Te joilla ollut korona useammin kuin 1x?!
Mikä oli aikaväli 1.ja 2.koronan välillä?
Entäpä oireet/oire-erot?
Kommentit (81)
Ensimmäinen oli alkuvuodesta 2021. Kamala tauti, niveliä särki ja kaikkialta muualtakin, kuumetta oli kauan, maku- ja hajuhäiriöitä, vatsa hieman sekaisin. Yskä kesti kauan. Loppupuolella kävin tutkimuksissakin, kun tuntui ettei ilma kulje.
Seuraava oli alkukeväästä 2023. Ei ihan yhtä kamala kuin edellinen, vatsa oli enemmän sekaisin ja maku- ja hajuhäiriöt olivat vähäisempiä. Ensimmäisen kerran kun olin liikkeellä sairauden jälkeen, pölyävällä parkkipaikalla tuntui, että tukehdun sinne, etten saa ilmaa.
10 kk oli väliä. Eipä kummoset oireet, vähän lämpöä, päänsärkyä ja yskää, pitkään jälkikäteenkin kestänyt väsymys oli varmaan pahinta.
1.koronani oli helmimaaliskuussa-22 ja oli aika raju, kuumeilua, päänsärkyä, aivosumua, totaalista väsymystä eli esim.pyykkien laittaminen oli liian raskas operaatio, haju-ja makuaisti hävisi 4.tautipäivänä ja pysyivät poissa n.2vkoa jne. Olin s.lomalla 3vkoa. En edes muista kaikkia oireitani tuolloin.
2.koronan sairastin juuri, olen toipilas eli oireilu alkoi lievällä päänsäryllä ja kurkkuoireilla pari päivää ennen joulua, sitten nousikin 38 kuume ja palelin kuin horkassa n.1vrk ajan vaikkei tosiaan kuumetta tuon enempää, samaisena kuumehorkkayönä oli niin kovaa kurkkukipua, että en pystynyt edes sylkeä nielemään vaivatta, oli kuin olisi puukkoa tökitty nieluun. Ja ekana 2 oirepäivänä oli voimakasta kuvotusta aaltoilevana. Räkäisyyttä ja tukkoisuutta. Ruokahaluttomuus oli 1vkon ajan voimakasta eikä edelleenkään täysin palautunut ja makea ei maistu oikeastaan ollenkaan ja se on suuri ero entiseen. Toisessa silmässä oli myös oireilua, kuin olisi ollut villahaituvia ärsyttämässä silmässä. Uni maittaa edelleen, nukun n.8-9h/yö+päiväunet. Perheenjäsenistä loputkin saivat tartunnan ja heistä mies sairaina tällä hetkellä, hänellä on mennyt pakettitolkulla nenäliinoja.
Vahvat posit testitulokset tulleet ihan muutamassa sekunnissa näkyville, oirepäivänä 2-3.
Aika tasan vuosi edellisestä. Ensimmäinen oli influenssaa vastaava. Lihaksia särki, kuumetta reippaasti, yskää. Toinen korona oli lähes oireeton. Juoksulenkillä tuntui hieman väsähtävän normaalia helpommin, mutta siinäpä ne oireet olivatkin.
onko kukaan rokottamaton saanu tätä long covidia ? amerikassahan se paranee samoilla lääkkeillä kun masennus, kertoo taudista jotain.
Alla 3 rokotetta.
Ensimmäinen korona tuli vasta noin vajaa vuosi kolmannen rokotteen jälkeen, eli loppuvuodesta 2022. Kesto viisi päivää, oireet oli kuumetta kolmisen päivää, nuhaa ja tukkoisuutta ja parin päivän makuaistin menetys.
Toinen korona tuli vuosi ensimmäisen jälkeen, vähän lievemmät oireet kuin ekassa.
Vierailija kirjoitti:
onko kukaan rokottamaton saanu tätä long covidia ? amerikassahan se paranee samoilla lääkkeillä kun masennus, kertoo taudista jotain.
Long Covid-diagnoosia, virallista eikä sitä omaa murua, ei helpolla saa joten en ymmärrä miksi sitä diagnoosia tässäkin niin moni viljelee...
Miten muistatte kuukaudet jolloin sairastitte? Olen sairastanut kerran, mutta en muista milloin, kun siitä on jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka oli kunnon influenssa, kesti 5 päivää. Toka ja kolmas lieviä flunssia. Vuoden välein tulleet, eka ilman yhtään rokotusta.
Ja loput onkin tulleet rokotuksista ja pahin vasta edessä.
Juupa juu. Rokotuksen ja toisen koronan väli oli 10kk, aikamoinen itämisaika. Lievenevät joka kerta joten miten perustelet väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Miten muistatte kuukaudet jolloin sairastitte? Olen sairastanut kerran, mutta en muista milloin, kun siitä on jo aikaa.
Olin eristyksissä samaan aikaa kuin Uusimaa ekan koronan kanssa. Toisen toi sisko Puolasta ja kolmas oli nyt lokakuussa.
3x korona. Noin vuoden sisällä olivat kaikki. Ei rokotuksia.
Oireena pari ekaa päivää todella lievä flunssan tapainen olo, joka meni ohi. Mutta niveliä särki, väsytti todella paljon (ei jaksanut siis oikeasti tehdä mitään!) ja päänsärky, joka kesti yli 2 viikkoa.
Syövät ja diabetes ym ovat Koronan jälkitauteja.
Erikoinen kysymys. En ole pitänyt kirjaa sairastelun väleistä enkä oireista liiemmin.
Vierailija kirjoitti:
1. korona kesällä 2022 (4 rokotetta): Ensimmäinen oire oli heti kova yskä, nuhaa todella vähän, 3 päivää n. 38 astetta kuumetta, sen jälkeen oireena tuo kova yskä reilun viikon (edelleenkään ei juurikaan nuhaa), parin viikon päästä yskä loppui.
2. korona joulukuun 2023 alussa (6 rokotetta). Alkoi sillä, että nenä vuosi pari päivää kuin hana (ei yskää), 1 päivänä oli kuumetta 37.8, ja todellakin kunnon räkäinen nuha oli noin viikon, sitten alkoi pikkuhiljaa lievenemään, mutta tuli kuiva yskä, jota on edelleenkin vähän ja tuo nuha lähti tosi hitaasti mutta joka päivä oli enemmän poissa.
Yhteenvetona se, että tämä toinen korona muistutti on paljon sellaista normaalia räkätautia pienen lämmön kera. Minulla on yleensä aina nuhan jälkeen pidemmän aikaa sellaista kuivaa yskää, joka sitten katoaa hitaasti.
Ei nyt ihan mätsää nää sun rokotteet ja koronat. Muka 6 rokotetta jo saanut ja 2 koronaa sairastanut? Koronaan sairastuminen katsotaan jo yhdeksi "rokotteeksi". Missä sairaanhoitopiirissä on annettu koronarokotukset puolen vuoden välein?
Vierailija kirjoitti:
Rokotettujen ongelmia
Taidat olla teini kun tyhmyys on sun mielestä vielä muodissa?
Vierailija kirjoitti:
Tätä et kysynyt, mutta rokottamattomana olen pysynyt tosi terveenä. Viime vuosien aikana on ollut pari nuhaa, enkä kyllä ole nähnyt niiden vuoksi työntää tikkua nokkaan. Enkä kyllä ymmärrä miksi kukaan tikuttaa, kun nuhatauteja tulee ja menee ja se on ihan normaalia. Vai onko jotenkin HIENOA kertoa potevansa "koronaa"?
Itsellä ei vielä yhtään koronaa.
Näitä kun lukee, niin ei ihme, että kuolleisuus noussut ympäri maailmaa. Sisäelimiin, sydämeen ja aivoihin vaikuttavan koronan sairastaminen lisää merkittävästi kuolleisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelevat pas ka.
2 koronaa, 1 vuosi välissä.
Oli melko rajut oireet etenkin ensimmäisellä kerralla.
Mutsi sairasti ensimmäisen tautinsa ennen mitään piikkejä ja pelkäsi kuolevansa.
Ensimmäisen sairastin touko-kesäkuussa 2021. Olin saanut tartunnan juuri ennen 1:stä rokotettani. Oli kurkkukipua, lihaskipuja ja helvetillinen väsymys. Ei kuumetta. Oireet kestivät noin kuukauden.
Toisen kerran sairastin joulukuussa 2022, silloin yskä, kurkkukipu ja kova väsymys, ei taaskaan kuumetta. Kesti viikon ja toipuminen alkoi nopeasti.
olen saanut vain kaksi rokotetta.