Miehen mukaan pukeudun kuin teini tai resupekka,mikä on kun viiden vuoden jälkeen pitää äkkiä alkaa v""illa vaatteistani?!
Esim. tänään mulla on reisitaskulliset harmaat colitsihousut,painijanselkäinen musta toppi ilman rintsikoita ja avoin mustaharmaa pitkä villatakki plus harmaat villasukat. Kun vien roskia tai käy tupakalla laitan crocsit. Ei meikkiä mutta kestovärjätyt kulmat.
Teen etätöitä ja tilaan ruokaa kotiin,mitä varten pitäisi hienostella? Miestäkö,joka on nukkunut vieressäni viisi hel""in vuotta ja nyt en äkkiä ole tarpeeksi tyylikäs?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Luin miehelleni avauksen ja se jämähti "ei rintsikoita!" kohtaan ja nyt se kattoo lasittunein silmin, että miksi mulla on rintsikat, kun en ole mihinkään edes lähdössä... ;)
Arvasin, että tässä näin käy. :D
No miksi sulla on? Onko miehesi muutenkin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä saat pukeutua niin kuin itse haluat mutta mies saa tietysti myös lähteä suhteesta etsimään naista joka viitsii edes vähän panostaa ulkonäköönsä jos se on se mitä mies haluaa. Kuulostaa siltä, että mies on sinulle aika itsestäänselvyys koska on jo viisi vuotta oltu yhdessä etkä jaksa enää panostaa. Ehkä miehestä tuntuisi kivalta ajatus, että haluat näyttää hyvältä myös miehen silmissä. Itse en näe hienosteluna sitä, että pukeutuu kivasti kotonakin. Ei se tarkoita, että pitää pukeutua juhla/bilevaatteisiin ja tälläytyä täyteen meikkiin vaan että laittaa joskus päälleen muutakin kuin colitsihousut ja laittaisi ne rintsikatkin ettei ole mitkään riipputissit koko ajan eli laittaisit sellaiset vaatteet joita pitäisit jos menisit työpaikalle etkä tekisi etätöitä. Mutta tietysti saat itse valita haluatko panostaa tällaiseen vai et, ja jos et halua niin mies tekee sitten valinnan riittääkö hänelle pelkkä henkinen yhtey
Minkä ihmeen takia etätyöläisen pitäisi pukeutua sellaisiin vaatteisiin kuin olisi työpaikalle menossa? Itsekin teen etätöitä ja olen YKSIN kotona sen 8-9 tuntia, ennen kuin mies tulee kotiin. Tuntisin itseni täyskahjoksi kököttäessäni jossain jakkupuvussa ja meikeissä tietokoneeni äärellä koko päivän 😂
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki pukeutuu kuin taaperot, trikoota, hupparia, joustavasti venyvää ja valuvaa.
Katso vaikka stadi vs lande (uusinnat pyörii), kuusikymppisillä juontajilla college-housut (lue pieruverkkarit), hupparit, trikoopaidat, lippiket.
Toki tiedän, että kangaspaidat ja tyyli-neuleet on liian kalliita ja vaivalloisesti silitettäviä teille tyhmille laiskoille taapero-tasoisille.
En ihan oikeasti ymmärrä minkä takia epämukavat vaatteet tekisivät ihmisestä jotenkin aikuisemman. Kulttuurilla on turha perustella, koska kulttuuri kehittyy ja muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Röökaava crocksimuija? No en ihmettele miehesi kommentteja yhtään.
Tämä. Kuulostaa aika weeteeltä. Onko vielä kaupan purkkivärillä mustaksi vedetty tukka, tekoripset ja täytetyt ankkahuulet? Lisänä pari tatskaa tietysti.
Missä on myynnissä reisitaskullisia collegehousuja? Tavalliset collegehousut vielä ymmärrän.
Villatakkikin voi olla tyylikäs tai sitten jotain polyakryyli-roskiskamaa 2000-luvun alusta.
Crocsit ja röökin poltto ovat - no hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin miehelleni avauksen ja se jämähti "ei rintsikoita!" kohtaan ja nyt se kattoo lasittunein silmin, että miksi mulla on rintsikat, kun en ole mihinkään edes lähdössä... ;)
Arvasin, että tässä näin käy. :D
No miksi sulla on? Onko miehesi muutenkin tyhmä?
Kuitenkin tässä töitä tein. En osaa "lähteä" töihin, etten olisi pukeutunut asiallisesti. Toiset pystyy olemaan pyjamissaan, mä en.
Mieheni on itseasiassa todella viisas ihminen. Tissit vaan hänen lempiaiheensa, etenkin rintaliivittömät. Niiden avulla hän saa päänsä vapaalle. :)
ota nyt raivo tosissas tämäkin juttu, jooko?
Onko collareissa muka joku ikäraja? Pehmeät,lämpimät & rennot. Käytän itse niitä ihan töissäkin (kirjasto ) ja olen 55v. Yläosana yleensä t-paita ja huppari. Meikkiä sen verran ettei lapset pelästy :D Jos lähden viihteelle menen pubiin jossa voi istua vaikka pyjama päällä.
Kuulkaa nuoret,kun olette aikanne kulkeneet kireissä farkuissa & tiukoissa puseroissa niin rennompi tyyli alkaa houkuttaa. Neli/viisikymppisenä on mielummin mukavasti pukeutunut kuin seksikäs.
-Virpi-
"Koti on paikka jossa ei tarvitse vetää vatsaa sisälle" 😊
Vertaa sinun kotiminää jonkun muun paraatipuoleen.
No tavallaan ymmärrän miestäsi. Jos olet 24/7 kotona kulahtaneissa vaatteissa, ilman meikkiä, tukka likaisena nutturalla, niin kyllähän tuon katselu alkaa kyllästyttää.
En naisena haluaisi katsella tuollaista miestä, jolla olisi aina olisi pieruverkkarit jalassa. Ehkä kantsis välillä mennä sinne toimistolle ja käydä muuallakin, kun röökillä, niin tilanteeseen tulisi vähän muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Missä on myynnissä reisitaskullisia collegehousuja? Tavalliset collegehousut vielä ymmärrän.
Villatakkikin voi olla tyylikäs tai sitten jotain polyakryyli-roskiskamaa 2000-luvun alusta.
New Yorkerissa,tytär osti sellaiset. Luulin ensi kaukaa että ovat sellaiset kankaiset mustat reisarit mitä näkee rokkareilla. Hauskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röökaava crocksimuija? No en ihmettele miehesi kommentteja yhtään.
Tämä. Kuulostaa aika weeteeltä. Onko vielä kaupan purkkivärillä mustaksi vedetty tukka, tekoripset ja täytetyt ankkahuulet? Lisänä pari tatskaa tietysti.
Ei ole tekoripsiä ja tukkakin omaa tummanruskeaa,kulmakarvat kyllä kestovärjätty. Yksi 26vuotta vanha tatuointi ahterissa enkä suurimmasta osasta aikaa muista, että se on siellä.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
New Yorkerissa,tytär osti sellaiset. Luulin ensi kaukaa että ovat sellaiset kankaiset mustat reisarit mitä näkee rokkareilla. Hauskat.
https://www.newyorker.de/fi/products/#/detail/02.02.012.0567/001?gender…
Siis nuohan on aivan järkyttävän rumat. Jollain teinillä vielä menee, mutta mihin aikuinen tarvitsee noita taskuja? Taatusti löytyy reippaasti polyesteriä noista ja kulahtaa viikon käytöllä roskiskuntoon. Ei ihme, että AP:n ukolle alkaa riittää :D
Heh. Miehen mukaan mä pukeudun nyt pakkasella kuin menninkäinen (olen pieni ja joskus jopa vikkelä). Housuina Zaran vihreät, paksut reisitaskuhousut, joissa hihnoja ja vetoketjuja jne + vahvikkeet polvissa. 4 paitaa ja miehen XXL-kokoa oleva vihreä huppari päällimmäisenä. Meillä on kylmä ja vetoisaa, ilmastointia ei saa pois eikä itse säädettyä enempää. Lisäksi tilkkutossut, itse kudotut, moniväriset. Miestä naurattaa, kun häslään keittiössä töiden välillä. Tietysti näillä vaatteilla ei lähdetä edes kauppaan, mutta pitävät täällä kotona lämpimänä! :)
N60+
Vaikka kotona näytän iltaisin välillä kodittomalta, niin on mulle tärkeää kuitenkin se, että pääasiallisesti joka päivä näytän edes jossain vaiheessa päivää kivalta ja huolitellulta. Mulla menee aamulla 15 minuuttia meikkaamiseen ja samalla vaivalla kun vedän jalkaan lökärit ja kulahtaneen teepparin, voin laittaa farkut ja kivan neuleen/puseron. Uskon, että mun mies näin kohta 20 yhteisen vuoden jälkeen vieläkin arvostaa, että haluan näyttää kivalta hänen silmissään 😃
Vie se ukko kauppaan ja käske ostaa sinulle sellaiset vaatteet mistä hän tykkää. Ja hän tietysti maksaa ne myös. Sama meikkien kanssa. Ja tottakai kampaajalla käynti jne.
Vierailija kirjoitti:
No tavallaan ymmärrän miestäsi. Jos olet 24/7 kotona kulahtaneissa vaatteissa, ilman meikkiä, tukka likaisena nutturalla, niin kyllähän tuon katselu alkaa kyllästyttää.
En naisena haluaisi katsella tuollaista miestä, jolla olisi aina olisi pieruverkkarit jalassa. Ehkä kantsis välillä mennä sinne toimistolle ja käydä muuallakin, kun röökillä, niin tilanteeseen tulisi vähän muutosta.
Täysin sama ajatus. Itselläni pukeutuminen vaikuttaa myös henkisesti, en etätyöpäivänä saa itseäni ns. työmoodiin jos olen rennoissa "vapaa ajan rytkyissä" vaan pukeudun mieluummin kuten toimistollekin mennessä. Mielestäni rennolle ja vähän rähjäiselle pukeutumiselle on oma paikkansa ja aikansa mutta en itse voisi tai edes osaisi olla niin jatkuvasti.
Kai tämäkin riippuu pariskunnasta. Omat vanhempani ovat juuri tuollaisia crocsit/rähjäset collarit tyyppejä ja viihtyvät ilmeisen hyvin silti. Mutta jos toiselle osapuolelle pukeutuminen edes osan päivää siististi on tärkeää niin sitten se voi olla hankalaa.
M30
Sama tuli itsellä mieleen :D