Sain vihdoin ja viimein työpaikan pitkän tyttömyysajan jälkeen mutta nyt en tiedä pystynkö tähän.
taustaa. Minulla on ollut sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen vähän ahdistunut persoona. Lääkkeet ja terapia ei ole koskaan tehonneet minuun,. Olin työttömänä noin 3 vuotta näiden pelkojen takia, päätin "ryhdistäytyä" ja hommasin työpaikan KAUPAN KASSALTA. Se on ruokakauppa, mutta ei niin vilkas, että olisi jatkuva jono, mutta silti.
Nyt olen ollut 3 viikkoa töissä ja on tullut tilanteita jossa on pitänyt antaa rahaa esim 15,50 takaisin, ja mun aivot on menneet täysin kieroon ja en ole jotenkin muistanut siis jännityksen takia miten antaa takaisin tuo summa. Siinä sitten hetken olen jumittanut paniikissa, mutta loppujen lopuksi sain sen summan annettua, ASIAKKAAN AVULLA (ystävällinen vanha mummeli)
Eipä siinä mitään, kotona osaan laskea ihan sujuvasti ja antaa rahaa takaisin jos pitää.
On myös tullut tilanteita, että mulle on tullut äkillinen oikosulku ja asiakas on varmaan pitänyt mua tyhmänä tai jotain. Nyt en tiedä enää voinko toimia kassalla vai otanko vain lopputilin. Toisaalta en haluaisi taas jäädä työttämäksi ja tarvitsen rahaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaan näkökulmasta mua ei yhtään häiritse minkälaiselta ihme tyypiltä kassa vaikuttaa. Kunhan saan ostokseni tehtyä ja thats it. Eli ihan turhaa sä pelkäät miltä asiakkaiden silmissä vaikutat, mulla on ajatukset ainakin ihan omissa päivän jutuissani kun kaupassa asioin 😃 sitä paitsi ajan kuluessa sä rutinoidut, nyt on vielä alun jännitystä kun ei oo kokemuksen tuomaa varmuutta! Tsemppiä, sä pärjäät hyvin! Voithan sä siinä jäätymistapauksessa vaikka sanoa sille asiakkaalle, että aivot meni tilttiin kun oon just aloittanut täällä ja hymyillä, niin 99% asiakkaista ymmärtää 👌
Valitettavasti on olemassa sellaisia hulluja kyttääjiä, joita kiinnostaa tuntemattomien ihmisten asiat/ tekemiset..
Kaikki nämä häijyjen tokaisut ja typerät sanomiset kannattaa jo heti alkuun jättää huomiotta.
Hehän ovat vain niin tyhmiä, että haukkuvat työkseen muita ja usein nuorempiaan, kun oma elämä on pahasti solmussa. Näihin ei kannata tuhlata energiaa eikä aikaa. Happamat ovat happamia, teki sitten mitä tahansa, ei heitä voi parantaa.
Näitä tomppeleita tulee varmaan kaikille asiakaspalvelussa eteen, jotka luulevat olevansa aina parempia ja osaavampia ja mitä kaikkea vielä.
Siedättäminen koskee erityisesti sitä, että oppii olemaan välittämättä näistä ja keskittyy ajattelemaan ihan jotain muuta eli sulkee korvansa ja käyttäytyy niinkuin ei olisi kuullutkaan mitään.
Toteaa vaikka jotain tuotteesta: "Tämä on nyt tarjouksessa..", tai "Nyt on vähän kiirettä, voitteko siirtyä eteenpäin, kiitos." tai "Meillä vaihtuu nyt vuoro, voitte keskustella asiasta tämän toisen kanssa" tai sanoo: "Niin, sellaistahan sen on."
Eli mieti jo etukäteen valmiiksi erilaisia vastauksia, joilla sivuutat tilanteen tyylikkäästi ja topakasti, tehokkaasti ja ratkaisten ongelman, esimerkiksi jumittavan asiakkaan kohdalla.
Laskin mukaan kassalle. Itse olen työskennellyt 20v aspalvelussa ja välillä vaan ajatus sakkaa, siksi kassalla aina laskin vieressä, asiakas ei sen käytöstä suutu
Kaupassa on monenlaisia tehtäviä, mm. hyllytys. Onko sinun pakko olla koko ajan kassalla?
Pidin itse välivuoden jonka aikana tein töitä vain keikkaluonteisesti ja alle 50 % kokonaistyöajasta. Lisäksi pidin 2 kk kesäloman ja 1 kk talviloman. Oli yllättävän vaikeaa palata normaaliin työrytmiin ja sen vaatimuksiin. Alku tuntui niin vaikealta että kaipasin takaisin keikkailijaksi. Mutta vähitellen työ alkoi taas sujua eikä töihin meno enää tuntunut ahdistavalta. Lisäksi huomasin ryhdistäytyneeni muutenkin arjessa ja nauttivan kokemuksesta olla yhteiskunnan täyspäiväinen jäsen. Myös vapaa-ajasta nautin enemmän kun sitä ei ollut liikaa.
Asiakkaan näkökulmasta mua ei yhtään häiritse minkälaiselta ihme tyypiltä kassa vaikuttaa. Kunhan saan ostokseni tehtyä ja thats it. Eli ihan turhaa sä pelkäät miltä asiakkaiden silmissä vaikutat, mulla on ajatukset ainakin ihan omissa päivän jutuissani kun kaupassa asioin 😃 sitä paitsi ajan kuluessa sä rutinoidut, nyt on vielä alun jännitystä kun ei oo kokemuksen tuomaa varmuutta! Tsemppiä, sä pärjäät hyvin! Voithan sä siinä jäätymistapauksessa vaikka sanoa sille asiakkaalle, että aivot meni tilttiin kun oon just aloittanut täällä ja hymyillä, niin 99% asiakkaista ymmärtää 👌