Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen ihminen kävi noin tunnin verran kaiutinpuhelua kaukoliikenteen bussissa.

Vierailija
05.01.2024 |

Eikä mitenkään hiljaisesti puhunut.

Mitä tämä ihan käsittämätön itsekkyys on? Eikö tosiaan tule edes mieleen, että tuollainen SAATTAISI häiritä muita matkustajia?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kerran käynyt niin, että kuulokkeet eivät olleetkaan kytketyt. Voitte kuvitella, kun muutenkin huonokuuloinen ihminen kuuntelee musiikkia metrossa ja kun ei kuule kunnolla kuulokkeista mitään, laittaa kännykästä äänen täysille. Onneksi ystävällinen mummo vastapäätä alkoi kommentoida, että hän tykkää enemmän ... Silloin tajusin, että puhelin onkin kaiuttimella ja siksi kuulokkeet tuntuivat olevan pienellä...🙈

Vierailija
62/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itsekin ollut aikuinen ihminen niin olisit voinut puuttua asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en matkusta enää junalla. Ihmiset puhuvat työpuheluita kovaan ääneen pitkän matkan aamujunassa kello viiden ja kuuden aikaan aamulla kun itse haluaisin olla hiljaisuudessa, ehkä yrittää nukkua. 

Ihmiset ovat törppöjä. 

Vierailija
65/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti puhui jotakin kiinnostavaa. Parisuhdedraamoja, kieroja ystäviä jne. Muutoin kyllä ärsyttävää kuunnella. 

Kyllä ne gynekologin vastaanottokuvauksetkin kiinnostaa siihen rajaan asti, kun alkaa pelottaa, voiko siltä kanssamatkustajalta saada jonkun tartunnan, jos vahingossa hipaisee hihaa.

Incelille tiedoksi, että sitä vaaraa ei ole. Tuskin saat koskaan keltään mitään flunssaa kummempaa.

Kiitos tiedosta.

Inhottaa silti viimeistään siinä vaiheessa, kun alat selostaa, mistä erittyy, mitä erittyy ja mikä on sen rakenne ja väri.

Vierailija
66/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako bussissa puhua kenellekään? 

En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa. 

Saa puhua, mutta ei tarvitse kailottaa, kun se kaveri on ihan siinä vieressä. Yhtä lailla ärsyttää ne kanssamatkustajat, jotka keskustelevat keskenään huutamalla. 

Vierailija
67/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kälätettiin joka paikassa, yleensä paikka jossa on muita ihmisiä on meluisa. Voit ostaa oman auton jos haluat rauhassa matkustaa tai mennä taksilla. Eikä siihen kuole vaikka joku huutaisi täyttä kurkkua puhelimeensa korvasi juuressa eihän?

Myös vastamelukuulokkeet on keksitty joten taitaa vastuu olla kuulijalla?

Tampereella on busseissa näytöllä ohjeistus, miten käyttäytyä busseissa häiritsemättä muita. 

Palikka näyttää kuvin esimerkkiä, josko sinäkin palikka tajuaisit? 

Vierailija
68/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi varmaan sanoa sille ihmiselle jos ei itse ymmärrä. Myös tavallisesta puhelusta jos huutaa kuin viimeistä päivää tai puhuu kovaa. Ja jos ei mene perille, sano vähän kovempaa että nyt riittää, puhutte aivan liian kovaa ja se häiritsee muita matkustajia. Kaikki aiheet eivät ole muiden matkustajien asia (varsinkin jos se on tylsää työ/koulu/muiden sairaskertomukset). Mutta miten sanot sen toisella kielellä, jos joku ei ymmärrä englantia, vaikka lapset jotka huudattavat täysillä jotain laitetta. Elekieli?

Hullu se on joka menee näiden tiettyjen huivi,, päisten nais oletettujen metelöinnistä huomauttamaan. Sitten se vaan huutaa sulle että whatta faaaaak biatch, pidä turpa kiinni jne.

Vierailija
69/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini-ikäinen tytär joutuu kulkemaan pitkän matkan busseilla usein ja viimeksi joutui kuulemma kuuntelemaan usean tunnin ajan kun hänen vieressään oleva musta mies oli puhunut kaiutinpuhelua kovaan ääneen ja vienyt vielä hänenkin paikastaan osan kun tämä mies oli istunut niin leveästi. Oikeesti,  missä on käytöstavat??

Vierailija
70/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini-ikäinen tytär joutuu kulkemaan pitkän matkan busseilla usein ja viimeksi joutui kuulemma kuuntelemaan usean tunnin ajan kun hänen vieressään oleva musta mies oli puhunut kaiutinpuhelua kovaan ääneen ja vienyt vielä hänenkin paikastaan osan kun tämä mies oli istunut niin leveästi. Oikeesti,  missä on käytöstavat??

Ei sellaisia voi odottaa kaikilta. Miksei tyttäresi vaihtanut paikkaa? Itse en ainakaan jäisi hetkeksikään sietämään tuollaista.

