totta hitossa olen pätevä sanomaan mikä minun mielestäni ja omassa kehossani mukavin tunne. Mikä ihme täällä on tänään kaikilla ongelmana??

Ap

Vierailija
39/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaihdat aika usein treeniohjelmaa. Tai toki riippuu siitä millaisia muutoksia teet eli vaihdatko toistojen määrää vai liikkeita. Itse vaihdan ohjelmaa viiden viikon välein ja ohjelmien välillä pidän kevennetyn viikon. Uuden ohjelman alussa lihakset kipeytyvät helposti, koska ärsyke on uusi, mutta siihen tottuu vähitellen. Ihmettelen joidenkin kommentteja, että treenaat väärin, koska lihakset kipeytyvät. Jos treenin aikana tule

En kokonaan muuta vaan teen muutoksia.

Ap

Vierailija
40/66 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Erityisesti semmoiset pitkät kestävyystreenit, tai vaihtoehtoisesti intensiiviset kyykky/rinnalleveto/tempaus tyyliset voimaharjoitukset antaa aika taivaallisen olon jälkikäteen.

Ikään kuin keho kiittäisi siitä, että sitä on käytetty tavalla johon se on alunperin suunniteltukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi