Aikuinen ihminen kävi noin tunnin verran kaiutinpuhelua kaukoliikenteen bussissa.
Eikä mitenkään hiljaisesti puhunut.
Mitä tämä ihan käsittämätön itsekkyys on? Eikö tosiaan tule edes mieleen, että tuollainen SAATTAISI häiritä muita matkustajia?
Kommentit (84)
Mainitsin kerran tuollaiselle nelikymppiselle henkilölle puhelimeen huutamisesta äänettömässä aamubussissa, joka oli ihmisiä täynnä. Hän sätti minua koko loppumatkan, muut olivat tietenkin pelkurimaisesti hiljaa.
Sittemmin olen käyttänyt korvatulppia tai kuulokkeita.
Oletan, että bussi-/junamölisijöillä ei ole kaikki ns. kotona. Parempi sietää vain, jottei saa turpiinsa. Sellainenkin sekopää näillä nurkilla asuu, joka läpsii vastaantulijoita naamaan. Nainen, omistaa koko Dubain ja toimii vapaa-aikanaan tissiliivipoliisina, jota ärsyttää kun ei kaikilla ole lakisääteisiä rintaliivejä kesällä. Eilen se steppasi sisälle lähikauppaan ja sanoi, että yritti vain pelastaa henkensä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti puhui jotakin kiinnostavaa. Parisuhdedraamoja, kieroja ystäviä jne. Muutoin kyllä ärsyttävää kuunnella.
Kyllä ne gynekologin vastaanottokuvauksetkin kiinnostaa siihen rajaan asti, kun alkaa pelottaa, voiko siltä kanssamatkustajalta saada jonkun tartunnan, jos vahingossa hipaisee hihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tuskan. En ole koskaan tajunnut aikuisia jotka ei yhtään tajua mitä ympärillä tapahtuu, rli eivät osaa ottaa yhtään huomioon muita. Tässäkin tapauksessa ihminen ei a) tajua että työasiat ei kuulu muille, niitä ei saa puhua muiden kuullen b) muut joutuu kuuntelemaan hänen palaverissa tms tunnin. Ihan järkkyä. Ja jos häneltä oli unohtunut kuulokkeet kotiin, niin olisi sitte vaan ilmoittanut ettei voi osallistua. Ihmiset on nykyisin hirmuisen itsekeskeisiä ja muista piittaamattomia.
Jos työnantaja on saanut tietää, että työntekijä pitää äänekästä palaveria julkisessa tilassa potkut on satavarma seuraus. Tuollaisen työntekijän pitäminen yrityksessä on todella vaarallista ja kertoo myös ihmisen suunnattomasta tyhmyydestä. On tainnut koulunkäynnit ja itsensä sivistäminen jäädä peruskoulun ala- asteelle.
Kerran kuuntelin lähijunassa tunnin kun muuan mölö selitti hiljaisessa junanvaunussa koiransa kondyloomia. Toinen pyyhki sormillaan räkää hameeseensa, kolmas soitti kännykällä pianosimulaattoria ilman kuulokkeita. Ihmeen vähän tässä maassa puukotuksia sattuu ottaen huomioon sen, miten moni ärsyttää kerralla kymmeniä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut kuuntelemaan kaksikin tuntia yhden muijan miesongelmia. Ihan tyypillistä naisille, sanoisin.
Ei ole tyypillistä. Jotkut naiset ovat tuollaisia.
Myös jotkut miehet, jotka tosin pelkurimainsesti ajelevat töihin lukitussa henkilöautossaan eikä julkisen liikenteen kyydissä. Rupulimiehet eli narkit selvittelevät useinkin asioitaan kovaan ääneen luurin kautta. Olen kuullut kun on tuollaista kauppaa tehty ja sovittu nouto tietylle asemalle.
Itse en haluaisi joutua kaiuttimeen julkisella paikalla, jossa tuntemattomat ihmiset kuulevat asiani. Olen joskus miettinyt tietävätkö ne linjan toisessa päässä olijat edes, että ovat kaiuttimessa? Voiko tämä olla laitonta, jos ei vastapuolelle kerrota asiasta?
Ei ole ihminen luotu elämään muiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti puhui jotakin kiinnostavaa. Parisuhdedraamoja, kieroja ystäviä jne. Muutoin kyllä ärsyttävää kuunnella.