Vierailija
71/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä, jotka puhelimen soidessa "huomaavaisesti" ilmoittavat olevansa bussissa, eikä nyt ole sopiva aika puhua ja siitä huolimatta alkaa kuitenkin se kälätys. 

Itse olen joko vastaamatta tai sitten ilmoitan soittajalle soittavani takaisin, kun olen poistunut bussista. 

Vierailija
72/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyään todella yleistä, että joku soittaa ja jossain vaiheessa käy ilmi, että olet kaiuttimessa ja muitakin on kuulolla. Todella väärin toista osapuolta kohtaan. 

Ei nyt ihan vastaava tapaus, mutta olin nuorena työharjoittelussa toimistossa ja mulle soitettiin talon sisältä ja kysyttiin, että missä esimieheni on. Vastasin, kuten asia oli, että hän on lounaalla. Puhelun toisessa päässä soittaja ja ison kuuloinen lauma muita ihmisiä räjähti räkäiseen nauruun. En tullut koskaan tietäneeksi, että mitä siinä oli takana ja mitä niin huvittavaa sanoin, mutta jäi paha mieli pitkäksi aikaa muutenkin aralle untuvikolle. 

Vierailija
73/84 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan sitten outo, kun minusta on mukavaa kun ihmiset puhuvat liikennevälineissä. Oli se sitten vieruskaverin kanssa tai puhelimessa, en näe siinä mitään eroa. Muistan vieläkin yhden tylsän kaukojunamatkan, jolloin kuuntelin kahden takanani istuvan pitkää keskustelua, ja se oli tosi kivaa kuunneltavaa. Jos en olisi halunnut kuunnella, olisin laittanut kuulokkeet tai tulpat korviin. 

Ja joo, olen kiinnostunut muista ihmisistä, sen myönnän.

Vierailija
74/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskan. En ole koskaan tajunnut aikuisia jotka ei yhtään tajua mitä ympärillä tapahtuu, rli eivät osaa ottaa yhtään huomioon muita. Tässäkin tapauksessa ihminen ei a) tajua että työasiat ei kuulu muille, niitä ei saa puhua muiden kuullen b) muut joutuu kuuntelemaan hänen palaverissa tms tunnin.  Ihan järkkyä. Ja jos häneltä oli unohtunut kuulokkeet kotiin, niin olisi sitte vaan ilmoittanut ettei voi osallistua. Ihmiset on nykyisin hirmuisen itsekeskeisiä ja muista piittaamattomia.

Siihen nähden, että käytän esim. HSL:n junia vain satunnaisesti, olen joutunut usein kuulemaan, miten ihminen puhuu kollegansa kanssa puhelimessa jonkun "asiakkaansa" tai "alaisensa" tai "oppilaan" ongelmista. Ehdottoman salassa pidettäviä asioita.

Eri aloilla tulisi kiinnittää huomiota siihen, mitä se käsite "vaitiolovelvollisuus" (johon jokainen työntekijä sitoutuu) tarkoittaa käytännössä. Kaikille ei näytä olevan selvää, vaikka ilmeisesti on siellä työpaikassaan niin "merkittävässä asemassa", että se on pakko myös kanssamatkustajille osoittaa.

Joskus tällaisen puhelijan työpaikka on paljastunut vain hänen puheosuuksiaan kuuntelemalla (ilman kaiutintakin). Silloin olisi ollut mahdollista helposti selvittää myös puheena olevan ihmisen henkilöllisyys, vaikka hänestä olisi käytetty vain etunimeä.

Vierailija
75/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki ovat niin ameeboja etteivät uskalla sanoa mitään. Itsekin olen ameeba.

Vierailija
76/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti halusi tulla ikuistetuksi snapchattiin nykynuorison iloksi.

Vierailija
77/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vastaavissa tilanteissa niin että menen mahdollisimman lähelle istumaan ja pyydän kolmevuotiastani hoilaamaan aakkoslaulua, jos lapsi ei ole mukana lausun itse  runoja ääneen. Aika nopeasti menee kaiutin pois päältä yleensä.

Vierailija
78/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin hävettäisi loppuelämä tuo tilanne. Mulla on tollaisia tilanteita monia joissa olen ollut hölmö jotka tulee mieleen kun on menossa nukkumaan.

Vierailija
79/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomista kailottajista vaan ei tiedä miten he käyttäytyvät kun menee huomauttamaan. Ovat jo ehkä valmiiksi vähän omituisia.

Joissakin pitkän linjan busseissa pyydetään huomioimaan kanssamatkustajat, mikä on kyllä hyvä asia.

Vierailija
80/84 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ainakin hävettäisi loppuelämä tuo tilanne. Mulla on tollaisia tilanteita monia joissa olen ollut hölmö jotka tulee mieleen kun on menossa nukkumaan.

Joku tämmönen toimintaa ohjaava terve itsetietoisuus noin toimivilta tyypeiltä puuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi