Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

-Kultainen 60-Luku ja viikko 2-

08.01.2007 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa ! Ei ollut pinoa aloitettuna, joten kiireesti sen tein. Pinoutukaa rakkaat ystävät. t. emmi

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi, otatko äitiyspakkauksen? Eikös siellä ole makuupussi ja pieni peitto? Joo, kyllä tää mahankasvu varmaan rauhoittuu, kunhan tuossa taas auoin päätäni, kun ei muutakaan tekemistä ole..Olin mä aika iso esikoiseltakin, mutta normaalin rajoissa. Ympräyksiä ei tullut mitattua, mutta sf veteli lopussa siellä 40 hujakoilla.

Nyt katon Idolsit.

Vierailija
22/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tumps, tumps* pieniä töytäisyjä vatsassa :)

Josko tämä päivä olisi edeltäjäänsä parempi? Tai itse olisi paremmin käyttäytyvä naisimmeinen? Heh, sen päivän kun taas näkisi, että tämän mamman hermo pitää..... raskaus ja vauvan syntymän jälkeinen aika on mulle kyllä sellaista hampaitten kiristystä, että. Luulen siis oikeasti, että hormonit nakertaa mun varapäreitäni, niin tiukoilla ne välillä on. Tai kun se on paremmin niin, että *puff* tämän mamman hermo meni ja *nalkuti* *marmati* *kiukku* ja sitten olen itsekin ihmeissäni, että taas pinna kärähti. Ja ihmettelen jälkeenpäin aina, kuinka niin pienet asiat suututtaa ja kuinka minä nyt noin suutuin, karjuin, huusin, raivostuin tuostakin, kun se olisi mennyt paljon paremmin asiallisella puheella. Se nyrkkeilysäkki........

On päiviä, kun mietin, että onneksi tämä kolmas on viimeisemme.... en enää jaksaisi olla raskaana uudestaan ;)

Emmi, äippäpakkauksessa on makuupussi, mikäli se otat.

Minä otin esikoisesta, kakkoselle kaikki oli vielä ihan hyviä. Nyt varmaan taas passaan, kun me saimme esikolle esim. vanuhaalareita ja makuupusseja jo useampia ja vaatteitakin on tullut hankittua. Ja puklurättejä. Vaatekoko alkaa 55 cm ja sen saa aika pian vaihtaa 60 cm :) Jos kolmas jostain syystä on pienempi kuin nämä kaksi edellistä, hän saa hetken " asua" isoissa vaatteissa.... Minulla on vieläkin jäljellä esikoisesta saatuja ' new-born' -vaippoja, kun ne olivat liian pieniä :) Koetin niitä hukata jo kakkoselle ja esikon nukkekin on niitä saanut, mutta jos varasto tyhjenisi kolmoselle.... Ja ei niitä vaippoja nyt ollut kuin ä-pakkauksen + yksi oma ostama pieni paketti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a se on sitten taas perjantai. Ulkona ihana luminen maisema..

Meillä ei krampannut reisi, eikä hierottu muutenkaan.

Mä valvoin melkein koko yön näiden ajatuksieni kanssa; aivan turhaa latkia jotain pahalle maistuvaa greippimehua ja odotella tulevia oireita ja piinailla loppukierrosta... kun ei seksiä ole, niin ei tästä mitään tule.

Yritän ottaa vähän etäisyyttä tähän palstailuunkin. Ei mua tartte listoilta poistaa, en mä tätä lopeta. Mutta tulee vaan niin idioottimainen olo, kun tietää mitä siihen raskaaksi tulemiseen tarvitaan ja kun sitä ei ole, niin mitä tässä odottelemaan. Eikä tää ole siis mitään epänormaalia, meillä on ollut tämmöistä jo monta vuotta, koska lapset on pieniä, on ollut univajetta ja häiriötekijöitä sängyssä jne. Nyt vaan kun vauvaa kuumeilen, kaikki tuntuu niin dramaattiselta. Kolme päivää ilman seksiä ja mä vedän jo hernettä nenään. Vuosi sitten en olisi edes ajatellut sitä mitenkään erityisemmin. Lähinnä olisin ollut " helpottunut" kun sai nukahtaa heti sänkyyn päästyään. Tai siis vuosi sitten olin raskaana, mutta vähän sitä ennen...

Ja palstatauolla yritän saada päähäni muutakin kuin kp:t. Kun nytkin meni heti ajatukset siihen suuntaan, että jaaha, seuraava tärppiaika on sitten helmikuussa sinä viikonloppuna kun ollaan anopilla yökylässä..

Niin ja teille laitoin tuon sepustuksen siksi, ettette ihmettele jos tältä suunnalta on vähän hiljaisempaa.

Ja Emmi; tosiaan, äitiyspakkauksessa on makuupussi. Meilläkin lojuu tarpeettomana yksi tuolla varastossa...

Toivottavasti mä en kuulostanut masentuneelta, sitä mä en ole. Lähinnä vihainen itselleni, kun olen antanut tän vauvakuumeen nousta kaiken muun yläpuolelle.

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Ja sitten, muistakaa, että kirjoitin YRITTÄVÄNI ottaa etäisyyttä palstailuun..

vm69

Vierailija
24/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Tuosta disperiinista. Ma viime km:ssa aloitin sen heti ekalla ultralla (n. rv5+) laakarin kaskysta. Siis kun ei muita syita havaittu/tutkittu sen tarkemmin. Ja ei viela toiminu.. Nyt siis aloitin jo kp 20 tienoilla kun ovis oli jo ohitettu. Laakari siis sanoi etta aloita vaan ja nyt edellispaivana kun halle soitin tasta kerrasta niin heti muistutti tuon syonnista. Mulla on siis 100mg kuuri. Ja jatkan syomista ainakin seuraavat 30pv ens ultraan asti. Kehoitetaan yleensa aloittamaan viimeistaan plussatestista, siis ainakin taalla.

Eilen kavin ultrassa. Soittaessani laakari sanoi ettei mun km-taustalla kannata odottaa liikaa ekaa ultrausta, tarkastettiin perusasiat, etta sikio loytyi ja kivan kokoinen ja oikeassa paikassa. Kk paasta uudelleen siihen ' oikeaan' ultraan, jossa sitten nahdaan ne sydanaanet, toivottavasti.

Muuten omassa navassa kaikki hyvin, ei viela oireitakaan sen kummemmin, ollaanhan sita viela niin hurjan alussa.

Kotosalla sairastellaan edelleen, kolmonen on ollu jo viikon kuumeessa ja keuhkoputkentulehduksessa, kakkonen sen kavi jo lapi ja nyt nelonen kohii katsellen piirrettyja mun sangysta. Mieskin sen kk sitten sairasti, koputetaan puuta vaan omalta ja esikon kohdalta.

Muistutan viela seuraavaa listaajaa (kun tunnutte vaihtelevan edelleen) heh, etta ihan pienen muutoksen tuohon haluan, eli itse ' 69 ja mies ' 66 ja lapsien vuosien vaihdot 15/11/8 ja 4. Kiitoksia.

Mutta lahdempa lueskelemaan muita juttuja, voikaa hyvin jne...

-levinia rv 4+5-

Vierailija
25/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ! Voi äitee, taas huonosti nukuttu yö takana, eli tää nyt sitten vain on tätä .. Hieman masua yöllä kivisteli ja jotenkin laskin 1+1, että saattoipa johtua kävelylenkistä, mutta ei mitään sen dramattisempaa ' onneksi' ei kipuja missään. Tyttö aloitti kamalan menon masussa siinä kolmen aikoihin, ja sen jälkeen oli mahdotonta edes saada unenpäästä kiinni, koska tuntui, että heitti volttia ees taas, ja välillä jopa kuulin, kun se nauroi siellä masusa :-)) Hullua eikös olekin, mutta näin se vain oli ..plaah- no mies lähti aamulla klo.7 ja sen jälkeen sain nukuttua sellaiset 2.5h ..

-Otan ehdottomasti sen äitiyspakkauksen, mutta eikös lapsella olisi hyvä olla 2 makuupussia ja peittoa, jos ne kaksi muuta ovat vaikkapa pesussa ? Sellaista pientä fleece peittoa olen etsinyt, mutta turhaan, jos ensi viikolla pääsi tuonne kangaskauppaan.

Pinkerton: Ihanaa ja onnittelut pikkuisen liikkeistä !!!!

Vm: Älä nyt viitsi olla tosissasi .. Kyllähän täällä saa kirjoitella, kuumeilla ja vaikka mitä muuta ilman että asiat aina menisi putkeen. Se on ihan ymmärrettävää, että sitä kyllästyy jatkuvaan odottamiseen ja kp:n laskemiseen, mutta älä laske niitä merkkaa vain kuukautisten alk. ja lop. ajankohta ylös kalenteriisi. Ja ei kait se elämäkään yhtä seksiä voi olla, ainakaan silloin, jos niitä lapsia jo on niin kait siinä jossakin välissä täytyy hieman huiliakkin. Mutta ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Älä kuitenkaan lopeta palstailua, vähennä, mutta älä lopeta. On ollut kiva lukea kirjoituksiasi ja ajatuksiasi !!!

Levinia: Onnea myös sille suunnalle ' paljon' Ihanaa, että pikkuisella kaikki hyvin siellä masussa :-)) Nyt vain jäitä hattuun .. Muuten, kun silloin kerran kirjoittelit yksinäisyydestä niin tuli mieleeni, että asuuko siellä päin maailmaa suomalaisia ja miten tiiviisti he pitävät yhtä ? Kun asuttiin rapakon takana niin mä kävin suomiseuroissa, ihan sen takia, että sai puhua omaa kieltä, ja siellä oli mukavia myyjäisiä ym. Ja kun oltiin mieheni kotimaassa se pitkä aika vuonna 2005 niin lentokoneessa jo tutustuin kahteen suomalaiseen naiseen he olivat menossa työkomennukselle, ja heidän kanssaan kaveerasin ja tutustuin muihinkin suomalaisiin. Ja me vietettiin välillä todella hauskoja iltoja :-)) Suomessa mulla ei ole mitään tarvetta kaveerata, eli viihdyn yksin ja mieheni kanssa oikein hyvin, mutta kun en ole Suomessa niin johan alkaa kaivata juttukumppania. Mieheni kotimaassa on vaikea saada kontaktia sen maalaisiin naisiin, pitävät meitä länsimaalaisia hieman ' omituisina' Rapakon takana sain opiskelupaikasta omia ystäviä.

Tulee taas pitkää tekstiä ..

Mähän kirjoitin muutama päivä sitten että pelit on laitettu kassiin ja kannettu kellariin, mutta kyllä sitä taas eilen tuli pelattua :-(( Mua alkoi vaivaamaan tuo Vm:n tauti eli aloin olemaan huonolla tuulella ja syyttelin miestäni, ettei hän huomioi mua. Mutta, kyllä se alkaa olemaan viimeiset päivät peleille, kun tuntuu, että masu on tiellä koko ajan jne ..

No niin kultaiset naiset HYVÄÄ VIIKONLOPPUA kaikille ja palataan taas astialle ! t. emmi rv-29++

Vierailija
26/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia

Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella

Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.

Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.

Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa

maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.

Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.

Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.

Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.

Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.

vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.

RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.

Levinia ' 69; mies ´66

lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!

Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.

mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.

murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.

Pinkerton

Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)

Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi

Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.

Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.

Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.

Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen

Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.

Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...

Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.

Maiju68

Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.

Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.

Arka, -68, 12 v. tytär

Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.

syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.

Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.

Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.

Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.

Niisku65, plussaa 3. pas:sta.

mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..

Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?

Plussanneet 60-lukulaiset:

Teti la .1.07

Emmi la .3.07

Tale68

Pinkerton

Mutkala-65

Panjo?

Sonjaemma .6.07

Senniina 27.6.07

Valdevina

niisku65

Yllätysäiti

Sävelasteikko

Levinia

Vierailija
27/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tänne ketään varsinaista listaajaa ole nimetty. Minä noita korjauksia olen joutessani tehnyt, mutta saa mun puolesta tehdä, kuka vaan ehtii ja viitsii.

Toivottelen tässä hyvät viikonloput, kun lähdetään vähän tuulettumaan tänään ja tullaan sunnuntaina kotiin. Lunta ei ole, mutta sää on muutenkaunis - teräsjäätoive taitaa toteutua:-)

Vm:lle tsempitykset palstavieroitukseen. Vaikeeta se on, mutta joskus tekee ihan teppoa.

Levinialta myös mukavia ultrakuulumisia!

Eipä mulla tässä muuta. Vatsa kasvaa, mutta liikkeitä ei tunnu. Neuvolaan en ole saanut aikaiseksi mennä, ehkä en menekään ennen vars. aikaa. Kai tää tästä. Viikonloppuja!

Vierailija
28/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi yksinaisyyskin on niin kaksipiippuinen juttu. Kun sita haluis seuraa, muttei viitsi itse lahtea minnekaan, niin minkas teet? Suomalaisia taalla on kolmisen kymmenta; kymmenkunta ' vakituista' ja loput noita matkatoimiston vaihtuvia immeisia. Taalla suurlahetysto pitaa ' pippalot' ana 6.12 joten silloin muiden maitten edustajien joukossa yleensa tapaa suomalisia, mutta nyt jo monena vuonna eivat paljoa ole viitsineet lahtea tuohonkaan juhlaan... meikalaiset jotka asuu paakaupunkiseudulla sitten tapillaan vaihtelevasti, useesti just noissa ' kutsunnoissa' jotka tulee lahetystosta. Ma olen hyvaa pataa sihteerien kera ja yhden vanheman suomaisen kanssa, muttei sillai ' kaveerata' etta useesti nahtaisiin. Yksi ystava mulla oli 170km paassa, mutta kun enimmat puheenaiheet oli miehen haukkuminen ja huono olo, niin jatimpa hanetkin omaan arvoonsa. Munsta ei kenellakaan ole pakko olla naimisissa ja asua ' vakisin' ulkomailla jos ei kerran pida siita.

Mun parhaimmat kaverit taalla on suvusta; miehen molemmat siskot (ollaan suht samanikaisia) ja toisen siskon ystavat ovat tosi ystavia jo munkin kanssa nain monen vuoden jalkeen. Ja tullaan siis tosi hyvin toimeen keskenamme.

Joku kyseli miehen reaktioita vauvasta: hanhan se ensin oli kuumeessa tasta viimeisesta ja nyt rukoilee ja toivoo joka paiva etta tama meille annettaisiin ajallaan! Ollaan kylla molemmat tosi innoissamme, ja aion nauttia parhaimman mukaan tasta ' viimeisesta' kerrasta! Haluan menna jopa 4d-ultraan etta saan oikein dokumenttia muistoksi! Millas viikolla sinne kannattaa menna etta nakyy sillai hyvin ja ' kokonaisena' luulisin ennen 5 kuukautta eiko? Olin kolmosesta aikoinaan, kun gynis vaitti ettei vauva kasva normaalisti, ja olin siis jo kahdeksannella! Radiologi mittasi ja kuvaili, mutta naureskellen etta ihan turhaan te enaa taalta mitaan haette, kun mitaan ei voisi tehda, vaikka jotain loytyisikin! Arvatkaa vaan raivostuiko mies turhasta rahanmenosta, varsinkin kun ei mitaan halpaa tuolloin ollut kuvaukset! Silloin sai laakari kuulla kunniansa. Ja siis todella pelotteli mua kaikenmoisilla kauheuksilla, joihin ei ollut mitaan aihetta. Vauvakin oli syntyessaan lahes 3-kiloinen.

Mutta se naista, olis pakko raahautua keittioon pain...

Viettakaa mukava viikonloppu!

-levinia +15 asteesta ja myrskytuulesta-

Vierailija
29/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on toinen huonosti nukkunut tai ei ole juuri lainkaan nukkunut. Tuntuu että on ihan normaalia ettei uni vaan tule. Nyt en oikein saanut aamullakaan miehen lähdettyä nukuttua kuin tunnin. Tuntuu niin tyhmältä aina tästä valittaa. Tosin taitaa kostautua nämä huonosti nukutut yöt koska tuossa aamutuimaan sitten ilmeisesti väsymyksestä repesin vollottamaan ja loppua ei meinannut tulla. Tiedän että kun vauva syntyy unet on joksikin aikaa menetetty mutta kuin sitä jaksaa jos on jo kauheat univelat alla sitä pelkään. Pelkään vähän niinkuin Pinkerton tuolla että tulee mieli heittää vauva seinään, hui millaisia ajatuksia. Tästä voi siis päätellä ettei Teti ole tänään ainakaan kovin korkealla mielialansa kanssa. Ei kai se lapsen saaminen sitä tarkoita ettei enää saa nukkua ollenkaan.

Pitää kai yrittää jotain tänään vaikka kuljenki ihan pilvessä, onneksi ei enää tarvitse töihin raahautua ei tulis mitään. Virallisesti minulla alkaa äitiysloma ensi tiistainna.

Senniina minun laskettu aikani tuohon esittely pinoon päivitettäväksi on 20.2.

Koittakaahan tytöt pärjäillä!

Teti 34+3

Vierailija
30/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä huomakaan olevansa kuoleman väsynyt. Mun kokemuksen mukaan huono uni on loppuraskauden vaivoja ja sitten kun vauva on syntynyt niin uni kyllä tulee paremmin kuin ehkä koskaan muulloin. Mä ainakin olin kun nukke, kun pääsi vaaka-asentoon niin silmät meni kiinni saman tien.

Pietu, pakko kertoa kun meidän naapuritalossa asuu ekaluokkalainen punatukkainen Pietu-poika, hauska tyyppii, vähän pyöreä ja kovin puhelias, niin voit vaan kuvitella miltä sä näytit mun mielessä ennen kuin tuli puhe vaaleista hiuksista :)

Vierailija
31/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ankkis,että minä repesin nauruun tässä työpöydän ääressä. Nyt kaverit ihmettelee mikä mulla on,sanoivat vaan että taitaa olla perjantaijutut mielessä....

Vm, mulla on ollut ihan samat ajatukset päässä tämän kuumeilun kanssa. Viikot ja kuukaudet ovat olleet reilun vuoden pelkkää kp:ien tutkaulua ja ovistikun kanssa puljaamista. Olisi ihan mukava täyttää tuo aika jollain muullakin välistä ja unohtaa koko homma,tulee jos tulee. Mutta,aina on minulla se mutta,ikä raksuttaa ja minulla nopeammin kuin sinulla-tiedät mitä tarkoitan-muutama kuukausi ja 42 harteilla. Ei voi vain tuudittautua ja antaa kuukausien mennä " hukkaan" . Jossakin vaiheessa vain on pakko panna tälle kaikelle loppu,välillä tuntuu että jos ei tässä kierrossa niin se on sitten sen asian loppu ja nautitaan tästä mitä on mutta se härkä tuolla takaraivossa sanoo että per...le periksi ei anneta. Vähennä palstailua mutta älä lopeta,ethän?

Odottajilla on nyt unettomuus vaivana, mutta niin se oli minullakin että vauva kun syntyi niin tarvittaessa olisi voinut nukkua vaikka istuiltaan ja uni olisi varmaan tullut silmään heti. Vauva kun saa rytmin niin univelat varmasti kaikkoaa jokaiselta,ainakin toivotaan niin. Ja mikäs sen ihanampaa kuin kölliä vauvan kanssa yhdessä päikkäreitä,ken vain voi muilta lapsilta.

Levinia,kiitos vastauksesta! En taida sitten vielä popsimaan noita disperiinejä, jos odottaisi että ovis on ohi ja katsoo sitten tuleeko niitä oireita vai ei. Jos niistä ei haittaa ole niin kai niitä voi ottaa?

Joko ani testailit? Pikkasen täällä jo jännätään....mites isotikruja ankkis?

Nyt kutsuu työt,palataan....

-pietu-

Vierailija
32/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kp8 menossa. Terot viivästytti kuukautisia kyllä 5 päivää, mutta jo 23:n kohdalla tuntui siltä, että nyt ne alkaa.

Aika samoja asioita mä ajattelin pienessä päässäni ja me ollaan menossa ensi viikolla Väestöliittoon. Tuumasin, että yritetään nyt tässä jonkun aikaa ihan tosissaan ja katsotaan mitä on tehtävissä, ettei sitten myöhemmin tarvitse harmitella ettei yritetty. Eipä tässä niin karmeasti sitä aikaa ole vaikka oma äitini saikin lapsen 43-vuotiaana, mutta mä niin toivoisin, että olisi edes tällä pikkuveljellä sisarus jotenkin samaa sukupolvea kun noilla ensimmäisillä on 10 vuotta ikäeroa.

Vm, älä harmittele mennyttä aikaa ja katoa maisemista vaikka tämä kuukausi menisikin puihin. Koitetaan miettiä ihan muita asioita kuin kpeitä.

Hyvää viikonloppua kaikille, meidän teinityttö on kutsunut 5 kaveriaan huomenna yökylään, jotta on varmasti " rentouttava" viikonloppu tiedossa.

Vierailija
33/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin teidän kuulumisenne, en pysty sitä ilman konetta sammuttamaan.

Kiitos, en tosiaankaan aio lopettaa tätä palstailua, mutta tosissani yritän ottaa etäisyyttä.

Meillä taas karaoke bileet pystyssä, mies toi vinkkupullon ja sitä nautiskelen.

Pietu: Tiedän tasan sen tunteen, että jokainen kuukausi lisää vanhentaa... Yritetään kuitenkin vielä, mutta kunpa saavuttaisi sisimpään sen tilan, että vauva tulee jos on tullakseen. Nyt on kaikki asiat niin hyvin jo muutenkin, että tuntuu ihan väärältä edes valittaa mistään. Mulla on kolme tervettä lasta ja elämä muutenkin kunnossa.

Mutta en nyt ala taas selittää sitä vauvan kaipuuta. Te tiedätte sen.

Viikonloppuja!!

vm69

Vierailija
34/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tyttöjen kanssa saunomassa ja meilläkin vedetään tai tytöt laulaa karaokea mutta ei ole viiniä,ainoastaan iltakahvit tippuu hiljalleen..

Anteeksi ankkis,minä muistelin että sinä olisit ollut ensi viikolla piinaamassa. Siinäs näet,vanhuus alkaa vissiin hiljalleen nurkan takaa hiipiä kun ei muista asioita.

Minulla alkoi tänään illalla hartia/päänsärky,hitsi kun suututtaa että usein viikonloppuna tämä tulee. Mies tuossa sanoi että selvästi stressiperäistä kun työviikko on ohi niin heti alkaa jomotus. Katsotaan kuinka pahasti tämä pelejä häiritsee...

Nyt kaffeelle ja telkun ääreen josko tulisi hyvää elokuvaa vai painuisiko suoraan unten maille???

Huomiseen.

-pietu-

Vierailija
35/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni koko päivä siivoillessa ja muuten paikkoja järjestellessä, etten ehtinyt teitä aikaisemmin moikkaan.. Mutta ehtiihän tuota vielä. Mies lähti johonkin kissanristiäisiin, kuopuksen sain höyhensaarille ja esikko tekee itselleen alhaalla iltapalaa (ainakin kilinästä päätellen), joten tämä mamma tuli käväseen :)

Hyvä kun olen Pietun lakkapannarijädestä toipunut *röyh*, niin taidanpa tulla Mirjalii huomenna maistamaan sun kakkuasi :) Kuulosti niin maanperusteellisen hyvältä että... Olet jo huomannut, kuinka tämä sakki ja tänne kirjoittelu tekee hyvää.. eikö?? :) Hyvää syntymäpäivää sinulle (näin ymmärsin) !!!

Voi Vm, ymmärrän hyvin halusi palstailutaukoon, sama on käynyt mielessäni aina menkkojen alkaessa. Viime keväänä se iski niin totaalisesti, että tosiaan olin kirjoittamatta, ja myös lukematta, useamman kuukauden. Mutta kun palasin takaisin, tajusin olleeni typerä tehdessäni totaalisen stopin. Te kaikki olette niin ihania, ja täältä on saanut lohdutukset ja tsempitykset. Emmehän me kuitenkaan mitään palstaholisteja ole: kaikki tai ei mitään ;) Jaaha- taitaa olla armaallasi mielessä jotain, kun on sinulle vinkkipullon ostanut *vinks vinks* Hyvää viikonloppua sinulle :)

Toivottavasti Pietu sauna sai hartiasärkyäsi paremmaksi. Kurja vaiva, koska siinä lakkaa pää kääntymästä.. vaikka eipä särkyistä päätä ole muutenkaan kiva heilutella. Tiedän mitä kunnon hedari on.. iskee päivää ennen tätsyn tuloa. Ja jos ei kerkee ennen, niin tulee satavarmasti kun täti on laukkunsa pakannut. Pelionnea ;)))

Voi voi te raskautetut huonosti nukkujat :( Kurjaa kun ei saa kunnolla nukuttua, vaikka varmasti sitä unta tarvitisisi, ja nimenomaan yöllä. Ei päivätirsat korvaa yöunta, vaikka sinänsä eetvarttia tekeekin :) Jaksuja teille!!

Itsekin nukuin viime yönä aivan ÄLYTTÖMÄN huonosti!! *aargghh* Menin punkkaan klo 22.30 aikaan ja vielä 01.30 katsoin kelloa ja kävin pisaisemassa. Jalat oli kuin tulessa, nilkoista alaspäin kontit oli niin kuumat, että olisi voinut makkaraa grillata. Muuten oli kylmä, eli yritin taiteilla peiton kanssa oloani mukavammaksi. Pitää varmaan illalla kietoa kylmäpussit jalkoihin, että saa nukuttua.

Nyt pitää mennä katsoon, ettei tytsi katsele itsekseen mitään k15 telkusta.. Vaikka ei kait niitä vielä tähän aikaan tule.

Heissulivei kaikille, ja viikonloppua :) Palaan maanantaina aalloille, viimeistään.

ANI

Vierailija
36/97 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tarkoitin tietty vinkkupulloa enkä vinkkipulloa.. Vaikka eipä sekään pahaksi ole ;))

Vierailija
37/97 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää, tylsää, korva kipee, pää ihan täynnä edelleen mätää, joka paikkaa jomottaa eikä mikään tunnu yhtään miltään...

Kaks päivää olinkin jo töissä ja ihan hyvin meni kun oli suht rauhallista mutta tänä aamuna nämä oireet oli jo sellaisia että mietin että pitääkö tästä jonnekkin päivystykseen taas loikata.. ja eilisen parin lonkeron ja vinkkulasillisen ansiosta oli aamulla niiiin paha olo !!

Mä jo mietinkin että mikä piru mussa on vikana kun ottaa kaks lonkeroa ja lasin viiniä niin yöllä jo herää kun on paha olo joka aamusta jatkuu!!

Piinaviikko alkaa tiistaina ja oletan että täti tulee torstain tietämissä mikäli oletettuun ovikseen on luottaminen !! Noh testata en aio ennen

ens viikonloppua enkä usko että on tarvekkaan, tämä on siitä merkillinen kierto ettei ole VIELÄ tähän mennessä ollut oireen oiretta ??

Katotaan vaan huomenna aamulla kun silmäni auki saan niin johan alkaa oireita puskea !!

Ykssarvinenkaan ei ole juuri näyttänyt, johtunee antibiootista vai mistä .

Kohta kävästään kamujen luona iltakaffella ja sitten nukkumaan.

VM tiedän tuon tuntee kun " tästä vauva-projektista" tulee itse elämää suurempi projekti, mutta niinkuin muutkin on sanoneet niin please älä vaan jätä meitä vaan käy kirjottelemassa kun jaksat !!

ANKKIS mua nauratti tuo sun kuvaus naapurin pikkupojasta, tulee ihan joku Katto Kassinen mieleen...

Nyt on pakko lopetella ja laittaa keittiö kuntoon ennen kyläiltä !!

Mukavaa lauantai-ehtoota kaikille !!

T:Isotikru

Vierailija
38/97 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en aiokaan kadota täältä minnekään. Mutta on pakko ottaa vähän rauhallisemmin, ja keksiä muitakin juttuja tähän eloon.

Aniko se oli, joka silmää iskien kertoi mahdolliseta taka-ajatuksesta vinkkupullon yhteydessä... osuit naulan kantaan. Eilen oli ihan mahtava " peli-ilta" , koska ajattelin kaiken olevan jo myöhäistä ja nautinto oli suurenmoista ilman paineita.

Kuten sanoin, en mä minnekään katoa, ja teidän kuulumiset on pakko käydä kerran päivässä lukemassa.

vm69

Vierailija
39/97 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Mirjaliille suuret osanottohalit, on se niin väärin:(

Levinialle onnittelut plussasta. Kyselit myös 4d-ultraan menoon parasta aikaa. Täällä suositellaan viikkoja 20-28, mutta parhaat kasvokuvat ja sukupuolenkin näkee parhaiten viikosta 25 eteenpäin, joten rv25-28 lienee paras aika.

Toivottavasti alkuvuosi tuo mukanaan monta uutta raskautunutta.

Itsellä piti olla viikko sitten alkuraskauden ultra, mutten ikinä päässyt sinne asti kun mulla tuli umpilisäkkeen tulehdus, joka leikattiin viikko sitten torstai/perjantai yöllä. Nyt alkaa toipua leikkauksesta ja näkihän siellä sairaalassa ennen leikkausta että vauva oli ainakin oikeassa paikassa ja sydän löi, kun varmistivat ettei ole gynekologista syytä vaivoille. Muutama päivä sitten vaan tuli tuhruvuotoa, joka onneksi loppui yhtä nopeasti kun alkoikin, liekö leikkauksen syytä. Ensi maanantaina on sitten uusi ultra-aika, toivotaan että kaikki on hyvin.

Tsemppiä kaikille

-niisku rv 9+ jotain

Vierailija
40/97 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi, pahoittelut Mirjaliille;( Jaksamista sinulle.

Ajattelin nyt sentään elonmerkkiä tällekin viikolle jättämässä kun en ole koko viikolla kirjoitella kerennyt/jaksanut.

Pakko on ollut ottaa vähän etäisyyttä. Tädin tulo oli kova pettymys, uudessa kierrossa tosin taas ollaan jo vauhdilla. Tuntui vain siltä että ajatukset on olleet niin vahvasti tässä vauvahaaveessa, että se haittaa jo elämistä ja olemista. Samansuuntaisia kommentteja olin lukevinani muiltakin, kyllä te ymmärrätte mitä tarkoitan!

Kaikenlaisia pelivinkkejä on tän viikon pinosta saanut lukea, taidan ottaa vinkistä vaarin;) Tässä nyt on vaan todella kekseliäisyys tarpeen tähän kiertoon, sillä ukolla on yövuorot juuri tärppipäivien aikaan ja kolmen lapsen perheessä pelihetket on jo muutenkin " kortilla" . Saas nähdä onnistutaanko..

Kaikille hyviä vointeja!

-minea-