Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-Kultainen 60-Luku ja viikko 2-

08.01.2007 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa ! Ei ollut pinoa aloitettuna, joten kiireesti sen tein. Pinoutukaa rakkaat ystävät. t. emmi

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voittaa sittenkin ja pikkuhiljaa alkaa tauti talttua. Huomenna loppuu lääkekuuri ja kappas vain sain neiti hiivankin kaveriksi mutta katsotan nyt miten yhteiselo meillä jatkunee.,pitäöä kotikonstit ottaa käyttöön !!

Huomenna olen vielä sairaslomalla ja mukavaa oli eilen stöihin soittaessani kuulla esimiehen ostaneen ostopalvelusta henkilön mun tilalle joten saan hyvällä omalla tunnolla sairastaa !

VAUTSI VAU LEVINIA KAMALASTI ONNEA PLUSSASTA JA ENKELEITÄ SUOJELEMAAN !!

MIRJALIILLE jaksuhaleja, älä kokonaan jätä meitä vaan tule takaisin kun jaksat. Kornilta tuntuu sanoa että nyt tuntuu pahalta mutta päivä päivä päivältä helpottaa, nm keskenmenon kokeneena niinkuin valitettavan moni meistä tälläkin palstalla

EMMI ja muut odottajat älkää nyt surko niitä kiloja ja ympärysmittoja, ennekuin huomaattekaan on se taaksejäänyttä elämää ja kaipaatte aikoja kun vaavit olivat vielä masussa ja haluatte saman pian uusintana ; -)

PIETU entäs jos sulla onkin ovis jo nyt ?? Tsemppiä peli-iltoihin !!

Ja toivotaan että kolopallon pelaaminen tuottaa tuloksia !

SENNIINA mulla on vähän samanlaista että kun on virtaa niin sitten juoksen täällä pää kolmantena jalkana kohentelemassa paikkoja ja jossain suunnassa jää aina jotain kesken, pääasiassa meillä on aina kamala puhtaiden pyykkien vuori odottamassa viikkausta kaappiin..se on homma jota inhoan yli kaiken silittämisen lisäksi yäk..

TETI moikkis ..mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa että näitä juttuja kun lukee niin väkisinkin piristyy edes hetkeks..

VALDEVINA moikkis, mukavaa että sulla riittää energiaa,,osa siitä lähettämästäsi energiasta tais tulla perille kun jotain olen tänään jo jaksanut tehdäkkin

ANI toivotaan että ompeluharjoitukset tuottaa tuloksia...ja tälläisellä ompelulla, imuroinnilla ja pelailulla ei voi sanoa että puutteessa oltaisiin ?? Mukava kuulla, että sun asis alkaa helpottamaan !!

VM sulla on varmaan kamalasti vierotusoireita kun et pysty päivällä tavalliseen tapaan meidän kanssa keskustelemaan ! Perehdytä akkiä se uus tyyppi että pääset taas meidän kanssa jutskailee päivälläkin !!

SÄVELASTEIKOLLE voimia tuleville kahdelle viikolle,rankkaa varmasti on mutta usko pois se vaavi on saanut alkunsa vaan

myöhemmin kun mitä luullaan ja siks siellä ei näy mitään vielä !!

Nyt on pakko lopettaa ja mennä tekemään noita kotihommia,,isäntä on tuurannut mua ihan kiltisti mutta...noh jos jaksan niin palkitsen sen iltasella rankasta uurastuksesta..

Mukavaa illanjatkoa !!

Isotikru

ps. Kiitos tästä dementikko-kikasta Senniinallekko ?? täähän on upea juttu..

Vierailija
82/97 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle laitoin kuvan plussatestista (ja selityksen, eihan tuo muuten mitaan ymmarra, heh) kera kauniin kuvan missa valkoinen ruusu keskella!

Ja muille en sitten kerrokaan mitaan (mita nyt muutama tuhat ihmista taalla tietaa, hih hii) ja oma yahoo-porukka ihan ekana!

mUTTA NYT TULI MIES KOTIIN JA KOLMONEN JA NUORIMMAINEN OVAT KUUMEESSA? JOTEN MENEMPA PIKKUISTEN SEURAKSI§ mUKAVAA ILTAA KAIKILE? JA ALKAA PELASTYKO VAIKKEI MUSTA MUUTAMAAN PAIVAAN MITAAN KUULUIS. KUN PITANEE HOIVATA TUOTA 3V ( sori jai lock- paalle, mutten jaksa uudelleen kirjoittaa

-levinia-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HERMOT ja sen kyllä huomaa. Arvatkaa vaan, osaanko kasata niitä pahemmilta homevauroilta pelastamiani rattaita takas. Olis pitänyt kirjoittaa ylös kaikki, miten päin ym. ne v:tun kamat niihin tulee. Voi kyr....nuppi! No, iltapuhdetta isännälle. Vähän toisenlaista ompeluseuraa..

Voi ihanaa kuitenkin, miten Levinia on täpinöissään! Capistkin jää päälle, mutta mitäs siitä:-)

Missäs sonjaemma muuten on? Huhuu?

Vierailija
84/97 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotikru: Kyllä on vieroitusoireita... kamalaa miten sormet syyhyää kun koko päviän tekisi mieli kaivaa vauvan sivut esiin. Aina kun oppillaani menee vaikka vessaan, poikkean heti lukemaan.

Tonne haahuihin jo laitoinkin, että mullekin iski silloin muutama vko sitten hiiva. Ostin apteekista rasvaa ja auttoi...

Ani: Hienoa, että fiilis paranee... Kohtahan me ollaan taas kaikki iloisilla mielin tsemppaamassa toisiamme piinaviikoilla.

Senniina: Rattaiden kokoamisohjeita mulla ei ole, mutta ota tästä varapäre. Saat hermosi takaisin.

Levinialle oikein ihanaa aikaa!! Muista olla positiivisin mielin!!

Kuulkaas vielä, meillä oli iltapäivällä se palaveri, en muista laitoinko päivällä viestiin... Mut kuitenkin... pomo selitti jotain tarkoittaen meidän yksikköä joka palaverissä oli ..." sitten menee sekaisin koko ompeluseura..." En mä muista tarkkaan enää sitä asianyhteyttä, mutta mä vaan mietin, että lukeeko se salaa mun selän takana näitä juttuja kun puhuu jo samaa kieltä...

vm69

Vierailija
85/97 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille osanotoista ja jaksuhaleista. Vaan kyllä minä olen itkenytkin joka viestille. Mies tuli kotiin töistä puolilta päivin kun kerroin mesessä, että missä mennään. Aikoi viedä mut lääkäriin, mutta enhän minä änkyrä lähtenyt. Miehen sisko on sairaanhoitaja ja kun hän kuuli tästä km:stä niin piti miehelleni saarnan, että nyt heti viet mirkun lääkäriin. Siltikään en vielä lähtenyt. Mutta soitinpahan nyt kuitenkin päivystykseen, jotta saavat rauhan. Siellä oltiin samaa mieltä kuin minäkin, että ei tässä mitään kiirettä kun en ole kovasti kipeänä. Huomenna sitten koitan saada omalääkärille aikaa ja jos ei sinne pääse niin sitten päivystykseen. Mies on kyllä ollut aivan ihana tämän päivän (on kyllä muulloinkin), vaikka suree itsekin tätä jutskaa.

Ajattelin kyllä aluksi, että olisin odottanut sen lääkärin kanssa ensi viikkoon mutta käydään nyt sitten toisten mielenrauhan takia jo huomenna. Kauheesti vaan kyllä nyt silmiä väsyttää kun on niin paljon pitänyt itkeä, eikähän tuo kaukana se itku ole nytkään.

Mietin tässä kans, että pitäisköhän sitten kuitenkin laitattaa se kierukka uudelleen kun mieskin on sitä mieltä, että me ei enää yritetä. Tämäkinhän oli kuitenkin tavallaan vahinko, kun emme enää uskoneet että tulisin raskaaksi. Itellä toisaalta tuntuu, että vois vielä vaikka yrittääkin kun tuo vauvakuume nyt pääsi niin kovasti taas pintaan.

Mutta sainpas tuossa hyvin tehtyä hommia, kun piti jotain keksiä, ettei pyöris samojen ajatusten ympärillä koko aikaa. Jos sama tahti jatkuu, niin huomenna saankin jo pyykkikorit tyhjiksi ja huushollin tip top kuntoon. Että ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Ja täytyy kyllä sanoa, että noista koiristakin on kyllä tosi iso apu murheessa. Ne kun on pikkuisia ja tulevat heti viereen kun menen sänkyyn pitkälleen, niin kyllä niistä lohtua saa kun halailee ja rapsuttelee niitä. Ja kun ne niin ilmeikkäästi päätä kallistelemalla kuuntelee kun niille puhuu.

mirjalii

Vierailija
86/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirjalii: Mukavaa, jos jo mieli hiukan rauhoittunut...

Itke niin paljon kuin itkettää, suru on tultava ulos.

Voimia teille ja jaksamista. Olet ajatuksissani, koska tiedän mitä on keskenmeno. Niinkuin valitettavan moni meistä...

Halit!!

vm69

Vierailija
87/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mirjalii, juuri äsken luin sinun viestisi, ja teit ihan oikein, kun varasit sen lääk.ajan. Mullehan kävi niin vuonna 2005, että raskaus alkoi, mutta sitten alkoi 8+ viikoilla se tiputtelu vuoto, tai sellaista pientä oli ollut oikeastaan testistä lähtien, mutta oletin sen olevan normaalia, kun niin moni kirjoittaa noista vuodoista raskauden aikana. No mutta, itselläni oli kohdunulkopuolinen raskaus, ja sehän vaatii ' heti' lääkärin tutkimista, eli ensin olin omalla gynellä, ja hän laittoi lähetteen NKL:lle, missä ultrattiin ja tutkittiin muutenkin hyvin. Jos ette vauvaa enää yritä tai toivo niin kierukka on varmaan se paras mahdollinen ehkäisy, mutta juttele vielä miehesi kanssa, josko kuitenkin muutaman kierron katsoisitte ja yrittäisitte .. Kyllä se mieli siitä paranee kunhan hoidat itseäsi ja annat itsellesi aikaa siihen mielen parantumiseen. Itku ja puhuminen/kirjoittaminen taitavat olla lääkkeistä ne parhaimmat, ja tietenkin ne KOIRAT, ne kun vaativat hellittelyä ja hoitoa. Mirjalii kertoile lääk. käynnistä ja siitä mihin lopputulokseen olette päätyneet miehesi kanssa. Paljon virtuaali haleja sinne sinulle !!!!

Ani: Tuotas noin siis mullakin on kokemusta tuosta skorpioni(minä) ja oinas(isäni) suhteesta ja aika räiskyvää se on .. Skorpioniahan aina sanotaan, että on sellainen ja tälläinen, mutta kyllä oinas taitaa omata paljon enemmän tulta ja tappuraa luonteessaan kuin skorpioni. Mutta onhan lapsella/aikuisella sitten oma persoonallisuuskin olemassa mikä ei ole sidottu h.kooppeihin. Ja härkä lapsista on myöskin kokemusta, ja voin sanoa, että todella suurisydämmisiä ja herkkiä ovat, mutta kyllä sielläkin sellaista itsepäisyyttä löytyy, muuten ovat aivan ihania.

Vm: Kysy ihan suoraan siltä esimieheltäsi, että puhutko nyt meidän 60-lukulaisten ompeluseuroista vai mistä :-)) Eikös siellä muuten kp:t ole 13 tietämillä ? Ootko tikuttanut vai jättänyt väliin ? Montako litraa meinaat juoda greippimehua ;-)) ??

Sonjaemma: Huhuuuuu .. Onhan kaikki hyvin ?? Pian on r-ultra ?

Senniina: Onnea vaunuhommiin ;-)) Kyllä se siitä ajan kanssa ..

Isotikru: En mä oikeastaan ole huolissani tuosta painosta, mutta kun sitä ei enää saisi tulla, viimeksi sain tälläisen varoituksen th:lta. Ja onhan se mälsää, jos seuraava vuosi menee pudottaessa painoa, se kun ei ole lempipuuhaa .. Mutta uskon saavani kaiken pois mikä on tullutkin ja jos jotain jää niin sehän on vain hyvä, kun sais edes sinne 60kg korville tuon painon ..

Teti: Meinaatko ottaa synnyttyksessä kivunlievitystä ? Ja tuleeko miehesi mukaan ???

Pietu: Olitko se sinä ketä kyseli, että tuleeko meidän miehet synnytkseen. Meillä mies on tulossa, mutta on sovittu, että jos alkaa voida pahoin niin saa poistua huoneesta .. Toivottavasti kestäisi ..

(.) Kaikki hyvin. Vauva liikkuu siis hyppii .. Katsoin eilen telkusta sen dokkarin munasolun hedelt. sinne syntymään, ja olihan se aika mielettömän näköistä se synnyttäminen. Rupesin miettimään sitä, että toivottavasti kerkiän ajoissa sairaalaan, että voivat antaa sen epiduraalin.

t.emmi rv-29+ (LA:n saa laittaa listaan 25.3.07)

Vierailija
88/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp:t on 12 tänään. Enkä aio tikuttaa. Vakaa päätökseni pitää... Mehua on mennyt pitkin viikkoa, tänään jäi aamulasi väliin, kun joku oli tyhjentänyt purkin!!!

Pomo taitaa elää jossain haavemaailmassa, luulee kuuluvansa meidän porukkaan....

Nyt tuli oppilaani, pitää lopetella, tai tuli se jo aikaisemmin, mutta tulee ihan kohta vierelleni istumaan.

vm69

Vierailija
89/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalta 2x sairastuvalta!

Sori eilinen viesti ja suuret kirjaimet; kuulin vaan miehen jo tulevan ulkona ja tuli kiire lopetella viesti, heh. Kun hiukan lupailin etten sina paivana enaa vauvalla pyori...

Vm onko sun pomo siis nainen, kun ma oon koko ajan sita mieheksi luullu, heh. Mista sita tietaa vaikka pyoriskin vauva-sivuilla?

Emmille vaan tsemppia tulevaa synnytysta silmalla pitaen; alahan sita viela ala jannittaa! Kylla kaikki aikanaan lutviutuu paikkoihinsa.

Anille ja muillekin ihan muuten vaan halit!

-levinia rv 4+3 hui kuin vahan...-

Vierailija
90/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina:

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.

Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.

RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

Levinia ' 69; lokakuussa 37; mies 40

lapsia ennestaan nelja tyttoa 14.10.7.3-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.

Pinkerton

Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v.

Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen

Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.

Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiju68

Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.

Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.

Arka, -68, 12 v. tytär

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

Niisku65, plussaa 3. pas:sta.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti

Emmi

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma

Senniina

Valdevina

niisku65

mirjalii

Yllätysäiti

Sävelasteikko

Saa nähdä onnistuiko ;)

Vierailija
91/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pomo nainen vaan mies... Ja siksi mä ihan järkyttynyt olenkin. Onkx se jotenki pervo tai muuten kieroutunut... Kun väkisin yrittäää tunkea jutuillaan meidän kultaisten naisten klaaniin.

Juu, saat anteeksi eiliset huutamiset. EI HAITTAA!!

Mä olen niin iloinen sun puolestasi, voi kun se kestävä plussa vielä meillekin suotaisiin. Halaukset sinne kaukomaille!!

vm69

Vierailija
92/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kirjopitella kuulumisia, mutta nyt huhuillan taas jo muualle :) Meillä yhteydet ei ilmeisesti - tai meidän kone - ole mikään nopea ja tuon päivityksenkin laitto taas kesti.

Levinialle paljon ONNEA!!!

Mirjaliille pahoittelut :(

Itsellä jalkamadot kurissa sukkien avulla, voivat kyllä, pietu, raskauden myötä pahentuakin. Varsinkin jos ei hoida. On minua " peloteltu" jo kohjuleikkauksellakin, mutta josko ne asettuisivat synnytyksen jälkeen. Muuten vointi on ihan hyvä :)

kaikille hyvää keskiviikkoa :)

Vierailija
93/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi liian aikaisin iloita hyvin nukutuista öistä, nyt se taas kostautui. No otin tässä aamulla parin tunnin tirsat ja se hieman helpotti oloa. Maha siis oli kipeä yöllä ja supistelikin jonkin verran. Ajattelinkin jo ettei vaan vauva kohta pyri pois kun niin supisteli. No aamulla vessareissun jälkeen aatokset muuttuivat ja diagnoosi on joko mahatauti tai olen syönyt liian paljon luumuja.

Lie se eilinen dokumentti jonka myös minä katsoin vaikuttanut yöllisiin ajatuksiin synnytyksestä:) Miehelle sanoin että haluan sen tulevan kadestä pitelemään mutta eihän tuo viellä selvää joota sanonut. Mies on kyllä savolainen ja niistä kun ei aina ota selvää onko vastaus myönteinen vai kielteinen:)

Niin Emmi kysyit siitä kivunlievityksestä, kai minä otan kaikki mitä tarjotaan sen verran minua on alkanut pelottaa se tapahtuma.

Taidan hieman mennä vielä pitkälleni josko selviisin iltapäiväksi hommailemaan jotain. Onneks eilen oli se touhupäivä että sain imuroitua nyt en kyllä jaksais.

Koittakaahan pärjäillä!

Teti

Vierailija
94/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaa päivä taas. Kylläpä satoikin eilen illalla, yök.

Mukavaa, että Mirjalii kävit kertomassa kuulumisia. Tulethan kertomaan lääkäriuutiset, kun olet käynyt! Itselläni ei ole km-kokemuksia, mun suru on ollut siinä, että en tule " luomuna" raskaaksi. Onneksi kuitenkin näin lääketieteen avustamana.

Mä en katsonut sitä dokumenttia eilen. Tiesin kyllä siitä. En vaan jotenkin kestä tällä hetkellä katsella synnytysjuttuja. Kyllä niitä kivunlievityksiä kannattaa ottaa, sen verran tukalaa se melonin paskantaminen on. Itelläni ei tullut sellaista sopivaa hetkeä antaa epiduraalia, jonkun kohdunsuupuudutuksen sain ja kai se vähän auttoi. Ilokaasu oli kanssa ihan jees. Sainpahan pienet " kännit" millenniumin kunniaksi;-) Mulla oli se pulma, että vauva oli aika ylhäällä, kun sikiökalvot puhkesi, supistukset heikkeni koko ajan eikä ns. työnnättänyt missään vaiheessa. Vasta vauvan tullessa ulos selvisi, että hän oli ns. avotarjonnassa eli naama toisinpäin kuin olis pitänyt.

Miehestä oli kyllä seuraa, kun alku oli aika pitkästyttävääkin. Loppu menikin sitten ihan sumussa (2 h:n ponnistusvaihe). Äkkiä siitä kuitekin selviää ja toivon, että alatiesynnytys onnistuisi tälläkin kertaa. Mies tulee tietysti mukaan.

Mitähän tänään tekis...Jäi vähän hommia kesken eilen eli jos jotain sais loppuun asti suoritettua. Väsyttää edelleen.

S ja uusi r-viikko: 16.

Vierailija
95/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaseen tulin käymään työkoneelta. Täälläkin paljon porukkaa ravaa huoneessa joten pitkiä ei voi löpistä.

Mirjaliille voimia ja käy kertomassa kuulumisia,täällä ollaan.

Huvitti tuo tetin kommentti savolaisesta miehestä, kun itse olen kotona saanut kuulla mieheltä mitä on kun vaimona on savolainen nainen,ajatus on ihan eri mitä suustaan päästää. No hyvin me on kohta 23v. yhdessä jaksettu taivaltaa että kai me savolaiset ollaan ihan leppoisia kumppaneita-ainakin välillä.

Emmi, meillä on kotona takka-leivinuuni, ei hellaa,mutta mökillä löytyy myös hella ja kyllä täytyy myöntää että kahvi on ihan eri makuista kuin keittimellä keitetty. Aina sitä odottaa että pääsee sitä mökille juomaan. Meillä täällä kotona näin kun ei ole pakkasia niin takka ja leivinuuni lämpiää vuoropäivinä. Kovilla pakkasilla lämmitetään molempia yhdessä. Säästää sievoisen summan lämmityksessä,vaikka talossa on maalämpö niin siitä huolimatta(eipähän pumppu ole päällä sähköä kuluttamassa).

Minä en eilen sitä ohjelmaa katsonut, ei vain oikein pystynyt. On niitä tullut joskus katsottua mutta nyt tämä oma kokema km:n sarja on vain liikaa.... Eilen sain tietää että tänä vuonna tulee serkulle vauva,ensimmäinen, joten sitä odotetaan ilolla.

En taas muista kenelle minun piti laittaa kommenttia mutta luen postin paremmin kotikoneella ja palaan asiaan myöhemmin. Sonjaemmaa minäkin huhuilen.....

Vm menet sitten kohti ovista ilman tikkuja niin kuin minäkin(täällä kp 11/ehkä 30). Tosin minä jätin greippimehunkin pois(olisikohan pitänyt sittenkin juoda sitä,voi pahus). No katsotaan mitä sitten seuraavaan tarvii keksiä... Huomasin muuten että siteet loppui sopivasti(olisipa joku enne) eli paketti tyhjeni. Minä vain en osaa ilman niitä elää joten täytyy kauppareissulla varautua kuun vaihteeseen jos/kun menkat taas alkaa...

Nyt syömään ja palaveriin sen jälkeen.

-pietu-

Vierailija
96/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja olihan puhuri.. HUH!! Piti vielä eilen illalla tulla koneelle, mutta yhteyttä ei ollut ja kun sama meininki oli vielä aamulla, niin ihanhan siinä jo paniikki iski.. ettenkö pääse tänne OLLENKAAN enää koskaan enkä milloinkaan :)) Kauhee kauhuskenaario, onneksi ei totta.

Emmille on pakko sanoa, että sulla on hyvä la :) Mun toinen typykkäni on syntynyt 25.3.05 :)) Taitaa teillä(kin) olla juhannuspelien tulosta ;))

Mulla on vähän samaa vikaa kuin Senniinalla, että inspiksen iskiessä tulee aloitettua monta hommaa, ja sitten niistä ei saa valmiiksi kuin murto-osan. Ja kun inspis on mennyt ohi, niin ne tekemättömät työt ärsyttää. Ehkä on Senniiina viisainta antaa miehen koota ne rattaat loppuun, muuten vauvalle saatta tulla vähän hassu matkustusasento, kun äiti ketutuspäissään niitä kasaa :)))

Pietu, sama kävi myös minun mielessäni kuin Isotikrulla, että josko oviksesi olisikin jo tulossa, jos rintavarustus on muhkeempi. Eikun takkaan tuli ja imuroimaan ;)) Baby light my fire.. sanot vaan miehelle ;)) Tuo siteiden loppuminen on ihan selvästi enne!!! Nyt mulla on sellainen kutina (sori Isotikru, ei pitänyt muistuttaa ;)) ) että Pietulla napsu käy :))

Ja koska Pietu ja Vm menee niin samoissa päivissä, niin veikkaampa että napsahtaa vielä samaan aikaan (en nyt kuitenkaan yllytä joukkuepeliin..). Vm:lläkin alkaa se sijainen olla opetettuna ja pomokin tuntuu niin ymmärtäväiseltä (juttujensa perusteella), niin mikäs siinä sitten :)))

Kiva kuulla Isotikru, että olet paranemassa :) Tuo hiiva vaan on niin pirun inhottava hyyryläinen, että se sun pitää saada äkkiä pois... sehän haittaa jo pelaamistakin ;) Ja teillä kun on ollut jo ihan tarpeeksi hidastuksia.

Mukava oli kuulla Mirjaliistä ja paremmasta olosta. Ei kyyneleet itkemällä lopu, joten anna vaan tulla ulos kaikki paha olo. Käyppä turisemassa ajatuksiasi. Voimia sinulle!!

Nyt kun Levinia sai tämän plussalukon auki tälle vuodelle, niin jospa se tästä jatkuisi :) Kaippa se täytyy sitten (itselleenkin) myöntää, että piina-aika lähestyy. Oliko mulle kaveria?? Ovisplussan sain siis 31.12. eli sen mukaan tätsyn pitäisi tulla sunnuntaina 14.1. Testaan aikaisintaan maanantaina, jos aihetta on. Olishan se kiva piinata ihan sata lasissa, mutta sitten putoaa toooosi korkeelta, eli matalaa piinaprofiilia kuitenkin suosin :))

Hei vaan teille siskot!!

ANI

Vierailija
97/97 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katselin syntymän ihmeitä telkkarista. Jotenkin noissa ohjelmissa vaan näytetään aina " helppoja" synnytyksiä ja toki sekin saa homman vaikuttamaan helpommalta kun ei telkkariohjelma kestä 20 tuntia.