Mitä teet jos työkaveri jonka kanssa joudut työskennellä on ihan erilainen kuin sinä?
Niin? tiedätte ettei teistä ystäviä tule eikä puhuttavaa juuri ole.?
Kommentit (30)
No jos minulla on pippeli ja työkaverilla sille sopiva kolo, niin koitetaan tietenkin yhteensovittua. Ja usein se hyvin onnistuukin, ja olleen melkein samanlaisia siinä hetken... tosin työnteko jää siinä hetkeksi, tai sitten miten "työ" määritelläänkin.
http://tinyurl.com/2hk5xb96
Kaikkien kanssa voi opetella tulemaan toimeen. Kannattaa opetella, työelämässä pitää fokusoitua työtehtäviin, ei frendiyteen.
Menetkö sinne töihin vai hankkimaan jotain juttukavereita? Toisekseen olet varmasti aika yksinkertainen tapaus jos se estää puhumisen toisen kanssa jos olette erilaisia. Monesti näissä tilanteissa tulee ihan hyviä keskusteluja ja opit jotain erilaisista näkökannoista.
Olen ollut lähes 30 vuotta työelämässä. Kukaan työkavereistani ei ole ollut samanlainen kuin mä. Olen ollut aika outolintu aina, jo kouluaikoina, joten olen tottunut siihen. En esimerkiksi ole koskaan seurustellut. Nyt keski-ikäisenä kaikki työkaverini ovat joko naimisissa tai eronneita. Lähes kaikilla on lapsia. Tai jos ei ole, niin ainakin heillä on kumppani, tai muuten aktiivinen seuraelämä.
En ole koskaan työelämässä törmännyt ihmiseen, joka olisi edes läheltä liippaavan samanlainen kuin minä. Silti olen aina tullut erinomaisesti toimeen kaikkien kanssa, jopa niiden hankalien ihmisten kanssa, joita kaikki muut välttelevät. Tosin ei sitten mitään lähempää yhteyttäkään synny kenenkään kanssa. En varmaan osaisikaan mitään sellaista käsitellä.
Mulla se on ollut tällaista aina. Olen jo tottunut siihen. Nuorena se oli kamalaa, mutta ei vanhana enää jaksa murehtia mistään, tuleehan se kuolema kuitenkin pian.
Meillä se on vaan rikkaus ja kaikkien etu.
-nuorisokodin ohjaaja
Teen töitä hänen kanssaan ja heitän jotain kevyttä small talkia.
En mitään, kunhan hoitaa oman osuutensa töistä. En ole töissä ystäviä hakemassa.
Meillä tehdään töitä eikä ole hirveästi tarvetta viihtyä jutustellen. Jos jotain pitää jutun juurta keksiä, niin juttelen yleensä joka tapauksessa työasioista, kuten koulutuksista ja kehittämisideoista. Isompi ongelma on, jos työkaveri haluaa tehdä työt sellaisella tavalla, että se ei itseäni miellytä, esim. hutaisemalla ja huonosti,
Joudun työskennellä! Se on JOUDUN TYÖSKENTELEMÄÄN!
Olen tehnyt paljon töitä ulkomaalaisten kanssa ja joidenkin kanssa menee tosi hyvin yhteen ja ollaan oltu vapaa-ajalla myös tekemisissä ja toisten kanssa ollaan oltu ihan eri planeetalta ja tehdään vain töitä yhdessä, mutta kaikki hyvin kuitenkin.