Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosituksia kaivataan; halattava koirarotu?

Vierailija
05.01.2024 |

Meillä on aina ollut koiria, joten tietotaitoa riittää vaikka minkälaisen rodun kasvattamiseen.

Enemmän kokemusta on palveluskoirista ja vietikkäistä harrastuskoirista.

Kuitenkin, nyt on etsinnässä rauhallinen ja lapsirakas seurakoira. 

12 vuotias tarvitsee suurehkon halailtavan koiran, joka nukkuisi sängyn vieressä ja jota pystyy voimiensa puolesta itse ulkoiluttamaan. Sellaisen, jonka kanssa voisi mönkiä lattialla ja nukkua pää koiran kainalossa, tai joka tulisi sohvalle viereen paijattavaksi. Mielellään sellainen, jolla ei ole voimakasta riistäviettiä, että voisi pitää lähimetsässä ja järvenjäällä irti. Ehdotuksia? 

Mietinnässä ollut esim. berninpaimenkoira, samojedi, shetlanninlammaskoira ja kultainennoutaja. 

Ja kyllä. On hyvinkin tiedossa, että edellämainitut poikkeavat toisistaan kovastikin ja kuuluvat jopa eri roturyhmiin käyttötarkoitukseltaan. Mistään näistä ei ole kuitenkaan kokemusta, saa kertoa ja ehdottaa rotuja omasta kokemuksesta. Otetaan kyllä sitten mielenkiintoisista enemmän selvää ja pentu ostetaan hyvältä kasvattajalta.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukoira parempi "halittava". Tulee päälle makoilemaan kuin kissa. Ison koiran joudut alistamaan ja pakottamaan halailuun. Katsoppa koiran eleitä kun halailet sitä. Näyttääkö nauttivan? Korvat luimussa, sijaistoimintoja, kuten haukottelu ja huukten lipominen. Opettele lukemaan koirasi eleitä, äläkä inhimillistä koiraa. Se on eläin, jolla on eläimen vaistot ja vietit. Ei ihminen.

Voiherranjumalasentään. Kai minä koirani tunnen. Sinä et. Minun koira änkeää itse viereen ja kainaloon ja pusuttelemaan. Mene muualle pätemään siitä. 

Vierailija
22/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labbis!!!

Labbikset on kyllä usein juuri tällaisia halinalleja jotka hakee itsekin läheistä kontaktia. Monet rodut ei taas tykkää että "otetaan kiinni" vaikka rapsutuksista ym tykkäisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on halattava koira 11-vuotiaalla pojalla. Makoilevat lattialla, poika koiran kainalossa, nukkuu pojan huoneessa, läkähtyy riemusta kun hän tulee koulusta. On mukana kaikessa tekemisessä sisällä ja ulkona. Asumme maalla, koira on aina vapaana. Minä olen koiran isäntä, mutta poika on koiran suojatti,jota se rakastaa yli kaiken suurella sydämellään. Rapsutuksista ei tämä otus saa koskaan tarpeeksi.  En ole ihmisystävällisempää koiraa ennen omistanut. Ja se rotu? Suomenlapinkoira, kaunis, uljas suurikokoinen uros.

Vierailija
24/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat eivät pidä haleista! Hanki pehmolelu, kun kerta haluatte hankkia koiran jolle voitte tehdä mitä huvittaa ilman että te "joutuisitte" miettimään, että mistä se koira pitää ja onko koiralla hyvä olo. Minulla on sekarotuinen 25 kiloa painava koira, ja kyllä minä pystyn helposti hallitsemaan koiraani, vaikka sillä on todella kova riistavietti, ja usein sillä on tapana lähteä räjähtävästi eläinten ja ihmisten perään.

Sanoin vaan sille yhdelle, joka aliarvioi joittenkin hallinta kykyä.

N.22

Vierailija
25/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on berni lasten kaverina ja juurikin halittava. On olemassa myös ihan rotujärjestön hali-berni ryhmä, jossa ihan vieraatkin ihmiset saa tulla näitä halibernejä halailemaan.

Vierailija
26/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labradori on halittava ja kiintyvä koira. Helppohoitoinen turkki, vaikka karvaa lähteekin paljon. Sielukas ja lapsirakas. Vahva ja riehakas tosin, joten lapsesi pitäisi olla kiinnostunut ulkoilusta, koiran kouluttamisesta yhdessä vanhempien kanssa. Labbis on touhukas ja sillä tavalla vaativakin, mutta jos lapsesi löytää sen kanssa yhteisen sävelen, ovat läheiset ystävät. Tai sitten jää sinun hoidettavaksi.

Vierailija
27/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultsu tai labbis, nämä olleet halittavia meidän tuttavapiirissä. Tosin labbista ei pysty lapset lenkillä hallitsemaan, kun sellainen jyrä.

Vierailija
28/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

partacollie

Vierailija
29/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkukoira parempi "halittava". Tulee päälle makoilemaan kuin kissa. Ison koiran joudut alistamaan ja pakottamaan halailuun. Katsoppa koiran eleitä kun halailet sitä. Näyttääkö nauttivan? Korvat luimussa, sijaistoimintoja, kuten haukottelu ja huukten lipominen. Opettele lukemaan koirasi eleitä, äläkä inhimillistä koiraa. Se on eläin, jolla on eläimen vaistot ja vietit. Ei ihminen.

Voiherranjumalasentään. Kai minä koirani tunnen. Sinä et. Minun koira änkeää itse viereen ja kainaloon ja pusuttelemaan. Mene muualle pätemään siitä. 

Tutustupa koiraan eläinlajina. Käytökseen, vietteihin ja vaistoihin. On kouluttaminenkin helpompaa, kun koulutat viettiin perustuen. Koira ei ole ihminen vaikka kuinka haluaisit. Ja on kokemusta seurakoirien ja virkakoirien koulutuksesta.

Vierailija
30/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Labradori on halittava ja kiintyvä koira. Helppohoitoinen turkki, vaikka karvaa lähteekin paljon. Sielukas ja lapsirakas. Vahva ja riehakas tosin, joten lapsesi pitäisi olla kiinnostunut ulkoilusta, koiran kouluttamisesta yhdessä vanhempien kanssa. Labbis on touhukas ja sillä tavalla vaativakin, mutta jos lapsesi löytää sen kanssa yhteisen sävelen, ovat läheiset ystävät. Tai sitten jää sinun hoidettavaksi.

Tietääkö joku onko mustilla ja ruskeilla labbiksilla jotain muuta eroa kuin väri? Ruskeat vaikuttaa usein jotenkin isommilta, fyysisemmiltä ja hyperaktiivisemmilta mutta en tiedä kuvittelenko vain?

Vierailija
31/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pitbull tai kaukkari. On kivoja halittavia siihen asti, kunnes....

Vierailija
32/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen noutaja ainakin kaipaa jatkuvaa huomiota, myös halauksia : )

Vierailija
33/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä antaisi labbista tai kultsua 12-vuotiaan käsiin. Molemmat ovat kuitenkin sellaisia 30 kg rotuja ja melko vaativia vielä, mikäli niitä ei syötetä apaattisiksi.

Vierailija
34/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukasiankoiraa on kyllä lähes mahdoton saada hyökkääminen oman lauman jäsenen kimppuun. Ovat valmiita vaikka kuolemaan ennen kuin purevat oman perheenjäsentä.

Vierailija
35/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroa luonteissa erivärisillä labradoreilla. Enemmän ratkaisee muut geenit. Höpsöjä ovat kaikki. Käyttölinjaiset enemmän työkoiria esim.poliisilla ja tullissa.

Vierailija
36/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbiskaan ei ole mikään pehmolelu. Yksilöllisiä eroja on toki, mutta itse hieman kyseenalaistan tätä aina toisteltavaa mantraa, että labbis on iso halinalle (tai helppo). Kyllä se labbiskin saattaa haluta olla rauhassa välillä vaikka lempeä onkin. Lenkillä täytyy pystyä tarvittaessa hallitsemaan jos 35 kg lihaskimppu haluaa lähteä jonkun jäniksen tai kakkakasan perään. 

Vierailija
37/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukasiankoiraa on kyllä lähes mahdoton saada hyökkääminen oman lauman jäsenen kimppuun. Ovat valmiita vaikka kuolemaan ennen kuin purevat oman perheenjäsentä.

Kunnes sitten kohdalle osuu ihmisestä resurssiaggressiivinen kaukkari. Mikä muuten ei ole edes harvinaisuus.

Vierailija
38/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä meni väärään ketjuun, mutta:

kaverilla oli lapsena irlannin susikoira ja se tunki koko ajan syliin ja halittavaksi. Toisella tanskandoggi. Molemmat koirat oli koulutettuhyvin, eli eivät vetäneet lastakaan kumoon ja pysyttelivät koko ajan ulkona lapsen lähellä. EIvät olleet kiinnostuneet riistasta.

Koirasta saa halikoiran, jos kiinnittää huomiota koiran pentukotiin ja emään. 

Meillä oli aikoinaan beagle, joka halusi aina syliin, johtui siitä, että sitä oli sylitelty paljon pentukodissa,kun oli heidän lempipentu. Beagleä en kuitenkaan suosittele teille, koska niillä on voimakas riistavietti ja jos se metsällä pääsee irti ja saa hajun, niin se sitten lähtee ajolle.

Vierailija
39/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes sitten kohdalle osuu ihmisestä resurssiaggressiivinen kaukkari. Mikä muuten ei ole edes harvinaisuus.

Ihmisestä resurssiagressiviinen Kaukasiankoira joka hyökkää oman laumalaisen kimppuun? No ei ole harvinaisuus vaan satuolento. Et selvästi ymmärrä yhtään mistä puhut.

Vierailija
40/74 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskandokki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme