Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että on olemassa ihmisiä joilla on käytännössä joka ikinen aspekti elämässä hyvin?

Vierailija
05.01.2024 |

- Ystäviä, perhettä

- Hyvä parisuhde

- Sopivasti rahaa

- Terveyttä

- Mielekäs työ

- Mukavia harrastuksia; taide, tiede, liikunta

- Sekä tyytyväisyys nykyhetkeen että tavotteita

- Elämäntavat kunnossa

- Kaunis ja mukava koti

- Henkinen hyvinvointi kunnossa

- Hyvä uni, matala stressitaso yms

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan är bra och då allt annat är uppnått blir problemet "tavoitteita". Vad skall man sträva efter då allt redan är bättre än väl?

Vierailija
22/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On (kun tavoitetasoa ei aseteta ylikorkeaksi) mutta kannattaa silti kehittää itseään siihen suuntaan että pärjää myös jos joitakin osa-alueita jää puuttumaan. Eikä kannata verrata itseä muihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kysynyt ihmisistä joilla asiat on täydellisesti tai paremmin kuin hyvin, vaan nimenomaan hyvin oli se sana. Hyvään elämään yleisesti oletetaan kai kuuluvan tulevaisuudentoivo, tavoitteellisuus jne. Täydellinen elämä on eri asia kuin hyvä elämä. Moni muukin tuntuu sekoittavan käsitteet.

Vierailija
24/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syntynyt Suomeen, on jo oikeasti lottovoittaja ja pitää nähdä aika paljonkin vaivaa, jotta EI onnistuisi pääsemään noihin tavoitteisiin. Tästä seuraa, että useimpien ongelmat ovatkin pään sisällä ja harva oikeasti ymmärtää, kuinka kallis ja sulkeutunut yhteiskunta Suomi on niille, jotka tulevat tänne muualta ja joutuvat täällä pärjäämään ilman suomalaisia etuoikeuksia.

Vierailija
25/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska Jumalalla on huumorintajua.

Vierailija
26/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Kaikilla on murheita ja ongelmia elämässään. Muuten elämä olisikin melko tyhjänpäiväistä. 

Vierailija
27/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on syntynyt Suomeen, on jo oikeasti lottovoittaja ja pitää nähdä aika paljonkin vaivaa, jotta EI onnistuisi pääsemään noihin tavoitteisiin. Tästä seuraa, että useimpien ongelmat ovatkin pään sisällä ja harva oikeasti ymmärtää, kuinka kallis ja sulkeutunut yhteiskunta Suomi on niille, jotka tulevat tänne muualta ja joutuvat täällä pärjäämään ilman suomalaisia etuoikeuksia.

VMP är min ärliga åsikt och den gäller alla duktiga i Finland. Därför flyttar flera bildade ut ur Finland årligen än från något annat EU-land. Ser man alla inom EU som privilegierade, däribland rumäner och bulgarer så är det givetvis en annan femma, men fortfarande åt skogen för nettobetalaren i Finland, varför man inte bör ta det oket.

Vierailija
28/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se aika menisikin kun alkaisi vertaamaan, että kiinka hyvin asiani on tai ovat olematta, eikä riittäisi, että itse on tyytyväinen eloionsa. Historian lopou kaikki on saavutettu joku jonka nimeö en saa nyt päähäni julisti 90 luvun alussa, vaan kuinkas sitten kävikään

Uskon siihen, että aina voi olla parenmin mutta lähes yhtä usein myös huonommin.

Täydellisyys ja virheettömyys kaikessa ja jatkuvasti on minusta, jotenkin luonnotonta; ikäänkuin eläisi jonkun lasikuvun alla.

- Jos joku on nähnyt Trumann show nimisen leffan saanee kiinni siitä, mitä tarkoitan. - Pahoittelen heidän osalta, jotka eivät ole tuota leffaa nähneet. 

Luonnotonta, ja myös mahdotonta. Ihmiset ovat kuolevaisia, joten tilanne, jossa kaikki palikat ovat optimaalisessa järjestyksessä, on aina vaihe. Ei kenenkään ihmisen pysyvä tila. Siksi olisi tärkeää olla vertailematta elämäänsä ja ennenkaikkea olla KADEHTIMATTA toisia. Jokaiselle ihmiselle riittää haasteita ja murheita tässä elämässä. Useinkaan ne eivät näy ulospäin. 

Vierailija
29/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut yhden tällaisen ihmisen. Hänellä kuulosti elämä olevan kohdallaan, eikä ollut kuulemma koskaan kokenut suurempia vastoinkäymisiä, saanut traumoja tms. Hän on elänyt sanojensa mukaan perushyvää elämää aina. Opiskeluja vastaava hyväpalkkainen työ, mielekkäitä harrastuksia, hyvä parisuhde ja perhesuhteet, ystäviä, hyvä terveys ja mukiinmenevä ulkonäkö... Myönnän, että olen kateellinen.

Vierailija
30/38 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13: Semmoinen satu siinä😬

Olen aloittaja ja mun on helppo uskoa tuo todeksi.

Vierailija
31/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki muut listasta paitsi olen ahdistunut ja stressaantunut. 

Olen todella kiitollinen, mulla on kyllä asiat hyvin. 

Vierailija
32/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harvinaista että kaikki nuo on. Kyllä se mahdollista on, mutta on vaan aika iso sattuma. Mulla oli jossain vaiheessa ainakin suurinpiirtein kaikki nuo, mutta olin silti onneton koska lähipiirissä oli kuolemansairas henkilö. Siis voi tavallaan tehdä kaiken itse oikein ja olla onneton.

Vierailija
33/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika harvinaista että kaikki nuo on. Kyllä se mahdollista on, mutta on vaan aika iso sattuma. Mulla oli jossain vaiheessa ainakin suurinpiirtein kaikki nuo, mutta olin silti onneton koska lähipiirissä oli kuolemansairas henkilö. Siis voi tavallaan tehdä kaiken itse oikein ja olla onneton.

Moni näistä ei ole sattumaa vaan palkinto ahkerasta itsensä ryöstämisestä, pitkän tähtäimen valinnoista sekä hyvistä prioriteeteista.

Vierailija
34/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin ihan tyytyväinen elämääni noiden suhteen. Ei kaikki nyt täydellisesti ole, mutta riittävän hyvin.

No esimerkiksi en nyt ihan aina nuku hyvin ja välillä stressaan esimerkiksi töihin ja lasten asioihin liittyvistä asioista, mutta se on tyypillisesti tilapäistä, ja noidenkin kanssa koen ihan pärjääväni, kun on muuten elämä hallinnassa ja elämäntavat kunnossa ja tiedän, että se menee ohi.

Vierailija
35/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla suht noin sillä Tanskan rikkaimmalla miehellä. Hyvä työ, kaunis vaimo, 4 ihanaa lasta jne jne. Kunnes yhdellä lomamatkalla pommi vei 3 lasta hautaan...

Vierailija
36/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sellaisia on paljonkin.

Uskon myös, että sellaisen jolla elämässä moni asia on huonosti, on vaikeaa sitä uskoa.

Vierailija
37/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat, johon olen voinut vaikuttaa onnistuvat.

Virkavalta on todellista saastaa.                                                                                                                                   db

Vierailija
38/38 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillehän on lapsesta asti opetettu että kaikilla on kaikkea yhtä paljon. Jos ei joku näytä onnettomalta, niin se sitten vaan on onneton kulissien takana. Jos joku ei ole kovin älykäs, se on sitten sosiaalisesti älykkäämpi kuin se jonka äo on korkea, kaunis ihminen on tyhmä/pinnallinen jne. Kekkoslovakialaisen ajattelun jäänteitä ehkäpä.

Oikeastihan niin ei ole. Ihmisten elämä ei ole nollasummapeliä. Jollain on kaikki, toisilla ei mitään ja suurimmalla osalla jotain siltä väliltä. Se että mitätöimme sellaista ihmistä jolla kaikki on hyvin, saattaa hetkellisesti auttaa kateuden tunteeseen. Pidemmällä tähtäimellä omaa onnellisuutta lisäisi esim. omien tunteidensa ja tarpeittensa tunnistaminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä