Tohtoripromootio keväällä - suositelkaa hyviä vaatekauppoja!
Tarvitsen promootiojuhlallisuuksiin pari erilaista iltapukua sekä pitkähameisen jakkupuvun tai vastaavan. Neuvokaa arvon palstalaiset, mistä Helsingin tai miksei muunkin kaupungin kaupasta minun kannattaisi noita vaatteita lähteä etsimään. Osaan googlettaa, joten en tarvi sen tyyppistä neuvoa vaan haluan tietoa kivijalkakaupoista, joilla on hyvä valikoima ja laadukkaat tuotteet.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt ole ihan paras foorumi etsinnöillesi. Ainakin tuon kulkuepuvun teettäisin, tai joku voisi haluta myydä tai lainata hankkimansa. Keskustele muiden yliopistolla akateemisiin juhliin osallistuneiden kanssa.
Ei näköjään ole paras foorumi, kun ei tule vinkkejä ketjuun hyvistä kaupoista. Minulla ei siis ole se ongelmana, ettenkö tietäisi mitä mihinkin vaiheeseen tulee pukea, ne tiedot löytyvät yliopiston nettisivuilta. Tällä aloituksella toivoin saavani suosituksia kaupoista, joista vaikkapa helsinkiläiset ostavat fiksummat vaatteensa. Teettäminenkin on yksi vaihtoehto toki.
Eiköhän tuossa tilanteessa räätäli ole itsestäänselvyys.
Joseph Ribkoff mekot esim. Kekäle myy tai nettikauppa.
Sekä https://felinas.fi/myymalat/ Töölö
Netaporter
Matches
Farfetch
Mytheresa
Löysin itse sopivat vaatteet Haloselta. Ei ollut mitään kalleinta merkkiä, mutta ei tehnyt mieli käyttää suuria summia vaatteisiin, joita tulee käytettyä vain kerran tai harvoin.
Myös Stockalla oli lupaava vaate, mutta siitä ei löytynyt sopivaa kokoa.
Tampereella on joku juhla-asu tms ihan keskustassa. Siellä on hyvä valikoima juhlapukuja.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa tilanteessa räätäli ole itsestäänselvyys.
Minä ainakin teetän mieluummin sellaisia vaatteita, joita tulee käytettyä paljon useammin.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on joku juhla-asu tms ihan keskustassa. Siellä on hyvä valikoima juhlapukuja.
In-stock sen nimi olikin
Vierailija kirjoitti:
Löysin itse sopivat vaatteet Haloselta. Ei ollut mitään kalleinta merkkiä, mutta ei tehnyt mieli käyttää suuria summia vaatteisiin, joita tulee käytettyä vain kerran tai harvoin.
Noin tärkeään ja ainutlaatuiseen tilaisuuten joka pysyy muistoissa vuosikymmenet en ainakaan minä menisi Halosen vaatteissa. Vähän täytyy vaatetukseen panostaa jos on tohtoriksi väittelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Missä tiedekunnassa väittelet?
Väittelen hautausmaa kukkien hyvinvoinnista.
Kui?
Ap
Älä ainakaan Helsingissä eksy Meslewiin tai Niinatareen - halvannäköisiä vaatteita molemmissa.
Miksi AP pukeudut hameeseen
Sinä olet mies
Miesten mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin tärkeään ja ainutlaatuiseen tilaisuuten joka pysyy muistoissa vuosikymmenet en ainakaan minä menisi Halosen vaatteissa. Vähän täytyy vaatetukseen panostaa jos on tohtoriksi väittelemässä.
Ap on jo väitellyt, kun on kyse promootiosta. Halosta, Stokkaa ja Kekälettä itsekin olisin suositellut. Tai sitten ihan vuokraamot. Ei siinä kukaan erityisesti ehdi muiden vaatteita tutkia ja arvioida. Jos on musta pitkä hame ja iltapuku niin varmasti sopii erottumatta joukkoon.
Tulit sitten tänne syrjäytyneiden elämänkoululaisten palstalle kysymään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtoripromootio on eri asia kuin väitös. Promootio järjestetään yliopistoissa muutaman vuoden välein ja siihen osallistuvat väitelleet tohtorit.
Minäkin suositan Halosta. Ostin sieltä oman asuni promootioaktiin ja käytin ompelijalla, jotta sai juuri sopivan istuvuuden.
Omasta tohtoripromootiostani on aikaa jo 20 vuotta. Kertaakaan sen jälkeen ei ole ollut käyttöä päivätilaisuuden puvulle, koska se on ohkeiden mukaan malliltaan sellainen, että ei sitä ei käytetä missään muualla (pitkä musta puku, ei avokaulainen, pitkät hihat tai musta jakku päällä). En näe mitään syytä maksaa noin tonnia kerran käytettävän puvun teettämisestä. Ei siellä tilaisuudessa kukaan toinen huomaa, onko puku räätälillä teetetty vai Stockalta/Haloselta ostettu.
Tarvitset vain mustaa kangasta ja Singerin, jos olet näppärämpi. Muuten se on ompelijakäynnin paikka.
Tämä ei nyt ole ihan paras foorumi etsinnöillesi. Ainakin tuon kulkuepuvun teettäisin, tai joku voisi haluta myydä tai lainata hankkimansa. Keskustele muiden yliopistolla akateemisiin juhliin osallistuneiden kanssa.