Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On mukavaa, kun sain töitä. Voi tehdä tällaista asioita:

Vierailija
05.01.2024 |

- mennä kavereiden kanssa kahville ja joskus jopa ravintolaan

- voin viedä laoseni lomalla elokuviin, teatteriin tai jopa pienelle matkalle.

kun sain toimeentulotukea tuohon edellä mainittuun ei ollut varaa. Oli elämä melko ankeaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt tsägä.

Nyt kun olen eläkkeellä, ntotuloni ovat 1500.Olen siihen todella tyytyväinen. Yksinasuva, auto on, vuokra 700.

Töissä en saanut kuin muutaman satkun enemmän ja työpaikka hirveä.

Vaihdoin pari vuotta sitten vuokralle ja asunnon myynnistä on jäljellä vielä 35t. Ei hätäpäivää!

Vierailija
22/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tällä viikolla kutsun työhaastatteluun. Työ on mielenkiintoinen (uskoisin) että haastava, mutta matkoihin menisi joka päivä yli 4 tuntia. Olisi pakko muuttaa pois paikkakunnalta jota rakastan ja johon minulla on siteitä. Ahdistaa tyhjän päälle lähteminen. Toki ei paikkakaan ole vielä minun, ahdistun vain etukäteen 😂

Onko tuo neljä tuntia siis kaksi tuntia per suunta ja julkisilla? Entä jos muuttaisit vaikka 30min päähän työpaikasta niin olisi vain 1.5h nykyiselle paikkkunnalle ja voisit käydä vaikka joka vklp. 

Itse asuin ja tein töitä 5.5h päässä omalta paikkakunnalta ja olihan se hieman raskasta viiden vuoden ajan. 

Juu, se on siis yhteen suuntaan noin 2h15min julkisilla. Mietin jo et jaksaisko tota kulkea vähän aikaa ilman muttoa, mut eipä siinä ehtisi kuin käydä kotona nukkumassa arkena. Ja itseasiassa se 30 min varmaan menisi työmatkaan kuitenkin vaikka muuttaisin samalle paikkakunnalle työpaikan kanssa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää että orpo tulee leikkaamaan näistä pienistä etuuksista 

Miksi ei olisi? Ap meni töihin ja sai kaikenlaista kivaa, joten oikeastiko työtä tekemättömille pitää maksaa saman verran kuin työssäkäyville?

Vierailija
24/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain tällä viikolla kutsun työhaastatteluun. Työ on mielenkiintoinen (uskoisin) että haastava, mutta matkoihin menisi joka päivä yli 4 tuntia. Olisi pakko muuttaa pois paikkakunnalta jota rakastan ja johon minulla on siteitä. Ahdistaa tyhjän päälle lähteminen. Toki ei paikkakaan ole vielä minun, ahdistun vain etukäteen 😂

Onko tuo neljä tuntia siis kaksi tuntia per suunta ja julkisilla? Entä jos muuttaisit vaikka 30min päähän työpaikasta niin olisi vain 1.5h nykyiselle paikkkunnalle ja voisit käydä vaikka joka vklp. 

Itse asuin ja tein töitä 5.5h päässä omalta paikkakunnalta ja olihan se hieman raskasta viiden vuoden ajan. 

Juu, se on siis yhteen suuntaan noin 2h15min julkisilla. Mietin jo et jaksaisko tota kulkea vähän aikaa ilman muttoa, mut eipä siinä ehtisi kuin käydä koton

Oletko nyt työtön? Jos olet, niin muista hakea kelan liikkuvuusavustusta joko työmatkoihin tai itse muuttoon.

Vierailija
25/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu sinulle. Minulla kyllä on toimeentulotuen varassakin varaa silloin tällöin käydä kahvilassa tai jopa ravintolassa, pieni arjen luksushetki. Samoin voin joskus käydä elokuvissa. Tosin minulla ei ole lapsia, se vaikuttaa oleellisesti rahatilanteeseeni sinuun verrattuna. Ei ole myöskään lemmikkejä, enkä esimerkiksi tupakoi. Baariin eksyn erittäin harvoin, kun ei ole sellaisia kavereita jotka lähtisivät. 

Vierailija
26/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää että orpo tulee leikkaamaan näistä pienistä etuuksista 

Miksi ei olisi? Ap meni töihin ja sai kaikenlaista kivaa, joten oikeastiko työtä tekemättömille pitää maksaa saman verran kuin työssäkäyville?

Minussa ja sinussa on se ero, että minä en kannata huonoja palkkoja. Sinä kannatat kunhan vaan tukia maksetaan vielä vähemmän. Minun mielestäni sinä olet moraaliton ja huono ihminen. 

Vierailija
27/27 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt joka kuukausi työttömänä pizzalla. Pizzat maksaa 15-20 euroa. Oon käynyt lomallakin ja ostanut kaikkea kivaa kuten pleikkari 5 viime vuonna.