Aikuinen ihminen kävi noin tunnin verran kaiutinpuhelua kaukoliikenteen bussissa.
Eikä mitenkään hiljaisesti puhunut.
Mitä tämä ihan käsittämätön itsekkyys on? Eikö tosiaan tule edes mieleen, että tuollainen SAATTAISI häiritä muita matkustajia?
Kommentit (84)
Mä (ja toki muutkin matkustajat) olen monta kertaa bussissa joutunut kuunteleman, kun aikuiset kuuntelee musiikkia ilman kuulokkeita. Samoin kerran joku äiti antoi lapsensa katsoa jotain ohjelmaa, ja kuulokkeita ei käytetty. Usein ovat ulkomaalaisia.
Siitä voi varmaan sanoa sille ihmiselle jos ei itse ymmärrä. Myös tavallisesta puhelusta jos huutaa kuin viimeistä päivää tai puhuu kovaa. Ja jos ei mene perille, sano vähän kovempaa että nyt riittää, puhutte aivan liian kovaa ja se häiritsee muita matkustajia. Kaikki aiheet eivät ole muiden matkustajien asia (varsinkin jos se on tylsää työ/koulu/muiden sairaskertomukset). Mutta miten sanot sen toisella kielellä, jos joku ei ymmärrä englantia, vaikka lapset jotka huudattavat täysillä jotain laitetta. Elekieli?
Ei tainnut häiritä jos kukaan ei huomauttanut asiasta.
Todella kannattaa osallistua näihin keskusteluihin ja esittää mielipiteensä, mitä itse sanoisi "sille miehelle/naiselle" tai voi tehdä oman ehdotuksensa siitä, mikä sairaus on todennäköisesti kysymyksessä.
Lisää tilanteen viihteellisyysarvoa, jos useampi osallistuu näkemyksillään.
Niille pitäisi olla bussin takana äänieristetty tila missä saisivat puhua.
Vierailija kirjoitti:
Mä (ja toki muutkin matkustajat) olen monta kertaa bussissa joutunut kuunteleman, kun aikuiset kuuntelee musiikkia ilman kuulokkeita. Samoin kerran joku äiti antoi lapsensa katsoa jotain ohjelmaa, ja kuulokkeita ei käytetty. Usein ovat ulkomaalaisia.
Se, että pikkulapsen annetaan bussissa pelata peliä tai katsoa videota kännystä äänet täysillä alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Laiskaa vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi varmaan sanoa sille ihmiselle jos ei itse ymmärrä. Myös tavallisesta puhelusta jos huutaa kuin viimeistä päivää tai puhuu kovaa. Ja jos ei mene perille, sano vähän kovempaa että nyt riittää, puhutte aivan liian kovaa ja se häiritsee muita matkustajia. Kaikki aiheet eivät ole muiden matkustajien asia (varsinkin jos se on tylsää työ/koulu/muiden sairaskertomukset). Mutta miten sanot sen toisella kielellä, jos joku ei ymmärrä englantia, vaikka lapset jotka huudattavat täysillä jotain laitetta. Elekieli?
Paras tapa on huudattaa musiikkia täysillä omasta puhelimesta, ettei se toinen kuule enää mitä toinen sanoo. Kokeiltu ja toimii.
Ymmärrän tuskan. En ole koskaan tajunnut aikuisia jotka ei yhtään tajua mitä ympärillä tapahtuu, rli eivät osaa ottaa yhtään huomioon muita. Tässäkin tapauksessa ihminen ei a) tajua että työasiat ei kuulu muille, niitä ei saa puhua muiden kuullen b) muut joutuu kuuntelemaan hänen palaverissa tms tunnin. Ihan järkkyä. Ja jos häneltä oli unohtunut kuulokkeet kotiin, niin olisi sitte vaan ilmoittanut ettei voi osallistua. Ihmiset on nykyisin hirmuisen itsekeskeisiä ja muista piittaamattomia.
Ohi mennessä tökkäät vaan sitä punaista luuria niin hiljenee vähäksi aikaa
Miksi jätät sanomatta, että kyseessä oli nainen? Nämä häiriköt ovat 200% naisia.
Sentään kaiuttimella niin kuulet molemmat osapuolet. Sepäs kismittäisi jos jäisi puolet keskustelusta kuulematta!
Aika hassua sekin, että juniin laitetaan erillinen lisämaksullinen hiljainen osasto. Eikö asiallinen hillitty käytös pitäisi olla lähtökohta ja mölyapinoille voisi tehdä oman (suljetun) osastonsa?
Toivottavasti puhui jotakin kiinnostavaa. Parisuhdedraamoja, kieroja ystäviä jne. Muutoin kyllä ärsyttävää kuunnella.
Ei se mikään aikuinen ollut, minun tyttäreni ja sitäpaitsi siksi niin lyhyt, kun oli väärä numero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako bussissa puhua kenellekään?
En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa.
No jostain syystä, en tiedä miksi, ihmiset yleensä osaavat keskenään puhua hillityllä äänellä, mutta puhelimeen on ihan pakko HUUTAA.
Ja se pienen kaiuttimen tuottama surkea diskanttinen kimittävä säröytyvä ääni on ihan tuskaa kuunnella vaikka olisi vähän pienemmälläkin voluumilla.
" V O L U U M I" 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako bussissa puhua kenellekään?
En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa.
No jostain syystä, en tiedä miksi, ihmiset yleensä osaavat keskenään puhua hillityllä äänellä, mutta puhelimeen on ihan pakko HUUTAA.
Ja se pienen kaiuttimen tuottama surkea diskanttinen kimittävä säröytyvä ääni on ihan tuskaa kuunnella vaikka olisi vähän pienemmälläkin voluumilla.
" V O L U U M I" 🤔
Voluumi = Volume = Äänenvoimakkuus
Riippuu tyypistä, mutta yleensä käyn kertomassa että huudat aika kovaa ja onko sun juttukaveri selvillä miten minä ja muut matkustajat olemme myös kuulolla. Hiukankin vastaanottavaiset ymmärtävät ja ne muut sekot kannattaa jättää vaan huutamaan.
Moni ei ehkä itse tajua, että on kaiutin päällä. Yks kerran puhui puhelun, alkoi mulle selostaa, mitä vastapuoli sanoi. Ihmetteli, kun olin täysin selvillä, mistä oli keskusteltu, puolin ja toisin. Kuulin aivan selvästi sen toisen kommentit, vaikken vieressä ollut🤔
Vierailija kirjoitti:
Niille pitäisi olla bussin takana äänieristetty tila missä saisivat puhua.
Vähän niinkuin tupakoitsijoille baareissa, niin busseihin puhekoppi.
Ja kun ohi kulkee pysäköidyn auton ohi josta kuulee ulos asti puheen niin siellä on yleensä joku vanhempi nainen tai taksi kuski ja saattavat kommentoida minusta. Ja kuulostaa hölmöltä kun kuuluttaa kaiken jonkun luotto ihmisen kanssa. Torvelo ei tajua että kuulen sen.