Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 16-20 asteinen koti ahdistavan kylmä?

Vierailija
06.01.2024 |

"Rustholkarhu sanoo, ettei hän kaipaa erityisen lämmintä kotia, mutta haluaisi siedettävän lämpötilan asuntoon. Tarkkaa astelukemaa hän ei osaa sanoa. Sopivasti lämpöä olisi, jos etätöissä voisi istua villasukat jalassa ilman pipoa, hanskoja ja vilttejä ja jos öisin voisi käväistä pikaisesti vessassa paljain jaloin."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010098804.html?utm_medium=promobox&u…

Jaa-a. Aika herkältä tyypiltä vaikuttaa tämä Rustholkarhu. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvisin meillä on viileää 17-19. Yläkerrassa kylmempää, mutta kun on lämmintä päällä niin tarkenee. Kesällä talo on myös ihanan viileä jos ei ikkunoita pidä auki helteellä. 

Vierailija
42/44 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana tuntee paremmin vedon mikä tekee olon kylmäksi. Näin yli nelikymppisenä huomaan jo vedon, mutta se on siedettävää vielä. Puutalossa asutaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi joku 19-20 astetta ihan hyvä. Olen myös jatkuva tuulettaja ja vääbtelen pattereita pienemmälle.

Mieheni vääntää pattereita koko ajan täysille ja sulkee ikkunoita, hänen mielestään pitäisi olla joku 24 astetta vähintään. Lisäksi hän on aina monikertoksisissa vaatteissa ja villasukissa. 

Ehkä emme vaan sovi samaan asuntoon. Nykyään nukummekin eri huoneissa, hän omassa kuimassa poterossaan pyjama päällä ja minä viileässä ja ikkuna auki ilman vaatteita omassani.

Meillä ihan sama. Rakastan talvea kun makuuhuoneen saa viileäksi. Nukun n.18-19 asteessa tosi hyvin. Nenä pysyy auki ja on hyvä hengittää kun huoneilmakin pysyy helpommin riittävän kosteana viileässä.  

Rakastan myös pukeutua isoon paksuun fleece-aamutakkiin ja villasukkiin kotona. Kääriydyn sohvalle ja rentoudun. ( sellaisen ihanan lämpimän fleece-aamutakin saa netistä 30e) . Minulle riittäisi olohuoneessakin hyvin 19 astetta.

Mies kuvittelee että onnen huippu on joku 23 astetta makuuhuoneessa  ja sitten laittaa asunnon täyteen älyttömiä ilmankostuttimia kun kuumuus kuivaa liikaa huoneilmaa. Ihan turhaa, epäekologista, typerää ja vielä lopulta erittäin epämukavaa.

Vierailija
44/44 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kerran talvella 16-asteiseen kotiin töistä kun taloyhtiön lämmityspannu oli hajonnut. Se oli kyllä hieman liian viileää, 20-astetta on sellanen soppeli että pärjää normivaatteet päällä. Ei kai talvella alasti sisällä tartte pärjätäkään.