Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työntekijät raivoissaan Hesburgerin alekampanjasta Itku ei ole kaukana. EI meille kerrottu että täällä joutuu tekemään töitäkin

Vierailija
05.01.2024 |

kauheaa

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan trollaa tahallaan, mutta tiedoksi kaikille että lehdessä olleen jutun mukaan niillä on yksi ihminen keittiössä tekemässä ruokia ja kymmeniä tilauksia jonossa koko ajan ja painavat töitä kauheassa paineessa. Asiakkaat sitten vielä raivoaa niille, että miksi he joutuvat odottamaan. Ja tätä on tarjolla helmikuun loppuun asti. On kyllä mahtava työnantaja, tosi hienosti suunniteltu kamppanja 👏 Tåmä on vaan esimakua siitä, kenen selkänahasta ne voitot otetaan kun paikallinen sanele.... eiku "sopiminen" laajenee. Onnittelut nykyhallituspuolueita äänestäneet! 

Ja tämäkin on hallituksen vika?

Vierailija
22/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olin eräässä kylpylähotellissa jouluna kaksi yötä 24.-26.12. ja jouluaattona mun seurueessa kaksi henkilöä sai huoneensa vasta klo 14.45, kun koko hotellissa oli vain yksi siivooja töissä 

Eli vartin etuajassa. (Huoneet saa aina vasta klo 15). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ees tilaa jotain kuljetusruokaa talvella? Se on kylmää siinä vaiheessa, kun saapuu perille.

Vierailija
24/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan trollaa tahallaan, mutta tiedoksi kaikille että lehdessä olleen jutun mukaan niillä on yksi ihminen keittiössä tekemässä ruokia ja kymmeniä tilauksia jonossa koko ajan ja painavat töitä kauheassa paineessa. Asiakkaat sitten vielä raivoaa niille, että miksi he joutuvat odottamaan. Ja tätä on tarjolla helmikuun loppuun asti. On kyllä mahtava työnantaja, tosi hienosti suunniteltu kamppanja 👏 Tåmä on vaan esimakua siitä, kenen selkänahasta ne voitot otetaan kun paikallinen sanele.... eiku "sopiminen" laajenee. Onnittelut nykyhallituspuolueita äänestäneet! 

Mitenkä näiden työehdot ovat muuttuneet nykyisen hallituksen aikana? Selitähän vielä se, jos kerta täyä hallitusta rupeat nyt tästäkin syyttämään.

Itse kun muistan lukeneeni Hesen työntekijöiden itkuista ja selkänahan repimisestä jo sen teidän niin maasta taivaisiin palvomanne Marinin halli

Juuri näin. Ei tarvinnut kummoistakaan googletusta, kun löysi edellisen Hesburgeria ja työoloja koskevan kohun vuodelta 2021. 

Vierailija
25/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olin eräässä kylpylähotellissa jouluna kaksi yötä 24.-26.12. ja jouluaattona mun seurueessa kaksi henkilöä sai huoneensa vasta klo 14.45, kun koko hotellissa oli vain yksi siivooja töissä 

Voi siivoojaparkaa! Irtisanoutui varmaan heti joulun jälkeen? Ellei saanut triplapalkkaa.

Triplapalkkaa??(??!!) Siivouksessa ylityöt on tuntematon käsite,yksi palkka työstä jota ei ehditä tehdä.Siispä alennetaan laatua.

Vierailija
26/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa työntekijöiden pitäisi lyödä hommat seis eikä suostua kaikkeen. Kaikki yhtenä rintamana pitämään puoliaan. Jokainen työnantajani on testannut rajojani ja sietokykyäni ja yksin olen joutunut puoliani pitämään. Puhelin käteen ja soitto esimiehelle että EN SUOSTU ENKÄ TEE!  Yhdelle sanoin että irtisanoudun heti jos toteuttavat mitä suunnittelevat. Oli jo yt ollut ja työmäärääni lisätty ja vielä yrittivät kiristää.  Sen jälkeen asiasta ei keskusteltu eikä tehty kiristyksiä. Eivät olisi koskaan löytäneet ketään tilalleni niin halvalla. Seuraava yritti jättää minut jatkuvasti yksin vastaamaan koko kaupasta vaikka vastuullani oli pelkästään yksi osasto, ilman palkankorotusta. Vähän kun ääntäni korotin, työkaveri järjestyi heti.

Teen aina hulluna töitä mutta en suostu tappamaan itseäni työllä. Raja tulee vastaan ja pomo kyllä kuulee milloin. Ei yleensä halua menettää ahkeraa työntekijää niin perääntyy. Minulla on aina ollut se etu että olen uskaltanut heittäytyä ja pärjännyt hyvin vähällä rahalla, nykyään on säästöjäkin niin paljon että voin sekunnissa päättää jatkanko vuoroni loppuun vai lähdenkö lopullisesti talosta. Muutaman kerran olen lähtenyt ja pomo soitellut perään. En ole mennyt takaisin. Toivottavasti oppivat kunnioittamaan työntekijöitään. Epäilen kyllä.

Hesen työntekijätkin vaan tekee normaalitahtiin töitä tai lähtee kotiin. Soitto pomolle, videopuhelua jonoista ja kiukkuisista asiakkaista niin alkaa tapahtumaan. Vähän korotettua ääntä linjoille ja alkaa tapahtumaan. Ei saa olla liian kiltti!

Vierailija
27/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Voi siivoojaparkaa! Irtisanoutui varmaan heti joulun jälkeen? Ellei saanut triplapalkkaa.

Triplapalkkaa??(??!!) Siivouksessa ylityöt on tuntematon käsite,yksi palkka työstä jota ei ehditä tehdä.Siispä alennetaan laatua.

No tiedän että ei edes tuplaa maksettaisi vaikka tekisi kolmen ihmisen työt. Vitsinä viimeinen lause.

Vierailija
28/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä Hesessä ja useissa keittiöissä kiertäessäni maailmaa, mm. Balilla, jenkeissä ja Australiassa. Voin ihan rehellisesti kertoa, että vaikka hesessä joskus kiirekin oli, niin aika leppoisa duuni se loppupeleissä oli. Siellä ei vain ole totuttu tekemään ruokaa tiukkaan tahtiin.Ja vuorot oli muutenkin lyhyitä verrattuna sitä mitä ne maailmalla on. Suomessa työkulttuuri on vähän sellainen, että heti jos tulee oikeasti kiire ja tekemistä, niin porukka valittaa ja jotkut alkaa saikuttamaan.

Vierailija
29/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä millään hallituksella on yksityisen työnantajan puljun työolosuhteisiin? Annan viiden pisteen vihjeen: ei mitään. Laki on laki mutta ei hallituksen tehtäviin kuulu juosta katsomassa kuten hommat hoituu. Se on liittojen homma mutta ei niitä kiinnosta todelliset ongelmat. 

Vierailija
30/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani tästä PS äänestäjänä. En oikeasti todellakaan arvannut, että tässä näin käy...suoraan sanottuna v-tuttaa aivan s-tanasti! Sori olin tyhmä!!! Ei ikinä enää!!!

Vierailija
31/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupomot on ollut tuntemieni hesestä lähteneiden mukaan suutin ongelma. Vähän valtaa niin pitävät itseään isons päällikkönä. Kaverit ja sukulaiset saa helpoimmat vuorot. 

Vierailija
32/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se on nykyhallituksen vika jos joku ravintola ei osaa pistää riittävää määrää työntekijöitä keittiöönsä vuoroon että saa tilaukset tehtyä. /s

Vasurien maailma on todella ihmeellinen välillä. 

Vierailija
33/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä Hesessä ja useissa keittiöissä kiertäessäni maailmaa, mm. Balilla, jenkeissä ja Australiassa. Voin ihan rehellisesti kertoa, että vaikka hesessä joskus kiirekin oli, niin aika leppoisa duuni se loppupeleissä oli. Siellä ei vain ole totuttu tekemään ruokaa tiukkaan tahtiin.Ja vuorot oli muutenkin lyhyitä verrattuna sitä mitä ne maailmalla on. Suomessa työkulttuuri on vähän sellainen, että heti jos tulee oikeasti kiire ja tekemistä, niin porukka valittaa ja jotkut alkaa saikuttamaan.

Kyse on tästä nykysukupolvesta. Vika toki on myös kaikkien niiden poliitikkojen jotka on normalisoineet suurtyöttömyyden ja nuorison lyhyet surkeapalkkaiset työjaksot ettei nuo totu missään kohtaa normaaliin työntekoon. Eli siis liki koko puoluekaarti ehkä sipilää lukuunottamatta. Tuo sentään yritysjohtajana tajusi että jos työttömät haluaa töihin, pitää olla työpaikkoja. Toisin kuin nää broilerit nykyhallituksessa ja yhdessäkään vasuri/kepu puolueessa. 

Vierailija
34/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarjous. Ti ja tänään tilannu 30e kuljetuksineen normisti maksavan setin ovelle 13 eurolla. Kerrosateria + kaks kerrosburgeria. Syö kahdesti eli koko päivän menuu.

Köyhien touhua.

Ja lihavien

Vierailija
35/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin pelkkä euron juustokampanja teki tuon, että vuorot oli ihan helvettiä. Niitä hampurilaisia on yhdessä tilauksessa pahimmillaan jopa 100!Perustilaus on joku 20hampparia tarjouksessa. Sitten kun keittiössä on yksi kokki ja toki siinä halutaan ilnan suolakurkkua yksi ja toisesta juusto pois ja kolmas haluaa gluteenitonta niin se on ihan järkyttävä se työmäärä. Sen päälle tavaraa ei ole kaapeissa välttämättä tarpeeksi tai ei ole otettu sulamaan kun ei tajuttu miten paljon menee niin ei käy kateeksi. Siihen päälme nyt joululomalla muutenkin on asiakkaat liikkeellä kaupoilla.

Vierailija
36/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa työ on perseestä jos sitä joutuu tekemään tuli perseen alla.

Vierailija
37/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tästä nykysukupolvesta. Vika toki on myös kaikkien niiden poliitikkojen jotka on normalisoineet suurtyöttömyyden ja nuorison lyhyet surkeapalkkaiset työjaksot ettei nuo totu missään kohtaa normaaliin työntekoon. Eli siis liki koko puoluekaarti ehkä sipilää lukuunottamatta. Tuo sentään yritysjohtajana tajusi että jos työttömät haluaa töihin, pitää olla työpaikko

Eiköhän se vika ole johtamisessa, jos ykdi työntekijä ei ehdi töitä tehdä niin nopeasti kuin asiakas tilauksensa haluaa. Vai asiakkaassako se vika on? 

Vierailija
38/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa on vähennetty työntekijöitä eikä siihen ole vaikuttanut yksikään hallitus vaan automaatio ja ahneus. Tähän asti on vähennetty suorittavan portaan väkeä eli sitä matalapalkkaista porukkaa mutta kohta on tyhjästä paha nyhjäistä. Väliportaassa eli siinä joka elää sen suorittavan portaan "siivellä" on tähän asti jotenkin saatu keksittyä töitä mutta koska sitä laskutettavaa työtä ei kyetä enää tekemään tehokkaasti niin väliportaallakin on keksimistä mistä palkkansa ansaitsevat. Muutenhan kaikki tämä liittyy monella alalla työnteon murrokseen eli automaatio syö työpaikkoja ja kuitenkin olisi saatava säilytettyä ostovoima. Siinä sitä on miettimistä talousneroille...

Vierailija
39/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha riehua töissä. Jos Foodoran tilaukset on myöhässä, saa Foodora paskan niskaansa.

Jea. Otan foodoralta aina korvausvoucherit, jos tilaus on myöhässä tilaushetkellä luvatusta ajasta yli 15min.

Vohvelin saa korvaukseksi? Mikset vaadi rahaa takaisin? 

Vierailija
40/43 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on tästä nykysukupolvesta. Vika toki on myös kaikkien niiden poliitikkojen jotka on normalisoineet suurtyöttömyyden ja nuorison lyhyet surkeapalkkaiset työjaksot ettei nuo totu missään kohtaa normaaliin työntekoon. Eli siis liki koko puoluekaarti ehkä sipilää lukuunottamatta. Tuo sentään yritysjohtajana tajusi että jos

Eiköhän se vika ole johtamisessa, jos ykdi työntekijä ei ehdi töitä tehdä niin nopeasti kuin asiakas tilauksensa haluaa. Vai asiakkaassako se vika on?

Lukutaitokin olisi hyödyllinen ominaisuus. Tuossa puhutaan nuorison valittamisesta koska nuo ei ole tottuneet normaaliin työntekoon ja työtahtiin ja valituksesta päätellen nuo luulee että hesekin on joku virasto jossa on asiakkaan oma ongelma jos ruoka tulee hitaasti ja myöhässä.