Kyllä ne gynekologin vastaanottokuvauksetkin kiinnostaa siihen rajaan asti, kun alkaa pelottaa, voiko siltä kanssamatkustajalta saada jonkun tartunnan, jos vahingossa hipaisee hihaa.
Incelille tiedoksi, että sitä vaaraa ei ole. Tuskin saat koskaan keltään mitään flunssaa kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä (ja toki muutkin matkustajat) olen monta kertaa bussissa joutunut kuunteleman, kun aikuiset kuuntelee musiikkia ilman kuulokkeita. Samoin kerran joku äiti antoi lapsensa katsoa jotain ohjelmaa, ja kuulokkeita ei käytetty. Usein ovat ulkomaalaisia.
Se, että pikkulapsen annetaan bussissa pelata peliä tai katsoa videota kännystä äänet täysillä alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Laiskaa vanhemmuutta.
Oon ajanu kaupunkiliikennettä 10 vuotta ja ihan kypsä koko ajan kasvaneeseen melun määrään.
Tervetuloa mölyäjät mun kyytiin, aikuiset ja lapset saa kyllä kuulla multa jos häiriköivät metelillä mua ja muita matkustajia. Tilanne on niin paha että siihen on pakko puuttua, ei nää muuten ikinä ajattele muita.
Ennen kälätettiin joka paikassa, yleensä paikka jossa on muita ihmisiä on meluisa. Voit ostaa oman auton jos haluat rauhassa matkustaa tai mennä taksilla. Eikä siihen kuole vaikka joku huutaisi täyttä kurkkua puhelimeensa korvasi juuressa eihän?
Myös vastamelukuulokkeet on keksitty joten taitaa vastuu olla kuulijalla?
Jos on pokkaa niin tuollaisten keskustelua kannattaa kommentoida kolmantena osapuolena. Ei mitään "voisitko olla hiljaa" vaan "Ai kauheeta, kai Mirja pärjää sen jalan kanssa?"
Yksi poika kävi samalla tavalla keskustelua kovaäänisesti ja kaiutin päällä Onnibussissa. Kaikki asiansa kertoi siinä. Ihmettelin, että onko tyhmä vai huomionhakuinen. Sitten joku nainen sanoi, että nyt riittää, etkö tajua että me emme halua kuulla tuota ja meillä on oikeus rauhalliseen matkaan. Lopetti puhelun siihen.
Menisin siihen viereen ja kysyisin kovalla äänellä, tietääkö keskustelukumppanisi, että olet täydessä bussissa ja hän on kaiuttimessa. Voisi toisessa päässä mennä se luuri kiinni.
En koskaan puhu kaiuttimeen muualla kuin kotona yksin ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kälätettiin joka paikassa, yleensä paikka jossa on muita ihmisiä on meluisa. Voit ostaa oman auton jos haluat rauhassa matkustaa tai mennä taksilla. Eikä siihen kuole vaikka joku huutaisi täyttä kurkkua puhelimeensa korvasi juuressa eihän?
Myös vastamelukuulokkeet on keksitty joten taitaa vastuu olla kuulijalla?
Entä se kuski??!
10 h työpäivä vaan rauhassa kuunnella kälätystä ja melua
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihminen luotu elämään muiden ihmisten kanssa.
Sopiva etäisyys on se, kun naapurintorpan savupiipun savu ei enää näy.
Entä nämä aikuiset ja lapset jotka katsovat videota tai pelaavat? Eivät voi käyttää kuulokkeita tai laittaa äänen pois pelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako bussissa puhua kenellekään?
En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa.
No jostain syystä, en tiedä miksi, ihmiset yleensä osaavat keskenään puhua hillityllä äänellä, mutta puhelimeen on ihan pakko HUUTAA.
Ja se pienen kaiuttimen tuottama surkea diskanttinen kimittävä säröytyvä ääni on ihan tuskaa kuunnella vaikka olisi vähän pienemmälläkin voluumilla.
" V O L U U M I" 🤔
Voluumi = Volume = Äänenvoimakkuus
Volyymi
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut kuuntelemaan kaksikin tuntia yhden muijan miesongelmia. Ihan tyypillistä naisille, sanoisin.
Tyypillistä miehille olla se ongelma.
Ei ole tyypillistä. Jotkut naiset ovat tuollaisia.