Aikuinen ihminen kävi noin tunnin verran kaiutinpuhelua kaukoliikenteen bussissa.
Eikä mitenkään hiljaisesti puhunut.
Mitä tämä ihan käsittämätön itsekkyys on? Eikö tosiaan tule edes mieleen, että tuollainen SAATTAISI häiritä muita matkustajia?
Kommentit (84)
Joo, todella paljon tällaisia tahdittomia AIKUISIA on kyllä. Nuorilta vielä jotenkin ymmärtää, etteivät osaa ajatella itseään pidemmälle tai ei kiinnosta.
Itse olen joutunut kuuntelemaan kaksikin tuntia yhden muijan miesongelmia. Ihan tyypillistä naisille, sanoisin.
Ensi kerralla kaikki muut laittavat leffan tai musiikkia tai pelin päälle äänet täysillä. Kyllä siitä tyhmempikin ottaa vinkin.
Siitä voi hyvin pyytää henkilökuntaa huomaittamaan. Muita asiakkaita ei saa millään tavalla häiritä.
Itse olisin saattanut alkaa kommentoimaan keskustelua kovaan ääneen ja huutelemaan sinne kaiuttimeen, että tiedätkö, että täällä sinun yksityisasioita seuraa nyt 54 muutakin matkaajaa, että jos haluat enemmän mielipiteitä, niin voidaan alkaa äänestämään tai tekemään galluppia matkaviihteenä.
Miksi kuski ei puuttunut asiaan? Hän on herra ja hidalgo bussissa! Kuski painaa jarrua ja ryökäisee ratin takana että kaiutin kiinni siellä. Jos ei hiljaisuutta, auto ei liiku!
Niin minä ainakin olisin tehnyt.
Siinä vieressä kun käy äänekkäästi huomauttamassa (niin että vastapuolikin kuulee) niin takuulla loppuu se kaiutinpuhelu. Ainakin minä vastapuolena sanoisin kaiutinpuhelijalle aika kärkkäästi...
Minä yleensä osallistun tällaisiin keskusteluihin jos niitä on lähellä käynnissä. Mukava saada uusia ystäviä.
Olisiko se saanut puhua tunnin vieruskaverin kanssa? Vai pitääkö bussissa istua hiljaa? Lasten ainakin. Joku on jopa kuunnellut uutisia, musiikkia ja pelannut pelejä, ilman kuulokkeita.
Kerran jouduttiin ruuhkabussissa kuuntelemaan kun joku räväkän näköinen naisoletettu kaiutinpuheli kaverilleen toimeentulotuen hakemisen vaikeuksista 🥴
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin saattanut alkaa kommentoimaan keskustelua kovaan ääneen ja huutelemaan sinne kaiuttimeen, että tiedätkö, että täällä sinun yksityisasioita seuraa nyt 54 muutakin matkaajaa, että jos haluat enemmän mielipiteitä, niin voidaan alkaa äänestämään tai tekemään galluppia matkaviihteenä.
Juurikin näin!
En ymmärrä, miksi kukaan haluaa omat ja varsinkin sen toisen asiat kaikkien tietoon..?
U.s. skriver om buss. I andra sammanhang finns vanligtvis personal som man ber att sköter sin uppgift och så är det färdigt med det.
Bussar har man inte just någon erfarenhet om i vuxen ålder, annat än att säten kan vara nerpissade, slusken som står bredvid då det inte finns sittplatser, har ätit lök, skitit i att tvätta sig och gillar vodka. Tanten bredvid fiser och följande stinker svett. Håll det för er själva.
Det finns orsaker, varför man väljer bort kollektivtrafik i alla fall där det är möjligt. Tyvärr är man för fattig för privat jet eller ens en helikopter (med pilot).
Tämä on aivan käsittämätöntä, että näitä on edelleen. Olen luokitellut vastaavat kailottajat persoonallisuushäiriöisiksi tai kehitykseltään viivästyneiksi. Puutun kyllä aina huomauttamalla.
Olen itse törmännyt tämmöisiin tapauksiin kirpparilla. Yhdelle sanoinkin, oli ulkomaalainen eikä ymmärtänyt. Tosi noloa kuunnella ja hirveää melusaastaa. Voisko siihen väliin käydä huikkaamassa, että tiedätkö että juttusi kuulee noin 50 ihmistä?
Saako bussissa puhua kenellekään?
En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Saako bussissa puhua kenellekään?
En ole koskaan tajunnut mikä ero on kaverille puhumisessa ja puhelimeen puhumisessa? Kukaan ei ole koskaan valittanut jos kaksi kaverusta puhuu bussissa.
No jostain syystä, en tiedä miksi, ihmiset yleensä osaavat keskenään puhua hillityllä äänellä, mutta puhelimeen on ihan pakko HUUTAA.
Ja se pienen kaiuttimen tuottama surkea diskanttinen kimittävä säröytyvä ääni on ihan tuskaa kuunnella vaikka olisi vähän pienemmälläkin voluumilla.
Jos kaiutin on päällä niin ota osaa keskusteluun. Loppuu nopeammin.
Olisit sanonut sille jotain.