Heräsin ja talossa vain 12 astetta lämmintä
Hengissä ollaan mutta ehkä viimeinen talvi tässä maassa ,jos saan talon myytyä niin muutamme Espanjaan meillä ei riitä rahat asua tässä maassa.
Kommentit (37)
Laitappa lisää lämpöä. Äläkä täällä itke
Ymmärtääkö ihmiset kuinka typerää on valittaa omista valinnoista? 95% kaikesta mistä täällä foorumilla valitetaan, olisi ollut estettävissä valitsemalla toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haavisto tuotti ydinvoimalle miljoonavoitot. Pekka Haavisto on taistellut 40 vuotta ydinvoimaa vastaan. Eilen hänen uurastuksensa ydinvoimaa vastaan näkyi sähkön hinnassa.
Eilen muutamassa tunnissa Pekka onnistui tuottamaan monen miljoonan voitot ydinvomayhtiöille.
Kun tuulivoimalat seisovat eivätkä tuota sähköä, ydinvoimalat saavat satakertaista voittoa. Pekka ei ymmärrä, että ydinvoimaa tuulivoima ei korvaa.
Jussin vaalikampanja on sitä, että trollit haukkuu täällä muita ehdokkaita aamusta iltaan.
Persut: vihan kultti.
Eikö totuus kelpaa ja siksi pitää kehittää jokin salaliittoteoria.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt Espanjaan muuttoa, mutta toisaalta siellä sitten on se toinen ääripää. Hirmuhelteet. Sekään ei houkuttele.
Ja paikasta riippuen talvella voi asunnossa olla ihan yhtä kylmä. Siellä on asunnoissa usein huonot eristeet ja ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen miettinyt Espanjaan muuttoa, mutta toisaalta siellä sitten on se toinen ääripää. Hirmuhelteet. Sekään ei houkuttele.
Ja kosteat talvet, ruoho kasvaa kaapeissa, jos et käytä silicearakeita.
En muuttaisi Espanjaan. Suomessa on lämpimät talot talvellakin, Espanjassa ei. Se että avaajalla on 12 astetta lämmintä johtuu hänen valinnoistaan lämmityksen suhteen. Ilmeisesti huonot valinnat?
Meillä on takkauunissa tulet. Nautin Suomen talvesta.
Meillä ihan normaalia talvella. Asumme Pohjois-Kaliforniassa ja täällä ei taloja mitenkään eristetä ja lämmitys on pieni puhallin jossain nurkassa. Ikkunatkin ovat lähinnä yksinkertaisia lasilla varustettuja tuuletusaukkoja.
Sinä olet hiljaa ja pelastat maailman nyt kun me käsketään.
- Eliittivihreät
Mun kerrostalo asunnossa on +15. LAitin mittarin ikkunanlaudalle ja tuntee oikein miten kylmä ilma tulee ikkunanraoista sisään. Oon sanonut vuokranantajalle että ikkunat vetää ja ovat surkeat varmaan 35 vuotta vanhojakin.
Mullakin on 15 astetta ja kyseessä suht uusi kerrostalo.
Kylmää ilmaa puhaltaa ilmastoinnista ja isännöitsijän mukaan tämä on ihan normaalia.
Ulkovaatteet päällä sisällä
Muuttakaa tai ostakaa oma lämpimämpi asunto.
Vierailija kirjoitti:
Mun kerrostalo asunnossa on +15. LAitin mittarin ikkunanlaudalle ja tuntee oikein miten kylmä ilma tulee ikkunanraoista sisään. Oon sanonut vuokranantajalle että ikkunat vetää ja ovat surkeat varmaan 35 vuotta vanhojakin.
Tiedoksi ääliöille, että asunnon lämpötilaa ei todellakaan mitata ikkunalaudalta, vaan asunnon sisältä mahdollisimman keskeltä. Meillä taloyhtiö on asentanut etäluettavat lämpötilamittarit keittiön ja olohuoneen väliin seinään n 1,5 m tasolle. Mittaapa sinäkin uudestaan sillä lailla. Vuokranantajasi ainakin kehottaa taloyhtiötä mittaamaan lämoötilan, jos valitat, sillä asia kuuluu taloyhtiölle. Huoltomies tulee sitten mittaamaan sen näin, eikä mistään ikkunalaudalta.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kääntäneet lämmityksen åpiis päältä, vai miten se 12 astetta on mahdollista?
Jos olet lopettanut lämmittämisen, niin tuo on omia valintoja. En tosin ymmärrä lainkaan. Jos ei ole varaa asua omakotitalossa, muuta kerrostaloon, vaikka yksiöön.
T. Kerrostaloasukas Helsingissä, lämpöä 23 astetta ilman, että teen yhtään mitään itse
Ehkä siellä yhteiskunnan kustantamassa vuokrayksiössä on vaikea tajuta, miksi joku ei vaan vedä lämpöjä täysille näillä sähkön hinnoilla. Tahallaan ihmiset ajetaan pois kodeistaan
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö ihmiset kuinka typerää on valittaa omista valinnoista? 95% kaikesta mistä täällä foorumilla valitetaan, olisi ollut estettävissä valitsemalla toisin.
Niinpä. Niinkuin esimerkiksi jättäytymällä avustusten varaan. Sen jälkeen ei koskaan enää olisi kylmä, eikä nälkä
Kiitti vaan veronmaksajille
Eilen oli pörssisähkön hinta1-2.5 Euroa/ kw
Mutta mitäpä joku sossun elätti ymmärtäisi kilowattien päälle tai kuinka paljon lämmittämiseen niitä kuluu. Ikinä sossun elätti maksa omia kulujaan
Kyllä, Espanjassa on halvempaa, eikä tarvitse ainakaan kotiinsa jäätyä kuoliaaksi. Aika monessa muussakin euroopan maassa kulut paljon pienemmät, kuin tässä kateellisten paskahousujen ja kateusverojen maassa
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa voi olla tosi viileää asunnoissa, kun ovat niin huonoilla eristeillä, joten palelu jatkuu, energiakinnon kallista
Terkkuja Espanjasta! Meillä on talossa lattialämmitys ja katolla aurinkopaneelit. Ei palella.
Joo ja jos täällä ei riitä rahat niin ei riitä Espanjassakaan